Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: der bauer - 22.06.10 - klo:13:04

Otsikko: "Paska" Valtra
Kirjoitti: der bauer - 22.06.10 - klo:13:04
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=60826&a=Världspremiär för biogas-Valtra i Borgeby
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: torx - 22.06.10 - klo:15:50
samma på finska http://www.valtra.fi/news/press/2286.asp (http://www.valtra.fi/news/press/2286.asp)
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: hl - 22.06.10 - klo:22:19
valtra on paska.. ;D
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Petri - 22.06.10 - klo:22:43
Tässä on traktorin tulevaisuus, kunhan tämänhetkinen fossiilienergian alennusmyynti loppuu. Biokaasua meillä kuluisi talvella enemmän sähkön ja lämmön tuotantoon, ainakin maatalouskäytössä polttoainekulutus taitaa painottua enemmän sellaisen vuodenaikaan, kun noita kahta edellämainittua vähemmän tarvitaan. Eli saadaan biokaasullekin kulutusta ympäri vuoden.

Petri
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Jätkä - 25.06.10 - klo:12:10
Kumpi tulee voittamaan kilpailun paska vai polttokenno http://www.fwi.co.uk/Articles/2008/12/16/113541/Hydrogen-powered-New-Holland-to-be-at-Paris-Show.htm  http://www.agritek.fi/newholland_uutinen?=&pid=12594129
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: kimmo - 25.06.10 - klo:12:27
Kumpi tulee voittamaan kilpailun paska vai polttokenno

Ääni polttokennolle. Näissä kaasusysteemeissä on sellainenkin ongelma, että sitä energiaa saadaan kuljetettua varsin rajallinen määrä mukana. On se mahtavankokoinen säiliö, johon traktorin päivän energiantarve mahtuu kaasuna. Ja jos kaasua aletaan nesteyttämään, niin hinta nousee :(... Ja ovathan tuo mäntämoottorit muutenkin vähän huonoja hyötysuhteeltaan, olisikin jo aika saada uutta tekniikkaa...
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: kuu - 25.06.10 - klo:14:31
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Jätkä - 26.06.10 - klo:19:10
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.

Laskeppa aikasikuluksi montako kuutiota kaasua kuluu jos vaikka tuotetaan 150hv 18 tunnin ajan.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Tracman - 26.06.10 - klo:21:33
valtra on paska.. ;D


Taitaa myös olla ihan normaalia valtralle t151 ja t161 malleilla, et vaihteita saa renklata päälle ja pois ku ei kytkeydy jostain syystä päälle... kuuluu vain piip piip ja täytyy koittaa uudestaan, vasta muutaman kerran edestakaisin renklailusta se voi lähteä liikkeelle, ei ole väliä onko kesä vai talvi talvella menee useasti viä kauemmin  ;D Et se siitä pohjolassa tehdystä laadusta taas kerran  :D
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: kuu - 26.06.10 - klo:21:51
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.

Laskeppa aikasikuluksi montako kuutiota kaasua kuluu jos vaikka tuotetaan 150hv 18 tunnin ajan.

Jostain luin, että viherkesannolta muutaman hehtaarin niittojätteestä saataisiin tilan kaasut vuodeksi, lämmitys, traktorit autot jne.

Taisi olla tässä ohjelmassa. En jaksa kyl alkaa uudestaan kuuntelee
http://areena.yle.fi/audio/1027007
http://blogit.yleradio1.yle.fi/markkuheikkinen/biokaasu
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Terminator - 27.06.10 - klo:23:45
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.

Laskeppa aikasikuluksi montako kuutiota kaasua kuluu jos vaikka tuotetaan 150hv 18 tunnin ajan.

Siinä on se ero että sitä biokaasua voit tankata omasta paskareaktorista, mutta se vety pitää tilata jostain nesteen myymälästä ja mikähän on vedyn hinta silloin. Niin ja kyllä se vetykin tarvii kaasusäiliön samallalailla kun biokaasu.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Jätkä - 28.06.10 - klo:07:18
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.

Laskeppa aikasikuluksi montako kuutiota kaasua kuluu jos vaikka tuotetaan 150hv 18 tunnin ajan.

Siinä on se ero että sitä biokaasua voit tankata omasta paskareaktorista, mutta se vety pitää tilata jostain nesteen myymälästä ja mikähän on vedyn hinta silloin. Niin ja kyllä se vetykin tarvii kaasusäiliön samallalailla kun biokaasu.

Mitä maksoikaan sinun paskareaktori? Kyselen kun sellaista minulla ei ole.
Mutta tuohon kaasusäiliöön sillä nesteytetynkaasun energia sisältö on huomattavasti suurempi kuin pelkän kaasun. Eli pelkällä biokaasulla tarvitset suuremmat kaasusäiliöt tai käy tankkaamassa useammin päivän aikana.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Terminator - 28.06.10 - klo:08:46
Kaasukone tietysti kun on jo valmis tuote. Ja polttoainetta rajattomasti jokaisella tilalla.

Laskeppa aikasikuluksi montako kuutiota kaasua kuluu jos vaikka tuotetaan 150hv 18 tunnin ajan.

Siinä on se ero että sitä biokaasua voit tankata omasta paskareaktorista, mutta se vety pitää tilata jostain nesteen myymälästä ja mikähän on vedyn hinta silloin. Niin ja kyllä se vetykin tarvii kaasusäiliön samallalailla kun biokaasu.

Mitä maksoikaan sinun paskareaktori? Kyselen kun sellaista minulla ei ole.
Mutta tuohon kaasusäiliöön sillä nesteytetynkaasun energia sisältö on huomattavasti suurempi kuin pelkän kaasun. Eli pelkällä biokaasulla tarvitset suuremmat kaasusäiliöt tai käy tankkaamassa useammin päivän aikana.

No en omista itsekkään mitään kaasureaktoria.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: retku - 28.06.10 - klo:14:06
valtra on paska.. ;D


Taitaa myös olla ihan normaalia valtralle t151 ja t161 malleilla, et vaihteita saa renklata päälle ja pois ku ei kytkeydy jostain syystä päälle... kuuluu vain piip piip ja täytyy koittaa uudestaan, vasta muutaman kerran edestakaisin renklailusta se voi lähteä liikkeelle, ei ole väliä onko kesä vai talvi talvella menee useasti viä kauemmin  ;D Et se siitä pohjolassa tehdystä laadusta taas kerran  :D


***jätkä kyllä vetää semmosta legendaa kokoajan. mies kehuu deutsia ja haukkuu valtraa. miten tämä vaihteiden renklaus liittyy mitenkään ko juttuun?

itse en henkilökohtasesti pidä uudemmista t151,ym sarjalaisista. vanhat oli parempia. mutta ei ole tullu vastaan ainuttakaan moottorivikaa eikä vaihteiston piippailua. mistä sä nää "tiedot" ammennat?

vanhassa vara parempi, jokohan niitä mekaanisella pumpulla olevia zetor maxterroja kohta saa?
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Jätkä - 29.06.10 - klo:07:13
valtra on paska.. ;D


Taitaa myös olla ihan normaalia valtralle t151 ja t161 malleilla, et vaihteita saa renklata päälle ja pois ku ei kytkeydy jostain syystä päälle... kuuluu vain piip piip ja täytyy koittaa uudestaan, vasta muutaman kerran edestakaisin renklailusta se voi lähteä liikkeelle, ei ole väliä onko kesä vai talvi talvella menee useasti viä kauemmin  ;D Et se siitä pohjolassa tehdystä laadusta taas kerran  :D


***jätkä kyllä vetää semmosta legendaa kokoajan. mies kehuu deutsia ja haukkuu valtraa. miten tämä vaihteiden renklaus liittyy mitenkään ko juttuun?

itse en henkilökohtasesti pidä uudemmista t151,ym sarjalaisista. vanhat oli parempia. mutta ei ole tullu vastaan ainuttakaan moottorivikaa eikä vaihteiston piippailua. mistä sä nää "tiedot" ammennat?

vanhassa vara parempi, jokohan niitä mekaanisella pumpulla olevia zetor maxterroja kohta saa?

Älä sotke hl.än  kirjoituksia Jätkän kirjoituksiin, vaikkakin jätit isonalkukirjaimen pois niin silti näyttäisi siltä että kehun deutsia. Pois se minusta.
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: icefarmer - 29.06.10 - klo:10:34
valtra on paska.. ;D


Taitaa myös olla ihan normaalia valtralle t151 ja t161 malleilla, et vaihteita saa renklata päälle ja pois ku ei kytkeydy jostain syystä päälle... kuuluu vain piip piip ja täytyy koittaa uudestaan, vasta muutaman kerran edestakaisin renklailusta se voi lähteä liikkeelle, ei ole väliä onko kesä vai talvi talvella menee useasti viä kauemmin  ;D Et se siitä pohjolassa tehdystä laadusta taas kerran  :D


***jätkä kyllä vetää semmosta legendaa kokoajan. mies kehuu deutsia ja haukkuu valtraa. miten tämä vaihteiden renklaus liittyy mitenkään ko juttuun?

itse en henkilökohtasesti pidä uudemmista t151,ym sarjalaisista. vanhat oli parempia. mutta ei ole tullu vastaan ainuttakaan moottorivikaa eikä vaihteiston piippailua. mistä sä nää "tiedot" ammennat?

vanhassa vara parempi, jokohan niitä mekaanisella pumpulla olevia zetor maxterroja kohta saa?
zetku ja ammattikuski puikoissa kun kuuntelee miten vaihteita vaihtaa   ;)   http://www.youtube.com/watch?v=h7hVr-HCouc&feature=related
Otsikko: Vs: "Paska" Valtra
Kirjoitti: Tracman - 30.06.10 - klo:00:14
valtra on paska.. ;D


Taitaa myös olla ihan normaalia valtralle t151 ja t161 malleilla, et vaihteita saa renklata päälle ja pois ku ei kytkeydy jostain syystä päälle... kuuluu vain piip piip ja täytyy koittaa uudestaan, vasta muutaman kerran edestakaisin renklailusta se voi lähteä liikkeelle, ei ole väliä onko kesä vai talvi talvella menee useasti viä kauemmin  ;D Et se siitä pohjolassa tehdystä laadusta taas kerran  :D


***jätkä kyllä vetää semmosta legendaa kokoajan. mies kehuu deutsia ja haukkuu valtraa. miten tämä vaihteiden renklaus liittyy mitenkään ko juttuun?

itse en henkilökohtasesti pidä uudemmista t151,ym sarjalaisista. vanhat oli parempia. mutta ei ole tullu vastaan ainuttakaan moottorivikaa eikä vaihteiston piippailua. mistä sä nää "tiedot" ammennat?

vanhassa vara parempi, jokohan niitä mekaanisella pumpulla olevia zetor maxterroja kohta saa?



Ei mun tarvi niitä mistään ammentaa, ku tuos naapurissa on pari tuollaasta konetta ja itte isäntä kehuu näin mulle  :o Et en mä tie onko tämä sit jotain legendaa?!?!?!? Ja moottori rikot on sattuneet naapurikylän miehille joiden kanssa touhataan ja soitellaan!! Kaikki saa vetää tästä ihan omat johto päätöksensä :P Sinänsä tämä asia ei kuulu tähän juttuun, mut täytyi kommentoida ku jutun aiheena on "Paska" valtra!