Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: PaluksenSeppä - 01.02.08 - klo:22:32

Otsikko: Deutz-Faar
Kirjoitti: PaluksenSeppä - 01.02.08 - klo:22:32
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: agrobaatos - 01.02.08 - klo:22:48
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: keskomies - 01.02.08 - klo:23:51
Juu nyt on kyllä kaikkein otollisin aika vaihtaa rattomia, jos deutsis meinaa pysyä. Mutta onko sulla millanen vaihokki, eli kelpaako se yrmylle ts. onko siinä potenttiaalia saaha sella markkinoille? Millasta konetta oot aatellu ja millasia kokemuksia sulla entisistä malleista on, mitä sulla on ollut? Tossa kuullu sellasta juttua tuolta kyliltä, ettei agrotrooni ainakaa huonoimmista päästä raktoreita oo.. Kestäävät sellasissa paikoissa missä muut merkit ei kestä alakuunkaa.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: PaluksenSeppä - 02.02.08 - klo:00:22
Juu nyt on kyllä kaikkein otollisin aika vaihtaa rattomia, jos deutsis meinaa pysyä. Mutta onko sulla millanen vaihokki, eli kelpaako se yrmylle ts. onko siinä potenttiaalia saaha sella markkinoille? Millasta konetta oot aatellu ja millasia kokemuksia sulla entisistä malleista on, mitä sulla on ollut? Tossa kuullu sellasta juttua tuolta kyliltä, ettei agrotrooni ainakaa huonoimmista päästä raktoreita oo.. Kestäävät sellasissa paikoissa missä muut merkit ei kestä alakuunkaa.

Vaihtoon olisi menossa Agrotron 120MK2,vm.2002.Maatalousajoa karvan yli 4000 tuntia.Hieman sitä on piristetty,koska tehtaalta tulleena se tuntui laiskansitkeältä.Mitään mainittavampaa vikaa koneessa ei ole ollut takuuajan jälkeen.Silloin alkuun siinä ilmeni joitain sähkövikoja,niitä nyt on muissakin nykytraktoreissa.

Tyytyväinen täytyy sanoa olevansa,varsinkin nyt kun merkin edustuksen jatkuvuus varmistui.Kyllä Deutz ainakin meillä on toiminut moitteetta,tietysti täytyy muistaa että kaiken saa varmasti rikottua jos järki ei ole mukana (merkistä riippumatta).Olen ajatellut tuota teholuokkaa yli 150 hv.Koska tämä isompi 7 litrainen tuntuu hyvältä ja on jo ennestään tuttu malli 150.7 tulisi ensisijaisesti kyseeseen.Mikäli halukkuutta myyjän puolelta ilmenee voin harkita myös mallia 1160.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: Heino Leino - 02.02.08 - klo:09:21
...kele, joko etustusrauhanen on kunnossa?
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: articla - 02.02.08 - klo:11:28
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

Älä ihmeessä mene tekemään kauppaa Valtraan.
Mikäli tilallasi tehdään paljon heinä/säilörehu hommia suosittelen erittäin lämpimästi Deutzin TTV:tä.
Itellä ei karjaa, mutta vähäiset niitot, pöyhinnät, karhotukset, paalaukset ja viljan kylvö jyrsinkylvönä, TTV todella kätevä näissä.
TTV on myös tosi ketterä, käytännössä senkin vasta huomaa.
Suunnanvaihto on jouheva, ei nykäse eikä rytkäytä.
Edellisessä traktorissa 4-pikavaihdetta, nykyään portaaton, takaisin en vaihtaisi.
Onko Valtrassa niitä pikavaihteitakaan kuin 3 ? Ja kaartosäde valtava.
Hintaa kun vertaat ominaisuuksiin niin luulen että valintasi on selvä.
Etenkin kun olet jo valmiiksi sinut Deutzin kanssa.
Veikkaan että Vallusta tulee varusteltuna kalliimpi kuin TTV:stä.

Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: articla - 02.02.08 - klo:11:31
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...

Kalliita ovat, se on totta. Mutta ei niin kalliita kuin Keskon nykyisessä 1. merkissä. Huoltomieheltä kuultu, pitäisi olla faktaa.
Ja jospa Yrma osaisi hinnoitella huolto-ja varaosat hieman asiakasystävällisemmin.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: potatofarmer - 02.02.08 - klo:16:24
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

Älä ihmeessä mene tekemään kauppaa Valtraan.
Mikäli tilallasi tehdään paljon heinä/säilörehu hommia suosittelen erittäin lämpimästi Deutzin TTV:tä.
Itellä ei karjaa, mutta vähäiset niitot, pöyhinnät, karhotukset, paalaukset ja viljan kylvö jyrsinkylvönä, TTV todella kätevä näissä.
TTV on myös tosi ketterä, käytännössä senkin vasta huomaa.
Suunnanvaihto on jouheva, ei nykäse eikä rytkäytä.
Edellisessä traktorissa 4-pikavaihdetta, nykyään portaaton, takaisin en vaihtaisi.
Onko Valtrassa niitä pikavaihteitakaan kuin 3 ? Ja kaartosäde valtava.
Hintaa kun vertaat ominaisuuksiin niin luulen että valintasi on selvä.
Etenkin kun olet jo valmiiksi sinut Deutzin kanssa.
Veikkaan että Vallusta tulee varusteltuna kalliimpi kuin TTV:stä.



Sietääkö TTV tehonnostoa kuinka paljon,itellä tällä hetkellä agrotronit 135 ja 130 kummatkin reilusti piristettyjä.
135 mallia 01 ja oon tuumannu tota portaatonta korvaamaan sen lähivuosina ,tulis lähinnä muokkaus,kuljetus ja perunannostokoneen veturiksi.
Onko vakiosäädössä kuinka hengetön tienpäällä ja millä kierroksilla kulkee 50kmh.
Tähän astisiin agrotroneihin erittäin tyytyväinen ainoastaan tuo keskon poukkoilu v¤¤¤ttaa josko yrmy olis luotettavampi yhteistyökumppani.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: articla - 02.02.08 - klo:19:25
Lainaus käyttäjältä: potatofarmer link=topic=1874.msg24228#msg24228


[/quote

Sietääkö TTV tehonnostoa kuinka paljon,itellä tällä hetkellä agrotronit 135 ja 130 kummatkin reilusti piristettyjä.
135 mallia 01 ja oon tuumannu tota portaatonta korvaamaan sen lähivuosina ,tulis lähinnä muokkaus,kuljetus ja perunannostokoneen veturiksi.
Onko vakiosäädössä kuinka hengetön tienpäällä ja millä kierroksilla kulkee 50kmh.
Tähän astisiin agrotroneihin erittäin tyytyväinen ainoastaan tuo keskon poukkoilu v¤¤¤ttaa josko yrmy olis luotettavampi yhteistyökumppani.

Lukaseppas linkin takaa löytyvä tiedote.
Luulen ettei tarvitte piristellä tuota mallia.
Ei muuta kun Yrmalta vaihtokauppaa hieromaan 135:lla.

http://www.samedeutz-fahr.com/deutz-fahr/rep/news/1158/pdf/DF15-Agrotron_630_TTV-eng.pdf
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: Teutsi - 03.02.08 - klo:21:19
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...

Kalliita ovat, se on totta. Mutta ei niin kalliita kuin Keskon nykyisessä 1. merkissä. Huoltomieheltä kuultu, pitäisi olla faktaa.
Ja jospa Yrma osaisi hinnoitella huolto-ja varaosat hieman asiakasystävällisemmin.
piti kesällä 150 deutsiin syyläri hommata kun rupesi vuotamaan eikä voinut korjata. k-varaosan kautta jos olisi tilannut olisi hintaa kertynyt 998€ tilaus aika  noin viikko,(syyläri siis saksassa).no sähköpostia koneliike marjokankaalle kas kummaa sama syyläri 720€ +20€ toimituskuluja lähimpään matkahuoltoon. Sama juttu Pöttingerin varaosissa vastaterä noukinvaunuun k-varaosassa 45€. edustus kun muuttui Agritekille vastaterän hinta 20€. Eli kyllä PIRKKA koneiden varaosien hinnoissa on ILMAAAAAA....ainiin ja niita plussa pisteitä ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: JaskaR - 03.02.08 - klo:22:17
Paikallinen Deuzin huoltomies epäili vahvasti, että tulee deuzin osat halpumaan edustus vaihdoksen myötä. Keskolla on katetta vara-osa kaupassa heti kunnolla. Huoltomieskin tilaa suodattimet valmistajalta suoraan kun saa puolet halvemmalla kuin keskolta. Viime keväänä oli keskolaiset kaupanneet suodattimia huoltomiehille -15% hinnasta, ensin vain nostivat hintoja 30%. Että todella edullista.
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: Maalaispoika - 03.02.08 - klo:22:19
Se on vähän sama juttu jontikan putsarien ja varaosien kanssa, Laukkaselta saa paljon halvemmalla, vaikka joutuisi vähän postimaksuakin maksamaan. Hyvä esimerkki oli, kun suunnanvaihdon vaijeri katkesi. Soitto Laukkaselle klo 16.50 ja uusi vaijeri tuli postin mukana seuraavana aamuna klo 9.00. Poonusta siitä ei tosin tullu. ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: KJL - 03.02.08 - klo:23:20
Paikallinen Deuzin huoltomies epäili vahvasti, että tulee deuzin osat halpumaan edustus vaihdoksen myötä. Keskolla on katetta vara-osa kaupassa heti kunnolla. Huoltomieskin tilaa suodattimet valmistajalta suoraan kun saa puolet halvemmalla kuin keskolta. Viime keväänä oli keskolaiset kaupanneet suodattimia huoltomiehille -15% hinnasta, ensin vain nostivat hintoja 30%. Että todella edullista.
Varaosahinnan muodostuminen on vähä kinkkinen juttu... Tehdashinta+rahti Suomeen+vero+varastointikustannus+katetavoite+alennusvara=ovh.

Jotenki noin se menee. Mitä harvinaisempi osa ja kenties kauemmin makaa varastossa, sen kalliimpi.

Siitä huolimatta kannattaa käyttää alkuperäisvaraosia. Jontikasta tekee alkuperäisosat Jontikan, Massikasta Massikan, Deutzista Deutzin, jne...
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: Gray bear - 04.02.08 - klo:00:23
Muistaako kukaan oliko ensimmäinen malli 8005, joka tuli 6 sylinteriseksi. ohjaus oli jo silloin hydrostaattinen
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: Make - 04.02.08 - klo:09:51
http://www.konedata.net/Traktorit/deutz6006.htm
Otsikko: Vs: Deutz-Faar
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 04.02.08 - klo:11:54
http://www.konedata.net/Traktorit/deutzD40.htm