Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hiippailija - 09.02.08 - klo:18:44
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
Ja Vario sekä Ferkumiehien ei ol pakko kommentoida.
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
Ja Vario sekä Ferkumiehien ei ol pakko kommentoida.
Lumityöt: ei mikään bisnes nykyisillä talvilla >:(
millä: valtra *2
miten: ?
paljon: 35000 neliöö ja 130 jkm
mitä: kiinteistöjä ja 3-luokan teitä (mäkisiä, kapeita...)
paljolla: ;)
-
Mitäs ne lumityöt on?
-
Kerran on tarvinnut tänätalvena lumitöitä tehdä.
Vetelin omalta tieltä loskat perälevyllä ojanpohjalle, taas on sorat näkyvissä.
-
37,5 euroo/h kunnalla
-
Pari kilometriä oman tiekunnan tietä ja kolmen taloyhtiön pihat.
690 tai 5465 ja Ala-talkkari 230 (räkärauta)linko, kuusvitoses pieni kauha satunnaista läjittämistä varten.
Tuntihinnalla ajetaan, oliko se nyt 35-40€/h (alv 0%) tai jotain sinne päin.
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
2* New Holland + soukkio alueaurat
2*12-15h/ kerta
2 * 53€/h + alv
-
Kerran on tarvinnut tänätalvena lumitöitä tehdä.
Vetelin omalta tieltä loskat perälevyllä ojanpohjalle, taas on sorat näkyvissä.
Mä olen tehnyt kahdesti tänä talvena vai olisko ollu kolmena päivänä. Ekalla kertaa oli vähän kiire, että ehti kokeilemaan uutta auraa ennen kuin lumi suli... kalustona Toyota LandCruiser BJ-45LP jonka keulalla on kaksimetrinen puskulevy hydraulisella nostolla ja käännöllä. Takalaidassa roikkuu sähkökäyttöinen ja käsitäyttöinen hiekoitin.
Hiekoitus tehdään itse tiekunnan lukuun, tien auraus ostetaan urakoitsijalta. Tiekunnan taksa on 14 €/tunti + alv. (älkää kysykö mihin se perustuu, vuos sitten just nostettiin 13-->14 € - ja toi hinta on traktori+mies...)
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
Kalustona Wallu 803 ja Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut. Tienpätkiä (20-500 m) ja pihoja yhteensä reilut 30 kpl, helpolla kelillä ajettu läpi 4-5 tunnissa. 38 euroa/tunti (alv. 0%). Tälle talvelle vielä alle 10 kierrosta, on ollut aikaa tehdä muita projekteja. Osalle pitää olla aamuviideksi auki, eläkeläiset vähemmän hätäisiä...
Petri
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
Kalustona Wallu 803 ja Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut. Tienpätkiä (20-500 m) ja pihoja yhteensä reilut 30 kpl, helpolla kelillä ajettu läpi 4-5 tunnissa. 38 euroa/tunti (alv. 0%). Tälle talvelle vielä alle 10 kierrosta, on ollut aikaa tehdä muita projekteja. Osalle pitää olla aamuviideksi auki, eläkeläiset vähemmän hätäisiä...
Petri
Tuo on sopiva määrä lumiurakoinniks lisäansiona, vähempi alkaa tympiä sekä poljetut hinnat >:( >:(. Ja hintakin on sopiva, kun vertaa kalustoon. Kunpa vain muutkin osais hinnoitella työnsä oikein. Ei kuullosta korvaan kovin hyvältä, jos yli 100 000 euron ( alv 0 % ) kalustolla tehdään töitä melkein samalla hinnalla....Itse olen tänä talvena selvinnyt pihoissa pelkällä lumikauhalla...
-
4x traktori 1siipikauhalla muut 4metrisel kuorma-auton aural
7x pyöräkuormaaja joista kolmessa 5m alue aura kahdessa rote alue aura stopparilla muissa nivel aura
1x kuorma-auto aura sivuaura alaterä hiekotin
+ reservissä kuormakone, trakrtoikaivuri, traktori ja siipikauhoja, nivelauroja, ka auroja, 3,5m3lumikauhoja
12koneel aurataan 8-16h/kerta +hiekotus
pääosin vuosiurakka kohteita ;D
-
Tämä talvi on varmasti sopinut vuosiurakka miehelle ;D ;D
Muuten ollut vähän hiljaisempaa,alle 10 aurauslähtöä, joitain kertoja hiekottaan..
-
Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut.
Miten toteutit? Pari sylkkyä ja käyttö yhdestä vai kahdesta lohkosta?
-
T-190 edessä korkealla siivellä vinoetuaura ja takana Roten Raspi
kolmosluokanteitä ja tiehoitokunnanteitä joissa n.25 risteystä ja kääntöpaikkaa
mittariin tulee 240km lisäksi pysäkit ja näkemäalueiden phdistukset ja metsäautoteitä ylitöinä.Polanteen ajossa omatekemä höylä jolla painoa joku neljä tonnia.Taksa oltava oikea kun pa-kulutus töistä riippuen 15-25 litraa tunnissa.
-
Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut.
Miten toteutit? Pari sylkkyä ja käyttö yhdestä vai kahdesta lohkosta?
Joo, pienimmät sylinterit 100 mm männänliikkeellä, mitä löytyi (oliskohan ollut 80 euroo/kpl alvittomana), Vallussa on kaksi kaksitoimista ulosottoa, joten helpoimman kautta näin. Työntövarsihan saapi olla perinteinen lingotessa, joten nuo riittävät hyvin. Sylinterin kiinnityskorvakkeet sahasin 30x60 rhs-putkesta, jotka on pultattu runkoon kiinni. Ei siis hitsauksia minkäänlaisia.
Viime talven ajelin "aina oikealle" ilman tätä hydrauliikkaa ja kyllä näin ohjattava lumisuihku tehostaa toimintaa sen verran, että tuntitaksan nosto (35->38) on enemmän kuin perusteltua. Vielä en ole tehnyt vertailevaa kellotustutkimusta talvien välillä (tälle talvelle aineistoa on niin niukasti), mutta näin on usko. Ja pitäähän tämä 300 euron investointikin saada maksettua...
Petri
-
M-F 4255 Top-levy edessä ja VM-250 sieppareilla takana.
Hallien ja kauppojen pihoja kaupungissa 40e/h+alv
-
Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut.
Miten toteutit? Pari sylkkyä ja käyttö yhdestä vai kahdesta lohkosta?
Joo, pienimmät sylinterit 100 mm männänliikkeellä, mitä löytyi (oliskohan ollut 80 euroo/kpl alvittomana), Vallussa on kaksi kaksitoimista ulosottoa, joten helpoimman kautta näin. Työntövarsihan saapi olla perinteinen lingotessa, joten nuo riittävät hyvin. Sylinterin kiinnityskorvakkeet sahasin 30x60 rhs-putkesta, jotka on pultattu runkoon kiinni. Ei siis hitsauksia minkäänlaisia.
Viime talven ajelin "aina oikealle" ilman tätä hydrauliikkaa ja kyllä näin ohjattava lumisuihku tehostaa toimintaa sen verran, että tuntitaksan nosto (35->38) on enemmän kuin perusteltua. Vielä en ole tehnyt vertailevaa kellotustutkimusta talvien välillä (tälle talvelle aineistoa on niin niukasti), mutta näin on usko. Ja pitäähän tämä 300 euron investointikin saada maksettua...
Petri
Joo mä vaan sillä ajattelin sitä yhden sylinterin ratkasua, kun voi heittää 690:n perään välillä ja vaikka onkin 2 kakstoimista, toinen on jo hydr. työntövarren käytös. 5465:s kyllä on 4 lohkoa. Yhdellä lohkolla laittas niin, että toinen menee kiinni, kun toinen aukee ja johonki sopivaan väliin sulkuventtiili, jos on ihan pakko saada molemmat luukut yhtä aikaa auki. Entäs saranoinnin muuttaminen toisin? Tarpeetonta hienosäätöä?
-
Alatalkkarin vanha halpislinko 220, itse rakennettu hydrauliset luukut.
Miten toteutit? Pari sylkkyä ja käyttö yhdestä vai kahdesta lohkosta?
Viime talven ajelin "aina oikealle" ilman tätä hydrauliikkaa ja kyllä näin ohjattava lumisuihku tehostaa toimintaa sen verran, että tuntitaksan nosto (35->38) on enemmän kuin perusteltua. Vielä en ole tehnyt vertailevaa kellotustutkimusta talvien välillä (tälle talvelle aineistoa on niin niukasti), mutta näin on usko. Ja pitäähän tämä 300 euron investointikin saada maksettua...
Petri
Joo mä vaan sillä ajattelin sitä yhden sylinterin ratkasua, kun voi heittää 690:n perään välillä ja vaikka onkin 2 kakstoimista, toinen on jo hydr. työntövarren käytös. 5465:s kyllä on 4 lohkoa. Yhdellä lohkolla laittas niin, että toinen menee kiinni, kun toinen aukee ja johonki sopivaan väliin sulkuventtiili, jos on ihan pakko saada molemmat luukut yhtä aikaa auki. Entäs saranoinnin muuttaminen toisin? Tarpeetonta hienosäätöä?
Saranointiin en puuttunut, pitää vaan mitottaa sylkkyjen kiinnitykset siten, että luukku on oikeasti auki tai kiinni sylinterin ääriasennoissa. Vähän toista kiinnityskorvaketta toiselta puolelta porailin uudestaan, kun ei trigonometria pirtin pöydän ääressä mennyt ihan putkeen.
Mielestäni tuollaisessa pihapyörityksessä ja teillä, jossa on paljon liittymiä (eikä halua suihkuttaa ihmisten pihoihin lumia), on oleellista, että nopeasti ja helposti lennossa auotaan ja suljetaan luukkuja. Ja itse ajelen mahdollisimman paljon molemmat auki, varsinkin jos on paljon ulospuhallettavaa (nietokset, loskaa yms), säästää paljon aikaa, löpöä ja konetta.
Petri
-
T-190 edessä korkealla siivellä vinoetuaura ja takana Roten Raspi
kolmosluokanteitä ja tiehoitokunnanteitä joissa n.25 risteystä ja kääntöpaikkaa
mittariin tulee 240km lisäksi pysäkit ja näkemäalueiden phdistukset ja metsäautoteitä ylitöinä.Polanteen ajossa omatekemä höylä jolla painoa joku neljä tonnia.Taksa oltava oikea kun pa-kulutus töistä riippuen 15-25 litraa tunnissa.
Vaikka en lumityöurakoinnoista paljoa tiedäkään, vähän joskus auraillut, täytyy todeta vain miten kilpailukykyinen tuo Roten Raspi on verrattuna alusterään, kun joskus olen nähnyt ko. laitteen käytännön töissä. Ekana tulee mieleen miten hankala on hyödyntää traktoria vaikeammassa maastokohdissa, jos alla alusterä. Entäs kesällä, eipä alusterätraktorilla kynnetä ? Alusterän käyttö vie takuulla löpöä eri tavalla kuin Raspi, aika vähän tuo 15-25 litraa aurahommissa, kun traktorin koko huomioidaan, ja työtehtävä, paljonkohan autolla ja alusterällä ? Ja entäs ajonopeus ? En osaa sanoa, mutta vauhtia hommassa näkyy olevan Raspin kanssa. Parasta kuitenkin jälki. En olis huomannut millä tieltä on ylimääräistä polannetta poistettu, ellen olis nähnyt millä koneella tienhoitoa tehtiin. Tämäkin Raspi tais olla T-Valtrassa, koosta ei hajua. Varmaan noissa risteyksissä muutenkin traktori on autoa kätevämpi. Kaipa tuolla Raspilla vois tehdä kesähommiakin, nuo kunnon hydraulilanat tahtoo olla jo hinnoissaan. Hinnaltaan se kait ei ole kolmatta osaa mitä alusterä maksaa...Ihmeen vähän esillä, enpä ole paljon esillä nähnyt. Varmaan menis kaupaks, jos markkinointiin panostettais, onhan ROTE muutenkin laatukoneen maineessa....
-
Saranointiin en puuttunut, pitää vaan mitottaa sylkkyjen kiinnitykset siten, että luukku on oikeasti auki tai kiinni sylinterin ääriasennoissa. Vähän toista kiinnityskorvaketta toiselta puolelta porailin uudestaan, kun ei trigonometria pirtin pöydän ääressä mennyt ihan putkeen.
Mielestäni tuollaisessa pihapyörityksessä ja teillä, jossa on paljon liittymiä (eikä halua suihkuttaa ihmisten pihoihin lumia), on oleellista, että nopeasti ja helposti lennossa auotaan ja suljetaan luukkuja. Ja itse ajelen mahdollisimman paljon molemmat auki, varsinkin jos on paljon ulospuhallettavaa (nietokset, loskaa yms), säästää paljon aikaa, löpöä ja konetta.
Petri
Mä sitä saranoinnin muuttamista ajattelin vain siksi, joskos sillä läpällä vois tarpeen vaaties vähän ohjata sitä lumisuihkua, tietyissä rajoissa toki.
-
Lumilinko eskon 252 ja lumikauha edessä. Lumipolannetta höyläilin tuossa tunti sitten viimeksi lisäpainotetulla 260 senttisellä ittetehdyllä takalanalla.
Lumitöitä senverta vähän että näillä pärjää. Ja satunnaiset metsätien linkouksetkin onnistuvat.
Senverta kehno auraaja meillä että olen alkanut vakavasti miettiä oikian polanneterän rakentamista. Aika simppelillä värkillä saisin ajoni ajettua, mm kääntö voisi olla mekaanissäätöinen ja samaten ottavuuden säätö. Työleveyttä ehkä joku 270-280
-
Lumilinko eskon 252 ja lumikauha edessä. Lumipolannetta höyläilin tuossa tunti sitten viimeksi lisäpainotetulla 260 senttisellä ittetehdyllä takalanalla.
Lumitöitä senverta vähän että näillä pärjää. Ja satunnaiset metsätien linkouksetkin onnistuvat.
Senverta kehno auraaja meillä että olen alkanut vakavasti miettiä oikian polanneterän rakentamista. Aika simppelillä värkillä saisin ajoni ajettua, mm kääntö voisi olla mekaanissäätöinen ja samaten ottavuuden säätö. Työleveyttä ehkä joku 270-280
käy katsomassa mallia jos tarpeen! oletko saanut yksityisviestin? laitoin sen jo vähänaikaa sitten.
-
Nythän mää sen viestin vasta hokasin...
Aihettahan olis polanneterälle kun eräs ex metsänhakkuuyrittäjä meilläpäin teitä hoitelee. Pitänee tässä joskus pistäytyä.
-
1 linkku X120 siipikauha+ruuvilinko ja liukkailla hiekoituskauha, lumenlastaus kärkikippaavalla
1 T170 alueaura 340 cm + Esko 3292 ja lumenajoon 30 kuutioinen sisusta tehty vetävä....
Oliskaan tälle talvelle semmoset 60 lähtöä ku laskee auraukset, hiekoitukset ja lumenajot könttiin... Tunteja per kone semmoset 250...
niin hoidossa kunnan kaavatie, 1 tehdasalue, 6 virastoa, 1 koulukompleksi, autoliike ja liian paljon omakotitaloja.
Taksa alkaen n. 40 eur h + alv ja osa kokonaisurakalla, lumenajot kuutiohinnalla.
Ja aina ku kello soi 1:30 eka ajatus on et onko tässä mitään järkeä ???
En tiennykkään et PETRI on kilpailija, onneks 10 kilsaa hajurakoa.....
-
Erilaisia linkoja tarpeen mukaan
Leppä 250,Esko 3292, Kunto 230 ja Rote-alueaura, pari traktoria parasta A-ryhmää, toisessa D-kuikka ja toisessa etunostolaite auralle. Hiekotus taitas olla tulevaisuuden pisnes, kun talvet menee kuin menee.
aurausmatkalla tulee mittariin vajaa 70km, siirtoajoa siitä ehkä 20km, eipä tullut laskettua montako kymmentä eri pihaa reissuun kuuluu, se vähän vaihtelee. Laskentatyöt töistä teen Savonlinnan suunnalla värkätyllä VH-työaikaraportti-ohjelmalla, suosittelen.
-
T-190 edessä korkealla siivellä vinoetuaura ja takana Roten Raspi
kolmosluokanteitä ja tiehoitokunnanteitä joissa n.25 risteystä ja kääntöpaikkaa
mittariin tulee 240km lisäksi pysäkit ja näkemäalueiden phdistukset ja metsäautoteitä ylitöinä.Polanteen ajossa omatekemä höylä jolla painoa joku neljä tonnia.Taksa oltava oikea kun pa-kulutus töistä riippuen 15-25 litraa tunnissa.
Vaikka en lumityöurakoinnoista paljoa tiedäkään, vähän joskus auraillut, täytyy todeta vain miten kilpailukykyinen tuo Roten Raspi on verrattuna alusterään, kun joskus olen nähnyt ko. laitteen käytännön töissä. Ekana tulee mieleen miten hankala on hyödyntää traktoria vaikeammassa maastokohdissa, jos alla alusterä. Entäs kesällä, eipä alusterätraktorilla kynnetä ? Alusterän käyttö vie takuulla löpöä eri tavalla kuin Raspi, aika vähän tuo 15-25 litraa aurahommissa, kun traktorin koko huomioidaan, ja työtehtävä, paljonkohan autolla ja alusterällä ? Ja entäs ajonopeus ? En osaa sanoa, mutta vauhtia hommassa näkyy olevan Raspin kanssa. Parasta kuitenkin jälki. En olis huomannut millä tieltä on ylimääräistä polannetta poistettu, ellen olis nähnyt millä koneella tienhoitoa tehtiin. Tämäkin Raspi tais olla T-Valtrassa, koosta ei hajua. Varmaan noissa risteyksissä muutenkin traktori on autoa kätevämpi. Kaipa tuolla Raspilla vois tehdä kesähommiakin, nuo kunnon hydraulilanat tahtoo olla jo hinnoissaan. Hinnaltaan se kait ei ole kolmatta osaa mitä alusterä maksaa...Ihmeen vähän esillä, enpä ole paljon esillä nähnyt. Varmaan menis kaupaks, jos markkinointiin panostettais, onhan ROTE muutenkin laatukoneen maineessa....
alaterää voi kätevästi käyttää esim äestäessä pellon oikaisuun ;D
-
Ja aina ku kello soi 1:30 eka ajatus on et onko tässä mitään järkeä ???
En tiennykkään et PETRI on kilpailija, onneks 10 kilsaa hajurakoa.....
Mulla onki helppoa, kello soi vasta 2:35. Vakavasti ottaen; ei todellakaan ole tarkoitus investoida hommaan yhtään enempää (no, ehkä jos linko repeää niin joutuu vaihtamaan...). Ja taidan varoa etukuormaajaan investointiakin, sillä joutuu helposti kaikenlaisiin epämääräisiin pihan aukaisuihin, siinä sitten nostellaan kaivonkansia ym. epäpuhtauksia "vielä pari metriä voi työntää" -kohteista.
-
Lumityöt,millä,miten,paljon,mitä ja paljolla?
Ja Vario sekä Ferkumiehien ei ol pakko kommentoida.
Madollisimman vähän ja mahdollisimman hyvällä hinnalla. :) Käytännössä oman pihatien linkous, ja puolenkymmentä pihamaata. (omakotitaloja)
Linkona kertaalleen hintansa tienannut näppärä. Jolla tuonvertaiset työt saa tehtyä.
Meillä päin on ainakin nuo kunnan lumi työt onnistuneet kilpailemaan niin edulliselle tasolle, että ei ole käynyt mielessä edes tarjousta jättää.. :o Mutta jos ei koneen tuntihinta ole kuin juuri 30 euroa, niin en itse ainakaan viitsi sillä rahalla ruveta kyttäämään. ;D Mutta kun kerran on tuo linko tullut joskus ostettua, niin menee se talven ek-traktorin takapainona ;)
-
indeksikorotus taksoihin 10% viimevuodesta, herra isoherra ilmoitti toissapänä. :)
-
T-190 edessä korkealla siivellä vinoetuaura ja takana Roten Raspi
kolmosluokanteitä ja tiehoitokunnanteitä joissa n.25 risteystä ja kääntöpaikkaa
mittariin tulee 240km lisäksi pysäkit ja näkemäalueiden phdistukset ja metsäautoteitä ylitöinä.Polanteen ajossa omatekemä höylä jolla painoa joku neljä tonnia.Taksa oltava oikea kun pa-kulutus töistä riippuen 15-25 litraa tunnissa.
Vaikka en lumityöurakoinnoista paljoa tiedäkään, vähän joskus auraillut, täytyy todeta vain miten kilpailukykyinen tuo Roten Raspi on verrattuna alusterään, kun joskus olen nähnyt ko. laitteen käytännön töissä. Ekana tulee mieleen miten hankala on hyödyntää traktoria vaikeammassa maastokohdissa, jos alla alusterä. Entäs kesällä, eipä alusterätraktorilla kynnetä ? Alusterän käyttö vie takuulla löpöä eri tavalla kuin Raspi, aika vähän tuo 15-25 litraa aurahommissa, kun traktorin koko huomioidaan, ja työtehtävä, paljonkohan autolla ja alusterällä ? Ja entäs ajonopeus ? En osaa sanoa, mutta vauhtia hommassa näkyy olevan Raspin kanssa. Parasta kuitenkin jälki. En olis huomannut millä tieltä on ylimääräistä polannetta poistettu, ellen olis nähnyt millä koneella tienhoitoa tehtiin. Tämäkin Raspi tais olla T-Valtrassa, koosta ei hajua. Varmaan noissa risteyksissä muutenkin traktori on autoa kätevämpi. Kaipa tuolla Raspilla vois tehdä kesähommiakin, nuo kunnon hydraulilanat tahtoo olla jo hinnoissaan. Hinnaltaan se kait ei ole kolmatta osaa mitä alusterä maksaa...Ihmeen vähän esillä, enpä ole paljon esillä nähnyt. Varmaan menis kaupaks, jos markkinointiin panostettais, onhan ROTE muutenkin laatukoneen maineessa....
Musta rote on vähä vironkoneen maineessa mulla vaikka omistankin nivelauran.. Kyllähän sillä aurauksen yhteydessä vetää mut kyllä sitte erikseen on jyystämistä isommilla teillä. Tosin jos raaskii investoida tappiterän siihe. Ittellä oli kans tuollane nostolaite kyhäelmä mut myin pois. Iha mukava oli pienempiä teitä vetää samalla alueauran kaa. Paino vain tahto koneesta loppua vaikka ei valuvikanen edessä ollukkaa. Ihan oikeaa aluslappua kattelen seuraavaksi kun tulee aihetta.
-
Ni omatekemä kyhäelmäkö oli.....En ihmettele jos oli raskasvetoinen vai etkö osannut käyttää???? :)
-
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.Jullen Kannalla! Rotelainen häviää alaterää vastaan 10-0. Vai mitä, Pohjois-Karjala?
-
Heh. Ei taida olla kummastakaan käyttökokemusta...kuvien katselu ei ole riittävä perustelu.... :D
-
Onko itteläsi muka kokemusta? Eihän sulla ole ollut alaterää ikinä!
-
Tapanani on ainakin koekäyttää tarvitsemiani koneita ennen hankintaa eikä ostaa kuulopuheiden mukaan, kokeiltuani päädyin oikeaan laitteeseen, eikä kaduta. Samaa Raspia voin käyttää useammassa traktorissa missä milloinkin tarvitsen.ps.kuinka tasaat alaterällä tosi upottavat paikat tai tasaat rakennuksenpohjasorat oikeaan korkoon....jää tekemättä nähty on. varmaan riittää nyt tämä keskustelu.
-
Kylläpä hyvinkin, tähän palaan! Voisi olla ylen viisasta. Tulee niitä uusia lumityö juttuja ja pääset MYYMÄÄN RASPIA TAAS JÄLLEEN !
-
;D tuo on kyllä sinun juttusi tuo! Mutta ihme kyllä ei niitä käytettyinä ole myynnissä ollut, eli hyvä peli ja ostahan sinäkin.
-
Kiitos, mutta en tarvitse! Pärjään alaterällä vallan hyvin. Syy siihen ettei niitä ole käytettynä myynnissä on koska niitä ei ole myyty edes kuin 30-40. Käy katso vaikka tiliotteestasi :) ;) :D ;D
-
;D tuo on kyllä sinun juttusi tuo! Mutta ihme kyllä ei niitä käytettyinä ole myynnissä ollut, eli hyvä peli ja ostahan sinäkin.
Sitäpaitsi Vamalla puolet halvempi kampe jos sattuisin tarvitsemaan! Jätä kuule nämä myyntihommat Valtralla ja lypsä sinä vaan lehmiä ja auraile teitä.
-
:) Joo, vaimo hoitaa robottinavetan valvonnan ja minun tehtävänä on ulkoiluttaa Valtraa ja Jontikkaa....
-
Case mxu 135+ek lumikauha, starkin alueaura,esko linko,kipa 3m perälevy,vaman siipikauha 2,7-4,1m,hieta-hakki hiekoitin. 40€/h sis alv. Teitä on noin 30km ja rivitalojen kaupan ja teollisuuslaitosten pihoja. kierros kestää 18h, jos ei pyrytä... 8)
-
;D tuo on kyllä sinun juttusi tuo! Mutta ihme kyllä ei niitä käytettyinä ole myynnissä ollut, eli hyvä peli ja ostahan sinäkin.
Sitäpaitsi Vamalla puolet halvempi kampe jos sattuisin tarvitsemaan! Jätä kuule nämä myyntihommat Valtralla ja lypsä sinä vaan lehmiä ja auraile teitä.
Ei ainakaan K-Maatalouden nettisivuilla ole mitään polanteenpoistolaitetta, eli minkälainen tämä Vaman tekele on ? Hesen, Polanneterän tai Raspin kopio melko varmasti. Pystyykö samaa rakennetta muuten käyttämään. Eikös ainakin Polanneterässä ollut jotain patenttia ? Missä on muuten tuollainen Valtran myyntimies, joka myy traktoreita, hoitaa elikoita ja vieläpä aurailee ? Voipi olla traktorimyyjällä peräsuoli kiireen takia melko pinkeellä...... :D :D :D Vai käykö kauppa huonosti ?
-
Nyt löytyi RotenRaspin esite...www.valtra.fi kunnallistekniikan sovellukset/tieterät, tosin prototyypin kuva mutta idea selviää. ;)
-
Kiitos, mutta en tarvitse! Pärjään alaterällä vallan hyvin. Syy siihen ettei niitä ole käytettynä myynnissä on koska niitä ei ole myyty edes kuin 30-40. Käy katso vaikka tiliotteestasi :) ;) :D ;D
Minä näin yhden käytetyn, tais olla Kipan vastaava Raspi...Jos teriin oli katsominen siinäkin vehkeessä, olivat ajettu aivan loppuun ja teräpultit normaalia 8.8...Joten hyvä kampe, mutta koneen teristä näki, että jälki kärsinyt varmasti aika lailla....Samanlaisia teriä on aikoja sitten ollut yleensä matkalla sulattoon...
-
Nyt löytyi RotenRaspin esite...www.valtra.fi kunnallistekniikan sovellukset/tieterät, tosin prototyypin kuva mutta idea selviää. ;)
Ilomantsissa rahat ja järki ylen vähissä...
-
Ohi, onneksi täällä riittää molempia, ja opettele ymmärtämään luettu teksti, sinusta loistaa vähän vihreää valoa, mutta se ei kyllä liity lumitöihin, vaan johonkin karjalaiseen ka......n. ;)
-
Miksi sinulle pitäisi olla kenenkään kateellinen? Vai meinaatko saada jonkun saman tyyppisen hepulin kuin aikoinaan valtran keskustelupalstalla, jossa möit raspia siihen asti, kunnes koko sivusto yht`äkkiä mystisesti lakkautettiin?
-
NO johan koskee kovasti, mutta annetaan olla etteivät lakkauta tätäkin palstaa, mutta eilen aurasin 400jkm ja tänä aamuna 90 ja hyvä on toimivilla laitteilla tehdä töitä, eikä lukea AkuAnkkaa ja kaivella tikkuja kynsien alta.
-
NO johan koskee kovasti, mutta annetaan olla etteivät lakkauta tätäkin palstaa, mutta eilen aurasin 400jkm ja tänä aamuna 90 ja hyvä on toimivilla laitteilla tehdä töitä, eikä lukea AkuAnkkaa ja kaivella tikkuja kynsien alta.
Pelkästä uteliaisuudesta kysyn mikä on keskitunti nopeutesi 400 km lenkillä kun mukaan otetaan levikkeitten ja risteys alueitten puhdistus?
-
Pitemmän ajan seurannan perusteella keskinopeudeksi kun laskee n 30km/h pois lukien metsätiet, ne on asia erikseen. Eilen oli tuiskupäivä ja ensimmäisellä kerralla ei risteyksiä tarvinnut tehdä tarkasti, kunhan liikenne toimii. Sateen lakattua toinen auraus ja sipistelyt.
-
tommosta lenkkiä tulee ajettua
ekaks iltapäivällä/illalla valtion 2 luokanteitä traktorilla ja ka auralla sit vaihdetaan pyöräkuormaajaan 5m auralla sillä 7-11h tehdas alueita sit vaihdetaan aamulla pikku villeen ja sillä rivitalojen pihoja 3-5h kaikki auraukset yhteen pötkyyn. yksikään auraus rupeama ei oo ollu 13h lyhempi parhaillaan menny 22h yhtäsoittoa ;D
-
Valtra n141+linko tai valtra 6400 lumikauhalla+2,5m peräevyllä.
Lingolle ei ole oikein töitä ollut,kun ei luntakan etelässä pahemmin ole satanut. Mitä nyt hieman tälläviikolla.
Kymmenkunta pihaa ja tietäkin 10km .