Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 02.09.10 - klo:21:03
-
http://www.fendt.com/de/traktoren_fendt924-939vario_motorundgetriebe_fendtscr-technologie.asp
Aivan ylivoimanen 8)
-
DO DII.
Soon sitten Ojalankin tilattava uusi 939 vaaario.Uudella 7,8l Retusts Mööttörillä ja ADbluella.
Äkkiä nimi paperiin niin saa ekan 939n Suamenniämelle ja suurimman moottoritehon mitä fendt tarjoilee. ;)
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jää ojala vatkaa öljyi fentil 8)
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jää ojala vatkaa öljyi fentil 8)
Ei kato hukkaa laatikko niin pal tehoi kun Ventis, vaikka kuinka oliskin markkinoiden paras loota.
-
http://www.fendt.com/de/traktoren_fendt924-939vario_motorundgetriebe_fendtscr-technologie.asp
Aivan ylivoimanen 8)
Kyllä sinne keulalle viä hianosti laitettiin deutzin uusi pannu ;) 7,8 litranen Eli jatkuvuutta on ku deutzi on vartavasten tehnyt isomman suoran kuutosen!!!! Ei tullu viä kukkaron päälle käyvää sisun suoraa seiskaa keulalle :o
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jä ;Dä ojala vatkaa öljyi fentil 8)
Olisit ny laittanu Belkku-pätkän Apilaksen aarteet kansiosta
-
Näköjään Deutz tosiaan säilyi.Tuleekohan Valtterina seuraavaksi yli 400hp malli?
-
DO DII.
Soon sitten Ojalankin tilattava uusi 939 vaaario.Uudella 7,8l Retusts Mööttörillä ja ADbluella.
Äkkiä nimi paperiin niin saa ekan 939n Suamenniämelle ja suurimman moottoritehon mitä fendt tarjoilee. ;)
Eikähän täälä pohojammaalla asia hoireta kuntohon noiden sikamiesten osalta et saadaan suomen eka 939 nurkalle luuraamaan ;D ;D
-
Näköjään Deutz tosiaan säilyi.Tuleekohan Valtterina seuraavaksi yli 400hp malli?
Eikähän tuossa myllyssä ole hienosti varaa nostaa tehoja 450hv asti!!! eli suuremmat mallinumerot tulevaisuudessa 942 ja 945 :D
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jää ojala vatkaa öljyi fentil 8)
kova kirittäjä tuosta eittämättä tulee parikytätuhatta tuntia ajetuille valmeteille mutta nou hätä.... :D :D :D :D
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jä ;Dä ojala vatkaa öljyi fentil 8)
Olisit ny laittanu Belkku-pätkän Apilaksen aarteet kansiosta
http://www.youtube.com/watch?v=6gvQRWgCpfk (http://www.youtube.com/watch?v=6gvQRWgCpfk)kaksatanen alkaa ain lässyttää kun saa hiukan vodkaa ;D
-
Deutz on kyllä erittäin huono valinta. Itse ehdotan 2-tahti Detroit Dieseliä:
http://www.youtube.com/watch?v=xWkHuPgkLps&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=x1YXx4kytNU&feature=related
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jä ;Dä ojala vatkaa öljyi fentil 8)
Olisit ny laittanu Belkku-pätkän Apilaksen aarteet kansiosta
http://www.youtube.com/watch?v=6gvQRWgCpfk (http://www.youtube.com/watch?v=6gvQRWgCpfk)kaksatanen alkaa ain lässyttää kun saa hiukan vodkaa ;D
Kaksatanen lähdössä syystöihin normi kunnossa ;D ;D ;D
-
tää on aivan ylivoimainenhttp://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)kyl jää ojala vatkaa öljyi fentil 8)
jep jep... tuossa on kyllä niitä oikeita hevosvoimia, ei mitään ojalan alitehoisen fretin (tam)ponivoimia ;D ;D
-
Minä ainakaan en laittaisi kusi konetta etenkään maatiaiskoneeseen. No jos ajoa vain kesällä niin voi joskus toimiakkin.
-
http://www.tractorhouse.com/listingsdetail/detail.aspx?OHID=5744645
Pistää tuon vaikka siihen fendtin eteen, niin ei tarvii leikkiä. Tulee koko letka perässä kyselemättä. ;D
-
Minä ainakaan en laittaisi kusi konetta etenkään maatiaiskoneeseen. No jos ajoa vain kesällä niin voi joskus toimiakkin.
eiköhän nämä ylivoiman kannattajat oo jo lämpimät tallit joutunu rakentamaan ;)
-
Minä ainakaan en laittaisi kusi konetta etenkään maatiaiskoneeseen. No jos ajoa vain kesällä niin voi joskus toimiakkin.
eiköhän nämä ylivoiman kannattajat oo jo lämpimät tallit joutunu rakentamaan ;)
Lämmin tai edes jonkin verran ulkotilaa lämpimämpi suoja hyväksi kaiklle merkeille 8)
-
Itse en laittaisi traktoria adblue järjestelmällä. Tai jos haluaa vielä lisää kuluja itselle, niin ok. :D Kokemusta on adbluesta, kun rekkaa on tullut ajettua renkinä. Jos auto liikkuu paljon, niin kerran vuorokauteen saat lisätä. Ennen on ollut talvella ongelmia. Ei nykyisin. Ja sit kun hankkii traktorin tai kuorma-auton adblue järjestelmällä, niin sitä on oikeasti käytettävä. Tehot tippuu ja pitempi aikaisesta käyttämättömyydestä tulee remonttia. Mutta jokainen tekee niin kuin parhaamakssi näkee ja saa taas yhden syy lisää asioida esim. Yaran kanssa. ;D
http://www.raskaspari.fi/index2.php?page=shop.product_details&product_id=319&flypage=flypage_images.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=104&vmcchk=1&Itemid=104&pop=1&tmpl=component
-
Itse en laittaisi traktoria adblue järjestelmällä.
Onko mitään muuta vaihtoehtoa?
-
Onko mitään muuta vaihtoehtoa?
On... Vähemmän tehoa ja huonompi vetävyys = vähemmän päästöjä. ;) Eli adblueta käytetään, että moottori saadaa täyttämään päästöjen euro luokitukset. Esim. Scanialla on euro viitosen luokituksen mukainen moottori ilman adblueta. Mutta ero on kuin yöllä päivällä scanialla ilman adblueta ja volvolla adbluen kanssa. Molempia on tullut kokeiltua renkinä. Kieltämättä volvo adbluella on parempi menee kuorma päällä kuin scania ilman adblueta. Vaikka aikaisemmin tuli kirjoiteltua, että en itse laittaisi adbluella olevaa traktoria, niin renkinä ennemmin ajelisin adblue volvolla. Mutta silloin mä en joudu maksamaan itse tuota litkua.... ;D Toisin kuin maataloudessa, joka ei ole muutenkaan mikään kultakaivos.
-
Onko mitään muuta vaihtoehtoa?
On... Vähemmän tehoa ja huonompi vetävyys = vähemmän päästöjä. ;) Eli adblueta käytetään, että moottori saadaa täyttämään päästöjen euro luokitukset. Esim. Scanialla on euro viitosen luokituksen mukainen moottori ilman adblueta. Mutta ero on kuin yöllä päivällä scanialla ilman adblueta ja volvolla adbluen kanssa. Molempia on tullut kokeiltua renkinä. Kieltämättä volvo adbluella on parempi menee kuorma päällä kuin scania ilman adblueta. Vaikka aikaisemmin tuli kirjoiteltua, että en itse laittaisi adbluella olevaa traktoria, niin renkinä ennemmin ajelisin adblue volvolla. Mutta silloin mä en joudu maksamaan itse tuota litkua.... ;D Toisin kuin maataloudessa, joka ei ole muutenkaan mikään kultakaivos.
kaaniois kuitenkin eniten nyyttoneita hevosvoimaa kohren, semmosen mainoksen oon nähny. vissiin kalliita korjauksia on tehty nuihin kusiruiskuihin, het monella tuhannella eurolla. henkilöautoissahan nuita pakokaasun takaisinkierrätyksiä on ollut vaikka kuinka kauan ja kyllä lähtee nää uudet nokivasarat kun kaasuun polkasee
-
Kyllä ei ole kusi vehkeet kunnossa jos kerran päivässä pitää tankata adblueta. Ja Scaniassa ainakin tulee het onkelmia jos ilma vaihtelee niin et esim yöllä pakkasta ja päivällä plussa keli. Ainakin meillä "toimii" näin. Ohittaakkin sen voi...
-
Kyllä ei ole kusi vehkeet kunnossa jos kerran päivässä pitää tankata adblueta. Ja Scaniassa ainakin tulee het onkelmia jos ilma vaihtelee niin et esim yöllä pakkasta ja päivällä plussa keli. Ainakin meillä "toimii" näin. Ohittaakkin sen voi...
Ei varmaan normi ajossa tarvitse lisätä kerran vuorokaudessa. Eli auto liikkuu 24/7. Sen verran parkissa, että mitä kuski pitää taukoa ja tuurin vaihdon yhteydessä (Kolme vuoroa). Kuorman lastauksessa ja purussa ei mene kauan aikaa. Kyllä tuo vuorokauden ajon jälkeen on alle puolen tankin ja olen tankannut sen silloin täyteen. ;D Ja edellisen talven pelasi ilman ongelmia...
-
Pakokaasuja ei kuulu kierrättää takaisin moottoriin.
-
Pakokaasuja ei kuulu kierrättää takaisin moottoriin.
samaa mieltä egr ei toimi yhdessäkään autossa,koettakaa katsoa egr koneen imusarja täynnä nokea parin vuoden ajon jälkeen.
-
http://www.youtube.com/watch?v=fbp3MFjOAuU
On varmasti käytännön töissä mahtava säätää renkaiden paineita ja nuo abs jarrut talvella ;D
-
Pakokaasuja ei kuulu kierrättää takaisin moottoriin.
samaa mieltä egr ei toimi yhdessäkään autossa,koettakaa katsoa egr koneen imusarja täynnä nokea parin vuoden ajon jälkeen.
kuudenkympin lätkä peräs ??? ??? ohan nuo egr:ät pelanneet kohtuu hyvin ja ei oo kovin iso työ henkilöautossa nykästä imusarja kouraan ja puhdistaa se, imukanava myös kun kyseinen imuventtiili on kiinni, lopuks tehokkaalla, ohuella ja taipuisalla imurinpäällä moskat pois. käsittääkseni myös kaanian 6 koneet ylittänneet miljoona kilometriä ilman mitään ongelmia vaikka egr:ää käyttävätkin.
-
Kyllä ei ole kusi vehkeet kunnossa jos kerran päivässä pitää tankata adblueta. Ja Scaniassa ainakin tulee het onkelmia jos ilma vaihtelee niin et esim yöllä pakkasta ja päivällä plussa keli. Ainakin meillä "toimii" näin. Ohittaakkin sen voi...
Ei varmaan normi ajossa tarvitse lisätä kerran vuorokaudessa. Eli auto liikkuu 24/7. Sen verran parkissa, että mitä kuski pitää taukoa ja tuurin vaihdon yhteydessä (Kolme vuoroa). Kuorman lastauksessa ja purussa ei mene kauan aikaa. Kyllä tuo vuorokauden ajon jälkeen on alle puolen tankin ja olen tankannut sen silloin täyteen. ;D Ja edellisen talven pelasi ilman ongelmia...
Ihme homma jos pakkasellakin pelasi ongelmitta ::) Paljonko tulee maileja vuorokaudessa?
-
Näköjään Deutz tosiaan säilyi.Tuleekohan Valtterina seuraavaksi yli 400hp malli?
Tuskin tulee, samasta syystä kuin mistä tähänkään ei tullut.
Konsernin sisällä halutaan säilyttää Fentin ja Massikan välillä muutakin eroa kuin väri jotta vanhat asiakkaat pysyy. Tämä oli se syy minkä moottoritehtaan ukot talvella sanoi ja näyttää pitävän kutinsa ainakin tämän perusteella. Tästä aiheestä on jossakin arkiston uumenissa pitkä ketju jos joku jaksaa kaivaa, siellä jo tiesin tämän tulevaksi, profeetta olen siis..... ;D
-
KoneAgriassa Suomen ensi esittely :o
Mahollisesti myös peltopäivän vetonaulana pitkin Suomee ::)
-
KoneAgriassa Suomen ensi esittely :o
Mahollisesti myös peltopäivän vetonaulana pitkin Suomee ::)
Ainut mikä siinä koneessa "vetää" on viina kun valmetin miehet yrittää saada suur-kannus-nivala-sievin sikaisäntiä niin humalaan että laittaisivat nimensä hankintasoppariin....... :D
Ohan se hieno, vähän ylikin. ;)
-
KoneAgriassa Suomen ensi esittely :o
Mahollisesti myös peltopäivän vetonaulana pitkin Suomee ::)
Toivon mukaan koneagriassa saa nähärä uuden 800-sarjalaisen ja tän uuden 900-sarjalaisen ;D
PS. viestiä vähä valtran suuntaan et saa hommattua koneet sinne!!!
-
KoneAgriassa Suomen ensi esittely :o
Mahollisesti myös peltopäivän vetonaulana pitkin Suomee ::)
Toivon mukaan koneagriassa saa nähärä uuden 800-sarjalaisen ja tän uuden 900-sarjalaisen ;D
PS. viestiä vähä valtran suuntaan et saa hommattua koneet sinne!!!
Eiköhän molemmat sielä ole ja Matssonikin Valtran puolelta niin jo Fendttiä lähentyny että lupasi vuonna 2013 sinne Marktoberdorfiin mopolla ajella ;) (saa nähä otetaanko sitä mukaan ?)
-
http://www.youtube.com/watch?v=s1WUNPAoEyE&translated=1 Tuolla on joku vireokin tämmösestä...
-
Kuulostaa hyvältä, huhut kertoo että olisi uusi 800 ja 900 sarjan koneet peltopäivillä? Onkohan jollain tarkemmat paikat/ ajat tiedossa?