Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 25.09.10 - klo:14:18
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
jos tämä vielä kestää, on tässä Hyvä moottori vetoautoon
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
Mutta kuinkas paljon ne Scaania ja volvon kasaajat söikään sitä suomalaista ruokaa ;D ;D ;D
Mut tähän voi sanoa sen niinku raktori ja työkone puoleltakin et mitä ne myyjät sit tekisivät työkseen täälä suomessa jos täälä ei saisi myydä/ostaa ulkomaalaisia koneita....??
Ku ei nuota myynti liikkeitä täälä tarvisi olla ku 1/4 osa siitä mistä pystyttäis myydä kaikki kotimaiset koneet ympäri suomen... Vai voiko ajatella niin että, ne massikan,jonnen,deutzin,ventin,new hollannin ja casen, muiden koneiden lukuisat myyjät ja huoltomiehet syövät sitä suomalaista ruokaa eli sillä saadaan edistettyä suomalaista ruuan syöntiä!!!
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
-
Kuormaautot eivät ole maatalouskoneita ne eivät kuulu SAS:n tuontikiellon piiriin. ;D
Jos Mersuun tulee jenkkien moottori niin johan otti ohraleipä,olen samaa mieltä siitä että jenkki ei ole koskaan osannut tehdä kestävää moottoria,ja se koskee niin bensaa kuin kiisseliä.
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
Tästä saa lukea ja on kuvakin moottorista toki ei isommasta mut kuitenkin...
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/FE_Actrosnew7113.jpg&imgrefurl=http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2008/12/new-mercedes-heavy-trucks-well.html&h=354&w=336&sz=46&tbnid=5kBY6lL6MlbfBM:&tbnh=230&tbnw=219&prev=/images%3Fq%3Dnew%2Bmercedes%2Bactros%2B2011%2Bphotos&zoom=1&q=new+mercedes+actros+2011+photos&hl=fi&usg=__mJdskOpoCrmnwYobc-HVHWEFX4U=&sa=X&ei=xPCdTLmaAdijOIeawYgL&ved=0CBgQ9QEwAA
-
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
[/quote]
Vähänpä olette sitten alaa seuranneet.
Cummins 5,9l. The one and only.
Entinen työnantajani sanoi osuvasti scaanian myyntimiehelle, kun ko. uutta voimanpesää kaupattiin.
Suora lainaus:
- Koittakaa ny saatana saara edes nämä nykyisten mallien perät kestämään ennen ku meette tehoja lisäämään.
Ko. yrittäjän autosta (580hv) oli edellisenä päivänä menny taempi perä pashaksi.
-
Paljonko oli ajettu ?
-
Kuormaautot eivät ole maatalouskoneita ne eivät kuulu SAS:n tuontikiellon piiriin. ;D
Jos Mersuun tulee jenkkien moottori niin johan otti ohraleipä,olen samaa mieltä siitä että jenkki ei ole koskaan osannut tehdä kestävää moottoria,ja se koskee niin bensaa kuin kiisseliä.
Cummins is a technology leader in the diesel engine market.
-
Eurostoliitolaista probagandaa.
Vanha jenkkiläinen sanonta:"kuutiotuumia ei ole mikään poppakonstti voittanut". ;D
-
Juu huomannu että täälläkin on moni volvo vaihtunu scaniaa
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
eli reilu 66 miljoonaa päivässä, 2777778kpl tunnissa, peräti 46296 minuutissa, joten varsin tiuhaa tahtia täytyy vaihtua...
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
keskimitta painunee sitten 10 senttiin vai?
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
keskimitta painunee sitten 10 senttiin vai?
Jep :D
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
keskimitta painunee sitten 10 senttiin vai?
Jep :D
Siispä sitten 3mrd kuukaudessa (30pv), 100milj vuorokaudes, 4166667 tunnis, 69444minuutis, siispä 1157Hz on taajuus?
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
keskimitta painunee sitten 10 senttiin vai?
Jep :D
Siispä sitten 3mrd kuukaudessa (30pv), 100milj vuorokaudes, 4166667 tunnis, 69444minuutis, siispä 1157Hz on taajuus?
Fesilia tietäis vastauksen ilman yhtälöitä :D
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Siel varmaan kuukaudessa sit käynyt se about 300tkm :D
Keskimääräisellä 15cm pituudella se tekee karkeesti 2mrd kpl, jos en oikeen pahoon väärin laskenu...
Pienimunasten messut sotkee sun laskutoimitukset...pahasti :D
keskimitta painunee sitten 10 senttiin vai?
Jep :D
Siispä sitten 3mrd kuukaudessa (30pv), 100milj vuorokaudes, 4166667 tunnis, 69444minuutis, siispä 1157Hz on taajuus?
Fesilia tietäis vastauksen ilman yhtälöitä :D
Ei se kerkee tuohon tahtiin mitää vastauksiakaan miettimään... Korkeintaan:"Pitäsköhän tuo katto maalata?"
-
KJL:llä on Excel-taulukko tälläisen laskemista varten ;D
-
KJL:llä on Excel-taulukko tälläisen laskemista varten ;D
Ihan kännykän laskimella vaan... Muita laskimia ei nykyään tuu käytettyäkää... ei harmita niin paljoo.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Pienet on laitteet Sassilla.Maaailman tehokkain moottori:730hv.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Pienet on laitteet Sassilla.Maaailman tehokkain moottori:730hv.
SAS =Sachs ???
-
Joharalla on lukihäiriö ja aika krooninen ;D
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
Totta, mutta ainahan jos käytetään uutta tekniikkaa voi olla alkuvaikeuksia mutta toivotaan parasta
-
Joharalla on lukihäiriö ja aika krooninen ;D
Eix se "Sassi" tehnyt noita mopoja muinoin. Mullakin on yksi sassi jossain lojumassa ;D Ei kun kaksi, toinen on kevari, mutta en oo nähnyt sitä 20 vuoteen. Jos joku tietää missä mun 125 cc crossipyörä on niin sopii ilmoittaa. Oletus että jossain Säkylässä ;D
-
Joharalla on lukihäiriö ja aika krooninen ;D
Eix se "Sassi" tehnyt noita mopoja muinoin. Mullakin on yksi sassi jossain lojumassa ;D Ei kun kaksi, toinen on kevari, mutta en oo nähnyt sitä 20 vuoteen. Jos joku tietää missä mun 125 cc crossipyörä on niin sopii ilmoittaa. Oletus että jossain Säkylässä ;D
Apuva! Kun ei vaan oo plinillä Köyliössä :o Koht hää laajentaa reviiriään maakuntamatkailuun :D
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Juu, aika kiree kone näyttää olevan. Volvohan esitteli jo aiemmin tehomyllynsä, 700 hv ja 3150 nm, ihan kohtalaiset lukemat nuokin.
Scania ja MAN ovat ilmeisesti ainoat eurooppalaiset diesel-valmistajat, jotka käyttävät EGR tekniikkaa, eikä mitään hankalaa ja käyttökustannuksia lisäävää SCR:ää. Traktoreissakin noi pissakoneet jäävät varmasti vain muutamanvuoden välimalleiksi.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Juu, aika kiree kone näyttää olevan. Volvohan esitteli jo aiemmin tehomyllynsä, 700 hv ja 3150 nm, ihan kohtalaiset lukemat nuokin.
Scania ja MAN ovat ilmeisesti ainoat eurooppalaiset diesel-valmistajat, jotka käyttävät EGR tekniikkaa, eikä mitään hankalaa ja käyttökustannuksia lisäävää SCR:ää. Traktoreissakin noi pissakoneet jäävät varmasti vain muutamanvuoden välimalleiksi.
eikös kaanian v koneet käytä ureaa, kuutoset sitte egr.ää. tuo suurin v kone saa antaa kaikkensa vain kolmella suurimmalla vaihteella, muuten vähän kuristetaan. volvot on kuitenkin vain peileistä nähtävissä kuristamisesta huolimatta. mutta olihan vanhan kunnon sisun cumminssilla ikuisen moottorin maine, kulutus vaan hieman suuri ja vähän kierroskoneen sukua. monesti miettiny miten valmetti on onnistunut ulkomaille traktoreita kauppaamaan, mutta sisu siinä ei oikeen onnistunu autojen kohdalla
-
Voimaa rajoitettu ja mikä pahinta Scanialla ja Volvolla et niitä saa vain robotti laatikolla nuita iso koneisia. Taitaa olla nuo perä vikaiset akselivetoisia joita käytetään napaperäisten hommissa. Puikko peräiset autot on tarkoitettu tervateille :o
-
Mutta saako Scaniaa paineilmastartilla:
http://www.youtube.com/watch?v=E1RLUxp3Gpo&feature=related
Paljon hauskempi mitä sähköstartti.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Juu, aika kiree kone näyttää olevan. Volvohan esitteli jo aiemmin tehomyllynsä, 700 hv ja 3150 nm, ihan kohtalaiset lukemat nuokin.
Scania ja MAN ovat ilmeisesti ainoat eurooppalaiset diesel-valmistajat, jotka käyttävät EGR tekniikkaa, eikä mitään hankalaa ja käyttökustannuksia lisäävää SCR:ää. Traktoreissakin noi pissakoneet jäävät varmasti vain muutamanvuoden välimalleiksi.
eikös kaanian v koneet käytä ureaa, kuutoset sitte egr.ää. tuo suurin v kone saa antaa kaikkensa vain kolmella suurimmalla vaihteella, muuten vähän kuristetaan. volvot on kuitenkin vain peileistä nähtävissä kuristamisesta huolimatta. mutta olihan vanhan kunnon sisun cumminssilla ikuisen moottorin maine, kulutus vaan hieman suuri ja vähän kierroskoneen sukua. monesti miettiny miten valmetti on onnistunut ulkomaille traktoreita kauppaamaan, mutta sisu siinä ei oikeen onnistunu autojen kohdalla
Näissä Scanian uusissa v- koneissa on näemmä molemmat sekä EGR, että SCR. Piti oikeen tutkia asia.
-
Mutta saako Scaniaa paineilmastartilla:
http://www.youtube.com/watch?v=E1RLUxp3Gpo&feature=related
Paljon hauskempi mitä sähköstartti.
Bensastartti!:
http://www.youtube.com/watch?v=36c9wNK346E&feature=related
-
Ei pidä usko loppua. http://www.youtube.com/watch?v=pv_cGG56QA4&feature=fvw
-
Olin pari viikkoa sitten soraauton kyydissä ,auto oli Renault automaattilootalla (ei ropottiloota) alusta oli sellainen että mitään akselia ei saanut ylös .Autolla oli ajettu 20 tuhatta tullut keväällä.
Kysyin miten on pelannut ,hyvin sanoi yrittäjä,sitten tinkasin että onko mitään varjopuolia automaattilootasta se sanoi että on ,kun on pehmeää ja pitäisi heijata niin eipä oikeen onnistu ,muita negatiivisia ei ollut jäänyt mieleen.
Moottori oli ureasyöttöinen ja vääntöä löytyy huomattavasti enemmän kuin entisestä Sisusta ja sen kyllä huomasi noissa jyrkissä mäkilöissä.Ureaa menee niin että 30 litran purkki muistaakseni riitti 2-3 päiväksi.Yksi vaiva siitä on tietysti lisää mutta vääntävämpi kone on miellyttävä ajella tuumasi lopuksi.
Ohjaamo oli erittäin hiljainen ja automaatti pelasi tosi hyvin ja ajaminen oli helppoa ,kierrosluku alueita oli kaksi 1500 ja 1850 eli kevyeen tyhjänä ajoon tuo alempi ja kun voimaa tarvitaan ylempi.
Nyt näyttää siltä että kiisseleissä on muotia matalakierroskoneet eli mallia on otettu Sisun valitsemasta linjasta.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Tuli jo keväällä.Mutta Sisulta tulee 800 hevosta.
-
Scanialta tulee markkinoille maailman tehokkaimmalla moottorilla
varustettu sarjavalmisteinen kuormaauto .
Hevosvoimia järkyttävät 730 ja vääntö huikeat 3500 nm.
Suurimmat fentin traktorit ovat kuin höyhensarjaa verrattuna Scanian huippumalliin.
Saappa nähdä miten Volvo vastaa haasteeseen.
Tuli jo keväällä.Mutta Sisulta tulee 800 hevosta.
mersultako ??? ???
-
Paljonko oli ajettu ?
Yhellä tutulla rempattu scanian perä neljä kertaa 300tkm....
plini kertoi että Lady Felician perä on rempassa kerran kuussa 8)
Jakopään tiiviste?
-
Voimaa rajoitettu ja mikä pahinta Scanialla ja Volvolla et niitä saa vain robotti laatikolla nuita iso koneisia. Taitaa olla nuo perä vikaiset akselivetoisia joita käytetään napaperäisten hommissa. Puikko peräiset autot on tarkoitettu tervateille :o
Ei Scanialla ole järkevillä välityksillä napaperiä.
-
Voimaa rajoitettu ja mikä pahinta Scanialla ja Volvolla et niitä saa vain robotti laatikolla nuita iso koneisia. Taitaa olla nuo perä vikaiset akselivetoisia joita käytetään napaperäisten hommissa. Puikko peräiset autot on tarkoitettu tervateille :o
Ei Scanialla ole järkevillä välityksillä napaperiä.
Mieluummin ottaa sen napaperän vaikka kone kiertääkin 200-400 kierrosta enempi kuin vaihtaa niitä akseleita ja eihän puikkoperäistä kestä edes otattaa kunnolla. Varsinkin hietikossa ja pehmeällä kun nostat kytkimen niin tuntuu että hampaat tippuu suusta. Mitä sellaisella tekee puun/soran ajossa???
-
Voimaa rajoitettu ja mikä pahinta Scanialla ja Volvolla et niitä saa vain robotti laatikolla nuita iso koneisia. Taitaa olla nuo perä vikaiset akselivetoisia joita käytetään napaperäisten hommissa. Puikko peräiset autot on tarkoitettu tervateille :o
Ei Scanialla ole järkevillä välityksillä napaperiä.
Mieluummin ottaa sen napaperän vaikka kone kiertääkin 200-400 kierrosta enempi kuin vaihtaa niitä akseleita ja eihän puikkoperäistä kestä edes otattaa kunnolla. Varsinkin hietikossa ja pehmeällä kun nostat kytkimen niin tuntuu että hampaat tippuu suusta. Mitä sellaisella tekee puun/soran ajossa???
onhan tuo puikkoperäinen teliveto aika yleinen nykyään puuautoissa ??? ???
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit
Cummins taitaa olla parasta mitä "Uudelta mantereelta" tulee.
Catti on kyllä paska ja sen suhteen lainaan erästä kanukkituttua:
"People don't choose CAT because it's good. People choose CAT because it is the cheapest engine and those people buying CAT have learnt to live with it. But, honestly there's nothing good with CAT."
(Esim. monien kuorma-autovalmistajien tekeleisiin siellä voi valita useamman eri moottoritoimittajan välillä.)
-
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm
nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.
Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(
Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!
meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit
sisumiehet hylkäs cumminssin heti kun muita koneita tuli saataville, eikä tuio cattikaan oo vissiin ollut laulun arvoinen
-
Siis eipä tainnu cumminssin osalta aivan noin mennä... Vielki myytäs sisua oikeen roimasti jos ois se kultti 14 litranen myynnis. Oli se vaan niin hyvä pannu. Mutta saasteet pilas senkin tarinan.
-
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?
-
Catti kun vääntää hytin alla niin siinä antautuu sisun peräkin ;D No eihän siellä pitänyt ollakkaan kuin joku 860hv :D Omistajalta sitten kyselin että mites tuo catti on pelittänyt kun jotkut niitä haukkuu niin tokas vaan että pojat ajelee liian laihoilla seoksilla :o
-
jaa nii tää peräahon catti vae?
-
jaa nii tää peräahon catti vae?
Sepä se... Savua ei tuu kuin väriksi edes dynossa ja siinä eivät saaneet edes pyöriä pitämään kun ei saanut rajoitinta pois että olis saanut lisää vauhtia...
-
Kotimainen ja 18 321 kW tehoa..!!!!
http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2010/09/wartsilalta_maailman_suurin_kaasumoottori_2016085.html?origin=rss
-
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?
Esim. Ajolinja kertoo:
"Caterpillar petti suomalaisautoilijat
Viime kesänä amerikkalainen moottorivalmistaja Caterpillar ilmoitti, ettei se tulee tekemään moottoreita raskaaseen kalustoon muille kuin Navistarille. Päätös tarkoittaa, että ensi vuoden alusta Pohjois-Amerikassa voimaan tuleviin uusiin EPA-päästömääräyksiin ei Cat-koneita tule saataville.
Mutta koskee amerikkalaiskuvio Suomeakin, sillä onhan C600-Sisussa se sama Caterpillarin 15-litran moottori, jonka saa suuriin amerikkalaismerkkeihin Peterbiltiin ja Kenworthiin.
Miksi Caterpillar sitten poistuu näinkin dramaattisesti raskaiden maantiemoottoreiden markkinoilta? Se on helppo ymmärtää, kun kuuntelee suomalaisia autoilijoita. Caterpillarin ACERT-teknologia ei toimi kunnolla - erityisen huonosti lyhyessä ajossa.
ACERT-tekniikan idea on hieno. Kerätään palamisessa syntyneet päästöhiukkaset pakoputkessa olevaan katalysaattoriin, jonne polttoainetta ruiskuttamalla saadaan partikkelit poltettua. Jälkipoltto tuottaa niin paljon lämpöä, ettei polttoa eli regenerointia voi tehdä auton ollessa paikoillaan. Tästä ovat kärsineet erityisesti maansiirtoautoilijat, jotka ajavat paikallisliikennettä. Poltto vie aikaa puolisen tuntia eli on ajettava turhaan pitkiä pätkiä, jotta moottori toimisi häiriöttä.
Caterpillar päätti siis lopettaa ACERT-tekniikan kehittämisen ja palata moottorikehityksessä alkuruutuun. Kun Cat ilmoitti päätöksestä, sen moottorimyynti tottakai sakkasi ja imagokilpeen tuli likainen tahra. Siitä hyötyi erityisesti rakas kilpakumppani Cummins, jonka markkinaosuus alkoi nousta Amerikan teillä samantien.
Ensimmäinen Caterpillar-Sisu tuli liikenteeseen vuoden 2003 alusta. Silloin oltiin onnellisia, kun Cumminsille oli löytynyt vahvabrändinen seuraaja. C18-moottorin 630 heppaa oli uutta ja ihmeellistä. Cat-Sisua markkinoitiin, että 'nyt Suomi muuttui tasaiseksi'.
Mutta mutkia tuli monen autoilijan matkaan aika pian. Ei Caterpillar ollutkaan yhtä kestävä kuin Cummins, joka ei ollut tehnyt uudesta 15-litran koneesta Eurooppa-versiota.
C18-moottorin seuraajan, C15:sen, istutus Sisun nokalle ja moottorin saaminen pelittämään Renaultin eurooppalaisen sähköjärjestelmän kanssa vaati Karjaan pojilta rajusti työtä. C15-Sisu myöhästyi kuukausilla, kun moottoritoimitukset olivat myöhässä ja Sisun rajalliset tuotekehitysresurssit eivät pystyneet parempaan.
Nyt on helppo jälkiviisaana sanoa, ettei Cat ollut hyvä moottorivalinta. Muttei se Sisun nokalla ollut Mack-moottorikaan Cumminsin veroinen ollut. Cumminsia muistellaankin kaihoisasti, mutta itku ei nyt auta.
Kun Caterpillar lopetti C15-moottorin ACERT-tekniikan kehitystyön, Karjaan tehtaalla on jouduttu painimaan lähes yksin teknisten ongelmien kanssa. Caterpillarin tekninen tuki on ollut muutenkin heiveröistä.
Caterpillarin voidaan sanoa pettäneen suomalaiset, erityisesti suomalaiset maansiirtoautoilijat, joiden ajossa teknisiä ongelmia on ollut eniten. Caterpillar kävi Suomen maanteillä ja poistuu pakokaasuhäntä pyörien välissä. ""
Paska mikä paska ja laivamoottorina vielä surkeampi.
Kun kaksi surkeaa kuten Perkins ja CAT alkavat yhdessä tekemään sutta ja sekundaa (=CAT-Perkins), niin siitä vasta soppa syntyy.
-
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?
Nyt on helppo jälkiviisaana sanoa, ettei Cat ollut hyvä moottorivalinta. Muttei se Sisun nokalla ollut Mack-moottorikaan Cumminsin veroinen ollut. Cumminsia muistellaankin kaihoisasti, mutta itku ei nyt auta.
Aiheen sivusta mutta mikä tuossa Macissa on huonoa? Pieni ja kevyt käyttöönsä ehkä tarpeettomasti mutta onko noissa ollut yleisesti kuitenkaan ongelmia?
-
Vaikka mitä ongelmia kannet ,sylinterit ,männät eli kaikkiaan tosi surkea.