Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 03.12.10 - klo:16:25
-
Suomen metsäkonekannasta hitaasti, mutta varmasti Ponselle.
Tunnen noin toistakymmentä metsäkoneurakoitsijaa ja heillä konekanta pääosin jo vaihtunut Ponsseen.Joukossa on oikein vannoutuneita "timperjakin" miehiä ,mutta niin ovat hekin vaihtaneet koneet Ponsseen.Myös Valmet on rynninyt uudestaan markkinoilla kun sai Komatsun kaverikseen.
Syitä vaihtoon on useita ,mutta JD kalliit varaosat ja huoltokulut
pilvissä ja koneessakin on ongelmia.
-
Täällä taas viimesen päälle Ponsse mies ( yli 20 vuotta ponsseja) vaihto loputkin Jontikkaan , ajokoneet olleet heillä Timperijä jo jonkin aikaa. Vaihtelu virkistää sanotaan. Sama kuin eukon vaihossa, muutos on varma , puoleen tai toiseen.
-
Kun pitkään pysyy samassa merkissä, myyjät koittaa kusettaa entistä enemmän. Luulen, että parhaat kaupat tekee merkkiä vaihtamalla. Myyjillä kuitenkin kova hinku saada uusi lammas katraaseen. Isännillä myös korkea kynnys vaihtaa merkkiä, kun tietotaito+varaosavarasto hankittu yhdelle merkille.
-
Suomen metsäkonekannasta hitaasti, mutta varmasti Ponselle.
Tunnen noin toistakymmentä metsäkoneurakoitsijaa ja heillä konekanta pääosin jo vaihtunut Ponsseen.Joukossa on oikein vannoutuneita "timperjakin" miehiä ,mutta niin ovat hekin vaihtaneet koneet Ponsseen.Myös Valmet on rynninyt uudestaan markkinoilla kun sai Komatsun kaverikseen.
Syitä vaihtoon on useita ,mutta JD kalliit varaosat ja huoltokulut
pilvissä ja koneessakin on ongelmia.
Tosiaan sen jonnikan huoltokulut alkaa olemaan jo aika suuret. Ponssen arvostus parani silmissä
sen jälkeen, kun se sai kunnon mootorit konepellin alle. Ja kulutukset laski huomattavasti.
Päinvastoin kelta-vihreillä murheet taas alkoi uusien moottorien myötä.
Valmetin ajokoneet on ollut aina vahvoja. Komatsun myötä hyvää on vielä parannettu.
Ponssella jälkimarkkinointi TOIMII :-*
-
Suomen metsäkonekannasta hitaasti, mutta varmasti Ponselle.
Tunnen noin toistakymmentä metsäkoneurakoitsijaa ja heillä konekanta pääosin jo vaihtunut Ponsseen.Joukossa on oikein vannoutuneita "timperjakin" miehiä ,mutta niin ovat hekin vaihtaneet koneet Ponsseen.Myös Valmet on rynninyt uudestaan markkinoilla kun sai Komatsun kaverikseen.
Syitä vaihtoon on useita ,mutta JD kalliit varaosat ja huoltokulut
pilvissä ja koneessakin on ongelmia.
Tosiaan sen jonnikan huoltokulut alkaa olemaan jo aika suuret. Ponssen arvostus parani silmissä
sen jälkeen, kun se sai kunnon mootorit konepellin alle. Ja kulutukset laski huomattavasti.
Päinvastoin kelta-vihreillä murheet taas alkoi uusien moottorien myötä.
Valmetin ajokoneet on ollut aina vahvoja. Komatsun myötä hyvää on vielä parannettu.
Ponssella jälkimarkkinointi TOIMII :-*
ponssen pitäis vaan kopioida jo kerran kopioitu ratkaisu ja saada se hytti liikkumaan. saas nähdä mikä merkitys einarin pois menolla oli :'( :'( :'(
-
[/quote] Tosiaan sen jonnikan huoltokulut alkaa olemaan jo aika suuret. Ponssen arvostus parani silmissä
sen jälkeen, kun se sai kunnon mootorit konepellin alle. Ja kulutukset laski huomattavasti.
Päinvastoin kelta-vihreillä murheet taas alkoi uusien moottorien myötä.
Valmetin ajokoneet on ollut aina vahvoja. Komatsun myötä hyvää on vielä parannettu.
Ponssella jälkimarkkinointi TOIMII :-*
[/quote]
Milläs tuon moottoritarinan selität kun Timberillä oli ennen Perkins ja nyt JD.
Ponssella samoin ennen Perkins ja nyt MB.Asennettiinko Ponssella se Perkins ylösalaisin?
Vai mistä ongelmat johtui jos niitä ylipäätään oli?
-
Tosiaan sen jonnikan huoltokulut alkaa olemaan jo aika suuret. Ponssen arvostus parani silmissä
sen jälkeen, kun se sai kunnon mootorit konepellin alle. Ja kulutukset laski huomattavasti.
Päinvastoin kelta-vihreillä murheet taas alkoi uusien moottorien myötä.
Valmetin ajokoneet on ollut aina vahvoja. Komatsun myötä hyvää on vielä parannettu.
Ponssella jälkimarkkinointi TOIMII :-*
[/quote]
Milläs tuon moottoritarinan selität kun Timberillä oli ennen Perkins ja nyt JD.
Ponssella samoin ennen Perkins ja nyt MB.Asennettiinko Ponssella se Perkins ylösalaisin?
Vai mistä ongelmat johtui jos niitä ylipäätään oli?
[/quote]
No ei hyvin monessa mallissa perkinssiä nähty ja syystä.Perkins ja talvi= katastrofi.. ;D
Enemmänkin sisuja ja catteja ennen MB
-
Milläs tuon moottoritarinan selität kun Timberillä oli ennen Perkins ja nyt JD.
Kun Moottoreissa alkoi olemaan oikeasti voimaa, niin entisille "moottoreille" rakennetussa voimansiirrossa alkoi esiintymään ongelmia.
Eiköhän nuo ongelmat liene jo nyt ratkaistu, joko vahvistamalla voimansiirtoa tai muuttamalla moottorinohjausta.
-
Milläs tuon moottoritarinan selität kun Timberillä oli ennen Perkins ja nyt JD.
Ponssella samoin ennen Perkins ja nyt MB.Asennettiinko Ponssella se Perkins ylösalaisin?
Vai mistä ongelmat johtui jos niitä ylipäätään oli?
Moottoritarinan selitän sillä, että ponssessa oli ennen janoisempia moottoreita. Catti kyllä kestää.
Ja jonnikalla on ollut isoja sekoiluja moottorinohjauksessa. Eräässä koneessa meni turhaan kymmeniä tuhansia
litroja motaria taivaan tuuliin ennenkuin ohjainyksikön vika löydettiin. Kulutus oli kolmenkympin pintaan
tunnissa !!!! Ja kerran viikossa kone pölläytti semmoset sauhut aukealle, ettei horisonttiin näkynyt!
3000 tuntia viasta kärsittiin ja asiasta kiisteltiin ennenkuin asia valkeni. IHANAN KALLISTA. 8) 8)
-
Just viikko sitten istuin juuri tehtaalta tulleen JD- moton hytissä. On se ainakin näin mallikolle ja mitään aisasta ymmärtämättömälle ju-ma-lat-to-man komia värkki.
Omistaja tituleerasi JD:n olevan " Metsäkoneiden Mersedes"
-
Jonkun verran alaan perehtyneenä sanoisin että metsäkonehommissa täytyy muistaa että monelle kuskille ja valitettavasti yrittäjällekin se konemerkki on elämää suurempi uskonto, jotkut fenttiverkuvaltra horinat on ihan lasten leikkiä.
Pikkuisen varauksella suhtaudun jokaiseen kuulemaani juttuun tietyn merkin hyvyydestä muihin verrattuna.
-
Kerran toi Enson urakoitsija harvennustyömaalle uudenkarhean Deeren kuormatraktorin, ekoja cr-koneella, oisko 1010 kokoluokkaa ollut. Moottori kävi vähintäänkin epätasaisesti ja kysyin että liekö jotain vikana. Oli vaan tehtaan puolelta sanottu että ajakaa kunnes hajoaa, korjataan sitten. Kun Deere osti Timberin, niin kourien varaosapalvelu muuttui hetkeksi hieman typeräksi. Täälläpäin urakoiva yrittäjä moitti että kouran varaosia ei saanut hakea suoraan kouraa valmistavalta tehtaalta samalta paikkakunnalta, vaan osat olis pitänyt hakea deeren varaosista 60 kilsan päästä vs parhaillaan 5 kilsaa ::) . Sittemmin tilanne lie hieman järkiintynyt.
Ja en tiedä onko ne Ponssen mersumotit miten hyviä käytännössä, mut varaosat on ainakin suolaasen hintasia. Perkinssin aikaan vaihtomoottori kuulosti todella edulliselta, ei sillä rahalla olis paljoa remppaa teettänyt.
-
Tosiaan sen jonnikan huoltokulut alkaa olemaan jo aika suuret. Ponssen arvostus parani silmissä
sen jälkeen, kun se sai kunnon mootorit konepellin alle. Ja kulutukset laski huomattavasti.
Päinvastoin kelta-vihreillä murheet taas alkoi uusien moottorien myötä.
Valmetin ajokoneet on ollut aina vahvoja. Komatsun myötä hyvää on vielä parannettu.
Ponssella jälkimarkkinointi TOIMII :-*
Milläs tuon moottoritarinan selität kun Timberillä oli ennen Perkins ja nyt JD.
Ponssella samoin ennen Perkins ja nyt MB.Asennettiinko Ponssella se Perkins ylösalaisin?
Vai mistä ongelmat johtui jos niitä ylipäätään oli?
[/quote]
No ei hyvin monessa mallissa perkinssiä nähty ja syystä.Perkins ja talvi= katastrofi.. ;D
Enemmänkin sisuja ja catteja ennen MB
[/quote]
Kylmemmästä se 1000 ja 1100 sarjan Perkins käyntiin lähtee kun Sisudiesel.
Ja se catti on sitten Perkinsin valmiste.
-
Ne ponssen catit ei ole perkinssiä nähnytkään... Ne on aitoja CATERPILLAReita eikä mitään sekasikiöitä.
:D :D