Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Verku - 14.07.10 - klo:23:05
-
Tuosta Ala-Pertin "Fendt 936" haaveissa kommentista tuli kimmoke, mikä olisi porukan unelma traktorikokoonpano noin lonkalta heitettynä jos saisitte kaikki traktorit kerralla vaihtaa, sillä edellytyksellä että muu kalusto säilyisi ja koneiden määrä pysyy samana.
Ykköskoneeksi: MF 7480 - isoilla millikumeilla
Nurkkakoneeksi: MF 6460 - luiskanokka + ek + 600set millit
Metsään: Valtra N-Sarja - Pyörivä penkki + 18.4 renkaat
-
Onko joku estämässä kerralla vaihtamista?
Omalta osalta nykykalusto on ihan hyvä.
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
Meinasitko, että jontikasta portaaton vaihteisto ja pyöränpultit, fentistä ahdas hytti ja kallis hinta, valmetista kevyt perä ja pikkuviat ja massikasta jälkimarkkinointi sekä putoava vaihtoarvo? :D
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
jättääpi nuo accon sonnat pois niin on täydellinen traktori
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
jättääpi nuo accon sonnat pois niin on täydellinen traktori
Puolensa kullakin. Naapuri osti pari vuotta sitten luiskanokka fergun, no siihen sitten uusi kone vielä takuusta. No nyt sitten saman isännän jonnu seissyt kylvöjen alusta saakka, uutta lootaa vartoo, ei enää mene takuusta, 16 th eur pyytäävät.... >:( :( ???
Kumpi sitten on parempi? Tai edukkaampi?
-
Tuosta Ala-Pertin "Fendt 936" haaveissa kommentista tuli kimmoke, mikä olisi porukan unelma traktorikokoonpano noin lonkalta heitettynä jos saisitte kaikki traktorit kerralla vaihtaa, sillä edellytyksellä että muu kalusto säilyisi ja koneiden määrä pysyy samana.
Ykköskoneeksi: MF 7480 - isoilla millikumeilla
Nurkkakoneeksi: MF 6460 - luiskanokka + ek + 600set millit
Metsään: Valtra N-Sarja - Pyörivä penkki + 18.4 renkaat
Saaks 6460:ä viellä luiskanokkana, entä 5460:ä??
Varsinaiseen aiheeseen: Viellä tämän hetkisellä tuotanto suunnalla NH TS 90 riittää viellä hyvin kuormain koneena, 3070 E:n voisi sivuttaa kylvötöihin ja äkeen ja aurojen eteen joku 6200-sarjan kuus pyttynen Ferku.
-
3070 E:n voisi sivuttaa kylvötöihin .
:)
-
Saaks 6460:ä viellä luiskanokkana, entä 5460:ä??
No EI saa, sen saa vain perkinsin 4 pyttysiin koneisiin, eli 6455 asti, tuo 6460 on SISUn 4 pyttynen kone, tosin moottorin tilavuus on kyllä sama, mutta siis ei sitä saa lyttynä! Jos isompaa luiskaotsaa sais, sellanen olis markilla ollut jo 5 vuotta. Kun ei niin ei.
-
Jos sais vielä jostain tehdasuuden Leyland 4100:n tai 485:n, toki 804:nkin XL (ryömintä) lootalla kävisi :)
-
täytynee tyytyä tuohon 7485 dyna-vt dtm:ään kun parempaa ei vielä ole saatavilla ;)
-
Ykköskoneeksi Claas Xerion.. tai no kyllä fendt Xylonkin riittäisi.
Kuormainkoneeksi joku noista "traktori"kurottajista..Merlo?
Keveisiin töihin ja pihatraktoriksi alle 100hv portaaton fendt tai vastaava..
-
3070 E:n voisi sivuttaa kylvötöihin .
:)
Mihinkäs muuhunkaan, talon ergonomisin kone.
Ykköskoneeksi Claas Xerion.. tai no kyllä fendt Xylonkin riittäisi.
Kuormainkoneeksi joku noista "traktori"kurottajista..Merlo?
Keveisiin töihin ja pihatraktoriksi alle 100hv portaaton fendt tai vastaava..
Eikö seuraava kuormain traktori olekkaan Italialainen?? 8)
-
Voi kun sais vanhoja hyviä koneita vielä uutena....
Fiat80-90, valtu705, case 845, D-F4.70 mettään joku ursus/zetor.
Jos uusista nii kai se masseriin suunta kääntyis. Vanha isäntä sais hepulin jos kuulis mitä puhun...
-
On melko hankala kysymys mutta raktorit ei ole viellä läheskään loppuunasti kehittyneet. Tietenkin riippuu käytöstä mutta jos yhdistettäis vaikka ajokoneen hytintilavuus, moton hydrauliikka lisättynä hiiabin etäkäytöllä ja vaikka joku prtaaton laatikko, ja kaivinkoneen automaattirasvaukset ja belaruksen hinta niin vois tulla melko käypä peli noin ammattikäyttöön kun koneet viellä osais keskustella raktorin kautta. Muttä kaupasta saatavat ovat viellä aika kaukana täydellisestä.
-
Jos sais vielä jostain tehdasuuden Leyland 4100:n tai 485:n, toki 804:nkin XL (ryömintä) lootalla kävisi :)
--taivaspaikka olisi tuolla repertuaarilla 99% varma ;)
-
Uskomattoman vakavaa porukkaa kun eivät edes täällä tohdi tunnustaa mikä on haaveissa. Paras oli kyllä se että mikä estää kaikkia vaihtamasta, no tuskin monella mikään muu mutta niinkuin bioskan mainos sanoo, mitäs aattelit lapsilles jättää. :D
Nim. "Hyvät on vehkeet, ei tarvi sitten saatana haaveilla."
Kysymys agrolaiselle: "Ketä lykkisit jos saisit lykkiä?"
Agrolaisen vastaus: "Oma käsi on tähänkin asti riittänyt, ei tarvetta vaihtaa"
;D ;D ;D
-
käytetty tuskanpunavanteinen(930/936) siihen hintaan jotta ei tarvi velkaa tai mielusempi ois newer hollanteri t8040/tg285 supersteerillä.. aika ylivoimanen ominaisuus toi kääntyvä etuakseli 8) reilusti alle satatonttua tommonen yli 300hp hollanti vähillä tunneilla euroopasta uitettuna.. ??? tietty etunostolaite ja etuvoimanotto.
-
Tuosta Ala-Pertin "Fendt 936" haaveissa kommentista tuli kimmoke, mikä olisi porukan unelma traktorikokoonpano noin lonkalta heitettynä jos saisitte kaikki traktorit kerralla vaihtaa, sillä edellytyksellä että muu kalusto säilyisi ja koneiden määrä pysyy samana.
Ykköskoneeksi: MF 7480 - isoilla millikumeilla
Nurkkakoneeksi: MF 6460 - luiskanokka + ek + 600set millit
Metsään: Valtra N-Sarja - Pyörivä penkki + 18.4 renkaat
voes olla vaekka kolome ännää, paetti että assie perustuu pelekkiin mielikuvviin, oonkohan minä ees ajanu niillä. No, kopissa oon yhesti istunu
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
Oishan tuossa munaa mutta saattais joutua kaikki muut veturit lykätä välissä. Mutta eihän tässä siitä ollu kysymys. :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
Eikös sulla semmosta vielä ole? Paikallisella monialatäppärilläkin jo sellanen on.
:D
-
Tuosta Ala-Pertin "Fendt 936" haaveissa kommentista tuli kimmoke, mikä olisi porukan unelma traktorikokoonpano noin lonkalta heitettynä jos saisitte kaikki traktorit kerralla vaihtaa, sillä edellytyksellä että muu kalusto säilyisi ja koneiden määrä pysyy samana.
Ykköskoneeksi: MF 7480 - isoilla millikumeilla
Nurkkakoneeksi: MF 6460 - luiskanokka + ek + 600set millit
Metsään: Valtra N-Sarja - Pyörivä penkki + 18.4 renkaat
voes olla vaekka kolome ännää, paetti että assie perustuu pelekkiin mielikuvviin, oonkohan minä ees ajanu niillä. No, kopissa oon yhesti istunu
Niin no niin, joutuis SAS:kin olemaan edes pikkusen tyytyväinen tästä listasta kun kaikki koneet on linnavuorelaisilla ryyditetty ja yks ihan oikea valttukin joukkoon päässy. ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
Eikös sulla semmosta vielä ole? Paikallisella monialatäppärilläkin jo sellanen on.
:D
Mähän olen paikallinen monialatäppäri :o
Okras sai tommoises istuskella,tais olla naapurikaupungista.
-
Jos sais vielä jostain tehdasuuden Leyland 4100:n tai 485:n, toki 804:nkin XL (ryömintä) lootalla kävisi :)
Bobbarilla on seen verran masinistin vikaa, et jos jostain sais uuden ALLIS CHALMERS D-21 , niin
olisin onnesta soikeena!
Lierihattu päässä olis komia äestellä keväällä ja kuunnella koneen murinaa...
Sais olla jo jonkun kokoinen vääteri perässä ennenkuin meno alkaisi hiljentyä.
Fiilispuolella ois kaikkien sähköhärpäkkeiden yläpuolella :-* :-* :-*
-
Jos sais vielä jostain tehdasuuden Leyland 4100:n tai 485:n, toki 804:nkin XL (ryömintä) lootalla kävisi :)
Bobbarilla on seen verran masinistin vikaa, et jos jostain sais uuden ALLIS CHALMERS D-21 , niin
olisin onnesta soikeena!
Lierihattu päässä olis komia äestellä keväällä ja kuunnella koneen murinaa...
Sais olla jo jonkun kokoinen vääteri perässä ennenkuin meno alkaisi hiljentyä.
Fiilispuolella ois kaikkien sähköhärpäkkeiden yläpuolella :-* :-* :-*
Tää ny menee jo pikkuisen sairauden puolelle mutta...
MF 675T "Multisuffle-kolmekeppiäkeskellä-laatikolla"
Jos uuden saisi, vaikka kilpailukykyiseen hintaan 20000€ niin kusisin hunajaa. ;D
-
sellainen jota ei ite tarvi ajaa.. ;) ;) ;)
-
Unelmien traktori on ehjä portaaton jonnikka.
Vain unelmaa toistaiseksi.
Laatikko paskanahan ne kaikki ovat.
:D
-
Unelmien traktori on ehjä portaaton jonnikka.
Vain unelmaa toistaiseksi.
Laatikko paskanahan ne kaikki ovat.
:D
Pitääpä lähteä koklaamaan tuota tuolla pihalla, ainakin vielä puol tuntia sitten toimi...
Ekalla laatikolla reilu neljä ja puoltuhatta tuntia puuhattu, lupaan yrittää kertoa jos joskus sattuu...meneen rikki...
Taka tasauspyörästöön olis kyllä hyvä laittaa, ennakoivasti, huoltosarja-tukirengas, niitäkin näyttää jakaantuvan sopivissa käyttöolosuhteissa....
-
Unelmien traktori on ehjä portaaton jonnikka.
Vain unelmaa toistaiseksi.
Laatikko paskanahan ne kaikki ovat.
:D
Pitääpä lähteä koklaamaan tuota tuolla pihalla, ainakin vielä puol tuntia sitten toimi...
Ekalla laatikolla reilu neljä ja puoltuhatta tuntia puuhattu, lupaan yrittää kertoa jos joskus sattuu...meneen rikki...
Taka tasauspyörästöön olis kyllä hyvä laittaa, ennakoivasti, huoltosarja-tukirengas, niitäkin näyttää jakaantuvan sopivissa käyttöolosuhteissa....
Meinaatko että ei kestä piristelyä vai millaista käyttöä?
-
Onko joku estämässä kerralla vaihtamista?
Omalta osalta nykykalusto on ihan hyvä.
Mää oon kans tyytyväinen noihin nykyisiin punaisiin, paitsi et sais kaikki asiat toimia. Vihreästä keltavanteisesta mä en oikein tykkää, kun sinne on niin paha kulkea penkille. Joku uudempi samanmerkkisestä vois olla ihan hyvä. Kolmelle tuntuu olevan käyttöä aika ajoin, vaikka varmaan kahdellakin pärjäisi. Varmaan yhdelläkin jos olis lietteelle sähköpumppu.
-
Kyl noi nykyyset on ok. Toki tuon 5465:n vois joskus vaihtaa 7465:een, mutta 165 ja 690 ei lähde mihinkään.
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
Eikös sulla semmosta vielä ole? Paikallisella monialatäppärilläkin jo sellanen on.
:D
Mähän olen paikallinen monialatäppäri :o
Okras sai tommoises istuskella,tais olla naapurikaupungista.
Olekko sääkin liisingillä jonnut mäelle hankkinu?
:D
-
http://www.youtube.com/watch?v=aem-T_N06fo&feature=related ,ehkä viä joskus :D
Eikös sulla semmosta vielä ole? Paikallisella monialatäppärilläkin jo sellanen on.
:D
Mähän olen paikallinen monialatäppäri :o
Okras sai tommoises istuskella,tais olla naapurikaupungista.
Olekko sääkin liisingillä jonnut mäelle hankkinu?
:D
Mettärahoillahan ne tuli,ja vähä viä jäiki.Lapsilisä tili on viä koskematta,onkos muuten totta että neljännestä lapsesta sais huomattavan lapsilisäkorotuksen ??? Vois nopeuttaa 8345r:n hommaamista ;D
-
Unelmien traktori on ehjä portaaton jonnikka.
Vain unelmaa toistaiseksi.
Laatikko paskanahan ne kaikki ovat.
:D
Pitääpä lähteä koklaamaan tuota tuolla pihalla, ainakin vielä puol tuntia sitten toimi...
Ekalla laatikolla reilu neljä ja puoltuhatta tuntia puuhattu, lupaan yrittää kertoa jos joskus sattuu...meneen rikki...
Taka tasauspyörästöön olis kyllä hyvä laittaa, ennakoivasti, huoltosarja-tukirengas, niitäkin näyttää jakaantuvan sopivissa käyttöolosuhteissa....
Meinaatko että ei kestä piristelyä vai millaista käyttöä?
Piristelyäkin kestää ja muuta tasaista vetoa, mutta jos etukuormaimella keventää reilusti takapäätä ja vauhti on renkaan alas tullessa reilu, niin alkaa rauta ratkeamaan. Yhtä tuommosta tapausta isäntä selitti vakuutukseen paaliin törmäämisellä...paljon minäkin verbaalisesti lannoitan, mutta en avutta olis vastaavaa keksinyt...
-
Mettärahoillahan ne tuli,ja vähä viä jäiki.Lapsilisä tili on viä koskematta,onkos muuten totta että neljännestä lapsesta sais huomattavan lapsilisäkorotuksen Vois nopeuttaa 8345r:n hommaamista
**Yksistään sillä maksat tuon ärrän kun jatkuvasti on vaimolla pyllyreikä käsivarrella niin se ei ehdi tuhlaamaan
rahaa vaatekaupoissa.
-
kyllähän täytyy myöntää,että 900 sarjan Fendt olis listan kärjessä.Mulle riittäis 933 ihan hyvin.Tuon haaveen toteutumista odotellessa täytyy ajella muilla härpäkkeillä. ;D
-
Mulle riittäisi se, että kone ei ikinä tarvitse huoltoa. Merkillä ei väliä.
-
Mulle riittäisi se, että kone ei ikinä tarvitse huoltoa. Merkillä ei väliä.
-osta toi 933,siihen 6m VM perään.Laitat erikoisöljyt moottoriin 500h vaihtoväli,sulle tulee kylvöä vuodessa noin 20h.Venytät öölinvaihdon 1000h riskillä,niin voit ajaa yhdiostelmällä 50v ilman huoltoa. ;D
--kysy lisää,mä annan lisää HYVIÄ neuvoja. ;D
-
Mulle riittäisi se, että kone ei ikinä tarvitse huoltoa. Merkillä ei väliä.
-osta toi 933,siihen 6m VM perään.Laitat erikoisöljyt moottoriin 500h vaihtoväli,sulle tulee kylvöä vuodessa noin 20h.Venytät öölinvaihdon 1000h riskillä,niin voit ajaa yhdiostelmällä 50v ilman huoltoa. ;D
--kysy lisää,mä annan lisää HYVIÄ neuvoja. ;D
Painovoimatoiminen voitelu:
200litran tynnyri katolle, sieltä letkut kaikille nipoille, tynnyriin kaikki jäteöljyt mitä naapurit synnyttää, oma vaihtovälihän oli jo 50 vuotta.
Toimii! Hyväksi havaittu!
:D
-
Unelma traktoria ei ole keksitty.
-7430/7530/tm190 kokoinen
-vähän luiska keulainen(huom hieman)
-800 takaset ja 600 etuset
-etunostolaitteet+ek (ilmaantuu napista ja lähtee pois tilaa ja näköä viemästä)
-koppi liikkuu koneen päällä/pyörii portaattomasti/vaihtaa moottorin kanssa paikkaa
-tehoa rajattomasti n.600hp
-Hajoamaton
-Hajoamaton/hyvällä hyötysuhteella oleva portaaton laatikko(huom.TIMPPA,ei ole olemassa,olen ajanut 7495 vt/fendt,ei vevä)
-BOSE sound system
-led työvalot jotka yhtä tehokkaat kuin xenonit ja hajoamattomat/himmentymättömät
-täysjousitettu+säädettävä
siinä alkuun
Vastaus ei ole claas xerion ::)
-
Unelma traktoria ei ole keksitty.
-7430/7530/tm190 kokoinen
-vähän luiska keulainen(huom hieman)
-800 takaset ja 600 etuset
-etunostolaitteet+ek (ilmaantuu napista ja lähtee pois tilaa ja näköä viemästä)
-koppi liikkuu koneen päällä/pyörii portaattomasti/vaihtaa moottorin kanssa paikkaa
-tehoa rajattomasti n.600hp
-Hajoamaton
-Hajoamaton/hyvällä hyötysuhteella oleva portaaton laatikko(huom.TIMPPA,ei ole olemassa,olen ajanut 7495 vt/fendt,ei vevä)
-BOSE sound system
-led työvalot jotka yhtä tehokkaat kuin xenonit ja hajoamattomat/himmentymättömät
-täysjousitettu+säädettävä
siinä alkuun
Vastaus ei ole claas xerion ::)
XERION tykittää näillä ominaisuuksilla lähemmäs kuin mikään muu.
En voi kieltää, etteikö olis ollut suu täynnä makiaa vettä kun marraskuussa kurvailin XERIONILLA
CLAASIN koetilalla... Jes jes jees :-* :-* :-*
-
Unelma traktoria ei ole keksitty.
-7430/7530/tm190 kokoinen
-vähän luiska keulainen(huom hieman)
-800 takaset ja 600 etuset
-etunostolaitteet+ek (ilmaantuu napista ja lähtee pois tilaa ja näköä viemästä)
-koppi liikkuu koneen päällä/pyörii portaattomasti/vaihtaa moottorin kanssa paikkaa
-tehoa rajattomasti n.600hp
-Hajoamaton
-Hajoamaton/hyvällä hyötysuhteella oleva portaaton laatikko(huom.TIMPPA,ei ole olemassa,olen ajanut 7495 vt/fendt,ei vevä)
-BOSE sound system
-led työvalot jotka yhtä tehokkaat kuin xenonit ja hajoamattomat/himmentymättömät
-täysjousitettu+säädettävä
siinä alkuun
Vastaus ei ole claas xerion ::)
Muuten ok, mutta tuota bosea mä en ymmärrä. Mun unelmatraktorissa olisi vähintään bang & olufsenin stereot.. ;D ;D ;D
-
miten niin pank ja olutseni stereot? mitä meinasit niistä novalta kuunnella ? viäkö jossain valtun mallissa on se katosta putoava vdv soitinnäyttö? yritin miättiä hommaa missä kopissa tartteis semmosta ja siihen hintaan!
voi kun viälä tehtäis 272 leluanteroo tahi 65-90 fiudee niin uutena ostasin molemmat! ;D
-
Unelma traktori on semmonen ,mitä ei itse tarvitse ajaa. Lohkotiedot vaan koneeseen, ja itse jää löhöämään aurinkovarjon alle nauttien virvokkeita, kun kone hoitaa itsenäisesti äestyksen. Rehunteossa kanssa mukavempi, kun antaa vaan koneen seurata karhoa omilla "silmillään." Koppia ei tarvii, mutta Voi siinä kyydissä joku lava olla mihin saa sängyn laitettua, mistä voi tarvittaessa vähän toisella silmällä tarkkailla, jos joku tarkempihomma tulee.
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
Mihis noita kolmee ensinmainittua siihen tarvitaan?
-
415 Vario 8)
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
jättääpi nuo accon sonnat pois niin on täydellinen traktori
Puolensa kullakin. Naapuri osti pari vuotta sitten luiskanokka fergun, no siihen sitten uusi kone vielä takuusta. No nyt sitten saman isännän jonnu seissyt kylvöjen alusta saakka, uutta lootaa vartoo, ei enää mene takuusta, 16 th eur pyytäävät.... >:( :( ???
Kumpi sitten on parempi? Tai edukkaampi?
Parempi vaihtaa isäntä, niin alkaa kestää traktorit.
-
mikähän muuten oli syynä että se muistaaksein sampower ei saanut tuulta purjeisiin silloin 1980-luvulla?
olikohan värkki liian moterni sen aikaiseen ajatteluun mutta miksi haudata hyvä idea ilman jatkokehitystä? onkohan perikunnalla jotain patenttiriitoja vielä jäljellä?
-
yhristetään jonttu fentti valmetti ja massikka saaraan täyrellinen raktori ;D
jättääpi nuo accon sonnat pois niin on täydellinen traktori
Puolensa kullakin. Naapuri osti pari vuotta sitten luiskanokka fergun, no siihen sitten uusi kone vielä takuusta. No nyt sitten saman isännän jonnu seissyt kylvöjen alusta saakka, uutta lootaa vartoo, ei enää mene takuusta, 16 th eur pyytäävät.... >:( :( ???
Kumpi sitten on parempi? Tai edukkaampi?
Parempi vaihtaa isäntä, niin alkaa kestää traktorit.
Komp komp komp.....
;D ;D ;D
-
miten niin pank ja olutseni stereot? mitä meinasit niistä novalta kuunnella ? viäkö jossain valtun mallissa on se katosta putoava vdv soitinnäyttö? yritin miättiä hommaa missä kopissa tartteis semmosta ja siihen hintaan!
voi kun viälä tehtäis 272 leluanteroo tahi 65-90 fiudee niin uutena ostasin molemmat! ;D
En mä kuuntele novaa.. :o
-
mikähän muuten oli syynä että se muistaaksein sampower ei saanut tuulta purjeisiin silloin 1980-luvulla?
olikohan värkki liian moterni sen aikaiseen ajatteluun mutta miksi haudata hyvä idea ilman jatkokehitystä? onkohan perikunnalla jotain patenttiriitoja vielä jäljellä?
--olihan Sampowerin idea hieno.Kevyt traktori tekee omia aikojaan hommat silläaikaa kun isäntä katselee telkkaria kotona.Yksi monista ongelmista oli mielestäni esim.kylvökoneen täytön hallinta,yhdistelmässä oli hyvin pienet säiliöt,eli isännän olis kuitenkin pitänyt päivystää pellon reunalla.Hinta oli sitten yksi pulma.Käsitykseni mukaan kukaan ei huomioinut esim.työkoneen tukkeutumista tms.
--ei muuta kuin kehitystä kehiin,kylä lähteeeeee
-
Puolensa kullakin. Naapuri osti pari vuotta sitten luiskanokka fergun, no siihen sitten uusi kone vielä takuusta. No nyt sitten saman isännän jonnu seissyt kylvöjen alusta saakka, uutta lootaa vartoo, ei enää mene takuusta, 16 th eur pyytäävät.... >:( :( ???
Kumpi sitten on parempi? Tai edukkaampi?
Parempi vaihtaa isäntä, niin alkaa kestää traktorit.
Täälläpäin on nuo tarkimmat isännät jääneet Fergukuskeiksi. Ne eivät koskaan rääkkää koneitaan ja joka ylimääräisen äänen jälkeen mennään verstaalle tutkimaan mikä sen aiheutti. Nuo ronskimmat isännät on siirtyneet muihin merkkeihin.
-
No konekanta olis Raskaisiin töihin ja veto koneeksi Valtra T202 Direct ja Kakkos koneeksi / kuormainkoneeksi Valtra N142Direct
-
Puolensa kullakin. Naapuri osti pari vuotta sitten luiskanokka fergun, no siihen sitten uusi kone vielä takuusta. No nyt sitten saman isännän jonnu seissyt kylvöjen alusta saakka, uutta lootaa vartoo, ei enää mene takuusta, 16 th eur pyytäävät.... >:( :( ???
Kumpi sitten on parempi? Tai edukkaampi?
Parempi vaihtaa isäntä, niin alkaa kestää traktorit.
Täälläpäin on nuo tarkimmat isännät jääneet Fergukuskeiksi. Ne eivät koskaan rääkkää koneitaan ja joka ylimääräisen äänen jälkeen mennään verstaalle tutkimaan mikä sen aiheutti. Nuo ronskimmat isännät on siirtyneet muihin merkkeihin.
Voin käsi sydämmellä sanoa että tässä on myös iso syy siihen miksi edullisemmat, melkein yhtä tuottavat, kotimaiset koneet ei kestä kaikilla. :D
Niin että kuka tässä nyt on ja mitä..... ???
:D :D :D
-
Timban lembitraktori ainaskii on kitukasvusen brotkobaronin jonne ubonneena kananbaskan liettämään beltoon ;D
-
Timban lembitraktori ainaskii on kitukasvusen brotkobaronin jonne ubonneena kananbaskan liettämään beltoon ;D
"*****illakseni kirjoitin"
:D :D :D
-
Timban lembitraktori ainaskii on kitukasvusen brotkobaronin jonne ubonneena kananbaskan liettämään beltoon ;D
"*****illakseni kirjoitin"
:D :D :D
Ei tunnu missäää! ;D
-
No konekanta olis Raskaisiin töihin ja veto koneeksi Valtra T202 Direct ja Kakkos koneeksi / kuormainkoneeksi Valtra N142Direct
Täyttääks noi sit directiivit?? :P :P
-
3070 E:n voisi sivuttaa kylvötöihin .
:)
Mihinkäs muuhunkaan, talon ergonomisin kone.
Ykköskoneeksi Claas Xerion.. tai no kyllä fendt Xylonkin riittäisi.
Kuormainkoneeksi joku noista "traktori"kurottajista..Merlo?
Keveisiin töihin ja pihatraktoriksi alle 100hv portaaton fendt tai vastaava..
Eikö seuraava kuormain traktori olekkaan Italialainen?? 8)
noooo, tässähän oli kyseessä unelmien traktorit.. :)
Pitää kai tuohon se 10000h ajaa ennenkuin vaihtuu kentis M-sarjalaiseen, ehkä..
-
Minä unelmoin traktorista jossa pyörien pultit ovat huomattavan vahvoja. Olisiko tuollainen Nyykkäri sellainen ???
Kuva on varastettu 19.07.2010 ilmestyneestä "Koillis-Savo"-lehdestä.
-
Minä unelmoin traktorista jossa pyörien pultit ovat huomattavan vahvoja. Olisiko tuollainen Nyykkäri sellainen ???
Kuva on varastettu 19.07.2010 ilmestyneestä "Koillis-Savo"-lehdestä.
Kahdella pyörällä. :o
-
Minä unelmoin traktorista jossa pyörien pultit ovat huomattavan vahvoja. Olisiko tuollainen Nyykkäri sellainen ???
Kuva on varastettu 19.07.2010 ilmestyneestä "Koillis-Savo"-lehdestä.
Kahdella pyörällä. :o
Varmaan niilla kahdella jotka ovat vielä rungossa kiinni :'(
-
No konekanta olis Raskaisiin töihin ja veto koneeksi Valtra T202 Direct ja Kakkos koneeksi / kuormainkoneeksi Valtra N142Direct
Täyttääks noi sit directiivit?? :P :P
Ei ainakaan tuolta osin...Vetokoneeksi... :D :D buah
-
No konekanta olis Raskaisiin töihin ja veto koneeksi Valtra T202 Direct ja Kakkos koneeksi / kuormainkoneeksi Valtra N142Direct
Täyttääks noi sit directiivit?? :P :P
Ei ainakaan tuolta osin...Vetokoneeksi... :D :D buah
fendt 936 Vario olis ihan jepa jos joku maksaa ;D
-
No konekanta olis Raskaisiin töihin ja veto koneeksi Valtra T202 Direct ja Kakkos koneeksi / kuormainkoneeksi Valtra N142Direct
Täyttääks noi sit directiivit?? :P :P
Ei ainakaan tuolta osin...Vetokoneeksi... :D :D buah
fendt 936 Vario olis ihan jepa jos joku maksaa ;D
Ei nuot ryötät kyselleet maksajasta mitään kun tarjottelivat. ;D
-
Kirovets 701
-
Minä unelmoin traktorista jossa pyörien pultit ovat huomattavan vahvoja. Olisiko tuollainen Nyykkäri sellainen ???
Kuva on varastettu 19.07.2010 ilmestyneestä "Koillis-Savo"-lehdestä.
KATSO ÄITI ILMAN KÄSIÄ... tässä seuraukset ???
-
case steiger 500 (http://www.konedata.net/Traktorit/caseihSTX275.htm)
-
case steiger 500 (http://www.konedata.net/Traktorit/caseihSTX275.htm)
Jess, ja vielä Quadtrac:ina.
-
case steiger 500 (http://www.konedata.net/Traktorit/caseihSTX275.htm)
Jess, ja vielä Quadtrac:ina.
Massey ferguson 35 x multipower. :o
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
Suomeksi: Massikka. :D
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
Suomeksi: Massikka. :D
Tultiin kotia nuoruudenpäivinä jostakin ja topattiin naapuriin . Kyseltiin miks massikka oli vaihtolavalla viety jonnekkin . Huoltoon tuli vastaus. Naureskeltiin et olis ajamalla ollu halvempaa viedä öljyn vaihtoon traktori . :D
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
Suomeksi: Massikka. :D
natikka olen koko kesän aikana vaan kaks kertaa tankannu ja toisella kerralla ei ollut edes pakko vielä ;D
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
Suomeksi: Massikka. :D
natikka olen koko kesän aikana vaan kaks kertaa tankannu ja toisella kerralla ei ollut edes pakko vielä ;D
Eli mitään et ole tehnyt ja kaksi tankillista haihtunut?? ;D ;D
-
Sellainen, jota ei tarttis korjailla, eikä
välttämättä huoltaakaan tankkaamisesta puhumattakaan.
Suomeksi: Massikka. :D
natikka olen koko kesän aikana vaan kaks kertaa tankannu ja toisella kerralla ei ollut edes pakko vielä ;D
Eli mitään et ole tehnyt ja kaksi tankillista haihtunut?? ;D ;D
pellot kuntoon perunat maahan... ja silleen ;D on siinä tullut jonkin verran muutenkin ajeltua, ja nuo sukulais pojat piru imee viimisetkin naftat ;D
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
se on totta. naapurilta voisi vaikka ostaa lisää peltoa, ja laittaa lisää pottuja, pitää hankkia 200ha peltoa niin mahtuu kääntymäänkin ;D
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
se on totta. naapurilta voisi vaikka ostaa lisää peltoa, ja laittaa lisää pottuja, pitää hankkia 200ha peltoa niin mahtuu kääntymäänkin ;D
Kalliit on suunnitelmat. :o
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
se on totta. naapurilta voisi vaikka ostaa lisää peltoa, ja laittaa lisää pottuja, pitää hankkia 200ha peltoa niin mahtuu kääntymäänkin ;D
Kalliit on suunnitelmat. :o
jos jonkun saisi vielä maksamaan ::)
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
-
Nuopahan oikeat jenkit ovat kärryn kanssa ketterämpiä kuin nelipyttyiset kotimaiset.
Testattu on.
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.
En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.
En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.
Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.
En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.
Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.
Akseliputken puoleista kaiketi, kun siinähän se liikekin on? Aika outoa sinänsä, kun pienemmilläkin kulmilla liikettä kuitenkin tapahtuu, ellei sitten liikevara oo riittämätön... Akselin merkki?
-
Nuopahan oikeat jenkit ovat kärryn kanssa ketterämpiä kuin nelipyttyiset kotimaiset.
Testattu on.
Vanhoja jonnejakin kun katsoo niin onhan ne poijaat ketteriä kun rengas kallistaa niin perhanasti.....
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.
En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.
Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.
Akseliputken puoleista kaiketi, kun siinähän se liikekin on? Aika outoa sinänsä, kun pienemmilläkin kulmilla liikettä kuitenkin tapahtuu, ellei sitten liikevara oo riittämätön... Akselin merkki?
Merkistä ei tietoo, varmaankin jonkun jenkkipajan tekele.
Navan puolelta, siinä stefassa on sisäkehä ja ulkokehä sekä jonkinlainen sokkelo tiiviste, joka mahdollistaa pyörimisen ja haitari välissä joka mahdollistaa päittäisliikkeen. Ja jos sen asentaa niinkuin asennusohje neuvoo niin tuo "välihaitari" jää liian tiukalle, eikä kestä...Kaks kertaa lähteny tuon takia laite lavetilla takaisin hoitoon...
-
tai sitten voisi olla John Deere 9630 tai 9630T (http://www.konedata.net/Traktorit/jd9230.htm)
Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi :D
JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...
Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.
Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...
Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.
En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.
Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.
Akseliputken puoleista kaiketi, kun siinähän se liikekin on? Aika outoa sinänsä, kun pienemmilläkin kulmilla liikettä kuitenkin tapahtuu, ellei sitten liikevara oo riittämätön... Akselin merkki?
Merkistä ei tietoo, varmaankin jonkun jenkkipajan tekele.
Navan puolelta, siinä stefassa on sisäkehä ja ulkokehä sekä jonkinlainen sokkelo tiiviste, joka mahdollistaa pyörimisen ja haitari välissä joka mahdollistaa päittäisliikkeen. Ja jos sen asentaa niinkuin asennusohje neuvoo niin tuo "välihaitari" jää liian tiukalle, eikä kestä...Kaks kertaa lähteny tuon takia laite lavetilla takaisin hoitoon...
Ahaa(-elämys)... Nyt alkoi raksuttaa. Siis toteutustapa poikkeaa totutusta just tuon päittäisliikkeen sijaintipaikasta. Tavanomaisempi ratkaisu taitaa olla se, että vetarin pidempi puolisko liikkuu akseliputkeen nähden. Tavallisesta poikkeava ratkaisu siis täs tapaukses luo tavallisesta poikkeavan ongelman, siispä tyydyttävä kaartosäteeseen kääntösäteen sijasta.
-
Ahaa(-elämys)... Nyt alkoi raksuttaa. Siis toteutustapa poikkeaa totutusta just tuon päittäisliikkeen sijaintipaikasta. Tavanomaisempi ratkaisu taitaa olla se, että vetarin pidempi puolisko liikkuu akseliputkeen nähden. Tavallisesta poikkeava ratkaisu siis täs tapaukses luo tavallisesta poikkeavan ongelman, siispä tyydyttävä kaartosäteeseen kääntösäteen sijasta.
***Luulisin, että tiiviste "pisimmillään" kun rengas on suorassa. Piti opiskella, ohjekirja ilmoittaa kääntösäteeksi ilman rajoitusta viispistekaksmetriä ja yhdellä palikalla rajoitetuksi viispisteseittämän. Ei poikkea suuresti esim. veeteiden taulukkoarvoista, joista puheenollen, amerikanseiskalle ilmoitetaan pienempi kääntöympyrä kuin mannheiminseiskalle. Pyhittäisin ilmaisun kaartosäde ilmapalje-etujousi laitteiden yksinoikeudeksi.
-
::) ::) ::)........ ;D