Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JoHaRa - 09.11.10 - klo:14:12
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
Ot sää tosi tomppeli kun lähdet trattorilla ajeleen jäiselle tielle ilman ketjuja.
Olet tuolla asenteella tosi vaarallinen tienkäyttäjä, trattoria et saa pysähtymään ja se on vähintäin linkussa kärryn kanssa jarrutustilanteessa.
Ja ne ns nastat ei trattorissa mitään hyödytä saa jättää kaupan hyllylle aivan suosiolla
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
Ot sää tosi tomppeli kun lähdet trattorilla ajeleen jäiselle tielle ilman ketjuja.
Olet tuolla asenteella tosi vaarallinen tienkäyttäjä, trattoria et saa pysähtymään ja se on vähintäin linkussa kärryn kanssa jarrutustilanteessa.
Ja ne ns nastat ei trattorissa mitään hyödytä saa jättää kaupan hyllylle aivan suosiolla
Etelästä kotoisin nääs . Koita ny järkee puhhuu niille , ei ne ymmärrä . :D
-
Sana Pirelli on se juttu siinä....ja jos vielä vanhat kovettuneet koppurat, niin valmis paketti liukkaille.....Pirelli olis varmaan hyvä varmuuskumien valmistaja..... ;)
-
Sana Pirelli on se juttu siinä....ja jos vielä vanhat kovettuneet koppurat, niin valmis paketti liukkaille.....Pirelli olis varmaan hyvä varmuuskumien valmistaja..... ;)
Just tuo yhdistelmä. Hyvä että tuli eteen jo tässä vaiheessa talvea.. Muilla rengasmerkeillä ei ole tuollaista ilmiötä tapahtunut. Kokeilin melkein vastaavalla traktorilla jossa on Barumit -> Ei mitään pitonongelmia.
Onneksi meitä törttöjä ei tosiaan ole teillä enempää. Kaikilla muilla on ketjut alla ja kaikki muut ajavat vielä hiljempaa. Eli rehuukon ei tarvitse hätäillä. Itsekkin pysyn tuolla koneella teiltä poissa tästä lähtien ;D
-
luikkaista renkaista olen pysynyt jo hieman aikaa erossa ja nyt alla on nuo continelit ja tuntui tuossa tänään että kun linko kiinni takana ja kauha edessä nin ei pahemmin hiertänyt, saattaahan se jotain vaikuttaa kun toi linko painaa jopa 800 kiloo nin pitoa lisää, misukat on kuulema nykyään tosi hiihtoliiton värkkejä!
-
luikkaista renkaista olen pysynyt jo hieman aikaa erossa ja nyt alla on nuo continelit ja tuntui tuossa tänään että kun linko kiinni takana ja kauha edessä nin ei pahemmin hiertänyt, saattaahan se jotain vaikuttaa kun toi linko painaa jopa 800 kiloo nin pitoa lisää, misukat on kuulema nykyään tosi hiihtoliiton värkkejä!
Kai sulla on ketjut jos ajelet tiellä. Tuo yksi suuttuu jos ei ole ;D
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
Jaa siellä on jo tohon aikaan tullut noin paljon lunta, täällä alkoi satamaan vasta kolmen jälkeen, sulaa varmaan loppu viikosta kun plussa kelit tulee, ei mitään ongelmia kotiin päin tullessa Good yearin vyörengastetulla 5510:llä, kaikki hyvin niin kauan kuhan vaan ei pyörän pultit irtoo, harvoin täällä päin Suomea ketjuja tarvii, Itä-Suomessa ehdottomasti joka nurkkaan kunnes onkin sit jo niin paljon lunta ettei metsään ole edes asiaa...
-
luikkaista renkaista olen pysynyt jo hieman aikaa erossa ja nyt alla on nuo continelit ja tuntui tuossa tänään että kun linko kiinni takana ja kauha edessä nin ei pahemmin hiertänyt, saattaahan se jotain vaikuttaa kun toi linko painaa jopa 800 kiloo nin pitoa lisää, misukat on kuulema nykyään tosi hiihtoliiton värkkejä!
Kai sulla on ketjut jos ajelet tiellä. Tuo yksi suuttuu jos ei ole ;D
Juu kyllä mä laitan aina ketjut päälle kun lähen tien päälle talvisin. Kotiin tullessa otan tietysti pois ;)
-
Hyvä että tuli eteen jo tässä vaiheessa talvea.. Muilla rengasmerkeillä ei ole tuollaista ilmiötä tapahtunut. Kokeilin melkein vastaavalla traktorilla jossa on Barumit -> Ei mitään pitonongelmia.
Onneksi meitä törttöjä ei tosiaan ole teillä enempää. Kaikilla muilla on ketjut alla ja kaikki muut ajavat vielä hiljempaa. Eli rehuukon ei tarvitse hätäillä. Itsekkin pysyn tuolla koneella teiltä poissa tästä lähtien ;D
Barumit on vielä niitä harvoja renkaita, missä valmistuksessa on vielä käytetty kumia eikä muovia.
Hyvä talvipito. :) :)
-
Onko kellään Trelleborgeista kokemuksia??
-
Onko kellään Trelleborgeista kokemuksia??
Olen nähnyt............ hintoja,,,,,,,,.
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
ei oo paljo ruokintapöydällä ajettu,vain joskus natikkaa tuurannut ,paremminki tallissa levähtänyt :) sillähän on mukava vetää luisua ;)
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
ei oo paljo ruokintapöydällä ajettu,vain joskus natikkaa tuurannut ,paremminki tallissa levähtänyt :) sillähän on mukava vetää luisua ;)
Miten vanhat ne kumit ovat? Muistatko? Viime talvena pito oli ihan ok, nyt siis aivan kauhea. Mutta kivasti kyllä sutii, ja kun kierrokset nousevat nopeasti niin donitseja pystyy piirtämään :D
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
ei oo paljo ruokintapöydällä ajettu,vain joskus natikkaa tuurannut ,paremminki tallissa levähtänyt :) sillähän on mukava vetää luisua ;)
Miten vanhat ne kumit ovat? Muistatko? Viime talvena pito oli ihan ok, nyt siis aivan kauhea. Mutta kivasti kyllä sutii, ja kun kierrokset nousevat nopeasti niin donitseja pystyy piirtämään :D
takagummit 92 eli original ja etuset en muista jotain 95
-
Onko kellään Trelleborgeista kokemuksia??
Ainakin tuo TM 800 on kohtuullisen pitävä rengas. Alla 600/38 & 480/28, etusissa tosin Pirellin nimellä. Viime talvena en viitsinyt edes nastoja ruuvata kiinni. Edellisenä talvena olivat kyllä nastatkin tarpeeseen, lämpötilan kulkiessa nollan nurkilla. Vertailupohja nyt ei niin leveä, mutta esim. takavuosien Misukoihin nähden nämä pitävät todella hyvin.
Ilmameisesti samaa Trelleborin suunnittelemaan rengasta myydään sekä Trelleborin että emoyhtiö Pirellin leimoilla. ???
-
Trelleborg osti Pirellin traktorirenkaat ja sai joksikin aikaa Pirellin tuotemerkin käyttöoikeuden. Nyt tuo nimen käyttöoikeus on loppunut mutta jostain varaston perukoilta saattaa edelleen löytyä käyttämätön Pirelli traktorinrengas.
Pirelli/ Trelleborg on pidetty yhtenä parhaimmista renkaista myös talvipidoltaan. Itsellä ei vielä kokemusta, kun ei ole vielä ollut liukkaita kelejä. ;D
-
Kyllähän trelleborg/pirelli on sentään rengas continentaalin verrattuna talvipidoltaan... Piti aamulla tulla ruuvaamaan nastoja contiin kun ei päässy mihinkään....
-
Kyllähän trelleborg/pirelli on sentään rengas continentaalin verrattuna talvipidoltaan... Piti aamulla tulla ruuvaamaan nastoja contiin kun ei päässy mihinkään....
Ei mullakaan mitään hyvää sanottavaa continentaalista kelin ollessa 0 seutuvilla!
Ketjujen kanssa mennään ;D
-
Kyllähän trelleborg/pirelli on sentään rengas continentaalin verrattuna talvipidoltaan... Piti aamulla tulla ruuvaamaan nastoja contiin kun ei päässy mihinkään....
Ei mullakaan mitään hyvää sanottavaa continentaalista kelin ollessa 0 seutuvilla!
Ketjujen kanssa mennään ;D
Kyllä konttinenttaalissa on talvipitoa verrattuna moniin micheliniin, nokialaiseen tai taurukseen verrattuna. :) :)
-
Nua miun gummit lienevät vain kovettuneet. Kalliiksi tulee nastojen ruuvailu :P Varmaan 500€ jos laittaa joka pyörään jotain piikkejä. Ketjuja tuohon en kyllä laita.
Mitäs jos virittäisi etupainoksi hiekoittimen. Vedon voisi ottaa nelivedon kardaanista ;D
-
Kannattaa kokeilla kevytketjuja. Kulkee aika tasaseen ja helpot ketjuttaa. Pesee nastat mennen tullen. :)
-
Yksi purkki ruuvattavia nastoja riittää ihan hyvin yhteen traktoriin... Menevät vaan vanhemmiten kumista läpi mutta onneksi on D-11 aine keksitty 8)
-
Moottorisahalla vähän kuviota pintaan ! Mallin / kuvion voi hakee ralli-maajusseilta ;)
Happo kans pehmentää kumia, ja väärä happo tekee liukkaan pinnan ?
-
Onko kellään Trelleborgeista kokemuksia??
Olen nähnyt............ hintoja,,,,,,,,.
On hintansa väärtti, ei pompi, puhdistuu hyvin ja pitää malko hyvin talvella.
Sama TM800 kuin aiemmin tuolla joku muukin mainitsi, tuli ensiasennusrenkaana.
-
Moottorisahalla vähän kuviota pintaan ! Mallin / kuvion voi hakee ralli-maajusseilta ;)
Happo kans pehmentää kumia, ja väärä happo tekee liukkaan pinnan ?
Happopesulla kumit saisi ihan lakritsiksi :D Teoriassa jollain rouhelaikalla hokkeja voisi karhentaa, mutta varoen ettei kuma pala kiinni laikkaan.
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ai jaa! Näen jo mielessäni itseni raastamassa renkaita juustoraastimella. Oikeesti 8)
-
Gummien kans tahtoo olla että kun yhtä ominaisuutta korostetaan niin toisessa hävitään. Hyvä talvipito voi tarkoittaa huonoa kulutuskestävyyttä.
Tekniikanmaailmassa oli taannoin nelikenttä analyysi asiasta. Sen mukaan yhteen renkaaseen on vaikia saada kaikkia hyviä ominaisuuksia.
-
Gummien kans tahtoo olla että kun yhtä ominaisuutta korostetaan niin toisessa hävitään. Hyvä talvipito voi tarkoittaa huonoa kulutuskestävyyttä.
Tekniikanmaailmassa oli taannoin nelikenttä analyysi asiasta. Sen mukaan yhteen renkaaseen on vaikia saada kaikkia hyviä ominaisuuksia.
Tuo kiinnosti varmaan kovasti Mannhaimin tehtaalla kun kokosivat tuon vuonna -92 ;D
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
Tulisko yläjyrsimellä vähempi käryä?
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
Tulisko yläjyrsimellä vähempi käryä?
Käry = Edullinen työmenetelmä ;D
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
Tulisko yläjyrsimellä vähempi käryä?
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
Tulisko yläjyrsimellä vähempi käryä?
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Loogista.. En voi edes kuvitella miltä Jyrsiksen sormet "tuoksuvat" ;D
-
Eikös edellisenä talvena ollut jossain juttua renkaiden ylimääräisestä kuvioinnista jollain renkaille tarkoitetulla leikkurilla?? Miten lienee toimineet....
Ideanahan tais olla rivan suuntainen ura siinä rivan keskellä?
Todellinen idea oli huijata maajussin rahat tuollakin tavalla, mutta toimisiko tuo niinkuin rälläkkä-menetelmällä ???
Tulisko yläjyrsimellä vähempi käryä?
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Moottorisaha toimii... ei saa pyöriä liikaa - polttaa ja sulaa.
-
Ovatko vyörenkaat luikkaammat lumella luin ristikudosrenkaat ??? Melkein ajoin OJAAN kun painelin pikkudeerellä tänään tiellä. Vauhtia ei voinut nostaa yli 30 km/h ettei lieraaminen alkanut :o Perässä pikkuinen peräkärry 1000 kilon kuormalla.
Tauruksen 420 milliset edessä ja Pirellin gummit takana. Vissiin vanhat ja kovat, ruokintapöydällä aikoinaan kiillotetut. Paineita takana ehkä 1,3 baaria ihan tahallaan.
Todella järkyttävää.. Onko tämä vyörenkaille tyypillistä, ovatko nuo kumit huonoa merkkiä, vaikuttaako paineet, lieneekö kumien kovettuminen syynä ongelmaan.
Keli on sellainen että 10 senttiä lunta on tampattu tielle. Kitkarengas-Opelilla pystyi ajamaan ilman ongelmia 80 km/h.
Se on vissiin lähtettävä nastakauppaan, tuolla en enää tielle lähde :o Älkäkä lähtekö muutkaan ettei tule vahinkoja :D
Taurukset on aivan järkyttävät talvipidoltaan, eikä pirellitkään niitä parhaita jos vielä vähän kovettuneet. Onko vyö- vai ristikudos, sillä ei ole niinkään suurta merkitystä kun renkaan kumisuudella/muovisuudella. Nykysuuntaus on valitettavasti muovisempaan suuntaan, jolloin kestävyys paranee mutta talvipito huononee.
Jos hakee talvipidoltaan hyvää rengasta, niitä kannattaa vertailla, siis ihan sormituntumalla kesällä jossakin 15 asteen lämpötilassa. Kun pääsee kunnolla vertailemaan niin erot ovat yllättävän selviä. Toinen on muovinen ja toinen kuminen. Kuminen pitää talvella paremmin. Nyrkkisääntönä voisin sanoa että mitä lähempänä öljyä valmistuspaikka on sen kumisempi ja sen parempi talvella. Omissa talvikoneissa on alla aidot ryssät eli dnerproshinat ja voltyret. Pito on aivan eri maailmasta kun länsikumeilla.
-
Kyllähän trelleborg/pirelli on sentään rengas continentaalin verrattuna talvipidoltaan... Piti aamulla tulla ruuvaamaan nastoja contiin kun ei päässy mihinkään....
Trelle/pirelli piti uutena hyvin,kun kulmat pyöristy pito katos.Sama contilla.
Conti kestäny kulutusta huomattavasti paremmin kuin trelle.
-
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Mutta minkälainen on renkaanhoitoteline?!?
-
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Mutta minkälainen on renkaanhoitoteline?!?
Kippikohottava! ???
-
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Mutta minkälainen on renkaanhoitoteline?!?
Hallitunkki ??? Nastoista vielä naisen logiikalla edelleen, että millai niitä nyt voisi laatikkokaupalla johonkin kämyseen renkaaseen upota, kun eihän niitä tarvii kun alapuolelle :D
-
Jossain on varmaan joku Jyrsin-Hessu alias Jyrsis, joka noita urituksia tulee tekemään ???
Mutta minkälainen on renkaanhoitoteline?!?
Hallitunkki ??? Nastoista vielä naisen logiikalla edelleen, että millai niitä nyt voisi laatikkokaupalla johonkin kämyseen renkaaseen upota, kun eihän niitä tarvii kun alapuolelle :D
Renkaan eteen voisi varistella vaikka muttereita. Pyörän takana olisi magneetti joka poimisi mutterit uudelleen kiertoon. Jonnuissa on kuulemma tuollainen laite vakiona, mutta se ei vielä osaa poimia ;D
-
Oli edellisessä voortissa taurukset takana ja täytyy todeta, että ne oli ihan muovirenkaat. Ei ne pitäny pellolla, eikä niistä ollut talvella mihinkään. Eikä tämän nykyisen jonnikan sontinentaalitkaan mitkään erityisen pitävät ole talvella, vaikka takasissa on kyllä nastoja parantamassa tilannetta. Ketjuja ei ole täälläpäin käytössä oikein kellään, oli homma mikä tahansa. Ainoastaan joku raskaampi vetohomma niin sitten ja joillain on metsätöissä ketingit. Meillä on yhdet 34 pyörien ruosteiset ketjut ja ne on viimvuosina olleet lähinnä vanhan takalanan lisäpainona.
-
Tosi harvoin tulee ketjutettuja traktoreita vastaan täällä Lumi-Suomessakin. Ketjut eivät edes mahdu noihin uusiin traktoreihin, ehkä Valtroihin sentään. Nastoitettujakaan ei pahemmin ole. Tuurillako sitä ajetaan, vai ovatko isännät osanneet valita oikeat kumit koneisiinsa.
-
joo, ent.JD:ssä Taurukset, tosi liukkaat. Uudemmassa Continentalit, melkein yhtä livakat alla.
Ketjuja ei alla sitten ukkivainaan.
-
En kyllä muista mitkä tossa hollandin yhdistelmässä oli alkuperäisrenkaat (ehkä misukat) nykyään mitakset mutta sillä on kiva tehdä lumitöitä, kun ei lipsu tossut.. painon ansiotahan se on hyvin pitkälti. Tosin nollakelillä sitten onkin eri juttu, kun eka ajokerralla lumi tamppaantuu jääksi ja toisella kerralla samasta kohtaa niin ei pidä jarrua painaa, muuten voi olla liitoa, riippuen paikasta.
Nyt muistu mieleen, että ne oli hyvät vuodet, eli good yearit
-
Tosi harvoin tulee ketjutettuja traktoreita vastaan täällä Lumi-Suomessakin. Ketjut eivät edes mahdu noihin uusiin traktoreihin, ehkä Valtroihin sentään. Nastoitettujakaan ei pahemmin ole. Tuurillako sitä ajetaan, vai ovatko isännät osanneet valita oikeat kumit koneisiinsa.
Järki lähtee ketjujen hakkaamista kuunnellessa. Ennemmin ajan kolmekymppiä jos on paska keli, ei niillä ketjuillakaan sen lujempaa viitsi päästellä.
Tuo kyllä saattaa pitää paikkansa tuo pyöränkotelon tilavuus juttu, tais muuten se ketjujen käyttö loppua sitten kun alkoi koneet tulla 38" renkailla.
-
Vanha rengasaiheinen vitsi väliin: Mitä yhteistä on 365 käytetyllä kortongilla ja traktorin renkailla? -Good year! :)
-
Tosi harvoin tulee ketjutettuja traktoreita vastaan täällä Lumi-Suomessakin. Ketjut eivät edes mahdu noihin uusiin traktoreihin, ehkä Valtroihin sentään. Nastoitettujakaan ei pahemmin ole. Tuurillako sitä ajetaan, vai ovatko isännät osanneet valita oikeat kumit koneisiinsa.
Oikeat gummit ja taidolla veliseni taidolla. ;) Maltti on valttia liukkaalla liikkuessa ja pehmeät liikkeet. Isoilla kierroksilla ja pienellä vaihteella vedättäminen on myrkkyä talvi pidolle. hyvä alavääntö on hyväksi liukkaalla liikuttaessa.
Torstaina hiekoiteltiin noita sorateitä kesä kummit alla. Paikoin traktorin valoissa kiilsi kuin peili. Kokonaismassa pyöri siellä 27 tonnin huitteilla kuorma täynnä. Edessä ihan sileät ja takana vähän paremmat renkaat. Merkkinä Firestone. ei nastan nastaa taikka ketjuja.Talvipito noissa kohtuullinen ollut koko elinkaaren ajan. Talven vakiinnuttua vaihetaan sitten nastoitetut tri 2,set. Ero pidossa kuin yöllä ja päivällä TRI,n eduksi.
Mulla nyt etuhiekoittimena Sami 2300, joka hiekoittaa vain pyörien kohdat. Pahimmissa ylä ja alamäkilöissä annetaan apuja. ketjut ovat ovat olleet sen jälkeen tuolla nurkassa jo monta talvea kun hommasin hiekoittimen etukuormaajaan.
Vaikka sitä tilaa olisikin ketjuille niin lokasuojat ovat muovia >:( noissa uudemmissa jo järjestään, ei tarvii ketjun kuin hipaista niin lompakko kevenee kummasti. Kuluvatkin ryökäleet nopeasti kun isoilla massoilla ajetaan kovaa vauhtia. Ei iske ei ketju sulkeiset mulle enää. ;D
-
Viime talvi meni ilman ketjuja, mutta tänä vuonna on suunnitelmissa laittaa takavetoValmettiin ketjupyörät. Saas nähdä ehtiikö/viitsiikö. Lähinnä tarve tulee siitä, jos joku ajoneuvo pitää jäisellä tiellä vetää pois ojasta. Paskanpumppauspaikalle sillä ei viime talvena myöskään päässyt, mutta nelivedolla pääsi :)
Nelivetoihin ei sopivia ketjuja olekaan, mutta eipä oo juur tar*****kaan. Renkaat JD:ssä GoodYear+Voltyre ja Maxxumissa Continentalit. Ens talvena on kaurat etäkuivurissa enkä vielä tiedä, miten sieltä onnistuu niiden nouto. Jos ei vaan jäätä oo siellä pihalla niin sitten tuskin ongelmia.
No viime talvena sentään oli lunta ja lumitöitä enemmän kuin hiekoitusta. Eipä oo piha-aura-autossakaan ollut pariin vuoteen ketjuja kun on ilmankin pärjännyt.
-
Tosi harvoin tulee ketjutettuja traktoreita vastaan täällä Lumi-Suomessakin. Ketjut eivät edes mahdu noihin uusiin traktoreihin, ehkä Valtroihin sentään. Nastoitettujakaan ei pahemmin ole. Tuurillako sitä ajetaan, vai ovatko isännät osanneet valita oikeat kumit koneisiinsa.
Jo minä olen miettinyt kun yhdellä urakoitsijalla on kolme valtraa ja aina kaikissa on ketju vain toisessa etusessa :D :D
-
Tosi harvoin tulee ketjutettuja traktoreita vastaan täällä Lumi-Suomessakin. Ketjut eivät edes mahdu noihin uusiin traktoreihin, ehkä Valtroihin sentään. Nastoitettujakaan ei pahemmin ole. Tuurillako sitä ajetaan, vai ovatko isännät osanneet valita oikeat kumit koneisiinsa.
Jo minä olen miettinyt kun yhdellä urakoitsijalla on kolme valtraa ja aina kaikissa on ketju vain toisessa etusessa :D :D
Jos se testaa miten pian se saa etumurkulan hajalle ;D