Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mullijussi - 04.10.10 - klo:10:16

Otsikko: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: mullijussi - 04.10.10 - klo:10:16
Onkos kellään kokemusta kyseisestä kärrystä? Hintakin alkais olla kohdillaan jos vertaa esim. vastaavan kokoluokan virolaisiin kärryihin...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 04.10.10 - klo:10:55

Hyviä ne on ollu aina, ja paranee vaan, kesästä lähtien niitä on tehty roboottilinjalla, pidemmät yksimittaiset saumat tukevoittaa entisestään.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: realisti - 04.10.10 - klo:12:54
tuohon trm 150 hd-malliin olen ollut todella tyytyväinen, mutta nyt mielessä siintää sen hävittäminen ja isomman hankkiminen. Tuossa farmerissa ei näytä olevan jäykisteitä lavan sivussa lainkaan, miten lie kestää kovempaa käyttöä? Tuossa meidän hd:ssa ei ole vielä ainuttakaan lommoa vaikka sillä on ajettu kiviäkin. Paljonko tuon farmerin hinta on?
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 04.10.10 - klo:20:12
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: zetor8045 - 04.10.10 - klo:20:16
Ei kannata sekaantua... Telit pettää ja muutenkin aikas paperia... Mutta jos hiukan vaan ajaa vuodessa niin saattaa juur selvitä niilläkin  ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: realisti - 04.10.10 - klo:20:25
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Maalaispoika - 04.10.10 - klo:20:35
Mulla on TRM 150 ja hyvin on paikkansa haukkunut maatalouskäytössä. Siihen on lisäksi viljakasetti, millä tilavuus nousee 16,8 mottiin. Viimeksi tänään ajettiin maata ja niin paljon sai laittaa kuormaa, mitä kyytissä pysyi. Renkaat tuossa vanhemmassa mallissa on vielä Nokian ELS:it, uudemmissa on jo paremmat Trafficit.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 04.10.10 - klo:20:41
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.

Samoin on meidänki -04 mallin TRM 150:llä ajettu aika reippaita kuormia... Kippisylinterin yläpääntappi piti uusia kun se oli menny "vähä" mutkalle... ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Cornfarmer - 04.10.10 - klo:22:00
Onkos kellään kokemusta kyseisestä kärrystä? Hintakin alkais olla kohdillaan jos vertaa esim. vastaavan kokoluokan virolaisiin kärryihin...


ittellä kokemusta noista tehdas tekosista kärryystä sen verran et niissä on aika paljon olovana aisapainoa ku kuormat on yleensä ittellä sellaasia et niin palio ku mahtuu... niin ne pakkaa painella raktorin takakumeja kovasti eli alkaa pompottaan,ku on nuota omatekoosia telivetosesta rönttämersusta tehdyilla maakärryyllä tullu ajettua niin ne ei palio pompottele, toki vähä raskaammat vetää tiellä, mut otan ne maan ajoon mieluummin perään, toki huonoissa olosuhteissa niissä saa vedonkin päälle... mut riippuu hommasta mihin kukakin kärrynsä laittaa!


Siinä on rönttä ;D 16 motin lava ollu jo aikanaan 60-luvun lopulla!!! Tämä on tehty oikeen kunnon kovaan ajoon tämä auto! Toki tällästä lavaa ei ole meidän kärryissä, vaan ihan normaali 9 kuution lava!


http://storm.oldcarmanualproject.com/mercedes/2623-1.jpg

http://storm.oldcarmanualproject.com/mercedes/2623-3.jpg
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: zetor8045 - 04.10.10 - klo:22:41
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.

Samoin on meidänki -04 mallin TRM 150:llä ajettu aika reippaita kuormia... Kippisylinterin yläpääntappi piti uusia kun se oli menny "vähä" mutkalle... ;D
Ja kohta on renkaat /-\ asennossa ja ihmetellään  :D Onneksi latviasta saa sentään kärryjä niin ei tarvinnut edes harkita kotimaisia  :o
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 05.10.10 - klo:11:42
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.

Samoin on meidänki -04 mallin TRM 150:llä ajettu aika reippaita kuormia... Kippisylinterin yläpääntappi piti uusia kun se oli menny "vähä" mutkalle... ;D
Ja kohta on renkaat /-\ asennossa ja ihmetellään  :D Onneksi latviasta saa sentään kärryjä niin ei tarvinnut edes harkita kotimaisia  :o

Ei noilla nyt kuitenkaa ihan vakituiseen ajeta semmosia kuormia, mutta joskus on vissiin kyytis ollu... Sitte sepitetään jos hajoo, ei siitä ny kannata hermojansa menettää jos joku paikka hajoo. Eikös maajussien kuuluisi ainaki osata korjata koneensa? Ei meillä oo tarvinnu mihkää "kyläsepille" koskaa lähtee, ihan omin avuin on pärjätty.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 05.10.10 - klo:11:42
Selvisi tuo Junkkari - kuvakin. Eli kyseessä on oikeasti Multivan TRM 150 trafficit, mutta kyseessä ei ole Junkkarin tehtaan kopiointi tai suuri Junkkarifani, vaan kärryt on jossain kohtaa varastettu, maalattu ja teipattu uudestaan Junkkarin merkeillä alkuperän hämärtämiseksi.
Joku ostajaehdokas oli sitten tunnistanut kärryn multivaksi, ja lopulta häkki heilui. Mielenkiintoinen tapaus!
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: rene - 05.10.10 - klo:15:59
Kautta aikojen on todelliset kärryllä töitä tekevät rakentaneet niitä itse loppuunajetuista autopalikoista ja niin rakentavat vastakin.   Jos ajaa tehdaskärryllä niin pitää saada kovempaa taksaa tai olla muuten rahamies joka ei kärryä paljon edes käytä.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: SomeBody77 - 05.10.10 - klo:16:14
Selvisi tuo Junkkari - kuvakin. Eli kyseessä on oikeasti Multivan TRM 150 trafficit, mutta kyseessä ei ole Junkkarin tehtaan kopiointi tai suuri Junkkarifani, vaan kärryt on jossain kohtaa varastettu, maalattu ja teipattu uudestaan Junkkarin merkeillä alkuperän hämärtämiseksi.
Joku ostajaehdokas oli sitten tunnistanut kärryn multivaksi, ja lopulta häkki heilui. Mielenkiintoinen tapaus!
Aika hyvä. Vaatii jo hiukan yritystä tuommonen epärehellisyys.  ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 05.10.10 - klo:18:37
Kautta aikojen on todelliset kärryllä töitä tekevät rakentaneet niitä itse loppuunajetuista autopalikoista ja niin rakentavat vastakin.   Jos ajaa tehdaskärryllä niin pitää saada kovempaa taksaa tai olla muuten rahamies joka ei kärryä paljon edes käytä.

No aika halvalla siinä sai maakärryn, kun oli jo valmiiksi TR 170:t Multivat, niin pelkällä lavanvaihdolla siitä saa maakärryn... Paremmin nuo märäs/pehmees menee ku kuorkinperästä tehdyt.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: kyntaja - 05.10.10 - klo:19:57
Kautta aikojen on todelliset kärryllä töitä tekevät rakentaneet niitä itse loppuunajetuista autopalikoista ja niin rakentavat vastakin.   Jos ajaa tehdaskärryllä niin pitää saada kovempaa taksaa tai olla muuten rahamies joka ei kärryä paljon edes käytä.

Jaa..oisko toisin päin.

5000€ sisun raato.
5000-6000€ renkaat
Kippisylinterin laitto 500-1000€
Uutta hardoxia pohjaan,harvemmin uusilla lavoilla poistavat auton liikenteestä. 1000€
Vetosilmä,500€ tottakai nykyään kuula.
valot,letkutukset 500-800€
Rautaa 500€(takavalopalkki,vetoaisa yms.)
Maalia ja hiekkapuhallusta 1000€

Äkkiä vanhalla kärrillä 15000 E hintaa ja silti ei kärsi epätasaisella kipata ja lavassa kuhmuja heti "uudekseltaan".Saatikka kun perämurikka laahaa maata,henkselit poikki,lehtiä katkeaa.....

Tietysti tuurilla saa halvalla ja vähän ajettujakin

Nimim. kävi sisu pihassa ja lähti samantien kun yllätti työn määrä ja loppu kustannukset.
Ps. Ei nyyskähtäny koppi irti,jatkoi matkaa ajamalla,ei kyllä nyyskähtäny sielläkään, jatkoi sieltäkin pohjanmaalle....
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Ana - 05.10.10 - klo:20:13
En tierä mistä johtuu mutta tullu verettyä usiampia scania,volvo ja sisu alustaasia kärryjä ja kaikki sisut tuloo niinku kivireki peräs jokaainoan kuopan kattellen.

Tuosta kippausvakauresta voirahan olla montaa miältä, hyvillä jousipakoilla ja oikeen mitoitetulla lavalla aikas tukevat kiesit, ja niin tosiaan harvasta kuorma-autosta saa suoraan poikkaasemalla asiallista kärryä, lavat järjestään liikapitkiä/liian suuri peränylitys.
Mutta kun se rakennetaan aluustaalkaen raktorin perähän niin aivan eriasia.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: erik - 05.10.10 - klo:20:22
no hitusen ehkä yläkanttiin laskettu mut....
itellä o napattu akselisto vanhasta puolperästä ja tehty runko kokonaan ite
kippi on kuokin neljä jatkonen housukippi
lava on 11 kuution nk yhtymän tekele

halpa, hyvä ja kevyt vetää
http://www.pottupellossa.fi/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=57 (http://www.pottupellossa.fi/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=57)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 05.10.10 - klo:20:30
Viime talvena korjasin yhdelle isännälle lavan tuollaisiin autonperästä tehtyihin ja yllätyin, kuinka kankeat ja painaavat ne oli! Joskus halusin itse tehdä samanlaiset, mutten enää..
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: SAS - 05.10.10 - klo:21:07
Ja kun tarvitaan tosi töissä liikkuvuutta niin veto on välttämätön.
Kuormaauton rengas on surkea pellolla.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: keskomies - 05.10.10 - klo:23:32
Mutta kunnon kärryt sitä ei edes tartte! Tossa aikanaan ajeltiin seka kanikan alustaisilla kärryil T190 veturina ja jld 16 ja 8050 veturina, niin miellyttävämpi ja paree yhdistelmä oli tuo jld. Ja toinen asia viel tuo maastokelpoisuus, jld meni sinne minne kuorkin perästä tehty ja tul vielä pois sieltä. Vaikka kanikassa veto päällä.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 06.10.10 - klo:08:46
Ja kun tarvitaan tosi töissä liikkuvuutta niin veto on välttämätön.
Kuormaauton rengas on surkea pellolla.

Puhumattakaan siitä hauskuudesta, kun vetää märällä savipellolla kärryn paripyörien välin täyteen märkää tinttua, ja sitten maantielle, kaasu auki, ja HOP.
Parin viikon päästä ihmetellään, että mikä ihmeen tienpesulasku palokunnalta?
Onneksi hypoteettinen tilanne, ei henkilökohtainen.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Astral - 06.10.10 - klo:08:48
Hassu juttu kun Euroopassa noita ite tehtyjä kuorma-auton periä näkee aika harvakseltaan vaikka onkin kuulemma parempia ku tehtaan tekemät maansiirtokärryt..  ::)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: realisti - 06.10.10 - klo:08:52
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 06.10.10 - klo:11:40
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?

Eikös tuo Farmer oo halvempi versio mitä HD? Osaiskohan joku K-myyjä auttaa tuos asias parhaiten ;)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 06.10.10 - klo:21:12
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: zetor8045 - 06.10.10 - klo:21:27
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.
Ei enää ikinä...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 07.10.10 - klo:08:33
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.
Ei enää ikinä...

Viime syksynä yks isäntä toi viljakuormaa uusilla Tempoilla, sanoi ostaneensa ne juuri ennen puinteja. Jutellessa veteli perälaudan saumakohdista ilmastointiteippejä pois..
Miten voi oikeasti uudet kärryt vuotaa viljaa? Jos hinta ja laatu on kohdallaan, niin Tempoja pitäis jakaa ilmaiseksi!
Samoten, joskus Tempoja korjanneena, siis hitsanneena, olen täysin eri mieltä " kunnon raaka-aineista". Siinä raudassa on mukaan sulatettu varmaan savea ja toisinajattelijoita.. Ellei sillä sitten kunnollisuudella takoiteta yksinkertaisesti kiloja.
Ainoa postiivinen puoli on automaattinen kuorman sekoitus; vanteet ja renkaat heittää senverran, että mikä kuormatessa on alla, on perille tultua päällä.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 07.10.10 - klo:08:50

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(

Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: maraani - 07.10.10 - klo:09:23
Tiedoksi keskiviiikon Uuutisissa olleessa ilmoituksessa

"Multiva TRM 150 Farmer
- HD-rungolla 550/45-22,5 renkailla
- lava kokonaan kulutusterästä

NETTOhinta 15900,- + toimituskulut (suorankaupan nettohintatarjous sis. ALV 23 % voimassa vuodenvaihteeseen asti)" (12926,82 € ALV 0 %)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 07.10.10 - klo:11:49

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(



Perusteluja?
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: sirkussonni - 07.10.10 - klo:12:07

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(



Perusteluja?


Ei sen tartte, se on sättinyt kyseisen firman tuotteita mailman sivun, ihan periaatteessa ???
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 07.10.10 - klo:13:57
 ;D no joo-o..jos Dometalissa ei tehdä laadukasta työtä, niin oletettavasti nimimerkillä on esittää jokin valmistaja, missä esim. runkojen suoruus, hitsaus saumat, viimeistely hionnat tai roiskeenpoistot tai maalaus on suoritettu huolellisemmin?
Ai jaa, eikö olekkaan? No voi ihme.. ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: pötsjölööm - 07.10.10 - klo:14:02
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: JoHaRa - 07.10.10 - klo:14:47
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: maraani - 07.10.10 - klo:14:49
On voinut jossain ketjussa ollakin juttua, mutta tuli mieleen kysyä, että mitä tuollaisen 15 tn kärryn pitää kestää? Eli onko mitoitusperiaate se, että laite kestää päivästä toiseen sen nimellisen 15 tn kuorman kuljettamisen. Vai niin, että maksimissaan kestää tuon ja jollain todennäköisyydellä yleensä viedään pienempiä kuormia, kuljetetaan eri materiaalia tms. ja tapahtuu tarpeellsessa määrin risteilyä niin, että suunnittelijan ja loppukäyttäjän kuvitelmat kestävuyydestä kohtaavat?

Tietysti on tärkeää, että (jaa niin mitäköhän autuaakitekevää tähänkin kuvittelin kirjoittavani). Ehkä sen, että laitteita käytetään siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Vois kuvitella, että maksimikestävyyden vuoksi pitäisi tämmöinen laite vähän ylimitoittaa omaan tarpeeseen nähden, jos käyttö on erityisen kuormittavaa?

Vrt. keskustelu traktorien tehoista. Eli että pitäiskö olla vähän ylisuuri traktori, jolla ei tarvi koko aikaa ajaa lisäteholla, mutta jossa sitten jotain hommaa varten on se tarvittava potku?

Mulla kun ei kokemusta ole noista peräkärryistä. Mutta jos 40 vuotta vanhat (puulaiteiset) peräkärryt vielä ovat käytettävissä, niin ei niitä montaa kertaa ole voinut rajusti ylikuormittaa. Kyseessä ovat seitsemän tonnin Ryskyt vm. 1971. Kuivan viljan kuljetukseen pitää takakulmiin laittaa säkit, muuten ei kuorma pysy kyydissä, sen verran ovat laidat maanajossa kuluneet. Ryskyissähän viljalaidat laitetaan matalien päälle eikä vaihdeta korkeampiin kuten esim. KIPAssa.

Määkin ostaisin mielelläni Dometalin tuotteita, mutta ei tapahdu tässä elämässä. Ainakaan uutena.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Courtney1 - 07.10.10 - klo:15:01
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D
Mulla iski taas lukihäiriö, luin monta kertaa, että "doommetallin" ja aivot surisi tyhjää, kun en tajunnut ollenkaan :D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 07.10.10 - klo:16:03

Mutu tietoo ;

Silikoonattuja saumoja, monenlaista taipumista korvakkeissa, suunnittelu virheitä  , ym, ym

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31194

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-37534

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-11467

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=printpage;topic=6189.0

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=printpage;topic=11450.0
 :'(
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: JoHaRa - 07.10.10 - klo:17:35
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D
Mulla iski taas lukihäiriö, luin monta kertaa, että "doommetallin" ja aivot surisi tyhjää, kun en tajunnut ollenkaan :D
Juu  :o Kyllä hyvä doommetal Dometalin vielä voittaa  :D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 07.10.10 - klo:17:53

Mutu tietoo ;

Silikoonattuja saumoja, monenlaista taipumista korvakkeissa, suunnittelu virheitä  , ym, ym

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31194

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-37534


Ei yhtää kuskis oo vikaa, jos 210:llä Multivalla ajetaan maata ja kärry kaatuu kyljelleen?? Tehtaan vikahan se on jos ne kaatuu? Vai mitä Tero man,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ??? ???
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 07.10.10 - klo:18:43
Just näin, ei sellasta konetta olekkaan, mitä ei rikki sais. Jos pyörännavat pettää, niin pitäis ensin katsoa että kuinka painavalle kuormalle kärry on tarkoitettu ja paljonko kuormaa oikeasti oli kyydissä.
Samoin käyttö, Somerolla oli takavuosina Multivan kärry, josta oli aisa vääntynyt vinkkeliin. Jälkeenpäin selvisi että sillä oli koitettu kipata kuivurin vinttisillasta alas jumalatonta kivikuormaa, kärry oli hypännyt takapainoisena pystyy, vieny vielä koukussa olleen valmetinkin melkein mennessään.
Kuskin vai kärryn vika?
Kun noita pottupeltokuvia katselee, niin vois sanoa että 80% on kuskista johtuvia, ja lopuista 20% melkein joka toisesta on osat rikkoutuneet  huollon puutteesta.
Vielä loppuun täytyy ihmetellä, että jos ei Suomalaiset tehtaat osaa tehdä kuin hiottuja ja maalilla peiteltyjä leluja, jotka maksaa aika paljon niin miksiköhän kauppa käy?
Montako Multivan kiekkomuokkaria myllää suomen peltoja?
Montako Perfectiä?
Oletan että selitystulva on vuolas.. :D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: kyntaja - 07.10.10 - klo:18:49
Tähän viimeseen sanon vaan et siks niitä multivia on siellä pellolla,kun niitä saa helposti siitä k-maatalouden pihasta pitkin suomee ja saa vielä sen pohjolan rahoituksen.....

Tuttua ja turvallista....mut ei sitä parasta
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: sirkussonni - 07.10.10 - klo:20:42
Eiköhän tässä koneenvalmistuksessakin päde se sääntö, että tietyillä ehdoilla tehdään tulosta. Joku tekee muutaman koneen, ja myyntihinta on hirmuinen, joku tekee todella halpaa paskaa, ja niillekin ostajia löytyy. Sitten joku tekee sellaisia kohtuullisen hintaisia kohtuullisen hyviä tietylle asiakaskunnalle, ja vieläpä keskusliikkeen vaatimuksen mukaan pitää saada paljon myytyä. Ei se sen kummempaa ole. Saattais olla tuore ropottilinja turha, jos tehtäis vaan pohjalaisen urakoittijan kestäviä maansiirtokärryjä muutamia vuodessa.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 07.10.10 - klo:21:56
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: maraani - 07.10.10 - klo:21:57
Tuttua ja turvallista....mut ei sitä parasta
No ei ehkä parasta, mutta "riittävän hyvää laatua". Tänäpäivänä toiset mm. minä joutuu aika monessa tyytymään sen hetkiseen paikalliseen optimiin sen <kaikkein parhaan vaihtoehdon> sijaan. Voihan olla, että ei sitä parasta ole vielä keksittykään?
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: zetor8045 - 07.10.10 - klo:21:59
Onneksi multivaa parempi vaihtoehto oli toistakymmentä tuhatta halvempi ja paljon järeämpi  ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: rene - 07.10.10 - klo:22:32
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)

Tämä kyllä jättää sanattomaksi :o  Ei tuota osaa mitenkään kommentoida.

Olen ollut kyllä siinä käsityksessä ettei tuotteissa muuta vikaa juuri ole kun väärä myyjä...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Astral - 07.10.10 - klo:23:33
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)

Tämä kyllä jättää sanattomaksi :o  Ei tuota osaa mitenkään kommentoida.

Olen ollut kyllä siinä käsityksessä ettei tuotteissa muuta vikaa juuri ole kun väärä myyjä...

Touchdown!
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.10.10 - klo:23:35
Hyväkoneen 9,4 kuutioisia on tullu vähä vedettyä ja ne vaikuttaa ihan hyvältä  ;D Vetolenkki saisi olla takapalkissa ku ei viitsi vetää täydellä kuormalla traktorista jos jää kiinni! ja hitaan ajoneuvon kolmio saisi olla takalaidassa kiinni eikä siinä palkissa ku se kipattaessa penkkoihin vääntyilee helposti!
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: talutehnika - 08.10.10 - klo:07:04
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)


Multivasta ei ole kokemuksia mutta ihan yleisellä tasolla suomalainen maatalouskone:

-maali ei kestä pinnassa vaan irtoaa levyinä
-kestävyys testataan oikeasti kentällä asiakkaiden toimesta
-suunnittelussa tai toteutuksessa jotain pielessä

Esimerkkinä suunnittelun tai toteutuksen tasosta kotimainen kasvinsuojeluruisku. 12 metrin puomi kiinni kahdesta pisteestä, kahdella noin sentin pituisella hitsisaumalla. Sanomattakin selvää että kestihän se vuoden takuuajan mutta toisena keväänä puomi putosi pellolle kesken ruiskutuksen. En tiedä oliko puomi suunniteltu kiinnitettäväksi vain kahdesta kohdasta vai oliko hitsarilla maanantaipäivä ja kolmas kiinnityspiste unohtui. Jokatapauksessa viimeinen kotimainen ks-ruisku minulla ja tarkkaan mietin ostanko muitakaan kotimaisia koneita. Uutenahan nissä maali kiiltää kyllä.  ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Strimari - 08.10.10 - klo:08:07
Yleisellä tasolla Suomalainenkin voi olla joko hyvä tai huono, mutta yhden huonon takia ei kannata kaikkia kotimaisia mollata.
Ja sen verran ole itse ollut mukana protokoneiden tekemisessä ja koeajossa, että on ihan pakko sanoa, että Teron arvailu summittaisesta hitsailuista ja asiakkailla testauttamisesta on aika katteetonta arvailua.
Nähtävästi Simba ja Perfect eivät hajoa koskaan, eikä niiden tehtailla tarvita suunnittelijoita ollenkaan, koska koneet ovat jo täydellisiä?

Buy the way, missä on SKN, kun häntä tarvitaan?..
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: vms1 - 08.10.10 - klo:08:13
On voinut jossain ketjussa ollakin juttua, mutta tuli mieleen kysyä, että mitä tuollaisen 15 tn kärryn pitää kestää? Eli onko mitoitusperiaate se, että laite kestää päivästä toiseen sen nimellisen 15 tn kuorman kuljettamisen. Vai niin, että maksimissaan kestää tuon ja jollain todennäköisyydellä yleensä viedään pienempiä kuormia, kuljetetaan eri materiaalia tms. ja tapahtuu tarpeellsessa määrin risteilyä niin, että suunnittelijan ja loppukäyttäjän kuvitelmat kestävuyydestä kohtaavat?

Tietysti on tärkeää, että (jaa niin mitäköhän autuaakitekevää tähänkin kuvittelin kirjoittavani). Ehkä sen, että laitteita käytetään siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Vois kuvitella, että maksimikestävyyden vuoksi pitäisi tämmöinen laite vähän ylimitoittaa omaan tarpeeseen nähden, jos käyttö on erityisen kuormittavaa?

Vrt. keskustelu traktorien tehoista. Eli että pitäiskö olla vähän ylisuuri traktori, jolla ei tarvi koko aikaa ajaa lisäteholla, mutta jossa sitten jotain hommaa varten on se tarvittava potku?

Mulla kun ei kokemusta ole noista peräkärryistä. Mutta jos 40 vuotta vanhat (puulaiteiset) peräkärryt vielä ovat käytettävissä, niin ei niitä montaa kertaa ole voinut rajusti ylikuormittaa. Kyseessä ovat seitsemän tonnin Ryskyt vm. 1971. Kuivan viljan kuljetukseen pitää takakulmiin laittaa säkit, muuten ei kuorma pysy kyydissä, sen verran ovat laidat maanajossa kuluneet. Ryskyissähän viljalaidat laitetaan matalien päälle eikä vaihdeta korkeampiin kuten esim. KIPAssa.

Määkin ostaisin mielelläni Dometalin tuotteita, mutta ei tapahdu tässä elämässä. Ainakaan uutena.

kyllä mulla on sellainen käsitys että jos kärryn kantavuus on vaikka 15 tonnia niin kyllä sen runko pitää kestää suorana 15 tonnia vaikka maailman tappiin. Samoiten akselit ja laakerit pitää olla hyvin pitkäikäiset jos ne rasvaa ohjeiden mukaan. Loppu kestävyys riippuu sitten säilytyspaikasta. Mutta kyllä kärryn pitää 30 vuotta kestää hyvin hoidettuna.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: realisti - 08.10.10 - klo:08:47
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-kronos victor 520 juostopiikkiäes oli ihan uskomaton rimpula, ei yhtään korjaamatonta saumaa.
-potilan tuotteet kestäneet kaikki hyvin, ja työn jälki kestää vertailun.
-kotimaiset perävaunut kaikki kestäneet hyvin osin rajunkin käytön, mitä nyt velsa 85:sta lähti teli       vauhdissa irti. kokemus multiva,tuhti,junkkari kalustosta.
-elhon 1520 käärin tuli ostettua eka tuotantosarjasta, lähti vaihtoon "lievistä" kestävyysmurheista johtuen
-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.
-Etukuormaimen työvälineiden kestävyys ainakin testataan asiakkaalla, näistä monenlaista kokemusta.
-junkkarin kylvölannoittimet pelanneet hyvin kunhan niihin päsee ensin perehtymään.
-avant toiminut hienosti jo 15v.
-Samin keskipakolevitin todella heikko esitys, levitys miten sattuu ja parissa vuodessa umpiruosteinen.
-Palmun lietevaunuilla ajettu 15v ja edelleen mennään, kaksi laakeria vaihdettu koko aikana ja parhaina vuosina ajettu liki 3000m3

Tuossa tuli muutama esimerkki vuosien varrelta, kyllä näistä tarinaa riittäisi ihan maailman tappiin saakka, mutta koneet ei kuitenkaan ole koko elämä toisin kuin jotkut luulee ;)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 08.10.10 - klo:09:13
Yleisellä tasolla Suomalainenkin voi olla joko hyvä tai huono, mutta yhden huonon takia ei kannata kaikkia kotimaisia mollata.
Ja sen verran ole itse ollut mukana protokoneiden tekemisessä ja koeajossa, että on ihan pakko sanoa, että Teron arvailu summittaisesta hitsailuista ja asiakkailla testauttamisesta on aika katteetonta arvailua.
Nähtävästi Simba ja Perfect eivät hajoa koskaan, eikä niiden tehtailla tarvita suunnittelijoita ollenkaan, koska koneet ovat jo täydellisiä?

Buy the way, missä on SKN, kun häntä tarvitaan?..

SKN  Teroittaa vantaitaan ja mielii jo kynnölle,,,,

Onhan Simba Perfektissä vikoja ja niistä tiedotetaa;

Simbassa Jyrän laakeri vaivaa ollunna ja perfekt issä oli letkuvaivoja

Lemkenissä aikanaan Smaragd in liika löysät jouset Savelle, auroissa heikot siiventuennat yms

Horsch Runko -remonttia ja Maalin irtoamista kuten Lemkenissäkin

Cultivassa satelliitti päivitykset tuli myöhässä kerran

ym ym ym

Kyselen illalla taas Forzan saunassa oliko vielä muuta ???????
 8)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: talutehnika - 08.10.10 - klo:11:12
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.


Toi Junkkari on minullakin. Tuli ikävä sitä Hardia jonka puomistossa ei ollut mitään sanomista 30 vuoden käytön aikana. Tulipa hukattua pois olisihan sillä voinut tehdä työt ja käyttää Junkkarin aina testauksessa  ;D
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Pohojalaanen - 09.10.10 - klo:16:54
Mikiähän mahtaa olla tarina Mascuksessa myynnissä olevan kärryn takana; myynti ilmoituksessa on selkeäati että Multiva 150 Traffic, mutta kuvissa on punainen Junkkari. Ja näyttää sitten tosipaljon Multivalta?
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Kippiperavaunut-Maatalous/MULTIVA-TRM-150-TRAFIC/1cb5e814-9d8b-4a40-bc35-97236b54b306.html

kyllähän tuo multiva näkyy olevan. Tuollaista teliä en tosin multivassa ole nähnyt, liekö trafic mallien erikoisuus. Joku on hulunnut junkkarin näköisen multivan ;D
ja setkan kommenttiin sen verran että tuolla meidän 150hd multivalla on ajeltu parhaimmillaan 18tn hiekkakuormia eikä se mistään ole väsynyt vaikka melkoisesti on hyppyytetty.
Trafficis oli aina jouset, 16 tonnin versios lehtijouset, isoommis hydrauliset. Ja ihan aito Multiva tuo näytti olevan, pilattu rumalla värityksellä...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Pohojalaanen - 09.10.10 - klo:16:57
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?
Varustuksesta riippuen ~4000 euroa...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 11.10.10 - klo:10:06
suomikoneista on kyllä monenlaista kokemusta;

-kronos victor 520 juostopiikkiäes oli ihan uskomaton rimpula, ei yhtään korjaamatonta saumaa.
-potilan tuotteet kestäneet kaikki hyvin, ja työn jälki kestää vertailun.
-kotimaiset perävaunut kaikki kestäneet hyvin osin rajunkin käytön, mitä nyt velsa 85:sta lähti teli       vauhdissa irti. kokemus multiva,tuhti,junkkari kalustosta.
-elhon 1520 käärin tuli ostettua eka tuotantosarjasta, lähti vaihtoon "lievistä" kestävyysmurheista johtuen
-junkkarin kasvinsuojeluruiskun puomit oli lähinnä huono vitsi, kasi sensijaan ollut positiivinen yllätys.
-Etukuormaimen työvälineiden kestävyys ainakin testataan asiakkaalla, näistä monenlaista kokemusta.
-junkkarin kylvölannoittimet pelanneet hyvin kunhan niihin päsee ensin perehtymään.
-avant toiminut hienosti jo 15v.
-Samin keskipakolevitin todella heikko esitys, levitys miten sattuu ja parissa vuodessa umpiruosteinen.
-Palmun lietevaunuilla ajettu 15v ja edelleen mennään, kaksi laakeria vaihdettu koko aikana ja parhaina vuosina ajettu liki 3000m3

Tuossa tuli muutama esimerkki vuosien varrelta, kyllä näistä tarinaa riittäisi ihan maailman tappiin saakka, mutta koneet ei kuitenkaan ole koko elämä toisin kuin jotkut luulee ;)

Tuossa oli hyvää referenssi listaa ,,,,,,,

Tuollaista lisää  niin totuudet paljastuu

Jotenkin pidän vieläkin Kipaa parempana kuin mUltiva Junkkaria

Etelä-itä Venäjä tuotteet keskustelu eri sarjaan
 :'(


Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Hervast - 11.10.10 - klo:12:00
Montakos vuotta Turolla on jo ollut kaupan ne ylivoimaiset keskieurooppalaiset muokkausvälineet ? Viikosta toiseen on maastullissa sama ilmoitus...

Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 12.10.10 - klo:09:48
Montakos vuotta Turolla on jo ollut kaupan ne ylivoimaiset keskieurooppalaiset muokkausvälineet ? Viikosta toiseen on maastullissa sama ilmoitus...



Vuonna - 1995 toin ekan Lemken smaragdin maahan , palvelee kait vieläkin Bison tiluksilla
2002 Alkoi Perfekt maahan tuonti
-05  Cultiva
-06  Simba
-07  Myller
-08 Regent ja Delimbe
-09  Pneusej

Joitain käytettyjä tuotu myös aina silloin tällöin,,,,,

Hervast aloitti Valmetilla ajelun vuonna ?  :'(
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Hervast - 12.10.10 - klo:10:27
Lähinnä meinasin että päänaukominen ja suoranainen v*ttuilu Agronetissä on tehnyt tehtävänsä, ei tunnu menevän koneet kaupaksi vaikka olis kuin ylivoimasia.
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 12.10.10 - klo:10:56
Lähinnä meinasin että päänaukominen ja suoranainen v*ttuilu Agronetissä on tehnyt tehtävänsä, ei tunnu menevän koneet kaupaksi vaikka olis kuin ylivoimasia.

Et vastannut kysymykseen vaikka tenttasit Minulta vuosilukuja,,,,,

On todettu että tosipaikan tullen pahimmat purnaajat ovat raukkoja,,,,,,

http://www.youtube.com/watch?v=cGkctbhkGvE

Alikenraali  Rokka  voi kirjoittaa myös H lla
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 12.10.10 - klo:11:41
Montakos vuotta Turolla on jo ollut kaupan ne ylivoimaiset keskieurooppalaiset muokkausvälineet ? Viikosta toiseen on maastullissa sama ilmoitus...



Se on kattos kesto"tilauksena" edullisin :D Ei tarvi joka viikko keksiä uutta ilmotusta ;)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 12.10.10 - klo:11:48
Joo Å pitäähän ilmoitusta toistaa, kun kerran myydään hihnalta tulevaa sarja - valmistus tuotetteita , niitä tulee ja  tulee ja tulee lissäää koko ajan

Keskustelussahan oli Suomi kärryn vertailua kunnes joku haluaa aloittaa väittelyn asian vierestä , pikkuaivoista sisällöntuottamista tuokin tietysti on ?
 ::)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 12.10.10 - klo:17:03
Joo Å pitäähän ilmoitusta toistaa, kun kerran myydään hihnalta tulevaa sarja - valmistus tuotetteita , niitä tulee ja  tulee ja tulee lissäää koko ajan

Keskustelussahan oli Suomi kärryn vertailua kunnes joku haluaa aloittaa väittelyn asian vierestä , pikkuaivoista sisällöntuottamista tuokin tietysti on ?
 ::)

No jos niitä kauppoja niin paljo tulee ja tulee ja tulee, niin paljokos on teropoijan oy:n liikevaihto?
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 13.10.10 - klo:11:00
Laitoin Yv nä  Sekä emo- että tytäryhtiöiden tunnus luvut.

Sitten  Valtra miehen porojen määrä ?  ::)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 13.10.10 - klo:11:12
Laitoin Yv nä  Sekä emo- että tytäryhtiöiden tunnus luvut.

Sitten  Valtra miehen porojen määrä ?  ::)

Ei oo yhtäkää poroo, eikä oo kyllä sitä em. yksityisviestiäkää tullu...
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 13.10.10 - klo:13:33
Laitoin Yv nä  Sekä emo- että tytäryhtiöiden tunnus luvut.

Sitten  Valtra miehen porojen määrä ?  ::)

Ei oo yhtäkää poroo, eikä oo kyllä sitä em. yksityisviestiäkää tullu...

Olis kyllä tarvetta etunostolaitesovitteiselle kelamurskaimelle, mutta persfektiä ei vissiin sitte kannata edes ajatella? No, onneksi on muitaki myyjiä  8)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Teroman - 13.10.10 - klo:22:01

Semmoista se on markkinatalous,,,,,,,

Valtu ostaa ihan mistä vaan haluaa, En ole kateellinen

Mutta syön hatullisen pa**aa  , jos löydät laadukkaamman laitteen etu nostariisi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 ::)
Otsikko: Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kirjoitti: Valtramies - 15.10.10 - klo:08:34
Laitoin Yv nä  Sekä emo- että tytäryhtiöiden tunnus luvut.



Kauan kestää se viestin lähettäminen ::)