Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 14.08.10 - klo:19:34
-
Olen tässä ajellut pari kuormaa kauraa pellolta kuivurille.
Alkaa kyrveksiä oikein tosissaan.
Kun vilkussa ei ole automaattista palautusta.
:D
-
Kyllä se palautuu, saataapi mennä jopa ylikin, jahka moottorin tai vaihteiston kohralta katkeaa. ;D
-
Timpan havainto on aivan oikea kyllä se harmittaa kun joutuu tarkkkailemaan ettei vilkku ole päällä pitkiä matkoja. Vaikka siinä on aikaa kun muuta hommelia ei olekkaan kuin pitää traktori tiellä mutta maiseman tarkkailua se kuiteski häiritsee.
-
Timpan havainto on aivan oikea kyllä se harmittaa kun joutuu tarkkkailemaan ettei vilkku ole päällä pitkiä matkoja. Vaikka siinä on aikaa kun muuta hommelia ei olekkaan kuin pitää traktori tiellä mutta maiseman tarkkailua se kuiteski häiritsee.
15 vuotta vanhassa Maxxumissa ei vilkku palaudu, mutta 26 vuotta vanhassa Valmetissa palautuu. Vilkku voi olla viimeisen kerran päällä, on se sen verran vaarallinen jos on väärä informaatio. Jostain olen lukenut, että vois virittää siihen valosummerin pienen ajastimen kanssa, mutta eipä oo tullut itsellekään rakenneltua.
Ehkä tuohon tulis rutiinia, jos tarvis enemmän vilkkua käyttää. Peltotiellä ei tuu aina käytettyä ja oikeille teille on harvoin asiaa.
-
No 10 vuotta vanhassa valtrassa on muitakin vakiovarusteita mitä uudemmasta ferkusta ei löydy.
-vilkunpalautin
-poltoaineen merkkivalo
-
No 10 vuotta vanhassa valtrassa on muitakin vakiovarusteita mitä uudemmasta ferkusta ei löydy.
-vilkunpalautin
-poltoaineen merkkivalo
-toimiva käsijarru
-lattiamatot sulana talvellakin
-vetovarret saa alas ilman apujoukkoja.
Tuon vetovarsihomman perustelen sillä kun oli vt koeajossa niin ei sitte millään niitä alas että sais lingon perään. Vaati aikamiehen painoksi..
-
No 10 vuotta vanhassa valtrassa on muitakin vakiovarusteita mitä uudemmasta ferkusta ei löydy.
-vilkunpalautin
-poltoaineen merkkivalo
-toimiva käsijarru
-lattiamatot sulana talvellakin
-vetovarret saa alas ilman apujoukkoja.
Tuon vetovarsihomman perustelen sillä kun oli vt koeajossa niin ei sitte millään niitä alas että sais lingon perään. Vaati aikamiehen painoksi..
Maxxumissa on vähän lapsellinen se vetokoukun nostohenkselisysteemi...ainakin meidän yksilössä on sen verran mutkalla ja toinen puoli jumittaa joskus, ettei vetovarret laske tyhjänä alas...ärzyttävää!
-
mullon tossa a mallin tl nyykkärissä sellanen ominaisuus että kun vilkku on ollu jonkin aikaa päällä niin alkaa piippittämään merkiksi, toisaalta ihan kiva ja ei tule ajeltua vilkkua kuluttaen , mutta taasen fiedessa on niiiin iso merkkivalo että sen kyllä huomaa, tai sitten on tullut sokeaksi! - kesken ajon!
nuo koukun hissit tekee aika monesta ei laskevat nostovarret, mikä joltiseltaan kiire aikaan tahtoo ottaa pattiin!
-
Jontikassa on rasvanipat niissä hisseissä, ei jumita. ;D
-
No 10 vuotta vanhassa valtrassa on muitakin vakiovarusteita mitä uudemmasta ferkusta ei löydy.
-vilkunpalautin
-poltoaineen merkkivalo
-toimiva käsijarru
-lattiamatot sulana talvellakin
-vetovarret saa alas ilman apujoukkoja.
Tuon vetovarsihomman perustelen sillä kun oli vt koeajossa niin ei sitte millään niitä alas että sais lingon perään. Vaati aikamiehen painoksi..
Jontikassa ja fergussa on käsijarrunsuhteen suunittelia otettu apukoulunapuluokata tai sitten ne on homoja kun tykkäävät jonkun perseitä kaivella. Fergussa on sentään sen verran viksussa paikassa että sitä voi käyttää jos ei erehdy ketään kyytiin ottamaan, mutta jontikasta pitää omaa persettä tonkia.
-
Jontikassa ja fergussa on käsijarrunsuhteen suunittelia otettu apukoulunapuluokata .
Oot tainnu käydä samassa koulussa, ainakin oikeinkirjoitustunneilla? ;)
-
mullon tossa a mallin tl nyykkärissä sellanen ominaisuus että kun vilkku on ollu jonkin aikaa päällä niin alkaa piippittämään merkiksi, toisaalta ihan kiva ja ei tule ajeltua vilkkua kuluttaen , mutta taasen fiedessa on niiiin iso merkkivalo että sen kyllä huomaa, tai sitten on tullut sokeaksi! - kesken ajon!
nuo koukun hissit tekee aika monesta ei laskevat nostovarret, mikä joltiseltaan kiire aikaan tahtoo ottaa pattiin!
Koulun TS 110:kin on tuo piipitys ominaisuus, myös penkissä ihan kätevä, omassa TS 90:ssä ei ole, Valmeteissa on juu vilkun palautin kun Jontikasta tykkää jäädä väkisinkin päälle.
-
Se on kyllä jännä homma ku ei tuota vilkun palautusta oikein tahdo olla muissa kuin valmeteissa.... Onkos muuten Ylivoimaisissa vario venteissä vilkun palautus...?
-
Valtralla ajaessa jurppii joskus , kun se vilkku ei pysy päällä kun on niin herkkä toi palautus . Muilla taas ajaessa jurppii kun sitä palautusta ei oo ::)
-
No 10 vuotta vanhassa valtrassa on muitakin vakiovarusteita mitä uudemmasta ferkusta ei löydy.
-vilkunpalautin
-poltoaineen merkkivalo
-toimiva käsijarru
-lattiamatot sulana talvellakin
-vetovarret saa alas ilman apujoukkoja.
Tuon vetovarsihomman perustelen sillä kun oli vt koeajossa niin ei sitte millään niitä alas että sais lingon perään. Vaati aikamiehen painoksi..
-automaattinen käsijarrun varoitussummerin palautus (dynavt:ssä pitää käydä hytin ulkopuolella kolauttamassa talvisaikaan)
-lasit kirkkaana syksylläkin
-sellaiset ulkopuolisen hydr.liittimet, jotka ei kytkettäessä ruikkaa litraa öljyä syliin
-
Meillä on Valtteri 6800ssa toisella puolella vilkun automaattipalautus,toisella ei. ;)
Pari päivää sitten Valtteri kasteli hytin lattian kytkimen nesteellä.Kai se siitä kaksoislämmitylaitteella kuivahtaa.....
-
On pienestä kiinni, jos vilkun palautuksella ratkee merkin valinta. Toisaalta... jollakin se Valtran hankintakin täytyy perustella.
Noista "monitoimikatkaisijoista" sen verran, että yleensä niistä tuppaa joku toiminto sekoamaan ja sitten vain yhden asian takia vipstaaki vaihtoon.
-
Niin joutuuko VeeTees käyttään käsijarrua erikseen? Valtras on ollu jo -99 vuodesta suunnanvaihtovivus se... Ylivoimainen ominaisuus ;) Vilkunpalautus ollu vuodesta -83 :P
-
Se on kyllä jännä homma ku ei tuota vilkun palautusta oikein tahdo olla muissa kuin valmeteissa.... Onkos muuten Ylivoimaisissa vario venteissä vilkun palautus...?
On.
-
Niin joutuuko VeeTees käyttään käsijarrua erikseen? Valtras on ollu jo -99 vuodesta suunnanvaihtovivus se
Siinähän se käsijarru on suunnanvaihtovivun yhteydessä. Pieni muovinen vipstaakeli mistä saa jarrun päälle tahi pois.
Jos ei muista laittaa jarrua päälle kun sammuttaa niin menee itsestään päälle. Tosin tämä tapa on kielletty, joku paikka hajoaa ennen pitkää jos tollee toimii jatkuvasti.
Joku moitti kun ei saanut vetovarsia laskeutumaan alas ilman apumiestä niin siinä on taas klassinen esimerkki kun ei osata käyttää niin haukutaan kone maan rakoon vaikka vika onkin käyttäjässä. Yksi kierrettävä nappula vaikuttaa varsien laskunopeuteen. Käyttöohjekirjasta se tieto löytyy jos ei muualta.
-
Se on kyllä jännä homma ku ei tuota vilkun palautusta oikein tahdo olla muissa kuin valmeteissa.... Onkos muuten Ylivoimaisissa vario venteissä vilkun palautus...?
On.
Mistä vuodesta alkaen venteissä tämä ominaisuus on ollut...?
-
Osassa Casea on myös vilkun palautus. Mulla on CS:ssä ja myös juuri koeajetussa Maxxum 130 oli myös. Tuo viiveellä soiva pilli kuulostaisi myös fiksulta. Jontikassa on tuo ääliömäinen kokoajan soiva pilli. Ei paljon viitti vilkkua käyttää kun meinaa korvat haljeta. >:(
Timppahan väitti sitä Autopowerin yleisvaroitussummeriksi. ;D
-
Joku moitti kun ei saanut vetovarsia laskeutumaan alas ilman apumiestä niin siinä on taas klassinen esimerkki kun ei osata käyttää niin haukutaan kone maan rakoon vaikka vika onkin käyttäjässä. Yksi kierrettävä nappula vaikuttaa varsien laskunopeuteen. Käyttöohjekirjasta se tieto löytyy jos ei muualta.
En tarkoittanut laskunopeutta, jota Maxxumissakin voi säätää (tosin säätö ei taida enää toimia). Tarkoitin sitä, että vetokoukun teleskooppi on sen verran mutkalla, että jää kantamaan toiselta puolelta. Ja silloin ei kumpikaan vetovarsi laske alas. Tai ainakin niin mää asian oon tulkinnut, kun sitä teleskooppia mosauttamalla se laukeaa alas ja varret laskee.
-
Osassa Casea on myös vilkun palautus. Mulla on CS:ssä ja myös juuri koeajetussa Maxxum 130 oli myös. Tuo viiveellä soiva pilli kuulostaisi myös fiksulta. Jontikassa on tuo ääliömäinen kokoajan soiva pilli. Ei paljon viitti vilkkua käyttää kun meinaa korvat haljeta. >:(
Timppahan väitti sitä Autopowerin yleisvaroitussummeriksi. ;D
Mainittu ominaisuus löytyy Tm/mxm sarjoista.n.25-30 sek jälkeen alkaa summeri huutaan.
Ei ainakaan 7430 huuda summeri,hieman naksutaa rele,ja on myös autom. palautus.
-
Osassa Casea on myös vilkun palautus. Mulla on CS:ssä ja myös juuri koeajetussa Maxxum 130 oli myös. Tuo viiveellä soiva pilli kuulostaisi myös fiksulta. Jontikassa on tuo ääliömäinen kokoajan soiva pilli. Ei paljon viitti vilkkua käyttää kun meinaa korvat haljeta. >:(
Timppahan väitti sitä Autopowerin yleisvaroitussummeriksi. ;D
Mainittu ominaisuus löytyy Tm/mxm sarjoista.n.25-30 sek jälkeen alkaa summeri huutaan.
Ei ainakaan 7430 huuda summeri,hieman naksutaa rele,ja on myös autom. palautus.
Kyllä Nykkärin TS huuta myös, jos vilkku jää päälle.
-
Tuli muuten mieleen, että onks nää summerit ja palauttavat vilkkukatkasijat, jotain dementikkomalliston varusteita? ;D
-
Tuli muuten mieleen, että onks nää summerit ja palauttavat vilkkukatkasijat, jotain dementikkomalliston varusteita? ;D
Kyllä minä voin myöntää että, välillä pääsee toi dementtia vaivaamaan vaikkei ikää niin hirveesti vielä olekkaan.....
-
Se on kyllä jännä homma ku ei tuota vilkun palautusta oikein tahdo olla muissa kuin valmeteissa.... Onkos muuten Ylivoimaisissa vario venteissä vilkun palautus...?
On.
Mistä vuodesta alkaen venteissä tämä ominaisuus on ollut...?
Viime vuonna ajoin 716:sta ja taitaa olla ollut aika tavalla kauemminkin.
-
Tuli muuten mieleen, että onks nää summerit ja palauttavat vilkkukatkasijat, jotain dementikkomalliston varusteita? ;D
Kyllä minä voin myöntää että, välillä pääsee toi dementtia vaivaamaan vaikkei ikää niin hirveesti vielä olekkaan.....
--niin,ainakin kun ajelee vuorotellen NH:lla ja Vallulla niin kun tossa Vallussa toisen palautuksen ollessa rikki tahtoo jäädä vilkku joskus päälle.Nh:n summeri taas on hiukan ärsyttävä kun se ei ymmärrä nopeata puolen vaihtoa.
--minusta toi palautus toimiessaan on hyvä.
-
On kummaa juttua traktorin vilkun automaattisesta palautuksesta ja sen tarpeellisuudesta.
Ostaako nykyään joku auton jossa ei ole automaattista vilkun palautusta?
-
Vilkku traktorissa ??? Onko se se vipu siinä vasemmalla joka heiluu eestaas mutta mitään ei tapahdu.
-
Joku moitti kun ei saanut vetovarsia laskeutumaan alas ilman apumiestä niin siinä on taas klassinen esimerkki kun ei osata käyttää niin haukutaan kone maan rakoon vaikka vika onkin käyttäjässä. Yksi kierrettävä nappula vaikuttaa varsien laskunopeuteen. Käyttöohjekirjasta se tieto löytyy jos ei muualta.
Ei vaikuttanu laskunopeuden säätö mitenkään asiaan..eikä mikään muukaan namiskuukkeli. Pakkasta oli -15.
-
Joku moitti kun ei saanut vetovarsia laskeutumaan alas ilman apumiestä niin siinä on taas klassinen esimerkki kun ei osata käyttää niin haukutaan kone maan rakoon vaikka vika onkin käyttäjässä. Yksi kierrettävä nappula vaikuttaa varsien laskunopeuteen. Käyttöohjekirjasta se tieto löytyy jos ei muualta.
Ei vaikuttanu laskunopeuden säätö mitenkään asiaan..eikä mikään muukaan namiskuukkeli. Pakkasta oli -15.
joo vika on käyttäjässä, jos luet koko kirjan vetovarsien laskeutumista odotellessa niin sen hitautta tuskin huomaa!
-
Vilkku traktorissa ??? Onko se se vipu siinä vasemmalla joka heiluu eestaas mutta mitään ei tapahdu.
Eiks se ookka siellä katolla se vilkku, joka sysää vastuun AINA toiselle osapuolellle? Urakkavalo!
-
No eikö tuon muista palauttaa.. Ja harvemmin ne vilkut siellä kärryssä taitaa ees toimia ;D
-
No eikö tuon muista palauttaa.. Ja harvemmin ne vilkut siellä kärryssä taitaa ees toimia ;D
Mun oli pakko laittaa kärryn valot toimimaan tai siis asentaa uudet - en uskaltanu muuten ajaa. Pieni yleisperävaunu, mut Valmetin valot ei näy yhtään taaksepäin. Eikä ihan kärryn taakse näe peileistä. No viime vuonna oli niittorehupelto "ison tien" takana, tänä vuonna ei sit taas olekaan.
-
Naapurikylän Dyna-VTmiähet soitteli etteivät pysty ajjaan VT:llä kun nukkumatti tulee.
Mikä neuvoksi?
apilas ajjaan 05 sarjan valametilla perästä ja sorkkis hillumaan ilkosen alastomana konepellille
grillimakkara pikkukakkosessa.
Ameriikassa ei näkyny valmetteja lainkaan,miksi ei?
Dyna-vt:llä ja jontikoilla ajelivat.
-
3070 E:ssä on tölkinviilennin, sinne energia juomaa vaan.
-
Naapurikylän Dyna-VTmiähet soitteli etteivät pysty ajjaan VT:llä kun nukkumatti tulee.
Mikä neuvoksi?
apilas ajjaan 05 sarjan valametilla perästä ja sorkkis hillumaan ilkosen alastomana konepellille
grillimakkara pikkukakkosessa.
Ameriikassa ei näkyny valmetteja lainkaan,miksi ei?
Dyna-vt:llä ja jontikoilla ajelivat.
Kanadassa oli yllättävän paljon Valtroja. Toki Jonne oli yleisin mutta kiertämillämme tiloilla oli enemmän Valtraa kuin esim Massikkaa.
-
Naapurikylän Dyna-VTmiähet soitteli etteivät pysty ajjaan VT:llä kun nukkumatti tulee.
Mikä neuvoksi?
apilas ajjaan 05 sarjan valametilla perästä ja sorkkis hillumaan ilkosen alastomana konepellille
grillimakkara pikkukakkosessa.
Ameriikassa ei näkyny valmetteja lainkaan,miksi ei?
Dyna-vt:llä ja jontikoilla ajelivat.
maikki ajaa veeteel tunkki pystys ;D
-
On kummaa juttua traktorin vilkun automaattisesta palautuksesta ja sen tarpeellisuudesta.
Ostaako nykyään joku auton jossa ei ole automaattista vilkun palautusta?
ei koska sellainen on laiton.
-
On kummaa juttua traktorin vilkun automaattisesta palautuksesta ja sen tarpeellisuudesta.
Ostaako nykyään joku auton jossa ei ole automaattista vilkun palautusta?
ei koska sellainen on laiton.
Saisi olla varsinkin liikennetraktoreissa sama pykälä! Kaikenmaailman summeri härpätyksiä viritellään kyllä noihin eurooppalaisiin, muttei yksinkertaista vilkunpalautus mekanismia saada rattipylvääseen ämpättyä..
-
On kummaa juttua traktorin vilkun automaattisesta palautuksesta ja sen tarpeellisuudesta.
Ostaako nykyään joku auton jossa ei ole automaattista vilkun palautusta?
ei koska sellainen on laiton.
Saisi olla varsinkin liikennetraktoreissa sama pykälä! Kaikenmaailman summeri härpätyksiä viritellään kyllä noihin eurooppalaisiin, muttei yksinkertaista vilkunpalautus mekanismia saada rattipylvääseen ämpättyä..
tottahan tuo tuokin saisi tulla lain mukaan pakolliseksi vilkun palautus Tieliikkenne Traktoreihin.