Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Äyrämöinen - 15.11.10 - klo:09:48

Otsikko: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: Äyrämöinen - 15.11.10 - klo:09:48
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: 115 - 15.11.10 - klo:17:11
Eli ei ole yksisuuntaista vasarahydrauliikkaakaan?

En tosin osaa neuvoa, kun en noista niin ymmärräkään. Mutta sähköinen nappisysteemi hallinta kahvaan vois olla tätä päivää.
Ehkä helpompi toteuttaa kun ei tarvitse lattiiaan letkuja/poljinta viritellä?

Paineet pitää laskea 190-200 bar koska kiinnikkeet/kallistimet on pienemmille paineille tehty, muuten toimivat kuulemma vain kerran.
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: rene - 15.11.10 - klo:17:54
Minulla muuten on juuri sama ongelma. Olen antanut itselleni ehdottaa sähköllä ohjattavaa jakajaa pumpun päätyyn, kun painaa nappia niin osa virtauksesta päätyisi toimilaitteelle. Aion kuitenkin ratkaista asian niin että laitan sähköisen ohitusventtiilin kauhan käännön toiseen letkuun ja vapaan paluuletkun säiliöön. Väliin pieni sähköinen venttiilipöytä joka pitäisi vielä löytää. :(
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: zetor8045 - 15.11.10 - klo:17:56
Minulla muuten on juuri sama ongelma. Olen antanut itselleni ehdottaa sähköllä ohjattavaa jakajaa pumpun päätyyn, kun painaa nappia niin osa virtauksesta päätyisi toimilaitteelle. Aion kuitenkin ratkaista asian niin että laitan sähköisen ohitusventtiilin kauhan käännön toiseen letkuun ja vapaan paluuletkun säiliöön. Väliin pieni sähköinen venttiilipöytä joka pitäisi vielä löytää. :(
Siis meinaat että ohjaat kauhankäännöllä myös kallistajaa  :o Ei tulis kyllä ees omaan pieneen mieleeni... Nappien tai polkimen kanssa tuo kallistaja olis mukavin ohjata  ;D Älkää vaan sitten mitään pomen kallistajia menkö ostamaan ne on kyllä surkeita ja niitten omat kauhatkaan ei aina sovi niihin ja muutenkin laatu on mitä on  :D
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: SKN - 15.11.10 - klo:19:53
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Oliskos vaihtoventtiili mitään.........
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: Äyrämöinen - 15.11.10 - klo:20:12
Mulla on napit jo vipujen päissä etusormelle ja sähköpoksi ventiilin ohjaukseen. Ventiililohko on pronax:in on\off tyyppinen suljettu . Vaihtoventtiili kävis kai mut taittaa olla tökkivämpi ja siihen tarvii myös sen paineenalennusventtiilin.
 
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: SKN - 15.11.10 - klo:20:15
Mulla on napit jo vipujen päissä etusormelle ja sähköpoksi ventiilin ohjaukseen. Ventiililohko on pronax:in on\off tyyppinen suljettu . Vaihtoventtiili kävis kai mut taittaa olla tökkivämpi ja siihen tarvii myös sen paineenalennusventtiilin.
 
Ei se sen sukkelammin töki. Kuristimilla virtaus kohilleen.
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: PR - 15.11.10 - klo:20:29
Minulla muuten on juuri sama ongelma. Olen antanut itselleni ehdottaa sähköllä ohjattavaa jakajaa pumpun päätyyn, kun painaa nappia niin osa virtauksesta päätyisi toimilaitteelle. Aion kuitenkin ratkaista asian niin että laitan sähköisen ohitusventtiilin kauhan käännön toiseen letkuun ja vapaan paluuletkun säiliöön. Väliin pieni sähköinen venttiilipöytä joka pitäisi vielä löytää. :(
Siis meinaat että ohjaat kauhankäännöllä myös kallistajaa  :o Ei tulis kyllä ees omaan pieneen mieleeni... Nappien tai polkimen kanssa tuo kallistaja olis mukavin ohjata  ;D Älkää vaan sitten mitään pomen kallistajia menkö ostamaan ne on kyllä surkeita ja niitten omat kauhatkaan ei aina sovi niihin ja muutenkin laatu on mitä on  :D

Tuosta tekniikasta niin tiedä, kun vaikuttaa yksinkertaiseen ongelmaan hiukan monimutkaiselta ratkaisulta. Mulla on lusikkahaarukassa noita ylimääräisiä liikkeitä varten sähköinen vaihtoventtiili kaivuupuomin päällä. Molempien hydraulisesti esiohjattujen vipujen päässä on nappula, joilla ohjataan kulmakaivuulaitetta ja luiskahydrauliikkaa. Kulmakaivuulaite on valinnainen puomin sivuttaiskäännön kanssa ja luiskahydrauliikka juurikin tuon kauhan käännön kanssa. Ei ole luiskakuhaa raaskinut laittaa, joten sen käytöstä ei kokemusta, mutta tuota kulmakaivuulaitetta pystyy hivuttamaan osittain (ainakin lähes) yhtä aikaa puomin käännön kanssa, esim. ojaa kaivaessa ojan vierestä. Sen tökkivämpi liike ei ole kuin muissakaan toiminnoissa, koska liikettä ohjataan vivulla ja nappulalla vain ohjataan öljyä oikeaan paikkaan. Tehtaalainen viritys tämä eikä mikään oma keksintö.
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: bertsi - 15.11.10 - klo:21:35

[/quote]
Ei se sen sukkelammin töki. Kuristimilla virtaus kohilleen.
[/quote]
 ;D ;D ;D ;D voissurkeuksien surkeus... kuristimilla löpöä taivaan tuuliin tuloksena palanneet öljyt kauhia kulutus etc... noiden seppojen jälkiä sitten kutsutaan paikkaamaan asentajat...  ;D
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: bertsi - 15.11.10 - klo:21:43
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Lohon päästä letku kasitoimiselle n 100l läpäsevälle lohkolle. Esiohjaukseen ryöstät kopinalta paineen jakotukista JIS standardin liittimet.. esiohjaus 3/4 sähköohjattu keskiaseto aja b tankkiin  varustettuna p porttia haistelevalla täyttöventtiilillä a ja b portistalähteviin letkuihinb vaihtovastaväliin johon paineanturi jonkaliitätä alkuperäiseen johtosarjaan ja ohjausletkut vedät lisälohkolle jonka olet siis ruuvannut puomiselkää. Lisälohkolta tankkipaluu suodaatimelle.. siin suurinpiirtein ... sitten vain säädät täyttöventtiilillä liikenopuden kohdilleen eikä aihudu hirveitä liikenopuksien muutoksia jos vain tuon paineen säädön teet tosin alkuperäinen vasaralohko ois parempi. Jotkut rakentaa tuon pikkupumppulinjaan niin ei koneen omat liikkeet saa ylimääräisiä sätkyjä tosin kallistusta voi joutua odottelemaan..
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: SKN - 15.11.10 - klo:21:55
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Lohon päästä letku kasitoimiselle n 100l läpäsevälle lohkolle. Esiohjaukseen ryöstät kopinalta paineen jakotukista JIS standardin liittimet.. esiohjaus 3/4 sähköohjattu keskiaseto aja b tankkiin  varustettuna p porttia haistelevalla täyttöventtiilillä a ja b portistalähteviin letkuihinb vaihtovastaväliin johon paineanturi jonkaliitätä alkuperäiseen johtosarjaan ja ohjausletkut vedät lisälohkolle jonka olet siis ruuvannut puomiselkää. Lisälohkolta tankkipaluu suodaatimelle.. siin suurinpiirtein ... sitten vain säädät täyttöventtiilillä liikenopuden kohdilleen eikä aihudu hirveitä liikenopuksien muutoksia jos vain tuon paineen säädön teet tosin alkuperäinen vasaralohko ois parempi. Jotkut rakentaa tuon pikkupumppulinjaan niin ei koneen omat liikkeet saa ylimääräisiä sätkyjä tosin kallistusta voi joutua odottelemaan..
Vai JIS-liittimet ja p porttia haisteleva....
Ja että vasaralohkolta ottasit paineen kallistimelle.
Justjust..... :D :D
Kolmannen kerran ku luki ton läpi ni oot sää oikeen tekijä mies. :D Se on muuten JIC......
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: bertsi - 15.11.10 - klo:22:25
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Lohon päästä letku kasitoimiselle n 100l läpäsevälle lohkolle. Esiohjaukseen ryöstät kopinalta paineen jakotukista JIS standardin liittimet.. esiohjaus 3/4 sähköohjattu keskiaseto aja b tankkiin  varustettuna p porttia haistelevalla täyttöventtiilillä a ja b portistalähteviin letkuihinb vaihtovastaväliin johon paineanturi jonkaliitätä alkuperäiseen johtosarjaan ja ohjausletkut vedät lisälohkolle jonka olet siis ruuvannut puomiselkää. Lisälohkolta tankkipaluu suodaatimelle.. siin suurinpiirtein ... sitten vain säädät täyttöventtiilillä liikenopuden kohdilleen eikä aihudu hirveitä liikenopuksien muutoksia jos vain tuon paineen säädön teet tosin alkuperäinen vasaralohko ois parempi. Jotkut rakentaa tuon pikkupumppulinjaan niin ei koneen omat liikkeet saa ylimääräisiä sätkyjä tosin kallistusta voi joutua odottelemaan..
Vai JIS-liittimet ja p porttia haisteleva....
Ja että vasaralohkolta ottasit paineen kallistimelle.
Justjust..... :D :D
Kolmannen kerran ku luki ton läpi ni oot sää oikeen tekijä mies. :D Se on muuten JIC......
no nytpä tietäjä löytyy jos et tiedä eroa JIS ja JIC meee takas sinne mistä oot tullu ja pysy siellä ...  ;D mutsis ....
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: SKN - 15.11.10 - klo:22:33
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Lohon päästä letku kasitoimiselle n 100l läpäsevälle lohkolle. Esiohjaukseen ryöstät kopinalta paineen jakotukista JIS standardin liittimet.. esiohjaus 3/4 sähköohjattu keskiaseto aja b tankkiin  varustettuna p porttia haistelevalla täyttöventtiilillä a ja b portistalähteviin letkuihinb vaihtovastaväliin johon paineanturi jonkaliitätä alkuperäiseen johtosarjaan ja ohjausletkut vedät lisälohkolle jonka olet siis ruuvannut puomiselkää. Lisälohkolta tankkipaluu suodaatimelle.. siin suurinpiirtein ... sitten vain säädät täyttöventtiilillä liikenopuden kohdilleen eikä aihudu hirveitä liikenopuksien muutoksia jos vain tuon paineen säädön teet tosin alkuperäinen vasaralohko ois parempi. Jotkut rakentaa tuon pikkupumppulinjaan niin ei koneen omat liikkeet saa ylimääräisiä sätkyjä tosin kallistusta voi joutua odottelemaan..
Vai JIS-liittimet ja p porttia haisteleva....
Ja että vasaralohkolta ottasit paineen kallistimelle.
Justjust..... :D :D
Kolmannen kerran ku luki ton läpi ni oot sää oikeen tekijä mies. :D Se on muuten JIC......
no nytpä tietäjä löytyy jos et tiedä eroa JIS ja JIC meee takas sinne mistä oot tullu ja pysy siellä ...  ;D mutsis ....

Vai oliko se ORFS tai BSP..... Sää oot tainnu haistella liikaa tota pee-porttia....
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: bertsi - 15.11.10 - klo:22:37
Kuinka oletta toteuttaneet kauhan kallistimen ohjauksen kun alkuperäistä lisälohkoa ei ole?Kone on 135 kobelco 2001.Tuottoa sais lohkon päästä mut vain silloin kun käyttää muita liikkeitä .Olettako käyttäneet täysiä paineita vai laittaneet paineenalenninta?
Lohon päästä letku kasitoimiselle n 100l läpäsevälle lohkolle. Esiohjaukseen ryöstät kopinalta paineen jakotukista JIS standardin liittimet.. esiohjaus 3/4 sähköohjattu keskiaseto aja b tankkiin  varustettuna p porttia haistelevalla täyttöventtiilillä a ja b portistalähteviin letkuihinb vaihtovastaväliin johon paineanturi jonkaliitätä alkuperäiseen johtosarjaan ja ohjausletkut vedät lisälohkolle jonka olet siis ruuvannut puomiselkää. Lisälohkolta tankkipaluu suodaatimelle.. siin suurinpiirtein ... sitten vain säädät täyttöventtiilillä liikenopuden kohdilleen eikä aihudu hirveitä liikenopuksien muutoksia jos vain tuon paineen säädön teet tosin alkuperäinen vasaralohko ois parempi. Jotkut rakentaa tuon pikkupumppulinjaan niin ei koneen omat liikkeet saa ylimääräisiä sätkyjä tosin kallistusta voi joutua odottelemaan..
Vai JIS-liittimet ja p porttia haisteleva....
Ja että vasaralohkolta ottasit paineen kallistimelle.
Justjust..... :D :D
Kolmannen kerran ku luki ton läpi ni oot sää oikeen tekijä mies. :D Se on muuten JIC......
no nytpä tietäjä löytyy jos et tiedä eroa JIS ja JIC meee takas sinne mistä oot tullu ja pysy siellä ...  ;D mutsis ....

Vai oliko se ORFS tai BSP..... Sää oot tainnu haistella liikaa tota pee-porttia....
No mikäs on mielestäsi koblecon esiohjauletkuissa käytetty liitin .. bsp on kierre mutta mikä standardi?
p portin paineen alentaja voisi olla oikeampi nimi mutta sinulle sekin tuottaa vain lisää vaivaa
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: SKN - 15.11.10 - klo:23:21
SAE, ISO, DIN, DOT ja JIS on standardeja. Ei mitään hajua mikä liitin. JIC tai ORFS? Eikös Mitsussa ole JIS? ;D

Edelleen helpoin ja halvin tapa on toteuttaa se kallistus on vaihtoventtiili kuristimilla.  ;D
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: rene - 15.11.10 - klo:23:34

Ei se sen sukkelammin töki. Kuristimilla virtaus kohilleen.
[/quote]
 ;D ;D ;D ;D voissurkeuksien surkeus... kuristimilla löpöä taivaan tuuliin tuloksena palanneet öljyt kauhia kulutus etc... noiden seppojen jälkiä sitten kutsutaan paikkaamaan asentajat...  ;D
[/quote]Ei ole kuule kobelco mikään massikka :D kyllä kärsii kuristellakin.
Otsikko: Vs: Kobelcon kallistin
Kirjoitti: bertsi - 15.11.10 - klo:23:48

Ei se sen sukkelammin töki. Kuristimilla virtaus kohilleen.
;D ;D ;D ;D voissurkeuksien surkeus... kuristimilla löpöä taivaan tuuliin tuloksena palanneet öljyt kauhia kulutus etc... noiden seppojen jälkiä sitten kutsutaan paikkaamaan asentajat...  ;D
[/quote]Ei ole kuule kobelco mikään massikka :D kyllä kärsii kuristellakin.
[/quote]
Juu ei mutta ongelmia tulee kun tasoitustyössä kaytät kallistusta saattaa puomi "hypähtää" tai sitten jos kuristat reippaasti kuummennat öljyt , liikenopeus pienenee , huoltoväli lyhenee ja löpöä palaa .. mut oma on asiasi jos tykkäät huonolla koneella hommasi  pulata..  Massikan hydrauliikka on valovuoden päässä  nipponin ihmeestä joten sitä ei kannata huolehtia