Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maximus - 13.07.10 - klo:14:10
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
-
40 km/h, on aika hinnoissaan viellä, mutta varmasti menisi yleiskoneena, etenkin kuormain töissä erinomaisen vaihteistonsa puolesta. 8)
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
ja isomman kutosen saa ls hydrauliikalla ;D
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
Osta edukkaasti semmonen pari vuotta vanha mekaanisella pumpulla oleva tai uita vaikka englannista. Sitten säädät/säädätät pumpun. Tehdaan säädöt hieman "mielenkiintoiset", en tarkoita että sieltä tarvisi ottaa mitään +50hp vaan todellakin pumpun säätö ja pieni piristys (10-20hp) muuttaa koneen todella mielekkääksi painoon nähden.
-
Lisävarusteena pitäisi olla saatavana 100 L hyd,pumppu.Mikä
on kuormain käytössä välttämätön.Minulla on tuo malli Sisun 4-turbo.
Moottori ominaisuuksitaan aivan onneton.Alle 1500 kierrosluvun ei
tapahdu mitään,liikkeelle lähdettäessä sammuu jopa 3 alueella.
Yli 1500 tehoa kyllä löytyy minkä tehdas lupaa.Tästä johtuen
polttoaineen kulutus on suuri kevyessäkin työssä.
-
Lisävarusteena pitäisi olla saatavana 100 L hyd,pumppu.Mikä
on kuormain käytössä välttämätön.Minulla on tuo malli Sisun 4-turbo.
Moottori ominaisuuksitaan aivan onneton.Alle 1500 kierrosluvun ei
tapahdu mitään,liikkeelle lähdettäessä sammuu jopa 3 alueella.
Yli 1500 tehoa kyllä löytyy minkä tehdas lupaa.Tästä johtuen
polttoaineen kulutus on suuri kevyessäkin työssä.
Niin eihän sinne mitään pumppua lisätä, olemassa olevien pumpujen tuotot vaan yhdistetään.
Dieselihuoltoon ja pumppu säätöön niin tulee parempi.
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
ja isomman kutosen saa ls hydrauliikalla ;D
Tässä muutama viikko sitten 5465 oli maaseudussa tarjouksessa 60 000€ sis.alv varustepaketilla.
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
ja isomman kutosen saa ls hydrauliikalla ;D
Tässä muutama viikko sitten 5465 oli maaseudussa tarjouksessa 60 000€ sis.alv varustepaketilla.
Itse ostin vuosi sitten 5480 sisun nelosella tuolla hintaa. :-\
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
ja isomman kutosen saa ls hydrauliikalla ;D
Tässä muutama viikko sitten 5465 oli maaseudussa tarjouksessa 60 000€ sis.alv varustepaketilla.
Itse ostin vuosi sitten 5480 sisun nelosella tuolla hintaa. :-\
No onko äkänen kun on 4,9 l koneella??, kulutus on kanssa tietenkin jotain, viime vuonna kans Loimaan K-maataloudes kovin tohon hintaan tuollaista esittelykonetta kauppasivat, 7465 oli taas 80 000€.
-
Onko kokemuksia tästä vallu koneisesta verkusta. Meniskö "yleis"koneena. Kulkeeko 40 vai 50?
sisältää vanhentunutta hydrauliikkaa mikäli heikko tuotto ei haittaa eikä pelkistetty vaihteisto (ei automaattitoimintoja) kait kelpo peli isot renkaat alle ja sopimushuoltaja koodaamaan renkaat niin avot
Jos voi vielä vaikuttaa, niin varmasti ostaisin mieluimmin tämän tehoisen perkinssin kuutosella.
naftalasku puolittuu! Käyntiääni on myös pehmeämpi. Hinnassahan ei ole juurikaan eroa
näillä onko nelonen vai kuutonen. Lisäksi nelisiipisten paluuaurojen käyttö onnistuu ilman
isoja painoja nokalla. :) :)
ja isomman kutosen saa ls hydrauliikalla ;D
Tässä muutama viikko sitten 5465 oli maaseudussa tarjouksessa 60 000€ sis.alv varustepaketilla.
Itse ostin vuosi sitten 5480 sisun nelosella tuolla hintaa. :-\
No onko äkänen kun on 4,9 l koneella??, kulutus on kanssa tietenkin jotain, viime vuonna kans Loimaan K-maataloudes kovin tohon hintaan tuollaista esittelykonetta kauppasivat, 7465 oli taas 80 000€.
Ihan tarpeeksi pirteä on ja löpön kulutus normaali.
-
Lisävarusteena pitäisi olla saatavana 100 L hyd,pumppu.Mikä
on kuormain käytössä välttämätön.Minulla on tuo malli Sisun 4-turbo.
Moottori ominaisuuksitaan aivan onneton.Alle 1500 kierrosluvun ei
tapahdu mitään,liikkeelle lähdettäessä sammuu jopa 3 alueella.
Yli 1500 tehoa kyllä löytyy minkä tehdas lupaa.Tästä johtuen
polttoaineen kulutus on suuri kevyessäkin työssä.
Mitä sä oikein vedät kun saat sen sammumaan 3 alueella . Tyhjä traktori lähtee tyhjäkäynnillä 4A:lla . Kyllä se on mulla ainakin ollut ratin ja penkin välissä vika jos traktori on sammunut. Ja mä oon aina luullu että Sisun kone on vääntävä 8) . Numeroilla ainakin vääntävämpi kuin 5465 Perkiisselin kutosella. Harvoin peltokäytössä mulla kierrokset nousee edes yli 1500. Säästövoiman otolla pyöritän ulosottoa ja silloin 540 rinkiä on 1550:lla . Tosin valintvivun väliin on pitänyt asentaa puutikku, että ei turhaa pätkäise ulosottoa kun akselin kierrokset nousevat hetkellisesti yli 630, esim paalatessa heikkoa karhoa.
-
Lisävarusteena pitäisi olla saatavana 100 L hyd,pumppu.Mikä
on kuormain käytössä välttämätön.Minulla on tuo malli Sisun 4-turbo.
Moottori ominaisuuksitaan aivan onneton.Alle 1500 kierrosluvun ei
tapahdu mitään,liikkeelle lähdettäessä sammuu jopa 3 alueella.
Yli 1500 tehoa kyllä löytyy minkä tehdas lupaa.Tästä johtuen
polttoaineen kulutus on suuri kevyessäkin työssä.
Mitä sä oikein vedät kun saat sen sammumaan 3 alueella . Tyhjä traktori lähtee tyhjäkäynnillä 4A:lla . Kyllä se on mulla ainakin ollut ratin ja penkin välissä vika jos traktori on sammunut. Ja mä oon aina luullu että Sisun kone on vääntävä 8) . Numeroilla ainakin vääntävämpi kuin 5465 Perkiisselin kutosella. Harvoin peltokäytössä mulla kierrokset nousee edes yli 1500. Säästövoiman otolla pyöritän ulosottoa ja silloin 540 rinkiä on 1550:lla . Tosin valintvivun väliin on pitänyt asentaa puutikku, että ei turhaa pätkäise ulosottoa kun akselin kierrokset nousevat hetkellisesti yli 630, esim paalatessa heikkoa karhoa.
Tier 2 vai 3 ?
Tuo mekaaninen Sisu on ainakin alakierroksilla hieman vedoton verrattuna vanhempaan samantehoiseen kutosmassikkaan (perkins 1006 120hp).
Yksinkertaisesti selitettynä, työkoneet on hommattu tuon vanhemman mukaan. 5470 vetää niitä yhtä hyvin yläalueella (yli 1500rpm) ajettaessa (esim. VOA hommat) jolloin eroa ei tiedä mutta matalien kierrosten hommissa sen huomaa.
Pumpun säätämällä siitä tulee oikein hyvä.
-
Tier 2 vai 3 ?
Tuo mekaaninen Sisu on ainakin alakierroksilla hieman vedoton verrattuna vanhempaan samantehoiseen kutosmassikkaan (perkins 1006 120hp).
Yksinkertaisesti selitettynä, työkoneet on hommattu tuon vanhemman mukaan. 5470 vetää niitä yhtä hyvin yläalueella (yli 1500rpm) ajettaessa (esim. VOA hommat) jolloin eroa ei tiedä mutta matalien kierrosten hommissa sen huomaa.
Pumpun säätämällä siitä tulee oikein hyvä.
siis mulla on just toi mekaaninen Sisu, tier 2. Joskus ennenkin kirjoittanut samasta asiasta..... toki alavääntö ei mikään maata järisyttävä, mutta nykyiseksi tehdassäätöiseksi mielestäni melko hyvä.
Mitä sä tarkoitat pumpun säätämisellä, pelkkää sopparuuvin ruuvausta vai myös muuta? Nykyään sopparuuvia on pyöritetty (muistaakseni puoli kierrosta) HUOLTOPÄÄLLIKÖN ja HUOLTOYRITTÄJÄN suositellessa sitä. Heidän mielestä kone vaatii hiukan piristystä toimiakseen siten kuin moottorit on alunperin tarkoitettu toimimaan ;D. Mutta vaikea muistella ja todeta muuttuiko joku ruuvaamalla, luultavasti ainakin hiukan , mutta mitään järisyttävää sillä ei varmaan aikaan saatu ::) mutta riittää mulle 8)
-
Tier 2 vai 3 ?
Tuo mekaaninen Sisu on ainakin alakierroksilla hieman vedoton verrattuna vanhempaan samantehoiseen kutosmassikkaan (perkins 1006 120hp).
Yksinkertaisesti selitettynä, työkoneet on hommattu tuon vanhemman mukaan. 5470 vetää niitä yhtä hyvin yläalueella (yli 1500rpm) ajettaessa (esim. VOA hommat) jolloin eroa ei tiedä mutta matalien kierrosten hommissa sen huomaa.
Pumpun säätämällä siitä tulee oikein hyvä.
siis mulla on just toi mekaaninen Sisu, tier 2. Joskus ennenkin kirjoittanut samasta asiasta..... toki alavääntö ei mikään maata järisyttävä, mutta nykyiseksi tehdassäätöiseksi mielestäni melko hyvä.
Mitä sä tarkoitat pumpun säätämisellä, pelkkää sopparuuvin ruuvausta vai myös muuta? Nykyään sopparuuvia on pyöritetty (muistaakseni puoli kierrosta) HUOLTOPÄÄLLIKÖN ja HUOLTOYRITTÄJÄN suositellessa sitä. Heidän mielestä kone vaatii hiukan piristystä toimiakseen siten kuin moottorit on alunperin tarkoitettu toimimaan ;D. Mutta vaikea muistella ja todeta muuttuiko joku ruuvaamalla, luultavasti ainakin hiukan , mutta mitään järisyttävää sillä ei varmaan aikaan saatu ::) mutta riittää mulle 8)
Tässä suora ja mielestäni selventävä lainaus PP-Dieselin sivuilta, on autosta kirjoitettu mutta sama asia.
Dieselpumppu irroitetaan, pestään ja avataan. Tämän jälkeen pumppu kiinnitetään testipenkkiin ja tarkistetaan sen kunto. Syöttöä lisätään niin että teho paranee mutta kone ei savuta liikaa. Säätökortissa annetut arvot, esim. huippukierrokset, tyhjäkäynti ja kuormanottokyky asetetaan kohdalleen.
Kun säädöt on suoritettu, pumppu tasataan niin että jokaiselle sylinterille tulee saman verran polttoainetta. Sylinterikohtainen tasaaminen on mahdollista vain rivipumpuissa. Lopuksi pumppu asennetaan takaisin, laitetaan ajoitus optimaaliseen kohtaan ja koekäytetään.
Dieselpumpun huoltoon kuluu aikaa 5-8 tuntia, automallista ja lisälaitteista riippuen. Dieselpumpun huolto ja viritys lisää huomattavasti moottorin tehoa ja vähentää polttoaineen kulutusta.
Seuraavaksi joku ilmoittaa että ainakin kaks jenkaa voi lisätä syöttöä ilman mitään tuommoista hifistelyä ja että savukin on paljon komeampi. :D
-
Syöttöä lisätään niin että teho paranee mutta kone ei savuta liikaa.
***Elikkä alkaa kuluttaa enemmän, ei teho tule tyhjästä.
-
Syöttöä lisätään niin että teho paranee mutta kone ei savuta liikaa.
***Elikkä alkaa kuluttaa enemmän, ei teho tule tyhjästä.
Niin no niin, pystyyhän sitä tavaran lykkäämään puolet raakana pihalle jos oikein yrittää, toisaalta taas sopivasti säätämällä kulutus nousee vähän mutta koneen luonne paranee mukavasti.
-
sisudiesel 4 koneiset on vieny profin testissä vähemmän kun vastaava 6 perkinssi.
ajotukset kohilleen, suuttimet vaihtoon ja sopiva syötön lisäys auttaa. alkujaan ajotukset myöhäsellä ja suuttimet pienet.
-
sisudiesel 4 koneiset on vieny profin testissä vähemmän kun vastaava 6 perkinssi.
ajotukset kohilleen, suuttimet vaihtoon ja sopiva syötön lisäys auttaa. alkujaan ajotukset myöhäsellä ja suuttimet pienet.
Sillä mä sitä kovasti ihmettelinkin että huoltoasentaja ja päällikkö käskee vaan antaa lisää syöttöä kun se menee "ohi" muutenkin.... :(
Tuohon kulutukseen joutuu kyllä sanoa että vanha 6-perkins ja 4-sisu, samat maat ja koneet, perkinsissä tankissa reilu 1/4 illalla ja sisu melkein kuiva.....