Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: apumies - 06.11.10 - klo:15:02

Otsikko: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: apumies - 06.11.10 - klo:15:02
Toimiiikos kyseisen firman ohjelmoinnit miten käytännössä, onko tullu ongelmia kalibrointien ym. juttujen kanssa. Vai oliskos Muukkosen tai jonkun muun ohjelmat parempia, kehukaa ja moittikaa.
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: Maalaispoika - 06.11.10 - klo:15:34
Ainakin kyseisen firman edustajan puheiden perusteella kone-agriassa muut firmat eivät osaa mitään. Ja tehomittaria ei todellakaan tarvita ohjelmoinnin yhteydessä. ::)
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: +200 - 06.11.10 - klo:16:24
Ainakin kyseisen firman edustajan puheiden perusteella kone-agriassa muut firmat eivät osaa mitään. Ja tehomittaria ei todellakaan tarvita ohjelmoinnin yhteydessä. ::)
Näin muuten mainittivat.Ainoastaan heidän ohjelmoinnilla on vääntökäyrät oikeanlaisia ;D
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: - 06.11.10 - klo:17:48
En minä ainakaan laita mitään ohjelmia koneeseen jos ei ole mahdollisuutta penkittää. Ei oo yks eikä kaks konetta joihin laitettu voimaa "hieman" liikaa.
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: ijasja2 - 06.11.10 - klo:17:57
En minä ainakaan laita mitään ohjelmia koneeseen jos ei ole mahdollisuutta penkittää. Ei oo yks eikä kaks konetta joihin laitettu voimaa "hieman" liikaa.

Voimaa.com ohjelmoinut näillä nurkilla paljon koneita ja penkitettykin. En ole kuullut uusinnoista eli kohdalleen osuneet, varmasti virheitäkin tullut. Toisen firman ohjelmoinneissa oli hiukan sanomista, koneista tuli ihan mitä sattuu. Kyselemällähän nämä selviää.

Itse en rajusti ohjelmoitua vaihtokonetta ostaisi. Saa nähdä milloin liikkeet alkaa tarkkailemaan vaihtokoneiden tehoja, mittaamalla ja töpselistä. Dataa löytynee kaikista uusista koneista töpseliin kytkemällä, jälkien peittämiseen ei riittäne pelkkä alkuperäisen ohjelman ajo ::)
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: - 06.11.10 - klo:18:18
En minä ainakaan laita mitään ohjelmia koneeseen jos ei ole mahdollisuutta penkittää. Ei oo yks eikä kaks konetta joihin laitettu voimaa "hieman" liikaa.

Voimaa.com ohjelmoinut näillä nurkilla paljon koneita ja penkitettykin. En ole kuullut uusinnoista eli kohdalleen osuneet, varmasti virheitäkin tullut. Toisen firman ohjelmoinneissa oli hiukan sanomista, koneista tuli ihan mitä sattuu. Kyselemällähän nämä selviää.

Itse en rajusti ohjelmoitua vaihtokonetta ostaisi. Saa nähdä milloin liikkeet alkaa tarkkailemaan vaihtokoneiden tehoja, mittaamalla ja töpselistä. Dataa löytynee kaikista uusista koneista töpseliin kytkemällä, jälkien peittämiseen ei riittäne pelkkä alkuperäisen ohjelman ajo ::)

joo ne on mukavia vaihtovalioita kun tunteja on pari tuhatta, ikää parivuotta ja todellisuudes 150hv kone on pyöriny tuon 2000h 300hv tehoilla raivausjyrsimen edes...
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: Ojala - 06.11.10 - klo:19:18
En minä ainakaan laita mitään ohjelmia koneeseen jos ei ole mahdollisuutta penkittää. Ei oo yks eikä kaks konetta joihin laitettu voimaa "hieman" liikaa.

Voimaa.com ohjelmoinut näillä nurkilla paljon koneita ja penkitettykin. En ole kuullut uusinnoista eli kohdalleen osuneet, varmasti virheitäkin tullut. Toisen firman ohjelmoinneissa oli hiukan sanomista, koneista tuli ihan mitä sattuu. Kyselemällähän nämä selviää.

Itse en rajusti ohjelmoitua vaihtokonetta ostaisi. Saa nähdä milloin liikkeet alkaa tarkkailemaan vaihtokoneiden tehoja, mittaamalla ja töpselistä. Dataa löytynee kaikista uusista koneista töpseliin kytkemällä, jälkien peittämiseen ei riittäne pelkkä alkuperäisen ohjelman ajo ::)

joo ne on mukavia vaihtovalioita kun tunteja on pari tuhatta, ikää parivuotta ja todellisuudes 150hv kone on pyöriny tuon 2000h 300hv tehoilla asfalttijyrsimen edes...

 ::)
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: apumies - 06.11.10 - klo:19:42
Näitä reilusti piristettyjä alkaa tosiaan löytyä vaihtokoneista aika paljon. Jontikat lähes järestään, neuvoohan jo myyjä kuinka helposti siitä saa voimaa lisää. Valtteriin ei kannata paljoa lisätä tehoja, muuten laatikko paukkuu, kumma kun eivät Suolahdessa raaski tehdä kunnon voimansiitoa vaan laitetaan edelleen mopon rattaita. Erääseen Nyykkäriin isäntä laitatti lähes 100 heppaa lisää, johan rupes vetään mutta , vaihteisto ei kestänyt . Ei ollu menny remontit takuuseen jostain kumman syystä. Itellä ollu ajatuksena lähinnä pieni piristäminen ettei tule turhia remontteja .
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: -Joomies- - 06.11.10 - klo:21:09
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: kaju - 06.11.10 - klo:22:43
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.
Hyvin sanottu!!
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: icefarmer - 06.11.10 - klo:22:46
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.
Hyvin sanottu!!
ja kun joku yhdistäisi siihen penkkiin vielä tarkan kulutusmittarin jotta nähtäisiin se kulutuksen lasku numeroina paperilla, aikaa tietysti menis mittauksessa enempi....
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: bertsi - 06.11.10 - klo:23:03
Toimiiikos kyseisen firman ohjelmoinnit miten käytännössä, onko tullu ongelmia kalibrointien ym. juttujen kanssa. Vai oliskos Muukkosen tai jonkun muun ohjelmat parempia, kehukaa ja moittikaa.
sueraavalla kerralla kun tulee onkelmia moottorin kanssa niin wintestillä kun huoltomies päivittää "paremman" softan niin virivirit katoaa taivaan tuuliin tai kuuluu vain oho ja tsup ja uutta matoa johdon päähän.. boxit kun niin halpoja..  ;D
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: +200 - 07.11.10 - klo:12:27
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.
Ei viritystä vaan optimointia.
Tyhjällä koneella täysvauhdis commandcentterin mukaan 2litraa tunnis tippu kulutus 8)
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.11.10 - klo:13:33
Itse en rajusti ohjelmoitua vaihtokonetta ostaisi. Saa nähdä milloin liikkeet alkaa tarkkailemaan vaihtokoneiden tehoja, mittaamalla ja töpselistä. Dataa löytynee kaikista uusista koneista töpseliin kytkemällä, jälkien peittämiseen ei riittäne pelkkä alkuperäisen ohjelman ajo ::)

Eikös sunkin Deutz ole kokenut "optimoinnin"? ;)
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: hl - 07.11.10 - klo:14:45
voimaa.com, muut viritysfirmat saa unohtaa
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: vm - 07.11.10 - klo:14:51
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.

Ei sillä virityksellä pelkästään tehoja haeta vaan käyttömukavuutta moottoriin myöskin. Kun nykyään moottorit ovat todella laiskoja vääntämään alakierroksilla. Ei auta vaikka kuinka ison myllyn ostaisi.
Jo pelkällä ajoituksen muutoksella on saatu noin 40hv lisäyksiä ja polttoaineen kulutusta pienennettyä, tosin maailma paskaantuu..

Ohjelmalla saatiin tuohon omaan koneeseen 1200kierroksen kohdille yli 200nm vääntöä lisää. Ei tarvii enää kaasu pohjassa tehdä esim kuormaushommia. Enemmänkin alas lisäystä olisi saanut tulla mutta 7.4 Sisussa on vaan turhan iso ahdin joka ei heräile kunnolla vasta kuin 1500rpm kohdilla. Tosin mylly on ferkussa mutta luulisi valtrassakin olevan sama ahdin. En nyt tarkkoja lukemia muista kun ei ole dynolappu käsillä, mutta tuommoseen 7.4 sisuun Voimaa.comin ohjelmalla laitettiin 305hv, max vääntöä en muista. Polttoaineen kulutus laski noin 15%. Paluuta optimoimattomaan koneeseen ei ole. Tokihan vakio koneenkin saa rikki vääränlaisella käytöllä ja viritetyn vielä helpommalla  ;D
Otsikko: Vs: Digituningia Valtuun
Kirjoitti: ijasja2 - 07.11.10 - klo:21:53
Itse en rajusti ohjelmoitua vaihtokonetta ostaisi. Saa nähdä milloin liikkeet alkaa tarkkailemaan vaihtokoneiden tehoja, mittaamalla ja töpselistä. Dataa löytynee kaikista uusista koneista töpseliin kytkemällä, jälkien peittämiseen ei riittäne pelkkä alkuperäisen ohjelman ajo ::)

Eikös sunkin Deutz ole kokenut "optimoinnin"? ;)

Joo, ja oon kuullu yhestä virittämättömästä raktorista :) Tosin voihan se olla huhuakin, hullultahan se kuulostaisi ;D