Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maximus - 13.02.08 - klo:21:23

Otsikko: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: maximus - 13.02.08 - klo:21:23
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Loordi Fordson - 13.02.08 - klo:21:26
1. Sulake
2. Katkaisija
3. Johto
4. Magneettiventtiili ( kelassa katkos ? )
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: KJL - 13.02.08 - klo:21:29
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\

Neliveto tossa kaiketi on päälle kytkettävä, ei poiskytkettävä kuten ferguissa. Hyvä arvaus vois olla, että katkaisija tai rele palanu päälle asentoon tai magneettiventtiili jääny jumiin... Ihan puhdasta arvailua vain. Onko neliveto päällä, jos johdon repii katkaisijasta irti? Tai releestä (jos on)?
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Wejjo - 13.02.08 - klo:22:03
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\

Eihän vaihteiston painevoitelun merkkivalo vilku tai pala? Varsinkin jos vika ilmenee lämpimillä öljyillä pienillä kierroksilla, niin sitten on tuon painevoitelun ja muun matalapainepuolen öljynpaineesta huolehtiva pumppu väljistyny, eikä jaksa irrottaa nelivedon pakkaa. Mulla oli 856-ssa tuo vaiva. Toinen mahdollinen vaiva sähköventtiilin kela palanu, olikohan tuo muistaakseni kopin alla hmmm.... vasemmalla puolella?
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: metvil - 13.02.08 - klo:22:09
Wejjo muistaa aivan oikein.Hytin alla vasemmallapuolella.Rappusten kohdalta kun katsoo niin näkyy kela laatikon kyljessä.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: metvil - 13.02.08 - klo:22:15
Niin ja omassa oli maadoitus vika eli ei tullut amppeerit perille vaikka voltit tuli=ei jaksanut kela vetää..
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: maximus - 13.02.08 - klo:22:45
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\

Eihän vaihteiston painevoitelun merkkivalo vilku tai pala? Varsinkin jos vika ilmenee lämpimillä öljyillä pienillä kierroksilla, niin sitten on tuon painevoitelun ja muun matalapainepuolen öljynpaineesta huolehtiva pumppu väljistyny, eikä jaksa irrottaa nelivedon pakkaa. Mulla oli 856-ssa tuo vaiva. Toinen mahdollinen vaiva sähköventtiilin kela palanu, olikohan tuo muistaakseni kopin alla hmmm.... vasemmalla puolella?
Kyllä jos peli lämmin ni  painevoitelun merkkivalo vilkkuu joskus. Missähän tommonen pumppu on/mahtaakohan olla tyyris?? :'(
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Highlander - 13.02.08 - klo:22:55
Meillä oma polttaa nelivedon sulaketta ja neliveto jatkuvasti siinäkin päällä mistä tuota kannattas lähtee tutkimaan uus sulake kestää 100m - muuteman päivän mitä pari kokeillu!
Johtoja tutkinu ja kaikki näyttäs olevan kunnossa.
 
Toinen ongelma on et siintä ulkopuolisen hydrauliikan vipujen ympäriltä laski savut sellaisista mokkuloista. Varmaan ohjaa hydraulipumppuja? Siinä on kyllä kytkin ratin vieressä josta molemmat pumut saa päälle, ajaako nää samaa asiaa, niin että niitä mokkuloita ei tarvitsisi uusia?
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Wejjo - 13.02.08 - klo:23:35
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\

Eihän vaihteiston painevoitelun merkkivalo vilku tai pala? Varsinkin jos vika ilmenee lämpimillä öljyillä pienillä kierroksilla, niin sitten on tuon painevoitelun ja muun matalapainepuolen öljynpaineesta huolehtiva pumppu väljistyny, eikä jaksa irrottaa nelivedon pakkaa. Mulla oli 856-ssa tuo vaiva. Toinen mahdollinen vaiva sähköventtiilin kela palanu, olikohan tuo muistaakseni kopin alla hmmm.... vasemmalla puolella?
Kyllä jos peli lämmin ni  painevoitelun merkkivalo vilkkuu joskus. Missähän tommonen pumppu on/mahtaakohan olla tyyris?? :'(

Ellen väärin muista niin siellä se on kopin alla, oliskohan pitänyt koppi nostaa pois, markka-aikaa oli ja semmoinen muistikuva jotta olis ollu 3500mk. Taitaa olla jonkinverran tyyppivika, ainakin silloin huoltomiehet tiesi heti mistä on kyse. Onko paljon tunteja? Mulla taisi olla 5-6 kilo-h välillä kun toi ilmeni.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: valtra/vama - 14.02.08 - klo:18:22
Magneetti venttilisä todenäköisesti rauta töhnää. Merkkivalo vilkahtelee samasta syystä koska jotain ylimääräistä on ollut liikkeellä. Minulla meni ainakin pumppu uusiksi aikoina...
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Radon - 14.02.08 - klo:19:22

Neliveto tossa kaiketi on päälle kytkettävä, ei poiskytkettävä kuten ferguissa. Hyvä arvaus vois olla, että katkaisija tai rele palanu päälle asentoon tai magneettiventtiili jääny jumiin... Ihan puhdasta arvailua vain. Onko neliveto päällä, jos johdon repii katkaisijasta irti? Tai releestä (jos on)?

Tais olla näissä kanssa poiskytkettävää mallia, eli ensiksi kannattaa katsoa meneekö sinne kelalle se 12v.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: härski 77 - 14.02.08 - klo:20:25
Neliveto aina päällä oli katkaisija missä asennossa tahansa. Mistähän vois ruveta vikaa paikallistamaan, katkaisija, johto ym. onko tietoo? >:( :-\

terve jos noilla muilla ohjella ei mene ongelma ohi ni kato vaihteston öljytaso ettei ole liikaa voi olla hydraaliöljyt menneet vaihteistoon  ja aiheuttaa tuon nelivetovian mutta loota myös lämpiää samalla isolla alueella ajaessa jos ei nämä auta ni ota pakka koneen alta pois ja tutki onko likaa yms metallia kopan pohjalla ja jos on niin myy case ja äkkiä ja vaikka vähä halvemmalla niin vielä kannattaa.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: MULTIPOWR - 14.02.08 - klo:20:35
Itellä oli sama vika 956:sessa muutama vuos sitten. Joku pumppu siihen vissiin sillon vaihdettiin. Hytti jouduttiin irrottamaan ja hintaa kerty muistaakseni 500-600e osineen ja töineen. Huoltomies sano et on tyyppivika. Tunteja oli tuolloin n.2300h.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: maximus - 14.02.08 - klo:22:21
Magneetti venttilisä todenäköisesti rauta töhnää. Merkkivalo vilkahtelee samasta syystä koska jotain ylimääräistä on ollut liikkeellä. Minulla meni ainakin pumppu uusiksi aikoina...
Missähän tommonen venttiili sijaitsee?? Pystyskö helpolla putsaileen :-\
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: v900 - 14.02.08 - klo:22:54
Suodattimen jalassa, ota jalka irti ja pura kaikki hilut mitä lähtee ja putsaa huolella.
 
Pumpun saat irti nopeimmin ja helpoimmin siten että otat maton pois hytistä, rälläkän käteen ja vedät lattiaan sellaisen reijän mikä on vähän leveempi ku vaihteisto kotelo ja niin pitkä että nousee penkin tasolle. muistaakseni penkki tarvi irroittaa. (joissain on lattiaan tehty jo reikä valmiiksi edellisen omistajan toimesta), tämän jälkeen vaihdevivut irti ja kotelon kansi auki. pumppu näkyykin jo samalla kohtaa missä suodatin on kotelon ulkopuolella, ei muuta kun putket irti pumpusta ja kuusiokolopultit ulkopuolelta koteloa ja näin pumppu on kädessä. halkaise pumppu niin näet mitä se on syöny.
Takaisin laittaessa kannattaa ohjaamon laittia pistää pulteilla kiinni.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: Wejjo - 15.02.08 - klo:00:05
Suodattimen jalassa, ota jalka irti ja pura kaikki hilut mitä lähtee ja putsaa huolella.
 
Pumpun saat irti nopeimmin ja helpoimmin siten että otat maton pois hytistä, rälläkän käteen ja vedät lattiaan sellaisen reijän mikä on vähän leveempi ku vaihteisto kotelo ja niin pitkä että nousee penkin tasolle. muistaakseni penkki tarvi irroittaa. (joissain on lattiaan tehty jo reikä valmiiksi edellisen omistajan toimesta), tämän jälkeen vaihdevivut irti ja kotelon kansi auki. pumppu näkyykin jo samalla kohtaa missä suodatin on kotelon ulkopuolella, ei muuta kun putket irti pumpusta ja kuusiokolopultit ulkopuolelta koteloa ja näin pumppu on kädessä. halkaise pumppu niin näet mitä se on syöny.
Takaisin laittaessa kannattaa ohjaamon laittia pistää pulteilla kiinni.

Ja vaihda suosista se pumppu jos näet niin paljon vaivaa että sen avaat - siitä ei silmillä välttämättä näe onko se väljä. Muistaakseni toi on semmoinen olikohan nelisakarainen tähti, joka pyörii viisilovisen pyörivän ulkokehän sisällä.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: huhtala - 15.02.08 - klo:08:31
Ennenkuin suuremalti purat konetta kokeile vaihtaa imusuodatin.Jos se on tukossa ei pumppu saa tehdyksi tarpeeksi painetta irroittaakseen nelivedon pakan.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: natikka - 16.02.08 - klo:12:53
kylläpä tuo 4-veto ongelma tuntuu olevan ominaista nois 1056 caseissa. meidän vanhassa 1056:sessa oli sama ongelma ettei 4-veto mennyt pois. sillä ajettiin sitten 4-veto päällä koko ajan,vaikka eihän se ole suotavaa ajella pitkiä matkoja lujaa nelivedolla.
Otsikko: Vs: Case 1056 neliveto?
Kirjoitti: herttu - 16.02.08 - klo:13:11
Heitän lisää sekaan

Vaihteistoöljynsuodattimen jalan sisällä on kara jota mg-venttiili ohjaa = nelivedon kytkin ( käsittääkseni). Ota kara laita se pylväsporakoneeseen ja hio sitä hienolla hiomapaperilla. Omastani tein huoltomiehen neuvojen mukaan. Kara ei saa takerrella yhtään, kuulemma.

Tosin vika ei ollut nelikon toiminnassa vaan naputtava ääni kylmillä öljyillä.