Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 30.09.10 - klo:19:08
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.
alv0?
-
sis alv.. ja liikenne paketti 2200e kyllä on halapaa
-
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
Ilmastointi on vakio jopa Fiat Puntossa.
Ilmaistuin voi olla kiva, mutta mukavuuspaketti MF:ään saa 500,- + alv.
3 lohkoa lienee vakiona jo Zetorissa. Noin kalliissa pitää olla 5x2 liitintä.
Radio 50 €
Yläajovalot 100 €
Turvavyö 20 € hajottamolta
18.4 - 38 on sirkkelinterä noin painavassa koneessa.
Oli kyllä kova "tarjous". Kuuluiko vivut pakettiin vai pitääkö tuplamäärästä maksa erikseen...
-
Juu mäki kattoin, että kovia tarjouksia ja sitte huomasin että valtra on tehny agrimarketit eli alvi ei sisälly hintaan :o
Ps. Agrin piti tuoda peura koeajoon ilmajäähdytetyillä siivillä, mutta aurat oli myyty pois perästä ja tunnit uhkaa ylittyä, joten kynnämme tutulla ja turvallisella valtulla, siitä ei mee tuntilukema rajan yli 8)
Enmää olis varmaan halunnukkaa raputtomalla jonnulla ajeleen :)
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
Halvempiakin satakolkytheppasia myytävänä, kuin tuo "sataseitenkymppinen".
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
--mikäs olis politiken jos lisäis 4nen lohkon,600-38,etujouset,50km/h...
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
--mikäs olis politiken jos lisäis 4nen lohkon,600-38,etujouset,50km/h...
Viidenkympin laatikko ja jotain pikkusälää toi lisää 1800 € alv 0. Etujousituksesta ei ollut mainintaa. Muissa merkeissä taitaa olla niin, että etujousitus kuuluu tuohon 50 km/h -pakettiin. Lain vaatimus on vissiin vain vaatimus jarrullisesta etupäästä 50 kmh traktoreihin.
Tiukka on tarjoomus, ei siitä mihenkään pääse. Vaikka onkin sillä vanhalla lootalla. Saa nähdä, miten muut vastaavat.
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
--mikäs olis politiken jos lisäis 4nen lohkon,600-38,etujouset,50km/h...
Viidenkympin laatikko ja jotain pikkusälää toi lisää 1800 € alv 0. Etujousituksesta ei ollut mainintaa. Muissa merkeissä taitaa olla niin, että etujousitus kuuluu tuohon 50 km/h -pakettiin. Lain vaatimus on vissiin vain vaatimus jarrullisesta etupäästä 50 kmh traktoreihin.
Tiukka on tarjoomus, ei siitä mihenkään pääse. Vaikka onkin sillä vanhalla lootalla. Saa nähdä, miten muut vastaavat.
Valtu ainoona on ilman etujarruja myös liikenteenä ja se ei välttämättä oo mikään etu..
-
Tulipa postissa kovia tarjouksia 141 63 tonnia ja 171 83 tonttua.
Molemmat ht malleja.Ilman Rooman veroa 51 tonttua ja 68 tonttua.
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
--mikäs olis politiken jos lisäis 4nen lohkon,600-38,etujouset,50km/h...
Viidenkympin laatikko ja jotain pikkusälää toi lisää 1800 € alv 0. Etujousituksesta ei ollut mainintaa. Muissa merkeissä taitaa olla niin, että etujousitus kuuluu tuohon 50 km/h -pakettiin. Lain vaatimus on vissiin vain vaatimus jarrullisesta etupäästä 50 kmh traktoreihin.
Tiukka on tarjoomus, ei siitä mihenkään pääse. Vaikka onkin sillä vanhalla lootalla. Saa nähdä, miten muut vastaavat.
Muutama vuosi sitten Valmetin tarjoushitekkiä ostaessa lisävarusteet laskettiin ensin normihinnoilla tarjoushinnan päälle ja sen jälkeen armoton tinkiminen. Lopputulema oli, että muutaman tonnin lisävarusteet tuli tarjoushinnan päälle hiukan alta puoleen hintaan. Lähtötilanne oli tosin ihan karvalakki. Näissä on jo ilmastointia ja ilmaistuinta kaupantekijäisiksi.
Silloin jäi kylläkin tuosta tarjoushommasta sellainen maku, että tarjoushinta on se hinta, jolla muutoinkin käytännössä kauppaa aletaan hieromaan. Ainakin Suoralla kaupalla. Ei kai kukaan niin hölmö ole, että listahinnoilla kauppaa tekee?
Mutta houkutteleva tarjous tuo n141. Ei voi kiistää. Onneksi ei juuri nyt ole vaihtotarvetta. :)
-
Peeveli kävin Valtran sivuilla, enkä löytänyt mistään sitä räätälöinti juttua, millä sai ovh-hinnan eri varusteversioille ???
Onko se poistunut, vai olenko vaan sokea?
-
On poistunut. Antoi kuulemma laittaa keskenään sopimattomia varusteyhdistelmiä.
-
On poistunut. Antoi kuulemma laittaa keskenään sopimattomia varusteyhdistelmiä.
Juu ja nykki olis voinu tarkistaa noiden "huipputarjousten" olevan vaan listahintoja pienellä suoran kaupan alennuksella..
Ps. Noi mallithan oli ihan karvalakkihitekkejä..
Toi teekkari etukuormaajalla advancena menee reilusti yli satkun :o
-
[/quote]
Juu ja nykki olis voinu tarkistaa noiden "huipputarjousten" olevan vaan listahintoja pienellä suoran kaupan alennuksella..
Ps. Noi mallithan oli ihan karvalakkihitekkejä..
Toi teekkari etukuormaajalla advancena menee reilusti yli satkun :o
[/quote]
Onhan Teessä sentää kympin listahintaa pienempi lähtö. Ännässä kuuden tonnin pintaan.
Jos noihin tarjouksiin saa vaihtokoneen menemään täydestä hinnasta, niin sillonhan niistä voi saada ihan hyviä kauppoja aikaiseksi.
-
Halvempiakin satakolkytheppasia myytävänä, kuin tuo "sataseitenkymppinen".
Joo, täälläpäin on ainakin jontikkaa näemmä tapana myydä pari pykälää pienempää mallia "sen voi sitten lastuttaa" tyylillä, kun pyytää tarjousta tietyn tehoisesta. Saahan tuolla tyylillä tietty kilpailijoihin nähden heti pikkasen lähtöhinnasta pois.
-
Halvempiakin satakolkytheppasia myytävänä, kuin tuo "sataseitenkymppinen".
Joo, täälläpäin on ainakin jontikkaa näemmä tapana myydä pari pykälää pienempää mallia "sen voi sitten lastuttaa" tyylillä, kun pyytää tarjousta tietyn tehoisesta. Saahan tuolla tyylillä tietty kilpailijoihin nähden heti pikkasen lähtöhinnasta pois.
Minäkin muistan jontukauppiaan myyntipuheen. "Myyn sulle traktorin nyt ja huomenna lastun siihen".
-
Ilmastointi ,ilmaistuin,3 lhkoa,ratio,yläajovalot ,turvavyö,18,4x38.
Ilmastointi on vakio jopa Fiat Puntossa.
Turvavyö 20 € hajottamolta
Mutta se punto ei ole kovin hyvä kyntöhommissa.
Hajottamolta saa monenlaista tavaraa edullisesti.
Ja pelkän käytetyn peräkärrin hinnalla saa kokonaisen auton. Ei enää tarvitse ostaa traktoria kärrin vetokoneeksi. ;D http://www.nettikone.com/sisu/kippilava/868434
Se on ihan laskutavasta kiinni mitä arvostaa ja missä katsoo saavansa rahalle vastinetta. :)
-
Ei tuo "lastuttaminen" mikään jontikan yksinoikeus oo . Valmetteihin on tehty sitä iät ajat . Vaikka sitä ei tietenkään tunnusteta . Ei nuo tarjoukset aivan valatavan hyviltä kuulosta . Saattaa saada jopa edullisempiakin koneita kilpailijoilta , mutta ei tietenkään parempia .
-
Ei tuo "lastuttaminen" mikään jontikan yksinoikeus oo . Valmetteihin on tehty sitä iät ajat . Vaikka sitä ei tietenkään tunnusteta . Ei nuo tarjoukset aivan valatavan hyviltä kuulosta . Saattaa saada jopa edullisempiakin koneita kilpailijoilta , mutta ei tietenkään parempia .
Eipä tietenkään. Meinas vaan valtrakauppiaalta mennä hämmästyksen sormi ihmetyksen persiiseen, kun sataseitenkymppisellä ei noukkari oikein kulkenutkaan.
Satakolkytheppanen ulkomaanelävä antoi sille pataan kuusnolla.
Molemmat penkitettiin ja tuo pienempi antoi tapilta enemmän tehoja, kuin tuo 170:nen.
Toiselle rehulle etsivät siihen puuttuvia hevosia, mistä lie, ja vajaat kaksi päivää se kesti, kunnes ulosotto (pakka) sökö.
No. Jospa se harjakoneena menisi ja talvella auravarusteissa pihoja putsaamassa.
Mikähän h-lvetti siinä on, ettei niiden vanhojen 8400 ja hitekkien jälkeen suolahden koneista yhdestäkään ole löytynyt niitä tehoja, joita on oltu ostamassa. Niinkuin tuo uutuus, se 202 portaaton. Voi surkeaa esitystä täysperän edessä.
-
Mitenkään Valtraa moiti, mutta tuosta tarjouksesta. Heh itsellä tuon T170 kokoinen ulkomaanelävä, jossa powershift vaihteisto. Ohjaamon jousitus. 3 nopeuksinen ajovoimanotto sekä 540,540E ja 1000 PTO. LS hydraulliikka. Ilmastointi jolla koppi todella viilenee. Tuli tuon N141 hintaan pihaan. Paikalliselta merkin aluemyyjältä ostettu uusi Suomikone takuilla. Mitähän tuollainen T170 maksaa noilla varusteilla?
-
se on jännä juttu että noissa valtroissa ei toisiaan ole ollut aina luvattuja tehoja tehtaalta lähtiessä, moottori ainakin pitäisi olla hyvä. Kävin penkkittämässä 200h ajettuna tuon meidän 7485 dyna-vt:n siinä kun luvataan olevaksi 180hv laskennallinen moottoriteho, suuri yllätys oli lapussa ollut lukema 208,7hv! Ihmettelinkin että kumman hyvin tuo perhonen normikasvustoissa kulkee. Ainakin massikkasäädöissä sisusta lähtee hyvin paukkuja.
-
se on jännä juttu että noissa valtroissa ei toisiaan ole ollut aina luvattuja tehoja tehtaalta lähtiessä, moottori ainakin pitäisi olla hyvä. Kävin penkkittämässä 200h ajettuna tuon meidän 7485 dyna-vt:n siinä kun luvataan olevaksi 180hv laskennallinen moottoriteho, suuri yllätys oli lapussa ollut lukema 208,7hv! Ihmettelinkin että kumman hyvin tuo perhonen normikasvustoissa kulkee. Ainakin massikkasäädöissä sisusta lähtee hyvin paukkuja.
Kyl ne yleensä pitää paikkaansa, kun sitä on koetettu, vaikka on tuntunut nuhapumpulta. Paskasella ilmanputsarilla saa jo 20% pois tehoa helposti.
-
Jota kuta voi harmittaa jos on tehnyt lähes kirjahinnoilla kaupan ja nyt tämä super tarjous.
No se on ostajan moka sitte ;) ;D
-
se on jännä juttu että noissa valtroissa ei toisiaan ole ollut aina luvattuja tehoja tehtaalta lähtiessä, moottori ainakin pitäisi olla hyvä. Kävin penkkittämässä 200h ajettuna tuon meidän 7485 dyna-vt:n siinä kun luvataan olevaksi 180hv laskennallinen moottoriteho, suuri yllätys oli lapussa ollut lukema 208,7hv! Ihmettelinkin että kumman hyvin tuo perhonen normikasvustoissa kulkee. Ainakin massikkasäädöissä sisusta lähtee hyvin paukkuja.
Nois tehodynamometreillä saaduis luvuis pitää muistaa, jotta tarkkuus on parhaimmillaankin luokkaa +-5% kiinteäasenteisilla laitoksilla optimoiduissa oloissa.
Paremmin sopivat ennen/jälkeen mittauksiin viritettäessä kuin absoluuttisesti oikean teholuvun selvittämiseen.
-
se on jännä juttu että noissa valtroissa ei toisiaan ole ollut aina luvattuja tehoja tehtaalta lähtiessä, moottori ainakin pitäisi olla hyvä. Kävin penkkittämässä 200h ajettuna tuon meidän 7485 dyna-vt:n siinä kun luvataan olevaksi 180hv laskennallinen moottoriteho, suuri yllätys oli lapussa ollut lukema 208,7hv! Ihmettelinkin että kumman hyvin tuo perhonen normikasvustoissa kulkee. Ainakin massikkasäädöissä sisusta lähtee hyvin paukkuja.
Nois tehodynamometreillä saaduis luvuis pitää muistaa, jotta tarkkuus on parhaimmillaankin luokkaa +-5% kiinteäasenteisilla laitoksilla optimoiduissa oloissa.
Paremmin sopivat ennen/jälkeen mittauksiin viritettäessä kuin absoluuttisesti oikean teholuvun selvittämiseen.
Eipä nuo tapaa kauas heittää. Esim t151 valtteri 135hv@pto visco lukossa. JD 6320 SE 89hv@pto. Jälkeen lukemat 277@pto ja 120hv@pto. arvakkaa kummin päin ??? ;D ;D
-
se on jännä juttu että noissa valtroissa ei toisiaan ole ollut aina luvattuja tehoja tehtaalta lähtiessä, moottori ainakin pitäisi olla hyvä. Kävin penkkittämässä 200h ajettuna tuon meidän 7485 dyna-vt:n siinä kun luvataan olevaksi 180hv laskennallinen moottoriteho, suuri yllätys oli lapussa ollut lukema 208,7hv! Ihmettelinkin että kumman hyvin tuo perhonen normikasvustoissa kulkee. Ainakin massikkasäädöissä sisusta lähtee hyvin paukkuja.
Nois tehodynamometreillä saaduis luvuis pitää muistaa, jotta tarkkuus on parhaimmillaankin luokkaa +-5% kiinteäasenteisilla laitoksilla optimoiduissa oloissa.
Paremmin sopivat ennen/jälkeen mittauksiin viritettäessä kuin absoluuttisesti oikean teholuvun selvittämiseen.
eikös ainakin ennen valmetit käytetty rullilla ennen kuin lähtivät tehtaalta, oliko kyseessä tehonmittaus vai vain koeajo, en tiedä. jonkinlaista hajontaa noissa hevosvoimissa on joka merkillä ei sataheppaseks ilmotetus oo tasan 100 vaan +- jotain. jokin ero tulee jo polttoaineestakin, kesä/talvilaadulla ero on jo merkittävä. käytetyllä koneella tuo edellä mainittu ilmansuodatin, venttiilien säätö, mahd ennakon säätö, koneen historia, joutunut vetämään silleen sopivasti vai käynyt paljon tyhjäkäyntiä, öljytäytökset voimansiirrossa ja hydrauliikassa,erilliset öljyt, riittävästi vai tippa jossain nurkassa jne jne ::) ::) ::)
-
onjo aikakin ruveta ilmoottaan hinnat alv 0% 1994 heinäkuus on maatalous ollut alvivelvollinen ja viäkin hinnat ilmotetaan sis alvn -> kuluttaja kaupas ilmotetaan verollinen hinta ja yritysten välinen kauppa on alv 0 hinnat !!!
-
onjo aikakin ruveta ilmoottaan hinnat alv 0% 1994 heinäkuus on maatalous ollut alvivelvollinen ja viäkin hinnat ilmotetaan sis alvn -> kuluttaja kaupas ilmotetaan verollinen hinta ja yritysten välinen kauppa on alv 0 hinnat !!!
Mistä myyjä voi tietää että on yritys kyseessä eikä duunari joka hakee mökkiraktoria. Selkeintä olisi kyllä jos aina puhuttais alvillisista rahoista ja se on sitten jokaisen oma asia jos saa verot vähennettyä. En ole meinaan viellä ainuttakaan konetta saanut viedä kaupasta alvittomana ja se alvin osuus on kuitenkin melko suuri raha.