Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: SAS - 24.07.10 - klo:19:26
-
Edes karhut eivät tykkää tojosta.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Leip%C3%A4%C3%A4+himoinnut+mustakarhu+vei+auton+Yhdysvalloissa/1135258802613
-
Edes karhut eivät tykkää tojosta.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Leip%C3%A4%C3%A4+himoinnut+mustakarhu+vei+auton+Yhdysvalloissa/1135258802613
Onneks ei ollu Mitsu ;D
-
jokoos oppivat et läivän syönti on vaarallista ;D
-
miten niin huonosti? ei nallet ihan mitä tahaansa koslaa hyväksy!
-
No eipä pitkään tojolla ajanut kun kyllästyi ja sai raivokohtauksen. ;D
-
Osuin tässä eräänä päivänä liikennevaloissa Toytan perään, jonka tekstiä oli hieman muokattu. Siinä oikeassa reunassa luki, että NARINA. ;D
-
kuten erään takalasissa aikoinaan ; hulaa laatua!
-
Toyotan alamäki USAssa oli taas yksi esimerkki amerikkalaisten tavoista painaa alas ulkomaisen yrityksen menestystä oman teollisuuden jäädessä jalkoihin. Keinolla millä hyvänsä.
Sama homma oli suomalaisen Benecolin kanssa: sallittiin mainostaa terveysvaikutteiseksi vasta sitten, kun olivat saaneet ensin oman vastaavan tuotteensa markkinoille.
Myös Nokian kännyköillä on vaikeaa USAssa, vain "isänmaallinen" Apple kelpaa.
Jenkit vaativat vapaata kauppaa, mutta heti jos itse jäävät jalkoihin, alkaa protektionismi.
-
ja siinä on järjestelmä jota eräät ihannoi aivan kybällä! tuttu reissaja sanoi aikoinaan että neukkula ja jenkit ovat niiin samankaltaisia että!
-
Osuin tässä eräänä päivänä liikennevaloissa Toytan perään, jonka tekstiä oli hieman muokattu. Siinä oikeassa reunassa luki, että NARINA. ;D
Kiva oli ennen vanhaan, 90-luvulla, kun ööppeleiden takalaseissa luki tää "Look at Opel now". Niit oli sit kiva naureskella, kun olivat pientareilla konepelti pystyssä tms ;D
-
ja muistan kuin jotku järkijaakot lauleskeli että viudella matka katkiaa..... tapaillen erästä rallia. mutta mulla on /ja ollu mooonta fiudee ja ei yhtään jättäänny tielle, -aina olen perille päässy vaikka sitten kolmella pytyllä ja jopa pyörällä!
-
No eipä pitkään tojolla ajanut kun kyllästyi ja sai raivokohtauksen. ;D
Niiinku huomas, että se olikin tarkoitettu toiselle eläimelle.
Autossa kun nääs luki: Corilla
-
Toyotan alamäki USAssa oli taas yksi esimerkki amerikkalaisten tavoista painaa alas ulkomaisen yrityksen menestystä oman teollisuuden jäädessä jalkoihin. Keinolla millä hyvänsä.
Sama homma oli suomalaisen Benecolin kanssa: sallittiin mainostaa terveysvaikutteiseksi vasta sitten, kun olivat saaneet ensin oman vastaavan tuotteensa markkinoille.
Myös Nokian kännyköillä on vaikeaa USAssa, vain "isänmaallinen" Apple kelpaa.
Jenkit vaativat vapaata kauppaa, mutta heti jos itse jäävät jalkoihin, alkaa protektionismi.
Suomalaisten pitäis ottaa oppia Jenkeistä ja Venäläisistä, ne pitävät oman maan ja omien kansalaistensa puolta, meillä on taas ihan päinvastoin, meillä oikein halveksitaan ainakin poliitikoiden ja virkamiesten toimesta omaa maata ja kansaa, totellaan nöyrästi EU:ta, vaikka seurauksena oman maan kansalaiset ja yritykset kärsisivät, esimerkkeinä nämä kilpailutuslait, kilpailusäännösten tiukka tulkinta ja typerien direktiivien orjallinen noudattaminen.
Mutta toisaalta, USA ja Venäjä ovat suurvaltoja, ne voivat toimia miten haluavat, niiden ei tarvitse nöyristellä kenenkään tahi minkään (periaatteidenkaan) edessä.
-
Eipä tolla kovin huonosti mennyt viime kuussa:
Kaksi myydyintä pick-uppeja:
1. Ford F-150 June 2010 Sales: 46,502
2. Chevy Silverado June 2010 Sales: 30,994
Myydyin/ostetuin henkilöauto Toyota Camry kuten liki koko 2000-luvun:
3. Toyota Camry June 2010 Sales: 28,435
Change vs. June 2009: Up 7.7%
MSRP: $19,395 - $29,045
Fuel Economy: 33 mpg Hwy/22 mpg City
The benchmark Toyota Camry sedan continues its reputation of safety, reliability, and quality while offering fuel efficiency, space, and power.
The Camry is a front-wheel drive, five-passenger, four-door sedan featuring four trims: Base, LE, SE, and XLE. A new 2.5-liter four-cylinder engine and six-speed manual transmission are standard; a six-speed automatic transmission with sequential shifting is optional. LE, SE, and XLE models are available with a 3.5-liter V6 and six-speed automatic transmission with sequential shifting. Stability and traction control, six-airbags, and tire pressure monitor are standard.
Sitten taas "made in USA japseja":
4. Honda Civic June 2010 Sales: 26,474
5. Honda Accord June 2010 Sales: 24,944
Ja taas Toyota:
6. Toyota Corolla June 2010 Sales: 21,876
Camry kiri 7,7% kesäkuussa verrattuna edellisvuoteen.
-
Toyotan alamäki USAssa oli taas yksi esimerkki amerikkalaisten tavoista painaa alas ulkomaisen yrityksen menestystä oman teollisuuden jäädessä jalkoihin. Keinolla millä hyvänsä.
Sama homma oli suomalaisen Benecolin kanssa: sallittiin mainostaa terveysvaikutteiseksi vasta sitten, kun olivat saaneet ensin oman vastaavan tuotteensa markkinoille.
Myös Nokian kännyköillä on vaikeaa USAssa, vain "isänmaallinen" Apple kelpaa.
Jenkit vaativat vapaata kauppaa, mutta heti jos itse jäävät jalkoihin, alkaa protektionismi.
Suomalaisten pitäis ottaa oppia Jenkeistä ja Venäläisistä, ne pitävät oman maan ja omien kansalaistensa puolta, meillä on taas ihan päinvastoin, meillä oikein halveksitaan ainakin poliitikoiden ja virkamiesten toimesta omaa maata ja kansaa, totellaan nöyrästi EU:ta, vaikka seurauksena oman maan kansalaiset ja yritykset kärsisivät, esimerkkeinä nämä kilpailutuslait, kilpailusäännösten tiukka tulkinta ja typerien direktiivien orjallinen noudattaminen.
Mutta toisaalta, USA ja Venäjä ovat suurvaltoja, ne voivat toimia miten haluavat, niiden ei tarvitse nöyristellä kenenkään tahi minkään (periaatteidenkaan) edessä.
Suomalaiset haluavat aina "nöyristellä " kuten aikoinaan kuuluisa teatteriohjaaja Turkka sanoi. ;D
Suomalaisella politiikolla on ollut itsetunto kauan jo kateissa. :(
-
Mutta mikä ihme nostattaa tunteita halvassa rasvanahkakansan kulkuvälineessä niiko Toyota?
Kateusko se sieltä luuraa vai vituttaako kun natsiritsa makaa taas korjaamolla?
-
Suomalaisella politiikolla on ollut itsetunto kauan jo kateissa. :([/color]
Joo... paitsi Sössöllä ja Kangella - ryvettymättömillä ;D ;D ;D
-
Amerikassa toimii kilpailua. Eurooppalaisia premiumautoja myydään siellä 30% halvemmalla kuin täällä. Kyllähän minäkin sellaisen ostaisin jos saisin samaan hintaa kuin jenkki.
-
Amerikassa toimii kilpailua. Eurooppalaisia premiumautoja myydään siellä 30% halvemmalla kuin täällä. Kyllähän minäkin sellaisen ostaisin jos saisin samaan hintaa kuin jenkki.
Enemmänkin:
Porsche Cayenne (perusmalli) Saksa:EUR 55.431,00 USA: MSRP $ 46,700.00=EUR 36 209.97
(US mallissa paremmat varusteet ainakin noin 6000-7000 EUR edestä Saksan hintojen mukaan)
Range Rover 5.0 V8 Supercharged Autobiography veroton puntaa 68,996.70 ALV 12,103.30 TOT 82,270.00.
Euroina: veroton: 82 413.64 ALV 14 456.88 TOT: 96 870,52 euroa.
USA: Autobiography From $109,625.00=85 000.39euroa
Kaiken huippu Suomen hinta:5.0 V8 Supercharged Autobiography ALVillinen hinta 131570,00 EUR, autovero 111 368,61 EUR kok. hinta: 242 938,61EUR.
Noin 20000 peruskaaraa myydään Suomeen suht halvalla autoverosta johtuen, mutta premiumissa otetaan takaisin. Toi Rangen alvillinen hinta (ilman autoveroa) , joka on melkein 35000 EUR UK hintaa kovempi on täysin kohtuuton ja näyttää Rangen myyvän Britanniassa muuta Eurooppaa halvemmalla.