Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mullijussi - 05.09.10 - klo:20:54
-
Kumman laittaisitta?
-
No en kyllä tarkasti ajatellen kumpaakaan... Mutta harkitse tarkkaan mitä sä sillä koneella teet kun nelosesta loppuu kyllä vääntö kyllä äkkiä jos sä sitä kaipaisit ???
-
Molempia olen kokeillut ja kuutoseen kallistuisin kun töihin lähdetään ja tulevaisuudessa ei perään laitettavat koneet ainakaan pienene...
-
Kumman laittaisitta?
Mihinkä ne pitäis laittaa? Kuusakoskelle? :P
-
Ännä ehdottomasti jos kuormainkonetta haet, parempiakin on tarjolla kyllä tuossa kokoluokassa, esim. samalla koneella oleva MF 5480, siinähän on oikea oppinen kuormain koneen vaihteistokin vai portaatontako harkitset, käyttö tarkoitus olisi kiva tietää muuten aihehan on turha ja kukin voi huutaa mitä lystää, nimimerkistäsi päättelen sinun olevan karjatilallinen joten isolla nelosella oletan pärjääväsi varsin hyvin, monet pärjäisivät hyvin nelosella, mutta sitä silti vaan ahnehdutaan tolkuttoman suuria koneita tilalle ja työt hoidetaan viikossa ja pyöritellään kuukauden verran peukaloita kun olisi pärjännyt sillä pienelläkin hyvin ja tehnyt kaikessa rauhassa työt siihen kuukauden mittaan.
-
Kumman laittaisitta?
Suosittelen kyllä kuutos konetta... mutta katsoisin myös vähän muitakin merkkejä esim. deutz M 620 profiline tai sit M640 profiline malleja, tai jontikkaa 6000-sarjaa! Tai ventin 714, 716 tai 718 variota jos kukkarossa tuntuu olevan rahnaa, jos et ole henkeen ja vereen valametin miäs..
-
Ännä ehdottomasti jos kuormainkonetta haet, parempiakin on tarjolla kyllä tuossa kokoluokassa, esim. samalla koneella oleva MF 5480, siinähän on oikea oppinen kuormain koneen vaihteistokin vai portaatontako harkitset, käyttö tarkoitus olisi kiva tietää muuten aihehan on turha ja kukin voi huutaa mitä lystää, nimimerkistäsi päättelen sinun olevan karjatilallinen joten isolla nelosella oletan pärjääväsi varsin hyvin, monet pärjäisivät hyvin nelosella, mutta sitä silti vaan ahnehdutaan tolkuttoman suuria koneita tilalle ja työt hoidetaan viikossa ja pyöritellään kuukauden verran peukaloita kun olisi pärjännyt sillä pienelläkin hyvin ja tehnyt kaikessa rauhassa työt siihen kuukauden mittaan.
sullahan kovasti asiaa on, taitaa konees olla liika suuria kun joudat niin kirjpittelemaan...
oma ääneni menee t sarjalaiselle
-
142 on hyvin miellyttävä ajettava. Vallun kutoset ovat kovin kankeita.
-
Näkyy ne ostavan niihin 6 koneisiinkin lastuja ja ruuvailevan syöttöruuvia. vaikka sitä vääntöä ja voimaa pitäisi kuulema olla vakionakin vaikka muille jakaa. ;D
-
Ännä ehdottomasti jos kuormainkonetta haet, parempiakin on tarjolla kyllä tuossa kokoluokassa, esim. samalla koneella oleva MF 5480, siinähän on oikea oppinen kuormain koneen vaihteistokin vai portaatontako harkitset, käyttö tarkoitus olisi kiva tietää muuten aihehan on turha ja kukin voi huutaa mitä lystää, nimimerkistäsi päättelen sinun olevan karjatilallinen joten isolla nelosella oletan pärjääväsi varsin hyvin, monet pärjäisivät hyvin nelosella, mutta sitä silti vaan ahnehdutaan tolkuttoman suuria koneita tilalle ja työt hoidetaan viikossa ja pyöritellään kuukauden verran peukaloita kun olisi pärjännyt sillä pienelläkin hyvin ja tehnyt kaikessa rauhassa työt siihen kuukauden mittaan.
sullahan kovasti asiaa on, taitaa konees olla liika suuria kun joudat niin kirjpittelemaan...
oma ääneni menee t sarjalaiselle
Ei suuria, mutta niitä on liikaa!! No Sampo on vähän turhan suuri, normaalinakin syksynä on jäänyt viellä kuukausi hyviä puinti kelejä, no jos lisää urakoita kyselisi niin sitten asia voisi korjaantua, nyt sitten vain pyöritellään peukaloita kun omat on puitu jo melkein 2,5 viiikkoa sitten, sen jälkeen on kyllä viellä kylvetty syysviljat ja puitu loput urakat, nyt saisi sadella hiljaksiin simmosen 50 milliä että tuo maa hieman pehmettyis ja pääsis kyntämään, taas tuli kirjoteltua hyvä tovi. ;)
-
Ännä ehdottomasti jos kuormainkonetta haet, parempiakin on tarjolla kyllä tuossa kokoluokassa, esim. samalla koneella oleva MF 5480, siinähän on oikea oppinen kuormain koneen vaihteistokin vai portaatontako harkitset, käyttö tarkoitus olisi kiva tietää muuten aihehan on turha ja kukin voi huutaa mitä lystää, nimimerkistäsi päättelen sinun olevan karjatilallinen joten isolla nelosella oletan pärjääväsi varsin hyvin, monet pärjäisivät hyvin nelosella, mutta sitä silti vaan ahnehdutaan tolkuttoman suuria koneita tilalle ja työt hoidetaan viikossa ja pyöritellään kuukauden verran peukaloita kun olisi pärjännyt sillä pienelläkin hyvin ja tehnyt kaikessa rauhassa työt siihen kuukauden mittaan.
sullahan kovasti asiaa on, taitaa konees olla liika suuria kun joudat niin kirjpittelemaan...
oma ääneni menee t sarjalaiselle
Ei suuria, mutta niitä on liikaa!! No Sampo on vähän turhan suuri, normaalinakin syksynä on jäänyt viellä kuukausi hyviä puinti kelejä, no jos lisää urakoita kyselisi niin sitten asia voisi korjaantua, nyt sitten vain pyöritellään peukaloita kun omat on puitu jo melkein 2,5 viiikkoa sitten, sen jälkeen on kyllä viellä kylvetty syysviljat ja puitu loput urakat, nyt saisi sadella hiljaksiin simmosen 50 milliä että tuo maa hieman pehmettyis ja pääsis kyntämään, taas tuli kirjoteltua hyvä tovi. ;)
Eikun sulla on liian vähän omaa viljelyalaa, siks se sampo iso on. ;)
-
Ännä ehdottomasti jos kuormainkonetta haet, parempiakin on tarjolla kyllä tuossa kokoluokassa, esim. samalla koneella oleva MF 5480, siinähän on oikea oppinen kuormain koneen vaihteistokin vai portaatontako harkitset, käyttö tarkoitus olisi kiva tietää muuten aihehan on turha ja kukin voi huutaa mitä lystää, nimimerkistäsi päättelen sinun olevan karjatilallinen joten isolla nelosella oletan pärjääväsi varsin hyvin, monet pärjäisivät hyvin nelosella, mutta sitä silti vaan ahnehdutaan tolkuttoman suuria koneita tilalle ja työt hoidetaan viikossa ja pyöritellään kuukauden verran peukaloita kun olisi pärjännyt sillä pienelläkin hyvin ja tehnyt kaikessa rauhassa työt siihen kuukauden mittaan.
sullahan kovasti asiaa on, taitaa konees olla liika suuria kun joudat niin kirjpittelemaan...
oma ääneni menee t sarjalaiselle
Ei suuria, mutta niitä on liikaa!! No Sampo on vähän turhan suuri, normaalinakin syksynä on jäänyt viellä kuukausi hyviä puinti kelejä, no jos lisää urakoita kyselisi niin sitten asia voisi korjaantua, nyt sitten vain pyöritellään peukaloita kun omat on puitu jo melkein 2,5 viiikkoa sitten, sen jälkeen on kyllä viellä kylvetty syysviljat ja puitu loput urakat, nyt saisi sadella hiljaksiin simmosen 50 milliä että tuo maa hieman pehmettyis ja pääsis kyntämään, taas tuli kirjoteltua hyvä tovi. ;)
Eikun sulla on liian vähän omaa viljelyalaa, siks se sampo iso on. ;)
Mutta urakka alaa on edullisempi hankkia kuin omaa ja jos nuo omatkin heinäalat pistäis viljalle, niin joutuis taas lisäämään rypsialaa kun nyttenkään kuivurin siilot meinaa riittää.
-
ääni kutoselle!
ännä oli koeajos oli siin voimaa mut väännöt täysin hukassa... ja kyl se kutosenki ketteräks saa renkaita leviämmäl ja vähä rajottimia ruuvaa ni johan alkaa kääntymään
-
Kumman laittaisitta?
Mihin pitäs laittaa?
-
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...
-
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...
Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.
-
Kyllä noikin hyytymään saa kun koneesta "raa`at" säädöt hakee, isompi se olla pitäs!! :P Jospa vaan jostain hakisit vanhan kunnon 8550:n 7,4 litrasella koneella niin ei tehon puolesta tuu ongelmia.
-
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...
Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.
Mutta kyseessä on urakkaakin, ei oo aikaa ottaa et lämmöt laskee ja tiukkaa paalia tulee saada vauhdilla.
-
Kone tulisin maatalouden tavallisiin töihin,paalaus yhdistelmä koneella(myös urakointi),paalien ajoa,lumihommiaja muita kiinteistö töitä. Suurimmat tehoa vaativat työt taitaa olla toi paalaus ja sit lietekärryn veto 12 kuutioa joka tosin olisi tarkoitus ulkoistaa...
Hyvin liikkuu ainakin fergun 5480, missä on sama moottori kuin 142.
Mutta kyseessä on urakkaakin, ei oo aikaa ottaa et lämmöt laskee ja tiukkaa paalia tulee saada vauhdilla.
No eipä tuo ole vielä hyytynyt 255 uniwrapin edessä, 540 eco perällä. Eilen kokeilin ajaa viherlannoitus nurmea. Kone ei näyttänyt hyytymisen merkkejä, vaikka kammio oli mielenkiintoinen tyhjennettävä talikolla. Epämääräistä vihreää soosia suhteelisen tiukassa.
-
N141 advancesta on kokemusta.
Monipuolinen jokapaikan kone, jonka voi heittää yllättävän rajuunkin työhön. Mukava ajaa ja etenkin etukuormaajahommissa hyvä. N sarja on ensimmäinen valtran malli, joka on etukuormaajahommiin oikeasti pätevä. C menettelee myös, mutta se hytti ;D
Summa summarum: T raskaampiin vetotöihin. N jokapaikan pyörittelyyn.
Pelkäsin vähän, että N:n kulutus olis kova, kun on korkeaviritteinen neloskone, mut ei paha. 6800 syö paljon enemmän samassa työssä..
-
Kumman laittaisitta?
Mihinkä ne pitäis laittaa? Kuusakoskelle? :P
Sinne kait ne suurelta osin päätyvätkin. Sillä erolla että valametit päätyy 20 vuotta myöhemmin ku monet muut.
-
n jos vähäkin kuormausta ja kiiteistötöitä itellä vaihtu 6850 n 121 "ensimmäinen länsimaalainen valmetti" ;D
-
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.
Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.
Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.
Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
-
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.
Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.
Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.
Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
ehottomasti n noihin kuormaushommiin.
-
Ehdottomasti ulkolainen traktori ,näin toimivat myös kuluttajat enenevässä määrin eli ei kotimaisia elintarvikkeita heidänkään ostoslistalla.Kaikki kotimainen on PASKAA!
Nyt pitää tukea koneostoilla keskieuroopan maatalousklusteria niin taataan esim Arlan vahventuva asema Suomen maitotuotemarkkinoilla ja sitä kautta tuottajahinnan voimakas lasku .Näin edistämme oman maatalouselinkeinon alasajoa aivan kätevästi ja pääsemme eroon näistä likaisista ja huonosti tuottavasta työstä ja koko elinkeinosta.Näin on näreet !
-
Jos vähänkin etukuormainhommia, unohda se nelonen.
Muutaman kerran täyttänyt naapurin apevaunua ännäläisellä ja kyllä helvetti täytyy sanoa, jotta kalsarinvaihto todella lähellä. On ihme kiikku.
Samoin rehunteossa, jos traktorit menossa ja joutuu paalaimen laittamaan tuon linnavuoren nelosen jälkeen, niin tietää että polttoaineen kulutus liki tuplaantuu.
Mutta itsehän sinä itsellesi ostat heposen, niin ostat tietysti itsellesi sopivan.
ehottomasti n noihin kuormaushommiin.
Vannepainot on keksitty!! :o
-
En kyllä käsitä miten n-sarjalaista voidaan moittia polttoainesyöpöksi. ???
-
En kyllä käsitä miten n-sarjalaista voidaan moittia polttoainesyöpöksi. ???
rakkaudesta se hevonenki potkii :D :D :D :D
-
n jos vähäkin kuormausta ja kiiteistötöitä itellä vaihtu 6850 n 121 "ensimmäinen länsimaalainen valmetti" ;D
Millaista eroa on ollut huomattavissa 6850:n ja n121:n välillä? Onko tehoissa paljonin eroa? Entä kopin ergonomia (melu ym.)? Ja mites kääntyvyys, onko n kömpelömpi?
-
N huomattavasti ketterämpi ja hiljainen .
-
juu ketterämpi huomattavasti hiljaisempi
tehot paremmat vaikka vähän pelkäsin että miten käy piti ottaa ekaksi 141 mutta loppu rahat pussista
-
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6785
-
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6785
Perkinssit syrjäytetty. Kuulemma kaikki uudet kuutoset mitä tulee maahan on nykyisin SISUja toisin kun teknisis tiedois annetaan ymmärtää.
-
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6785
Perkinssit syrjäytetty. Kuulemma kaikki uudet kuutoset mitä tulee maahan on nykyisin SISUja toisin kun teknisis tiedois annetaan ymmärtää.
Paskapuhetta, kaikki 6485/7485:sta pienemmät kuutoset ovat Perkinssejä.
-
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6785
Perkinssit syrjäytetty. Kuulemma kaikki uudet kuutoset mitä tulee maahan on nykyisin SISUja toisin kun teknisis tiedois annetaan ymmärtää.
Paskapuhetta, kaikki 6485/7485:sta pienemmät kuutoset ovat Perkinssejä.
Äläppäs ny!
Maanantaina kävin kyntönäytökses kokeilee 6480 Perkinssil ja ainakin myyjä sano et tälläsii ei enää tehdä vaan kaikki uudet on nykysin SISUja. Ekat toimitetaan maahan muuteman viikon päästä! Että uusia Perkinssejä ei enää saa! :o
Poikkeuksena kax pienintä 4 ne on viel perkiisseleitä.
Onx se niin et kehitys kehittyy?????????????
-
http://www.konekesko.com/fi/Default.aspx?tabid=6785
Perkinssit syrjäytetty. Kuulemma kaikki uudet kuutoset mitä tulee maahan on nykyisin SISUja toisin kun teknisis tiedois annetaan ymmärtää.
Pitää paikkansa. Eipä tosin ollut mikään yllätys vähääkään alaa seuranneelle. Valmet aloitti MF:n hovihankkijana jo 80-luvun loppupuolella ennen mitään konsernisiteitä, ja siitä asti sen asema on ollut koko ajan vahvistunut MH&MF:n entisen tytäryhtiön Perkinsin kustannuksella. Esim. puimureista Perkinsit tiputettiin jo 90-luvun alkupuolella ja Cumminsitkin pari vuotta sitten.
-
K-maatalouden eikä Konekeskon sivulla ole kummallakaan asiasta tiedotettu, luulis nyt että jokunen kuus pyttynen Perkinsikin säilytettäis mallistossa, kaikki kun ei sisäistä tuota Sisua helpolla.
-
K-maatalouden eikä Konekeskon sivulla ole kummallakaan asiasta tiedotettu, luulis nyt että jokunen kuus pyttynen Perkinsikin säilytettäis mallistossa, kaikki kun ei sisäistä tuota Sisua helpolla.
myös 5400 ja 6400 sarjan kaikki neloset kutosten lisäksi ovat sisuja tästä lähtien.
-
Deutsilla kun ajelee niin ketteryys on neloskoneisen luokkaa vaikka koneena on kutonen ;D Sama juttu jonnullakin mutta niissä on hiukan isompi kärsä edessä...
-
K-maatalouden eikä Konekeskon sivulla ole kummallakaan asiasta tiedotettu, luulis nyt että jokunen kuus pyttynen Perkinsikin säilytettäis mallistossa, kaikki kun ei sisäistä tuota Sisua helpolla.
No voi nyyh oikein !
Saiskohan järjestettyä jotain kriisiapua vannoutuneille verkukuskeille kun siinä moottorin kyljessä ei olekaan perkinssin tarrat ?
-
Alkuperäiseen kysymykseen.
Täälläpäin on harvassa talot jotka nelosella vetävät combipaalainta.Vähintää tuo 152 näkyy edessä olevan.
Voi tuo 142 mennäkin kunhan on tasaiset pellot. Kuinkas paljon sitä vedetettävää massaa tulee siitä paalaimesta+paalit pehmeäköllä alustalla?. Omaa kokemusta ei ole mutta useamman pitäjän alueella kiertänyt ja silmät auki kulkenut:)
Mites siihen paalaimen eteen huokeampi käytetty, vaikka joku 6 Nh steering akselilla ja näpsäkkä nelonen piha hommiin.
Omalla kohdalla miettisin jotain tuohon suuntaan.
-
Eikös periaatteessa ole ihan sama kuinka monesta mukista kilowatit tulee?Jos ne riittää.
tietysti kutosta voi virittää helpommin ja se on monella lailla vakaampi yms...
-
itel on talon voimakoneena 8400 valmetti... lähinnä paalauksessa, paskan levityksessä ja maakärryn edes
löyty pari vuotta aikaa lopettavalta viljatilalta -00 1300 tuntii ajettu 50 laatikolla ja ilmastoinnilla
kone on pirun ketterä vaikka onkin tollanen möhkäle ja tehoa noin 200 hepoa
sellanen kone mistä en helpolla tule luopumaan
-
K-maatalouden eikä Konekeskon sivulla ole kummallakaan asiasta tiedotettu, luulis nyt että jokunen kuus pyttynen Perkinsikin säilytettäis mallistossa, kaikki kun ei sisäistä tuota Sisua helpolla.
myös 5400 ja 6400 sarjan kaikki neloset kutosten lisäksi ovat sisuja tästä lähtien.
Onneksi on kymmenen Perkinssiä tallissa ja yhdestoista tulossa.
On siinä poijat Sisu-dieselillä saappaat täytettävänä.....
Fendtiinkin tullee klapikone.
-
Moottoriöljyn myynti putoaa rutkasti kun Perkinsejä ei tuoda enään maahan ;D
-
itsellä ännä ja 8950. kierroksilla kunnon töissä n syö 20-30 litraa löpöä tunnissa, 8950 10-15.. toki tarvii molemmat. kankeahan tuo iso kutonen olisi pihahommissa.
-
ennen oli kuutos valmutti ja nykyään N. Samat muokkarit ja kylvimet käytössä.
Ennen meni kevät töissä 1500-2000 litraa, ja nykyään menee 1500-2000 litraa....
-
ennen oli kuutos valmutti ja nykyään N. Samat muokkarit ja kylvimet käytössä.
Ennen meni kevät töissä 1500-2000 litraa, ja nykyään menee 1500-2000 litraa....
Itellä casesta siirryttiin n sarjalaiseen, polttoaineen ei oo tarvinnu enempää tilailla. Onhan tuo n kyllä 40 heppaa suurempikin. ???
-
ennen oli kuutos valmutti ja nykyään N. Samat muokkarit ja kylvimet käytössä.
Ennen meni kevät töissä 1500-2000 litraa, ja nykyään menee 1500-2000 litraa....
Itellä casesta siirryttiin n sarjalaiseen, polttoaineen ei oo tarvinnu enempää tilailla. Onhan tuo n kyllä 40 heppaa suurempikin. ???
tuo on oikeastaan ainut järkevä tapa mitata kulutusta tuo vuoden sykli ja sekin on riittävän epätarkka ;D ;D ;D ;D
-
Itellä casesta siirryttiin n sarjalaiseen, polttoaineen ei oo tarvinnu enempää tilailla. Onhan tuo n kyllä 40 heppaa suurempikin. ???
[/quote]tuo on oikeastaan ainut järkevä tapa mitata kulutusta tuo vuoden sykli ja sekin on riittävän epätarkka ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Riittävän tarkka itelle, varmasti monikin on eri mieltä. :P
-
Verrakkaa ny hyvät miehet suunnilleen saman vuosituhannen konehia keskenään, siis noin niinkuin samalla tekniikalla olevia.