Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltipailakka - 30.10.10 - klo:22:33
-
Lumihommat ollu lähinnä auraamista mutta nyt tarjolla olisi lumen pois ajamista. Joskus vuosia sitten ajoin pois ihan yksikkökuormia. Kuormat vaan tahtoi jämähtää lavaan kiinni. Eli kaivataan hyviä vinkkejä siihen, miten lumikuorma luiskahtaisi kivuttomasti kyydistä. Suolaa lavalle? Perää kohti levenevä lava? Lämpölavasysteemiä en ala värkätä. Alustana on koukkuvaihtolavakärri.
-
Voit tietty koittaa että kumpi lähtee ensin rykimällä, vetosilmukka vai lumi kärryltä... ;D
-
Voit tietty koittaa että kumpi lähtee ensin rykimällä, vetosilmukka vai lumi kärryltä... ;D
tai hydr. perälauta kun sitä siinä paukuttaa niin kyllä ne siitä lähtee :D
-
Vedellä lavan pohjan sulatus/jäädyttäminen, vanhat jäähdytysnesteet tai polttoöljy suihkasu/käsittely "kuulemma auttaavat".... ;) ;)
-
Vilimivaneria lavan pohjaan ja keulaan tai jos lavan pohja on hyväkuntoinen niin vasara lakkaa pintaan,sitten kun ajelet sitä lunta niin ruiskutat jäähdytys nestettä tai suolaliuosta silloin tälläin pohjalle.
-
Vanhat glykolit uusiokäyttöön... hys hys ;).
-
Vanhat glykolit uusiokäyttöön... hys hys ;).
oisko semmonen hydrauli vibra kallis joka täryyttää, en kyllä tiedä toimiiko lumella ??? ???
-
polttoöljy toimii.
-
Mikä mahtaa olla laillinen aine? Mitä lentokoneiden siiville ruiskutetaan? Joku väitti että propyleeniglykolia (jonka vesipitoisuus on korkeampi kuin ruokintakaman). Glyserolia käytetään mm. laivoilla estämään luukkujen kumitiivisteiden jäätymistä.
-
Harjaat sen puhtaaksi ja valutat dieseliä laitoihin ja pohjaan aamun pimeinä tunneilla ajat koko päivän ilman et jää kiinni, keli ku keli. Diesel kun se ei värjää lumet vaaleen punaiseks, ja pidä se omana tietona.
-
kaupasta kevytpeite ja se etulaitaan kiinni,peittää etulaidan ja osan pohjaa miel.yli puolet.toimii.