Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kolapoika - 26.11.10 - klo:20:22
-
tarttis apua ;Dkäyttöohje kirja,öljy täytöt,minne?miksi ja mitä.Kone pihas nettikoneesta ,hinta 4300e nätti ja uliseva vaihteisto ja ohjaussylinteri melkein irti.Osto kiima ohi.istuin illalla konees ja ajattelin että mitä *****a sitä tuli tontille verettyä.kone on ehjän näköinern mutta -75 onko ihmiset ollu silloin paljonkin erillaisia :-\
-
Kova kone se on esim. lietepumpun pyörittäjänä.
-
oho harjaantunut kolapoika 8)
-
Kova kone se on esim. lietepumpun pyörittäjänä.
Comfort hyttisenä päihittää erkonomiallaan kaikki nykyverkut. 8)
Mää olen kuules lietevaunulla paskaa levittänny pellolle tommosella 1046:lla joten ei kannata mulle isotella.
On niinkun hiukan kokemusta mulla ko traktorista.
Vuodelta 1989.
-
Kova kone se on esim. lietepumpun pyörittäjänä.
Comfort hyttisenä päihittää erkonomiallaan kaikki nykyverkut. 8)
Mää olen kuules lietevaunulla paskaa levittänny pellolle tommosella 1046:lla joten ei kannata mulle isotella.
On niinkun hiukan kokemusta mulla ko traktorista.
Vuodelta 1989.
Niin mutta -89 mallisessa ei olekaan comfort hyttiä.
Vai levittelikkö sää vuonna -89?
Vuonna -89 levittelin. En mää sen tr:n vuosimallia muista.
-
Kova kone se on esim. lietepumpun pyörittäjänä.
Mutta kannattaa katsoa että on siinä penkalla pers alempana, eli nokka ylempänä. Jos ei niin tuleepi perätapin laakereista aikas äkkiä sauhut. Nimim. neljä natikkaa samana keväänä pajalla. Enempi tai vähempi remonttia. Siellä siis käypi sillain, että ulosoton rattaiden pyörivä liike ajaa öljyt pois sieltä perärepusta jos nokkapää alempana, siis paikalliskäytössä.
-
apua.siis ei löydy ebay.sta tai muusta owners manuaalia tai repainer jotain kirjaa.mä en pääse pian ömaan sänkyyn nukkuun jos leenalle ei opasta löydy :-\
-
Shellin Lube matsi näyttää olevan poissa käytöstä. Kai se joskus aukeaa. http://www.shell.fi/home/page/fin/products_services/on_the_road/lubricants_univar/lubematch/app_lubematch.html
-
Kova kone se on esim. lietepumpun pyörittäjänä.
Mutta kannattaa katsoa että on siinä penkalla pers alempana, eli nokka ylempänä. Jos ei niin tuleepi perätapin laakereista aikas äkkiä sauhut. Nimim. neljä natikkaa samana keväänä pajalla. Enempi tai vähempi remonttia. Siellä siis käypi sillain, että ulosoton rattaiden pyörivä liike ajaa öljyt pois sieltä perärepusta jos nokkapää alempana, siis paikalliskäytössä.
Korjataan vähän. Korminkiin ei tehdä koskaan remonttia vaan aina ENNAKOIVAA HUOLTOA. Se ei ole koskaan rikki, sitä vaan huolletaan.
-
Tuon näkönen mutta mun mielestä tuuliklasi oli etuviisto.
(http://www.altimaskiner.dk/pictures/66381/242155.jpg)
-
Tuon näkönen mutta mun mielestä tuuliklasi oli etuviisto.
(http://www.altimaskiner.dk/pictures/66381/242155.jpg)
Tossa kajuutassa kelpaa syödä braatvurstia ja kuunnella C-kasetilta suomeks luettuja Derrikkejä...... ;D
-
Suomes oli Turlan hytti. Comfortti tuli vasta -76 http://www.konedata.net/Traktorit/ih946.htm
-
Suomes oli Turlan hytti. Comfortti tuli vasta -76 http://www.konedata.net/Traktorit/ih946.htm
Oli muuten tyylikäs pissapojan säiliö tuossa reunimmaises kuvas...
-
http://www.ohjekirja.org/kirjasto/?page_id=19
Tuoltakin ohjekirjaa voisi kysellä
-
Tässä Shellin LubeMatch jos aukeaa:
http://www.shell.com/home/page/products_services/on_the_road/oils/lubematch/app_lubematch.html
Siitä traktorinkuvaa klikkaamaan ja valitsemaan mallia.
Ei ole ihan yksinkertainen, sen natikan voiteluhuolto.
Äläkä lue mitä sellaisten voimansiirrosta kirjoitellaan, menee yöunet...
...jos jotain hajoaa.
-
Tässä Shellin LubeMatch jos aukeaa:
http://www.shell.com/home/page/products_services/on_the_road/oils/lubematch/app_lubematch.html
Siitä traktorinkuvaa klikkaamaan ja valitsemaan mallia.
Ei ole ihan yksinkertainen, sen natikan voiteluhuolto.
Äläkä lue mitä sellaisten voimansiirrosta kirjoitellaan, menee yöunet...
...jos jotain hajoaa.
Eikös se ole sahapukkimalli, eli kopittomaksi alunperin tehty, ja koppi jälkikäteen heitetty niskaan. Ei se oo paha rempata ;D
-
Vääntöä ainakin löytyy
http://www.youtube.com/watch?v=f7XCsJ2fAzk
-
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.
Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[
-
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.
Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[
Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.
Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin. :(
-
946, 1046 ja 1246 on ZF:n tekemä vaihteisto kun taas uudemmat 955 ja 1055 on natikan omaa tuotantoa olevalla vaihteistolla, 1255 ja 1455 samalla ZF:llä kuin nuo vanhemmat.
-
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.
Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[
Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.
Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin. :(
Tuommosissa tapauksissa missä työn osuus nousee kohtuuttomaksi, kannattaa muistaa, että minkä ihminen särkee, sen ihminen purkaa ;D Nykyään hyvä apu remonttihommissa digitaalikamera, millä voi räpsiä purkuvaiheessa kuvia, että siitä saa suunniilleen vielä traktorin näkösen kasattuakin.
-
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.
Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[
Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.
Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin. :(
Tuommosissa tapauksissa missä työn osuus nousee kohtuuttomaksi, kannattaa muistaa, että minkä ihminen särkee, sen ihminen purkaa ;D Nykyään hyvä apu remonttihommissa digitaalikamera, millä voi räpsiä purkuvaiheessa kuvia, että siitä saa suunniilleen vielä traktorin näkösen kasattuakin.
Ihan pelkällä kameralla ei pärjää. Pitäisi olla sellainen pajakin, jossa viitsii nakerrella. Taidoissakin saattaa olla vaihteistoremppaan puutteita. ::)
-
nyt on natikka käyty läpi. ohjausnivelet paskat,vaihdettu.suuttimet vaihdettu.Osia sai aika hyvin,hydrauliikan imusuodin aika kallis n.130e muut suotimet yhteensä n.60e.Kustannukset teetettynä kylä pajalla osineen ja töineen n.1500e eli traktori 4300e+rahti 250e+remontti 1500e=6050e
-
nyt on natikka käyty läpi. ohjausnivelet paskat,vaihdettu.suuttimet vaihdettu.Osia sai aika hyvin,hydrauliikan imusuodin aika kallis n.130e muut suotimet yhteensä n.60e.Kustannukset teetettynä kylä pajalla osineen ja töineen n.1500e eli traktori 4300e+rahti 250e+remontti 1500e=6050e
Onnittelut. Siitä sai, kuin saikin woimakoneen, vieläpä 502:sen valmetin hinnalla.