Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: agri_cola - 30.08.10 - klo:21:18
-
Mistä päin kannattaa lähtiä hankkimaan kuormaajaa? Pitääkö pysy euroopan puolella vai olisko rapakon takana minkälaista kalustoa? Paljonkohan olis rahti amerikasta tänne? Kone sais olla 8-12 tn kokoluokkaa. Mitä mallia raati suosittelis?
-
L-50 volvon farmille ostaisin.
-
L-50 volvon farmille ostaisin.
Liian vanha rehukasalle. Ei kai sillä muuta väliä ole kun vain on cumminsin moottorilla ;)
Koppisella on hyvä Hyundai HL740TM-3, 8 ton., 7560 tuntia, cummins, ilmast., kauha, haarukat, rasvari, renkaat 50%,
-
Mikä on hintaluokka? Volvon L50 tai L60 olis hyviä koneita. Hintaa nuolla tuoreemmilla koneilla on vielä aika hyvin. Jos rehun polkeminen on päätyö koneelle niin sitte menis vaikka 842:kin. Ittellä 4400:nen. Pois en antaisi.
-
http://www.telakone.com/vaihtokoneet/naytakone2.php?koneid=1943
Kallis on.
-
Uus Catin kauhakuormaaja paskan mättöön, ja samaan pakettiin pillari polkemaan aumaa. Mutta, eipä yletä paalikasan paalle, no ostetaan kurgottaja toveriksi. Ovella muistuu mieleen, että pihatiekin pitäs lanata, eli tiehöylä kanssa. Siitä se lähtee. http://www.witraktor.fi/koneet/fi_FI/etusivu/
Kannattaskohan vielä tämmönen ostaa kivenkeruuseen, ja paskan ajoon pielekseen ;D
(http://www.witraktor.fi/koneet/fi_FI/maansiirtoautot/_files/11967766690002007/default/777f_hiekalla.JPG)
-
Ei viittisi mitään pommia ostaa ja sais olla ominaisuuksia. Pitää ajatella jos siä pitää olla 12 tuntisia päiviä niin sais olla sähköisesti ja hydraulisesti esiohjattu kuormaajan käyttö. Rupiaa loppu päivästä jännetuppi vaivaan! :P
-
mitä sää sillä sitte teet jos 12 tuntisia päiviä tulee?
-
Rehukassalle pääasiassa.
-
Montako päivää vuodes sää oot rehuläjällä? Jokku ajaa nuolla tuhansia tunteja työksensä, vaikka niissä on vipuhallinta. Jos sää oot sielä koko kesän niin ei tuo telakoneen Volvo(kuva) kauhin kallis oo. Okras istuin LiuGongin hytis. Kyllä tuokin maatalouden ajot hyvinkin kestäisi. Uus 12t kone, mikä oli näytillä, oli 63 000€ alv0
-
90:tä volvoa pienempää ei rehukasalle kannata viedä. tai ainkaan mie en huoli..
-
Tämmönen pitäs myös olla, että voi hakea kissaa puusta, ja kaivaa kissan pennuille hautoja.
(http://www.telakone.com/kuvat/1915/955522854.jpg)
-
Volvolle ääni. ysikymppi on hyvä (vähintään D mallisarjaa... vipuohjaus vasemmassa käsinojassa ja suunnanvaihdin mahdollisuuksiakin kolme kappaletta. Oikean, tai vasemman käden keinukatkaisija, tai perinteinen ratin alla oleva viiksi.), ehkä seiskakymppikin riittäisi... muistaakseni sellanenkin malli oli ::)
Cattia en suosittele, tai sitten se pitää ainakin olla oikein ameriikan malli, sellanen ok-talon kokoinen.
King kongeista, ping pongeista ja ym. huihatsuista ei kokemusta.
-
Tämmönen pitäs myös olla, että voi hakea kissaa puusta, ja kaivaa kissan pennuille hautoja.
(http://www.telakone.com/kuvat/1915/955522854.jpg)
Ja kun laittaa vielä pylväspihdit, niin käy myös vähän järeämmän aidankin teko kätevästi....
-
Onko kellään kokemusta näistä jcb agri malleista? onko niistä mihinkää?
-
Onko kellään kokemusta näistä jcb agri malleista? onko niistä mihinkää?
*** Onko pyöräkuormaajiakin Agri malleina??
Tuolla vois olla jo kokemusta JCB:stä.
http://www.mateko.fi/fi/tiedotteet/162
Oma "pihalelu" pyörinyt vähän toista sataa tuntia, eikä moittimista (muttei tuolla kyllä rehuläjän päälle kiivetä).
-
Onkohan kellään tuommoista Volvon L50stä tai mitä tahansa, misson hydrostaattinen vaihteisto, maatalouskäytöstä? Ulkomaalaiset kauhiasti valittivat, että viiskymppisen vaihteisto kuumenee aumalla parissa tunnissa , kestää "vain" 10k tuntia, ja on hivenen pikkunenkin.
L70 sen sijaan olis mainio kompromissi 50:n ja 90:n välissä: ei niin kauhian painava ja suuri.
Ovat vaan harvinaisempia. Viiskymppisiä näyttäisi myynnissä olevan enemmänkin, 70siä ei näy missään 8)
Mutta tietääkö kukaan ketään, tai ihtiänsä, kun olisi joku L50:n tyyppinen aumalla?
-
Onkohan kellään tuommoista Volvon L50stä tai mitä tahansa, misson hydrostaattinen vaihteisto, maatalouskäytöstä? Ulkomaalaiset kauhiasti valittivat, että viiskymppisen vaihteisto kuumenee aumalla parissa tunnissa , kestää "vain" 10k tuntia, ja on hivenen pikkunenkin.
L70 sen sijaan olis mainio kompromissi 50:n ja 90:n välissä: ei niin kauhian painava ja suuri.
Ovat vaan harvinaisempia. Viiskymppisiä näyttäisi myynnissä olevan enemmänkin, 70siä ei näy missään 8)
Mutta tietääkö kukaan ketään, tai ihtiänsä, kun olisi joku L50:n tyyppinen aumalla?
kokeiltiin kerran mutta se on liian pieni aumalle.
-
Wanha Valmetin 800 pyöräkuormaaja ('79) oli tämän kesän kasan päälle ja tyytyväisiä oltiin.
Toki vanha muunninlaatikko ei ole parraimmillaan mukavuutta haettaessa mutta painioa pitäisi olla vajaa 9 tonnia. Valtra 8150+EK verrattuna riittävästi lisäpainoa. Ensi kesänä uudella leveämmllä pihdillä lisää tehokuutta läjän päällä.
(http://img63.imageshack.us/img63/9949/img5404ua.jpg)
-
kokeiltiin kerran mutta se on liian pieni aumalle.
Juu no koko ei oo huolenaihe kun nykyinen puskija on L50:n kokoinen,parisataa kg painavampi, mutta miten vaihteisto pelas? Kuumeniko? B,C vai D .. ? jne..
-
kokeiltiin kerran mutta se on liian pieni aumalle.
Juu no koko ei oo huolenaihe kun nykyinen puskija on L50:n kokoinen,parisataa kg painavampi, mutta miten vaihteisto pelas? Kuumeniko? B,C vai D .. ? jne..
tais olla bertta malli.
en ainakaan muista että olis kuumennu, eikä siinä sinänsä mitään ongelmaa ollu..
-
Mistä päin kannattaa lähtiä hankkimaan kuormaajaa? Pitääkö pysy euroopan puolella vai olisko rapakon takana minkälaista kalustoa? Paljonkohan olis rahti amerikasta tänne? Kone sais olla 8-12 tn kokoluokkaa. Mitä mallia raati suosittelis?
Ruåtsista löytyy asiantekevät kuormaajat. Parca niistä paras. Tässä vuoden -63 654:n. Volvon kutosella. Ei hajoa millään. Suosittelen koko sydämestäni.