Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: fote - 13.08.10 - klo:22:51

Otsikko: poltin ongelma
Kirjoitti: fote - 13.08.10 - klo:22:51
Kuivuri oli käynnissä ja tuli säiliöön öljyä ja poltin sammui täytön aikana. Uudelleen poltin ei suostu käynnistymään. Painemittari heiluu 5-10 kg välissä.. Suodatin ja suutin on putsattu. Huoltomies sanoi, että polttimessa olisi kansi, joka on kuusio ruuveilla kiinni, käski sen avaamaan jonka alta löytyisi vielä yksi suodatin. Ainakaan kuusio ruuveilla olevaa kantta siinä ei ollut. Tyyppi on benton poltin n28. Osaako joku neuvoa?
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: JarJar - 13.08.10 - klo:23:08
Oletko puhdistanut valosilmän? Saattanut nokeentua, jos on palanut epätasasesti.
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: fote - 13.08.10 - klo:23:34
valosilmä on putsattu
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: Cornfarmer - 13.08.10 - klo:23:46
Kuivuri oli käynnissä ja tuli säiliöön öljyä ja poltin sammui täytön aikana. Uudelleen poltin ei suostu käynnistymään. Painemittari heiluu 5-10 kg välissä.. Suodatin ja suutin on putsattu. Huoltomies sanoi, että polttimessa olisi kansi, joka on kuusio ruuveilla kiinni, käski sen avaamaan jonka alta löytyisi vielä yksi suodatin. Ainakaan kuusio ruuveilla olevaa kantta siinä ei ollut. Tyyppi on benton poltin n28. Osaako joku neuvoa?


oliko poltin käynnissä ku uutta löpöä lisättiin farmariin...? ettei vain olisi ilmakupla jossain....
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: fote - 13.08.10 - klo:23:52
käynnissä oli
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: Cornfarmer - 13.08.10 - klo:23:56
Kuivuri oli käynnissä ja tuli säiliöön öljyä ja poltin sammui täytön aikana. Uudelleen poltin ei suostu käynnistymään. Painemittari heiluu 5-10 kg välissä.. Suodatin ja suutin on putsattu. Huoltomies sanoi, että polttimessa olisi kansi, joka on kuusio ruuveilla kiinni, käski sen avaamaan jonka alta löytyisi vielä yksi suodatin. Ainakaan kuusio ruuveilla olevaa kantta siinä ei ollut. Tyyppi on benton poltin n28. Osaako joku neuvoa?


oliko poltin käynnissä ku uutta löpöä lisättiin farmariin...? ettei vain olisi ilmakupla jossain....


Tai sit menny jotain paskaa imuputken päähän ku siä on ollu imu päällänsä ku on lisätty soppaa tankkiin, koita paineilmalla tai jollain puhaltaa imuputkeen polttimenpäästä tankkia kohti, jos siä on roskaa edessä....
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: bobbari - 14.08.10 - klo:00:14
Kuivuri oli käynnissä ja tuli säiliöön öljyä ja poltin sammui täytön aikana. Uudelleen poltin ei suostu käynnistymään. Painemittari heiluu 5-10 kg välissä.. Suodatin ja suutin on putsattu. Huoltomies sanoi, että polttimessa olisi kansi, joka on kuusio ruuveilla kiinni, käski sen avaamaan jonka alta löytyisi vielä yksi suodatin. Ainakaan kuusio ruuveilla olevaa kantta siinä ei ollut. Tyyppi on benton poltin n28. Osaako joku neuvoa?


oliko poltin käynnissä ku uutta löpöä lisättiin farmariin...? ettei vain olisi ilmakupla jossain....


Tai sit menny jotain paskaa imuputken päähän ku siä on ollu imu päällänsä ku on lisätty soppaa tankkiin, koita paineilmalla tai jollain puhaltaa imuputkeen polttimenpäästä tankkia kohti, jos siä on roskaa edessä....
Sieltä suunnasta se ilma ei ainakaan kulje tankkiin päin...     Yleensä tankin imupuolella on kuulatoiminen takaiskuventtiili.
Ei muuta kun imuputki ylös tankista ja putsaat sen venttiilin.    Putkessa voi olla myös töhnää.

Tankkia tankatessa virtaukset tankin pohjalla on sen verran suuria, että saa kaikki paskat likkeelle!
 ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: kyntaja - 14.08.10 - klo:05:50
Hieman alakanttiin polttimen paine.Itsellä pö paine 13.
Ja sihti tosiaan löytyy 4 kuusiokoloruuvin alta,semmonen musta motikkä siinä polttimen kyljessä johon
tulee pö letkut.Pyöreä sihti siellä alla
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: fote - 14.08.10 - klo:10:40
poltin käynnistyi kun putsasin säiliöstä kuulatoimisen takaiskuventtiilin ;D ;D ;D kiitos neuvoista ;D  säästyi monta euroa kun sain itse korjattua  :D
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: bobbari - 14.08.10 - klo:19:30
poltin käynnistyi kun putsasin säiliöstä kuulatoimisen takaiskuventtiilin ;D ;D ;D kiitos neuvoista ;D  säästyi monta euroa kun sain itse korjattua  :D
Sinnekin päin kiitoksia ilman liitoksia...    :) :) :)
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: Oksa - 15.08.10 - klo:09:49
on hyvä kun toisllakin on samanmoisia värkkei ja joskus laiteltunna,      kun vain saa asialliset viestit eroteltua niin apua löytyy!            jeee!
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: Rami - 15.08.10 - klo:09:54
Saattaa mennä myös pumppu rikki, jos pitää polttinen käynnissä täytön aikaan, kun polttoaine täytetään lähes tyhjään säiliöön, ja sakat lähtevät kiertoon kovalla paineella täytetystä polttoaineesta(kokemusta on). Siirryimme käyttämään eri säiliötä täytön aikana.

Säiliöt jopa puhdistettu aika-ajoin ja aina löytyy muutama rikkalapiollinen moskaa.
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: andypoge - 15.08.10 - klo:11:50
Täällä iski perjantai-illan Mr Murphy: Oilon alkoi kusta alleen oikein urakalla. Vuodon paikallistaminen oli hieman hankalaa, kun löpöä tihkutti joka ikisestä saumasta. Vuoto löytyi polttoainepumpun akselilta, josta valuvan öljyn puhallin levitti imukanavan kautta joka paikkaan. Taitaa olla akselitiiviste siellä sökö. Mahtaako saada erillisosana vai meneekö koko pumppu? Asentajaa odotellessa.
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: bobbari - 15.08.10 - klo:12:22
Täällä iski perjantai-illan Mr Murphy: Oilon alkoi kusta alleen oikein urakalla. Vuodon paikallistaminen oli hieman hankalaa, kun löpöä tihkutti joka ikisestä saumasta. Vuoto löytyi polttoainepumpun akselilta, josta valuvan öljyn puhallin levitti imukanavan kautta joka paikkaan. Taitaa olla akselitiiviste siellä sökö. Mahtaako saada erillisosana vai meneekö koko pumppu? Asentajaa odotellessa.
Ihminen sen polttoainepumpunkin on tehnyt.    Ei muuta kun pöydälle leviäksi.    Pumpusta riippuen
siellä voi olla ihan tavallinenkin O-rengas mallia biltema.   Mut todennäköisemmin stefa.
 :) :) :)
Otsikko: Vs: poltin ongelma
Kirjoitti: sirkussonni - 16.08.10 - klo:01:43
Stefa siellä on, ja kyllä niitä saa erikseenkin, hyvin varustetuista poltinliikkeistä, tai huoltomiehiltä. Mutta se syy miksi se helposti poksahtaa: Vähäinenkin käyttö paluulinjan hanan ollessa kiinni tai putken ollessa tukossa, niin varmasti on stefa kyljestä korkannut! Ei ole nimittäin muuta kuin rajaton paine stefan takana silloin :( Kokemusta asiasta löytyy.