Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: supersammakko - 23.10.10 - klo:11:33

Otsikko: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: supersammakko - 23.10.10 - klo:11:33
Täytyisi kiristää yllämainitun traktorin kansi, onko kellään hyviä ohjeita tai linkkiä missä järjestyksessä kannen pultit pitäisi kiristää ja mihin momenttiin? Sammakko on surkea remonttimies joten vääntäkää rautalangasta..  ;D
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: JoHaRa - 23.10.10 - klo:12:01
Keskeltä ulospäin momenttiin X. Sitten käytät koneen lämpötilaan Y ja lopuksi kiristät Z astetta  ;D
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: supersammakko - 23.10.10 - klo:12:10
Joo, kiitti vaan. Kyllä mä tällä jo pärjään..   :P
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: Masinisti - 23.10.10 - klo:19:16
Momentti on muistaakseni 160 Nm ja keskeltä reunoille päin.
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: brotofobia - 23.10.10 - klo:19:32
Mun mielestä tää alfamerin kirja on niin halpa, että se kannttaa ostaa vaikkei sitä enää muuhun tarttiskaan:  ;D

http://www.alfamer.fi/ford-50007710-p-14959.html

Täällä on SS:n viistonnisen kuvat, lienee samat, eikai sitä konetta ole muutettu kun ehkä kerran vuosisadas...:

http://www.viistonninen.com/faq.htm
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: JoHaRa - 23.10.10 - klo:19:33
Joo, kiitti vaan. Kyllä mä tällä jo pärjään..   :P

Eikö kannentiivisteen mukana tullut kiristysohjetta  ???
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: supersammakko - 23.10.10 - klo:21:47
Hyvä linkki, kiitos.

Koneella on ajettu nyt noin 500 h huoltomiehen tekemän kansirempan jälkeen ja olen muistavinani että kansi täytyisi kiristää uudelleen kun sillä on ajettu jonkin verran.
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: Greenpwr - 23.10.10 - klo:23:00
Hyvä linkki, kiitos.

Koneella on ajettu nyt noin 500 h huoltomiehen tekemän kansirempan jälkeen ja olen muistavinani että kansi täytyisi kiristää uudelleen kun sillä on ajettu jonkin verran.

Tuo jälkikiristys: ekana pulttia aukipäin (tutkistelee samalla, että kierteet herkässä kunnossa) ja sitten suoraan lopulliseen kireyteen? Menikö oikein kun ei masseri aikaa muista...
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: Fuller - 23.10.10 - klo:23:03
Venättäläiseen momenttiin vaan,pultti pohjaan ja varttikierros takaisin päin ;D
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: JoHaRa - 23.10.10 - klo:23:26
Venättäläiseen momenttiin vaan,pultti pohjaan ja varttikierros takaisin päin ;D

Alumiinikansilla toimii se momentti että "sitten kun naksahtaa niin vähän takaisin"  ;D
Otsikko: Vs: Ford 6600 kannenpulttien kiristysjärjestys
Kirjoitti: Skynet - 24.10.10 - klo:06:49
Valurautaset kannet jälkikiritään kuumana,alumiinit kylmänä.
Löysätään pulttia hieman ja vedetään tasaisella yhtäjaksoisella liikkeellä naksaukseen asti. Mutta ei yli. Panee lisää momenttia avaimeen jos epäilyttää ettei pysy.
Löysääminen syystä että liukukitka on pienempi kuin lepokitka. Suomentaen reen nytkä hyvä malli.
Amuliini laajenee lämmetessään enemmän kuin valu joten jälkikiristys kylmänä.Tietysti jos koko motti amuliinia niin asia eri.Evoluutio Voorti,hehe. Hieman olet myöhässä tuon kiristyksen kanssa mutta parempi myöhään.
Näiden uusien venyvien pulttien myötä tuo varttikierros sinne ja tänne ilmiö tuli. Pultit tosin uusittava joka kerta.