Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: luomuviljelijä - 06.11.10 - klo:14:00
-
Elikkä ensimmäistä pyöröpaalainta oltais ostamassa ja oltiin jo päätetty että joko McHale f550 tai Welger rp 245 suomi. Käytiin kuitenkin hankkijaltakin kysymässä tarjouksia ja saatiin todella edullinen tarjous jd 644 -paalaimesta. Onko kellään kokemusta tosta jontikasta? McHalesta ja Welgeristäkin voi kertoo mielipiteet.
-
Paalain on ehkä ihan hyvä kone kuivan materiaalin käsittelyyn.. Siis kuivan heinän ja olen.. ;D
-
ei noista mikään huono vaihtoehto ole. John deeren käytettävyyttä rajoittaa ahtaampi nielu kuin muissa, muuten sekin on ihan hyvä kone.
-
Jättäisin kyllä jonnen kaupan riviin. Siitä ei lähde paali irti kuin ajamalla isojen ojien yli poikittain. Sitten se palaa helposti. Noin karkeasti arvostellen.
-
Ilman muuta mchale...toimii ja kestää
-
Itekki olen sitä mieltä et McHale ja Welger varmasti parempia ku toi jonnu mut jonnu oli melkeen kymppitonnin halvempi. Kymppi on iso raha..
-
Jos päädyt McHaleen, harkitse vakavasti kuitenkin jos laittaisit sen 560:n
Moni on sitä ostohetkellä epäröinyt, mutta myöhemmin kun kysyy että antaisko automatiikan pois, niin ei kukaan.
-
Itekki olen sitä mieltä et McHale ja Welger varmasti parempia ku toi jonnu mut jonnu oli melkeen kymppitonnin halvempi. Kymppi on iso raha..
Jonnuissa kuulemma jonkin verran ollu verkotusongelmia, kuulopuheita.
-
vicon (kuhn) on ihan peruspaalaimena parhaasta päästä myös, suurin osa oman viconin ongelmista olleet combin monimutkaisen ja huonosti toteutetun sähköistyksen syytä.
-
Kahden kauden kokemuksella Mäkkäri. Edellinen oli welgeri.
-
Jättäisin kyllä jonnen kaupan riviin. Siitä ei lähde paali irti kuin ajamalla isojen ojien yli poikittain. Sitten se palaa helposti. Noin karkeasti arvostellen.
jd,s edelleen sama vika, ei KUIVIA olkia saa paalille.. eilises kv leheski totesivat
-
Paalain on ehkä ihan hyvä kone kuivan materiaalin käsittelyyn.. Siis kuivan heinän ja olen.. ;D
...Hampun paalauksella lähtee varmasti... ;D Sopiva pikakytkentä vaan, että saa nopeesti irti... Joskus meinas c46 kärvähtää... jälkiinpäin harmitti, etten vaan jatkanu ajoa vähän pidempään. :D
-
Minä neuvon ostamaan vaikka vanhan käytetyn welgerin ennen kuin uuden jontikan, saat ainakin toimivan koneen :)
Varmaan paras kun teet valinnan mchalen ja welgerin välillä, ovat kumpikin koeteltuja koneita.
-
Itekki olen sitä mieltä et McHale ja Welger varmasti parempia ku toi jonnu mut jonnu oli melkeen kymppitonnin halvempi. Kymppi on iso raha..
Aikanaan oli claassi halvempi ku muut, new hollandilla toimitusvaikeuksia. Jälkikäteen ajatellen se claassi tuli kalliimmaksi, 4000 paalin jälkeen sai joka kesä remontoida.
-
Paalain on kätevä peli olemassa,osta vaan 8)
-
Jättäisin kyllä jonnen kaupan riviin. Siitä ei lähde paali irti kuin ajamalla isojen ojien yli poikittain. Sitten se palaa helposti. Noin karkeasti arvostellen.
AVK:lla on nytkin palanut 578, toisaalta muitakin merkkejä on palanut, taitavat yleisesti syttyä hyvin.
Jontikkaan saa sen remmisarjan, joka kai parantaa paalinpyörimistä ja pudotusta.
Olisiko kenelläkään kokemusta kuinka suuri vaikutus sarjalla on?
-
Huoltomies tuumas että jontikan paalaajan suurin palon lähtöpaikka on pukkilaakeri joka on seuraavan kulmavaihteen jälkeen voimapäässä. Kestolaakeri jota kannattaa tarkkailla. Rasvanippa tuohon paikkaan olis varmaan hyvä ::)
-
Huoltomies tuumas että jontikan paalaajan suurin palon lähtöpaikka on pukkilaakeri joka on seuraavan kulmavaihteen jälkeen voimapäässä. Kestolaakeri jota kannattaa tarkkailla. Rasvanippa tuohon paikkaan olis varmaan hyvä ::)
Nopeemmin vaihtaa merkkiä kuin asentaa nippaa jonneen.
-
Huoltomies tuumas että jontikan paalaajan suurin palon lähtöpaikka on pukkilaakeri joka on seuraavan kulmavaihteen jälkeen voimapäässä. Kestolaakeri jota kannattaa tarkkailla. Rasvanippa tuohon paikkaan olis varmaan hyvä ::)
Kulmavaihteen jälkeen olevassa pukkilaakerissa on rasvanipat JD 575, 578 ja 644 malleissa.
Jos pitää paalaajan puhtaana, tuskin se palaakaan.
-
Huoltomies tuumas että jontikan paalaajan suurin palon lähtöpaikka on pukkilaakeri joka on seuraavan kulmavaihteen jälkeen voimapäässä. Kestolaakeri jota kannattaa tarkkailla. Rasvanippa tuohon paikkaan olis varmaan hyvä ::)
Kulmavaihteen jälkeen olevassa pukkilaakerissa on rasvanipat JD 575, 578 ja 644 malleissa.
Jos pitää paalaajan puhtaana, tuskin se palaakaan.
Hamppua paalaamalla saa puhtaankin koneen syttymään...