Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: agri_cola - 24.08.10 - klo:16:22
-
En tiä montako kertaa tämä keskustelu on käyty täällä? Mutta ny pitääs saada uutta vanhaa vähän käytettyä traktoria. Ajattelin uittaa jostakin sellaasen. Onko muita välittäjiä kuin koppinen, tamminen tai pekan pörssi? Mimmosta välitys palkkiota nämä tuojat haluaa? Huoltaako paikalliset "merkki" korjaamot marisematta nämä tuontikoneet? Ja sohitaan kepillä viä muurahaispesää!! ;D Minkälaista konesta uskaltaa tuottaa? ::)
-
Grandi Fiatti..?
-
Ainaski kassee huoltaa tuotuakin, ja siinä on huoltamista ollukkiiiii.....Ainoot pultit joita ei ollu avattu, oli etupainon kiinnityspultit, sanoi huoltoyrittäjä viime vuonna yhdestä koneesta...
-
joo luotettavilta kannattanaa tuua,on noit vaihteistoremonttei paljon tullu tehgtyy ainakin saksasta tuoruilla... http://www.richardbland.co.uk voin suositellana, tuotu on.
-
Juu paikallisella huoltajalla kattelin 100 tuntia suomessa ajettua tuontikonetta, jossa oli kaikki pakat sökönä johtuen moottoriöljystä perässä, taisi olla valtra T-150..
Aika iso lasku tuli..
-
Juu paikallisella huoltajalla kattelin 100 tuntia suomessa ajettua tuontikonetta, jossa oli kaikki pakat sökönä johtuen moottoriöljystä perässä, taisi olla valtra T-150..
Aika iso lasku tuli..
onhan näitä esimerkkejä ns.suomikoneissaki lukemattomia määriä, mutta ainaku tuontikoneeseen tulee joku vika siitä huudellaan isoon ääneen mutta jos suomikoneeseen tulee joku ittestä / toisesta johtuva vika siitä vaietaan. ittellä 2 tuontikonetta, käytetty ja esittelykone ja kummassakaan ei mitään vikaa, mutta suomesta ostetussa oli sitte enemmän vikaa, mutta siitä ei luonnollisesti viitti puhua ku oli vielä oma vika.
-
Eipä tuo nyt nykyaikana enää ole mikään ihme temppu itsekään tuoda, varsinkin jos saa myyjän järjestämään kuljetukset edes satamaan asti ja on ulkomaankielen tunnilla tehnyt muutakin kuin kiusannut tyttöjä.
Kun eräiden välittäjien listoja on vertaillut liikkeiden pyynteihin samoista koneista, niin melkoiset välityspalkkiot näyttää olevan.. tonnilla tai parilla matkailee ulkomaassa itsekin melkoisen reissun.
Huollon suhteen ei ollut mitään ongelmaa, paikallinen merkkihuoltoyrittäjä lupasi järjestää mahdolliset takuuasiatkin kun uudesta tuontikoneesta oli kyse, ei tosin tullut tarvetta testata.
Noin yleisesti kun isännät kuola valuen ryntäävät ostamaan euroopan halvimman k.o. mallisen käytetyn koneen, niin varmaan saavat mitä ovat tilanneet.. ei ne nyt ihan tyhmiä ole ulkomaankaan kauppiaat.
-
niin palajon muistan et 1000€ tuloo rakkiro englannista, ja jos luotettava myyjä ni ei siin tartte ko sähköpostei kirijootella
-
Välittäjistä ei ole mitään apuja tuossa hommassa.Jos on vähänkään luotettavamman oloinen kauppias ei hommassa huolta.
Se mitä tulee on pääsiassa jossain määrin lottopeliä,mutta kyllä niitä yhtä huonolla tuurilla saa suomestakin.HInta vain on jo lähdössä rajumpi.Ja jos homma tulee käsille myy vaan eteenpäin...niinhän ne kaikki muutkin tekee..
Aika nopeasti tulee englannista,jos homman päälle alkaa.Missään nimessä en mistään jarakaupoista ostele raktoreita enää.Mikäli epäröintiä on havaittavissa kattele niitä hintoja mitä agrissa pyytelevät.
Euro on vain pikkuisen pilaantunut alkuvuoteen verrattuna.
-
No kannattaako tuoda konesta muualta kuin englannista? Kuinka helposti esim sakemannista tuotuun saa koukun?
-
Juu paikallisella huoltajalla kattelin 100 tuntia suomessa ajettua tuontikonetta, jossa oli kaikki pakat sökönä johtuen moottoriöljystä perässä, taisi olla valtra T-150..
Aika iso lasku tuli..
Tuollaisia vikoja löytyy ihan suomi koneistakin, suunnanvaihtajanpakka paskana (500h ajettu ja huollot ajallaan paikallisella huoltajalla). Onneksi ei oma kone ja takuu korvas, mutta .... 500h ! 8)
-
No kannattaako tuoda konesta muualta kuin englannista? Kuinka helposti esim sakemannista tuotuun saa koukun?
Jossain on ollu puhetta että sakemannit huoltaa koneitaan ja esim.1000 tunnin huolto tehdään 1000:ssa tunnissa eikä sitten kun sattuu muistamaan ja enkuilla ei ole edes rasvaprässejä. Eli nopea deduktiivinen päätelmä:sakuilla on keskimäärin paremmin huolletut koneet??
-
Tuollaisia vikoja löytyy ihan suomi koneistakin, suunnanvaihtajanpakka paskana (500h ajettu ja huollot ajallaan paikallisella huoltajalla). Onneksi ei oma kone ja takuu korvas, mutta .... 500h ! 8)
Tuollaisia vikoja voi löytyä vaikka aivan uudesta koneesta. Tiedän yhden tapauksen, jossa ensimmäisen 1200 tunnin aikana vaihdettiin traktoriin ensiksi pakat kahteen kertaan, ja kolmannella kerralla sitten koko asetelma pakkoineen. Sen jälkeen olikin sitten huoletonta ajoa 5000 tuntia, jossa kohtaa kone lähti seuraavalle omistajalle.
-
"No kannattaako tuoda konesta muualta kuin englannista?"
Itselleni oli lähinnä parempi vaihtoehto kun saksantaito on ammennettu korkkareista:Achtung!Donnerwetter...
Hintatasokin puolusti uksta hankintaa punnan halpuuden vuoksi.
-
"suomi koneistakin, suunnanvaihtajanpakka paskana "
Kyllähän väkisin hajoavat,kun ei järki riitä käyttäjillä ymmärtämään noista hydraulivaihteista muuta kuin ,että tuosta kun kääntelen niin suunnat vaihtuu
Sitten sohelletaan vitusti ja ollaan olevinaan niin äärettömän tehokkaita.
select-o-speedikin oli niin surkea kuulemma aikoinaan ja syynä vain taisi vain olla ettei osattu käyttää.
-
"suomi koneistakin, suunnanvaihtajanpakka paskana "
Kyllähän väkisin hajoavat,kun ei järki riitä käyttäjillä ymmärtämään noista hydraulivaihteista muuta kuin ,että tuosta kun kääntelen niin suunnat vaihtuu
Ainakin tuossa tapauksessa, josta mainitsin, niin oli kyllä sitten yksi öljyputki asennettu päin haitaria, eli vika oli kyllä kokoonpanossa enemmän kuin käyttäjässä..
-
Tuollaisia vikoja voi löytyä vaikka aivan uudesta koneesta. Tiedän yhden tapauksen, jossa ensimmäisen 1200 tunnin aikana vaihdettiin traktoriin ensiksi pakat kahteen kertaan, ja kolmannella kerralla sitten koko asetelma pakkoineen. Sen jälkeen olikin sitten huoletonta ajoa 5000 tuntia, jossa kohtaa kone lähti seuraavalle omistajalle.
Oonkohan mäkin kuullut tuosta koneesta? 8)