Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mike - 01.02.08 - klo:21:24
-
Syötön lisäys,kuinka tapahtuu,onnistuuko kotikonstein?
-
Syötön lisäys,kuinka tapahtuu,onnistuuko kotikonstein?
mietitäänpä nyt...
6150
6255
6455 onnistuu...
ei tule mieleen 6550...
-
Pysytäänpäs aiheessa.Vihollisen tekeleestä kyse eli valtra.
-
Pysytäänpäs aiheessa.Vihollisen tekeleestä kyse eli valtra.
Sehän riippuu vuosmallista, oliko ennen vuotta 2004 mek.pumppu eli ruuvausta...myöhempiin lastua,lastua....KCR, Steinbauer jne....
-
2003.Serkun kone.Mistä ruuvataan? Kun en ole moista moottoria edes nähnyt.
-
2003.Serkun kone.Mistä ruuvataan? Kun en ole moista moottoria edes nähnyt.
kröhm...
lukivika... se kirjoitetaan isolla äffällä...
-
2003.Serkun kone.Mistä ruuvataan? Kun en ole moista moottoria edes nähnyt.
En tunne myöskään, oon koneita naapuris nähnyt, useita, vuosittain lähes vaihtaa, vaan eipä soppaa siinä talossa lisätä, joten ei edes katottu ruuveja ;)....Olisko se Boschin pumpulla vai vieläkö Stanadyne, 6350:ssä ainakin oli ???
-
fukivika ??? Erektiohäiriö ???
-
Stanadynen pumppu siinä lienee. Muistelen joskus kuulleeni että sieltä löytyisi joku ruuvi mitä kääntämällä saa hieman lisää önkyä. Paras viritys noille stanalla pilatuille koneille kai kuitenkin on boschin jakaja- tai rivipumpun asennus...
PS. Mukava huomata että Miken suku ei olekaan ihan toivotonta sakkia ;)
-
jos ittelläs ei oo kokemusta kys hommassa niin paikallinen valtra huoltomies sen kyllä tekee jos sattuisi olemaan dyno siellä pajalla aina pareen
-
Eipä stanan pumpusta juuri mitään saa irti ilman sisuskalujen vaihtoa. Ehkä joissain malleissa vois saada siitä luukun takaa. Ne taitaa olla sen verran tarkalle mitoitettu, ettei ruuvaamalla pal mitään irtoa. Kokemukset tosin vain 6300-mallista.
-
Stanas saattaa olla säätövaraa vaikka kuinka tai sitte ei juuri mitää. Riippuu mikkä palikat siälä on sisällä. Uusilla säätöpaloolla saa stanastaki voimmaa vaikka kuinka, mutta pumppu on avattava ja hintaa kertyy joitaki satasia.
-
hankalaa itsellä 6650 tehon lisä alle 10hp .stanas pienimmät kengät pumpussa ja keski ruuvissa ei juuri varaa ja savutus lisääntyy ei nättiä.alipaine kalvon korjaus säännöllisesti pumpun kyljessä vaikuttaa enemmän.
-
Alipainekalvo jo rikki? koneella ajettu alle kaksituhatta tuntia.Missä se keskiruuvi on?
-
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
-
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.
-
Ei ole välijäähdyttimestä apua tuohon vaivaan.Pienennä syöttöä tai isompi turbo.Saako ilmaa?
-
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.
Sinne mitää vesikuuleria kannata laittaa, non tehottomia ja pirun kallihia. Syylärin etehe ilimajähärytteene mialummin. Miksei se pikkuusen savuutusta vähennä se kuuleri muttei kiihrytyspöllährystä mihinkää poista.
-
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
Elikkäs pystyy tekemään irroittamatta pumppua.
-
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.
Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.
Sinne mitää vesikuuleria kannata laittaa, non tehottomia ja pirun kallihia. Syylärin etehe ilimajähärytteene mialummin. Miksei se pikkuusen savuutusta vähennä se kuuleri muttei kiihrytyspöllährystä mihinkää poista.
***juu. jos tilaa on keulas niin ilma cooleri.
täs on yksi esimerkki valtra 6750:
http://www.intercooler.fi/img_L//Valtra6750vm-02_001.jpg
myös stanadyne vaihtunu bossin riviin. moottoritehot siellä 180hv nurkilla
-
Onpas paljon nelosesta.Noilla tehoilla on välijäähdytin oltava,muuten sulaa.Aika hässäkkä tuo valtran konehuone.
-
Kun kyseessä oli matalakierrosmalli 6750 niin toki myös kiinnostaa miten alkuperäiselle ahtimelle kävi, joutuiko vaihtoon ? ja pitikö myös hydrauliikkapumppu vaihtaa normaaliin vaan saatiinko nuo tehot alle 2000 kierroksella ?
Mites muuten kennot pääsevät kaatumaan puhdistusta varten tuon coolerin kanssa? Liekkö siellä alapäässä senverta pitkät silikoniletkut että kenno kallistuu riittävästi eteenpäin ?
-
Mites muuten kennot pääsevät kaatumaan puhdistusta varten tuon coolerin kanssa? Liekkö siellä alapäässä senverta pitkät silikoniletkut että kenno kallistuu riittävästi eteenpäin ?
Kyllä tuo Intercoolerin versio toimii puhdistettaessa aika mukavasti. Eihän se putsailua tietenkään helpota, mutta ihan ok minusta. (Asennettu 6300:een, ilmastointi löytyy myös.) Sen verran on keulassa ahdasta, että valojen moninapaliittimet piti poistaa ja kääntää nastat levälleen ja yksittäin piuhat kiinni, ynnä muuta pientä avarrusta.
Coolerin asennus oli sen verran työläs projekti, että en siihen suurin surminkaan ryhtyisi itse. Alkuperäistä vesicooleria meinasin ensin, mutta sen tehoa epäilin myös ja päädyin siten tähän ilmasta ilmaan-malliin. Valtran varaosahinnoilla cooleri ja uusi vesipumppu ja imusarja olis maksaneet enemmän kuin Intercoolerin versio asennettuna.