Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 15.10.10 - klo:19:32
-
Eli tälläinen vika: kun ajaa koneen lämpimäks niin alkaa työntää sinistä savua ja pyörii vähän rynkyttämällä savu haisee palamattomalle löpölle :o
Suodatin vaihdettu, suuttimen käret vaihdettu, kokeiltu kakstahtiöljyä.
Missä vika? Syöttöpumpussa? :-\
Kone vm.99 aj.7000t
-
Eli tälläinen vika: kun ajaa koneen lämpimäks niin alkaa työntää sinistä savua ja pyörii vähän rynkyttämällä savu haisee palamattomalle löpölle :o
Suodatin vaihdettu, suuttimen käret vaihdettu, kokeiltu kakstahtiöljyä.
Missä vika? Syöttöpumpussa? :-\
Kone vm.99 aj.7000t
Pumppu vaatii huoltoa :P
-
"Kone vm.99 aj.7000t"
Toiset vain eivät ota todesta sitä,kun joskus on tullut mainittua,että yli 6000h on jo jatkoajalla.
-
Case 5120 ja 10500 tuntii ja vähä viel ohi mittarin lisää.. Pysyy ja paranee : 8)
-
"Kone vm.99 aj.7000t"
Toiset vain eivät ota todesta sitä,kun joskus on tullut mainittua,että yli 6000h on jo jatkoajalla.
6000H on sisäänajoa.
-
6000h jälkeen on pelkkää sisäänajoa.Korjaamohalliin....pikkuisen kärjistäen
Kukin taaplaa tyylillään.Itse pysyn kyllä 4000 paremmalla puolen.
51XX caset kyllä menee kevyesti ,mutta kyllä ajan hammas puree fylleihin sekä muovisälppään ja yleinen raktorin hapitus rapistuu.
-
Ulkonäköä on helppoa ja kohtuuhintaista entrailla jos alkaa pahasti silmään pistämään. Jos tuo uudehkonkin koneen raihnaisen näköisenä vaihtoon niin siitä saa asiakas maksaa kovan hinnan. Näitäkin tapauksia on kuulemma paljon että tingitään loppumetreillä huolloistakin. "kun se kone menee jokatapauksessa vaihtoon"
Eihän 4000 vaihtovälikään mikään huono vaihtoehto ole jos kone on kokoajan tuottavassa työssä. Uuden koneen hajua saa purkissakin ;)
-
Oletko kokeillut ilman kaksitahtiöljyä :D
-
"Uuden koneen hajua saa purkissakin "
En haikaile uuden vuosimallin perään.Lähinnä kiinnostavat "sokealla papilla saaressa "-mallit
-
Ja tuohon viel et koneelle kannattaa tehdä joku 10 vuoden välein perusteellisempi katselmus ja huolto. Omassa koneessa fiksattiin viimetalvena pellit ja kuormaaja käytiin läpi. Näin saatiin halvalla uuden koneen tuntua ;D. Samalla valaistusta kohennettiin ja suuttimet testattiin ja uusittiin. Kaiken kaikkiaan ennakoiva huolto/korjaus on kaikista tuottavinta työtä koneen vaihtoa ajatellessa, jospa sillä vähän aikaa viel pääsis..
-
eikös huolto ole aina korajausta halvempaa? tuolla ennakoivalla tekee muuten ihan hyvää tiliä vaihtoa ajatellen:
-
"Uuden koneen hajua saa purkissakin "
En haikaile uuden vuosimallin perään.Lähinnä kiinnostavat "sokealla papilla saaressa "-mallit
minua ei em. koneet kiinnosta: vähätkin ajot on saattanu päättyä järveen, käyttöohjeita ei varmasti ole luettu, oikeita öljyjä yms ei välttämättä ole käytetty....
on tuossa 4000h kohdalla vaihdossa tietysti se etu että vaihtokoneesta saa paremman hyvityksen kuin 14000h ajetusta ja kaupoilla 'saa' käydä useammin.
Hyvin palvelevaa konetta tosin on sääli hävittää noin aikaisin kun sen historian tietää. Itse katson että traktorin pitää kestää aktiivipalvelua se 10000h ilman suurempia remontteja, eli moottorin ja voimansiirron aukaisua.
-
Saattais vuotaa turbon akselilta öljyä...
-
Eli tälläinen vika: kun ajaa koneen lämpimäks niin alkaa työntää sinistä savua ja pyörii vähän rynkyttämällä savu haisee palamattomalle löpölle :o
Suodatin vaihdettu, suuttimen käret vaihdettu, kokeiltu kakstahtiöljyä.
Missä vika? Syöttöpumpussa? :-\
Kone vm.99 aj.7000t
samanmoisia oireita ois tsa 115 noin 5000h. selviskö missä oli vika?
-
Venttiilit säädetty?
-
X1R korjaa kaiken. Vaikka puhkipalaneet venttiilit. 8)
-
Eli tälläinen vika: kun ajaa koneen lämpimäks niin alkaa työntää sinistä savua ja pyörii vähän rynkyttämällä savu haisee palamattomalle löpölle :o
Suodatin vaihdettu, suuttimen käret vaihdettu, kokeiltu kakstahtiöljyä.
Missä vika? Syöttöpumpussa? :-\
Kone vm.99 aj.7000t
samanmoisia oireita ois tsa 115 noin 5000h. selviskö missä oli vika?
Tuossa avitti kun otti syöttöpumpusta pakkosyötön sähköjohdon irti. Huoltomies epäili että olisi pumpun ajoitus muuttunut niin vetää koko ajan pakkosyöttöä päälle ::)
-
Eli tälläinen vika: kun ajaa koneen lämpimäks niin alkaa työntää sinistä savua ja pyörii vähän rynkyttämällä savu haisee palamattomalle löpölle :o
Suodatin vaihdettu, suuttimen käret vaihdettu, kokeiltu kakstahtiöljyä.
Missä vika? Syöttöpumpussa? :-\
Kone vm.99 aj.7000t
samanmoisia oireita ois tsa 115 noin 5000h. selviskö missä oli vika?
Tuossa avitti kun otti syöttöpumpusta pakkosyötön sähköjohdon irti. Huoltomies epäili että olisi pumpun ajoitus muuttunut niin vetää koko ajan pakkosyöttöä päälle ::)
mulla oli menny ennakonsäädin pumpusta soköksi. pumppu kävi korjausella ja nyt pelaa.