Millä konemerkillä on agronettiläisten mielestä sekasikiöisimmät mallimerkinnät koneissaan?Miten niin? Niittomurskaimet esim. 300-sarja,työleveys 300cm. Pyöhimet esim. 8501 Työleveys 850cm. Karhottimet samoin, 1-loppuiset keskelle karhottavia ja 2-loppuiset sivulle karhottavia...jne...jne... 8)
Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen Kuhn koneet,jotka sinänsä ovat laadukkaita härpäkkeitä.
0-loppuiset sivulle karhottavia ninko GA 6000 ja sen syrjäyttänyt GA 6002 sivuun tai sivuun ja keskelle karhottava.Millä konemerkillä on agronettiläisten mielestä sekasikiöisimmät mallimerkinnät koneissaan?Miten niin? Niittomurskaimet esim. 300-sarja,työleveys 300cm. Pyöhimet esim. 8501 Työleveys 850cm. Karhottimet samoin, 1-loppuiset keskelle karhottavia ja 2-loppuiset sivulle karhottavia...jne...jne... 8)
Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen Kuhn koneet,jotka sinänsä ovat laadukkaita härpäkkeitä.
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN hevosta ja ykkössarjaa, kun sitte taas joku N142 on kakkosta ja 140 hv...
Mitenkä M-F.ssä mallisarja kertoo historiasta? Ensin oli 100-sarja, sitten tuli 500-sarja,sen jälkeen 300-sarja ::)
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN hevosta ja ykkössarjaa, kun sitte taas joku N142 on kakkosta ja 140 hv...Suomalaisen YLIVOIMAA ;D ;D
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN tuntia ja ensimmäine kone, kun sitte taas joku N142 on 140 h ja jo kahrella moottorilla...!Suomalaisen koneenhajotukse YLIVOIMAA ;D ;D
mitäköhän zetorissa 16245 meinaa?? ;D
mitäköhän zetorissa 16245 meinaa?? ;D
16 litranen kone ja 245 hv. ?? ;D
No 16 tarkoittaa 160 hv ja 2 kehitysversiota ja 45 nelivetoa :P 16045, 16145 ja 16245 eli selkeämpää ei juuri voi olla ;D Mutta tyhmät ei tajuu ;)mitäköhän zetorissa 16245 meinaa?? ;D
16 litranen kone ja 245 hv. ?? ;D
--mikä oli logiikka natikoissa 474,475,574,674?Tai 585,685,885?mitäköhän zetorissa 16245 meinaa?? ;D
16 litranen kone ja 245 hv. ?? ;D
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN hevosta ja ykkössarjaa, kun sitte taas joku N142 on kakkosta ja 140 hv...
Jontikoissa menee vissiin niin että 2040 on "vakio" 2040S on vähän viritetty, 2140 on turbo. 3040 on sitten jo kutoskoneella ja niin eespäin. Kaksi viimeistä lukua kertoo "vuosimallista".
Tästä voi loogisesti johtaa vaikka sen, että 1120 on kolmipyttyinen vuoden -69 takatuuppari ilman turboa ;D
Mitenkäs sitten nuo Jontikat esim. 3050, 3350, 3650 tai 6000-sarja. Ainut looginen asia on se että mallinumero kasvaa koneen suuretessa.
--entäs leukuissa 245,270,272,285,2100?
Jontikoissa menee vissiin niin että 2040 on "vakio" 2040S on vähän viritetty, 2140 on turbo. 3040 on sitten jo kutoskoneella ja niin eespäin. Kaksi viimeistä lukua kertoo "vuosimallista".
Tästä voi loogisesti johtaa vaikka sen, että 1120 on kolmipyttyinen vuoden -69 takatuuppari ilman turboa ;D
Volvollahan oli esim 145: 100-sarja, neljä sylinteriä ja viisi ovea (farmari)
tai 264 sarja 200, kuusi sylinteriä neljä ovea.
Paremmin Amazonina tunnetun mallin numero oli 121.
Mitenkäs sitten nuo Jontikat esim. 3050, 3350, 3650 tai 6000-sarja. Ainut looginen asia on se että mallinumero kasvaa koneen suuretessa.
Jospa joku joskus toteuttaisi tämän toisin päin... ;D
Fiatin autoissa aikoinaan erikoinen mallimerkintä. 124 ja 125 tuossa selvä ero 125 isompi kuin 124. Sitten 126,127 ja 128,nuo kaikki pienempiä kuin 124 tai 125,tosin 126-128 kohdalla auton koko kasvaa. Sitten eteenpäin, iso laiva 130(suurin ja parhain Fiat h-auto mitä milloinkaan on valmistettu) sitten 131 joka tavallinen perheauto ja sen jälkeen periaatteessa sioin 132 joka oli 130.n ja 131.n välistä. Että sellaista,ranskalaiset kyllä kaikesta huolimatta Rellun kohdalla osasivat numeroiden mukaan suurentaa autoa tipparellusta 4- isoon hienoon 30.iin ;)
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN hevosta ja ykköslaatua, kun sitte taas joku N142 on kakkoslaatua ja 140 hv...
Mitäs nämä valteemin mallit 6850 ym. sitten on?
Aika monella traktorimerkillä on, tai ollut juurikin 6000 sarja, valtra, jontikka, massikka, nh . Kolmella viimeisellä siinä rinnalla myös 5000 sarja ja myös 7000 sarja.
Nh:lla oli tosi selkeä numerointi, Esim.TM 165 tai TSA 110, mutta niin vain sekin muuttui tähän 50x0 ja 60x0 sarjaan.
Juupas eipäs, meitin isi kun teitin
ympäri mennään yhteen tullaan, minä kun oon ollu siinä luulossa että maapallon pintakerrokset on pyörähtäny booreissaan akseliin nähren kun idässä autotehtaat yksityistetään ja entisessä lännessä valtio on ottanut ne haltuunsa :P :P :P :PFiatin autoissa aikoinaan erikoinen mallimerkintä. 124 ja 125 tuossa selvä ero 125 isompi kuin 124. Sitten 126,127 ja 128,nuo kaikki pienempiä kuin 124 tai 125,tosin 126-128 kohdalla auton koko kasvaa. Sitten eteenpäin, iso laiva 130(suurin ja parhain Fiat h-auto mitä milloinkaan on valmistettu) sitten 131 joka tavallinen perheauto ja sen jälkeen periaatteessa sioin 132 joka oli 130.n ja 131.n välistä. Että sellaista,ranskalaiset kyllä kaikesta huolimatta Rellun kohdalla osasivat numeroiden mukaan suurentaa autoa tipparellusta 4- isoon hienoon 30.iin ;)
Vanhaan hyvään aikaan ei jenkkimiehillä ollut, eikä kaikistellen ole vieläkään, noita murheita.
Minkä tahansa ja -mallisen jenkin ostaessaan tiesi, että se auto olisi auton kokoinen ja useimmiten kokomoottorilla varustettu.
Mutta sehän me tiedetäänkin, jotta Detroidista länteen kaikki autot on itäautoja. ;D