Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Makee - 31.01.08 - klo:16:30
-
Onko tiedossa perää että jossain päin suomee olis 7495 Dyna vt menny poikki auraushommissa?
-
On, kuvasarja murtolassa
-
On, kuvasarja murtolassa
Tai siis oli, ainakin alkuviikosta kuvia ei enää otsikon alla ollu. Poikki oli, hammaspyöriä ja kampiakselin alaosa näky kuvassa
-
Miks se topicci muuten lukittiin :-\
-
Miks se topicci muuten lukittiin :-\
Huonoa mainosta valtralle?
-
Huonoa mainosta sille kuskille joka tuon aiheutti.
Ottaakka nyt poikaset järki käteen ei voi olla Traktorin vika
jos kuski raskaasti töppää.Kerran oli koneviestissä juttu jossa tutkittiin konerikkoja niistä kuskin töppäyksiä oli yli 80 prosenttia.
Opetelkaa poikaset ajamaan ensin ja sitten vasta arvostelemaan traktoreita tuollaisten vaurioiden jälkeen.Joku roti se pitää olla.
-
Tai sitten huonoa mainosta sille traktorimerkille.
Ennen massikoissa katkesi vetovarret, että helähti, mitälie
lasia olleet. Tuossa katkenneessa massikassa näyttivät
vetovarret (tai etunostolaitteessa, nosto/työntö/puskuvarret)
aivan ehjiltä.
Silti traktori oli katkennut kuin filtteritupakka.
Onko nyt niin, että suunnan näyttäjillä on liian kiire
tehdä uutuuksia?
-
Huonoa mainosta sille kuskille joka tuon aiheutti.
Ottaakka nyt poikaset järki käteen ei voi olla Traktorin vika
jos kuski raskaasti töppää.Kerran oli koneviestissä juttu jossa tutkittiin konerikkoja niistä kuskin töppäyksiä oli yli 80 prosenttia.
Opetelkaa poikaset ajamaan ensin ja sitten vasta arvostelemaan traktoreita tuollaisten vaurioiden jälkeen.Joku roti se pitää olla.
Osittain samaa mieltä. Johonkin se pitää raja vetää suunnittelussa. Jossain täällä oli et oli kuski vetäny viittäkymppiä johonki esteeseen auran kanssa ja perässä vielä jotain... Jos lähdetään kone suunnittelemaan tuollaisen äärimmäisen käytön periaatteella niin sitten napistaan hintaa ja painoa ja tehottomuutta...
-
Asiasta tarkemmin tietämättä en halua moittia kuljettajaa sen enempää kuin Ferkua.
Mielenkiinoisempaa katkeamisesta on aiheutuneiden vaurioiden kustantaminen. Kyseessä on kuitenkin aika uusi kone ja korjaaminen tulee maksamaan paljon.
Millaisen vastuun vahingosta ottaa kesko/Aggo.
Harvalla isännällä on kattavat vakuutukset ko. tapauksia varten.
Aiempia tapauksia tiedän että sellane parisataa heppanen Fend on katkennut urakointihommissa, jossa oli etunostolaitteessa työkone.
Tehdas oli tehny muutossarjan runkoon ja maksanu kulut...
-
Eli tuon 7400-sarjan massikkan paino olisi oltava yli
10 tonnia, että kestäisi.
Sitten se olisi Fendt, jota pellolla hinaamaan tarvittaisiin kolme
traktoria.
Zetor 3011 vuodelta 1960 painoi 1600 kg, tänään samalle alustalle
tehty Zetor Proxima Plus painaa 4000 kg.
Kohta 50 vuotta runkoa on kokeiltu ja varmasti joskus katkottu.
Mutta, ehkä myös jotain runkopalkittoman valurungon teosta
opittu.
-
Asiasta tarkemmin tietämättä en halua moittia kuljettajaa sen enempää kuin Ferkua.
Mielenkiinoisempaa katkeamisesta on aiheutuneiden vaurioiden kustantaminen. Kyseessä on kuitenkin aika uusi kone ja korjaaminen tulee maksamaan paljon.
Millaisen vastuun vahingosta ottaa kesko/Aggo.
Harvalla isännällä on kattavat vakuutukset ko. tapauksia varten.
Aiempia tapauksia tiedän että sellane parisataa heppanen Fend on katkennut urakointihommissa, jossa oli etunostolaitteessa työkone.
Tehdas oli tehny muutossarjan runkoon ja maksanu kulut...
Fendtillä on äärimmäisen laadukkaan koneen maine varjeltavana ja tekevät varmsti paljon pitääkseen tuon kuvan puhtoisena. Muilla taas on enemmän tai vähemmän massatuotteen maine, ja muilla tuskin yhtä hyvä palvelu. Mutta jollain tavalla tietysti tulee tehdas vastaan, kone uusi ja kallis. Oma veikkaukseni tehdas maksaa osat ja omistaja/vakuutusyhtiö työt.
-
Kyllä kuski saa katsoa peiliin, jos tarktori katkeaa auraushommassa, todennäköisesti ajettu 30-40 km/h kiinteään esteeseen ja kun 5-6 tonnin kone toppaa kuin seinään, on voimat aika valtavat, ei sitä ainakaan valurauta kestä.
Traktorin katkeaminen ei ole mitään tavatonta, kyllä tiedän yhden fiatin katkenneen kytkimen kieppeiltä kynnöllä. Oli isommat aurat perässä ja kovassa maassa nokka aina välillä hieman hypähteli. No jonkun hypyn jälkeen sitten napsahti runko poikki. Fiatin korjaamolla vain ihmeteltiin, ei kuulemma ollut ennen niin kenellekään käynyt.
-
Joskus aikoinaan tossa kilsanpäässä katkes Zetori kytkimenkopasta kärkiauran kanssa kun aura sukelsi mäennotkoss hiekkaan sisälle. Takapotku kutosnatikoita on kynnössä katkottu kun on keulapystyssä painettu kytkin pohjaan.
-
Fendt laatu on aivan huuhaata, mikä tahansa
traktoritehdas maailmassa pystyy valmistamaan yhtä
"laadukkaan" traktorin kuin Fendt.
Jos traktori saa maksaa yhtä paljon kuin Fendt.
Kukaan ei jaksa ajaa yhdellä ja samalla Fendtillä
koko ikäänsä.
-
Esim. Agritekiltä tuli viime vuonna tiedote jossa mainittiin että etunostolaitetta ei ole tarkoitettu alueauran työntöön ja takuu ei ilmeisesti korvaa vahinkoja...
-
Onko tiedossa perää että jossain päin suomee olis 7495 Dyna vt menny poikki auraushommissa?
Niitä tuntuu katkeilevan joka puolella... Kuvat sensuroitu 8)
-
On, kuvasarja murtolassa
Tai siis oli, ainakin alkuviikosta kuvia ei enää otsikon alla ollu. Poikki oli, hammaspyöriä ja kampiakselin alaosa näky kuvassa
Oli jo eilen jostain syystä poistettu.
Epäilen, että monelle muullekin traktorille olis käyny huonosti samas tilantees.
-
Jontikassa on erillinen runko, johon etunostolaite kiinnitetään.
Oiskoha erillinen runko auttanut Fergua?
-
Luulisi, että ne nostovarret menisivät ennemmin solmuun
kuin traktori katkeaa.
Että kyllä suunnittelijoissa on vika.
Kai nyt luulisi vaikka yhden euron hintaisella murtopultilla
selviävän törmäyksistä?
-
Jontikassa on erillinen runko, johon etunostolaite kiinnitetään.
Oiskoha erillinen runko auttanut Fergua?
Niin... joka noin uskoo, voi varmaan vapaasti mennä jontikallaan kokeilemaan samaa tempausta. Löytyykö uskaliaita? Voi se sen kestääkin. Muttei enää samaan kanteen kannata kokeilla, kun fergulla jo löyhdyteltiin.
-
Kylläpä huokaa SISU vankasti vaikka 4 siipee peräs, aika sitkeenja kosteen
olosta. Tuo kun keväällä betoniksi kuivii nii siinähä muokkaa...
http://youtube.com/watch?v=fp83QB0raHw
-
Jaken etunostin on tarkoitettu aurauskäyttöön, toisin kuin nämä "etelän" etunostimet..
http://www.jake.fi/index.php?id=4249
Jontikassa etunostin muistaakseni kiinni 5 pultilla puoleltaan rungossa, eikä sovitteet yllä edes ohjaamon tasolle asti.. Luulen että pultit napsuu jos vastaavaan tälliin joutuu.. :-[
-
Esim. Agritekiltä tuli viime vuonna tiedote jossa mainittiin että etunostolaitetta ei ole tarkoitettu alueauran työntöön ja takuu ei ilmeisesti korvaa vahinkoja...
pitäis ilmeisesti olla työkonerunko?
-
Kylläpä huokaa SISU vankasti vaikka 4 siipee peräs, aika sitkeenja kosteen
olosta. Tuo kun keväällä betoniksi kuivii nii siinähä muokkaa...
http://youtube.com/watch?v=fp83QB0raHw
Kvernelandit ei olis tollaseen maahan pystyneetkään. ::)
-
Agritecnikassa katoin yhen Varion etunostolaite /
alueaura sovitusta, rungo keskeltä alle vedetty
kunnon plootu ja levyn runko alla sittä eteenpäin,
pelkkä nosto ja sivuttais voima otettiin etunostolaitteeseen.
Ei etunostolaitetta ole tarkoitettu muuhun, pillarit erikseen :)
-
Ei olis menny vt poikki jos olis ollut Brittiimperiumin moottori,ottiko silmään kuin ohut oli öljypohjan seinä niissä murtolan kuvis.100-sarjan massikassakin paksumpi.Näin on totta jumalauta. 8) Ja hyshys jotakin ryssänrattahia sieltä luuraili. :D
-
Ei etunostolaitetta ole tarkoitettu muuhun, pillarit erikseen :)
Ojala osui asian ytimeen... 8)
-
Agritecnikassa katoin yhen Varion etunostolaite /
alueaura sovitusta, rungo keskeltä alle vedetty
kunnon plootu ja levyn runko alla sittä eteenpäin,
pelkkä nosto ja sivuttais voima otettiin etunostolaitteeseen.
Ei etunostolaitetta ole tarkoitettu muuhun, pillarit erikseen :)
Monesti etukuormaimetkin saadaan solmuun juuri sellaisilla töillä joihin sitä ei ole edes tarkoitettu. Traktori olisi puskutraktori jos se olisi siihen suunniteltu. Eikä kuljettajan tyhmyyteen vaikuta mikä merkki koneen nokalta löytyy. Toisekseen kaivojen paikkoja suunnittelevilla sekä niitä kaivoja paikoilleen asentavilla on ajatukset jossain ihan muualla kuin siinä työssä mistä palkka maksetaan. Aurausvahingoissa vastuuta pitäisi siirtää myös tien omistajien suuntaan.
-
Valu oli ohutta ja vauhtiakin oli ja niin edelleen....
MUTTA!
Kysytäänpä sellaisilta kokeneemmilta joiden korvantaustat ovat jo kuivuneet,huolto tai kuskipuolelta,vastaus on sama;
Apurunko oltava jos etunostolaitteella meinaa jotain tehdä.
Mielenkiinnolla odotamme onko tehtaan ja Keskon kanta se että ei ole hulluille tarkoitettu vai tutkitaanko asiaa ja mahdollisesti tehdään jotain muutoksia.
Fendtin runko on muuten esitteestä katsottuna suhteellisen tukeva verrattuna niihin kuviin jotka murtolassa oli.
-
en ole kuvia nähny enkä tapauksesta kuullut. Tien ja väylien auraus kuitenkin sen verran riskaabelia hommaa ettei siihen ek:n ja etunostolaitteeseen tulevat aurat tule mielestäni kysymykseen. Haloo? jos vauhtia on reilusti niin ei siinä mikään kestä. Meillä on tien auruussa kone jossa on aurapuskuri ja pitkä apurunko ek:n sovitteisiin kiinni.
-
Ei olis menny vt poikki jos olis ollut Brittiimperiumin moottori,ottiko silmään kuin ohut oli öljypohjan seinä niissä murtolan kuvis.100-sarjan massikassakin paksumpi.Näin on totta jumalauta. 8) Ja hyshys jotakin ryssänrattahia sieltä luuraili. :D
***se öljypohja on massikan tekele. lohko tulee suamesta.
-
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.
-
Mitä muuta ongelmaa JD:ssa ( laatikko tiettävä ) ja mitä heikkouksia TM:issä ?
-
Kun en osaa kirjoittaakaan ajotaidoista puhumattakaan niin välistä jäi sana EI pois.TM palveli moitteetta
-
Kun en osaa kirjoittaakaan ajotaidoista puhumattakaan niin välistä jäi sana EI pois.TM palveli moitteetta
Mutta tuo JD kiinnostaa, omistan ko. merkin ( AQ2-vaihteisen ) joka ainakin pelannut todella hienosti...NH kanssa on ollut isojakin ongelmia ( etuakseli )...
-
joku sähköventtiili lähti useita kertoja irti kopin alta,öljyvuotoja,etuakselin paineakut,en edes muista enää.takuu oli ainut mikä pelasi,mut ei siitä oo apua jos joutuu lainakoneilla työt tekemään ja sähkövikoja oli myös.Mut nyt täytyy lähtee töihin,vielä jontikan kurottaja talossa ja sit on kaikki´hyvin kun siitä pääsis eroon,samanlainen huoltomiesten unelma
-
Eli Autopowerin solenoidiventtiili ongelmaa, ja TLS-etuakselissa...Helpotti ;)
Sähköistä sen verran Jontikassa : Sulakekoko mikä sulaketaulussa määrätty, on oltava AINA oikean kokoinen. Muuten tulee kuulemma ongelmaa....
-
Hyvää tapahtuneessa oli se ettei ilmeisestikkään henkilövahinkoja tullut
ja että oli kasko keskon myymässä koneessa.
-
Kuskin meriselitys hyväksyttäneen varsin monimielisesti. Ei tommosta vahinkoa tartte minkään traktorin kestää. Ennalta arvaamaton tilanne.
Voi silti mennä kokeilemaan omilla traktoreillaan, jotka eivät selitystä hyväksy. 8)
-
kyllä näitä onnettomuuksia sattuu tekeveille. olen tuossa miettinyt traktoriin turvavyötä varsinkin tieajossa voisi olla hyvä jos sattuu joku törmäys tai kolari kun noita läheltä piti tilanteita sattuu aika usein vaikka koneet ei kulje kuin vähän reilua neljääkymppiä. yhdellä tutulla meni kylkiluita poikki, pitkä sairasloma hengenlähtö lähellä kun rehupihti sukelsi soratiehen (valtra ei katkennut, teollisuus kuormaajan aisat käänty melkein 90 astetta taakseppäin) ei se vauhti vaan äkkipysäys. voisi olla halpa henkivakuutus. ei traktori normaali käytöllä katkea onnettomuudet on asia erikseen. nykytraktorit on niin hyviä ajaa ettei sitä vauhtia oikein käsitä ennen kuin törmää johonkin.
-
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.
Erittäin asiallinen kommentointi ja pulinat pois.
-
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.
Erittäin asiallinen kommentointi ja pulinat pois.
Totta. Joskus on keskusteltu ongelmista pelkästään yksityisviesteissä, että asiallisuus säilyisi. Ja merkistä riippumatta...
-
Se on se punainen konepelti sitä luulee olevansa hävittäjän vivuissa,olen itsekin kokenut sen useasti. :P
-
Se on se punainen konepelti sitä luulee olevansa hävittäjän vivuissa,olen itsekin kokenut sen useasti. :P
Ja jos istuu MTZ:ssa ( Valko-Venäjältä ) voi kuvitella istuvansa jo melkein ihan oikeesti T-55:ssa
-
Lykkäsivät täälläpäin joskus 80-luvulla uuden MB trackin ensimmäisellä aurauskeikalla korjauskelvottomaksi. HTT:n mukaan siinä ei ollut kaskoa. :-\
-
kyllä näitä onnettomuuksia sattuu tekeveille. olen tuossa miettinyt traktoriin turvavyötä varsinkin tieajossa voisi olla hyvä jos sattuu joku törmäys tai kolari kun noita läheltä piti tilanteita sattuu aika usein vaikka koneet ei kulje kuin vähän reilua neljääkymppiä. yhdellä tutulla meni kylkiluita poikki, pitkä sairasloma hengenlähtö lähellä kun rehupihti sukelsi soratiehen (valtra ei katkennut, teollisuus kuormaajan aisat käänty melkein 90 astetta taakseppäin) ei se vauhti vaan äkkipysäys. voisi olla halpa henkivakuutus. ei traktori normaali käytöllä katkea onnettomuudet on asia erikseen. nykytraktorit on niin hyviä ajaa ettei sitä vauhtia oikein käsitä ennen kuin törmää johonkin.
Tiedän yhden tapauksen, jossa urakoitsija oli linkoamassa mökkitietä ja urakkamiehen tapaan vauhtia oli reilusti. linko oli jäänyt kiinni kantoon, (tie ei sitten ollutkaan niin leveä...).Traktori pysähtyi siihen paikkaan.
Kuljettaja lensi tuulilasin läpi konepellille ja tuli tajuihinsa, mut ei tiennyt kuinka kauan oli siinä maannut. Kylkiluita oli mennyt poikki ja kasvoissa veren aiheuttamaa punoitusta.
-
Jep nuo on aika ikäviä hommia kun koneet töksähtää. Ihan pahaa teki kun eräs kaivinkoneurakoitsija kertoi kerran auranneensa tietä junaradan yli Piipon narutehtaan luona. Kone oli joku Volvon kohtuukokoinen pyöräkone alueauralla. Sattuikin sitten että vinoittain rataa ylittäessä oli aura tipahtanut just raiteen syvennykseen ja kuski päin tuulilasia. Mut kai silläkin kertaa selvittiin vain kuhmuilla.
-
Ihan vaan sen verran asian tiimoilta että mikäs tällanen If vakuutusyhtiö on joka korvaa.Vakuutusmaksukin jonkin moinen,tietysti jos koneen arvo huitelee liki100000 euroa vakuuttaakin pitää ja sitä lienee jo vaatii rahoittajakin käsittääkseni,Sitä vaan että onko sitten reilu maksumies If? kyselen.Aattelin että jos hiukan uudistas kalustoaan kohtuullisilla vakuutusturvilla?
-
Ihan vaan sen verran asian tiimoilta että mikäs tällanen If vakuutusyhtiö on joka korvaa.Vakuutusmaksukin jonkin moinen,tietysti jos koneen arvo huitelee liki100000 euroa vakuuttaakin pitää ja sitä lienee jo vaatii rahoittajakin käsittääkseni,Sitä vaan että onko sitten reilu maksumies If? kyselen.Aattelin että jos hiukan uudistas kalustoaan kohtuullisilla vakuutusturvilla?
Ei Maitopoika ei.
Mädäntynyttä purukalustoa ei edes ihvi sulle korjaa.
-
Ihan vaan sen verran asian tiimoilta että mikäs tällanen If vakuutusyhtiö on joka korvaa.Vakuutusmaksukin jonkin moinen,tietysti jos koneen arvo huitelee liki100000 euroa vakuuttaakin pitää ja sitä lienee jo vaatii rahoittajakin käsittääkseni,Sitä vaan että onko sitten reilu maksumies If? kyselen.Aattelin että jos hiukan uudistas kalustoaan kohtuullisilla vakuutusturvilla?
Ei Maitopoika ei.
Mädäntynyttä purukalustoa ei edes ihvi sulle korjaa.
Timppa nyt sinä olet löytänyt oikean avattaren jatka samaa tietä . Sillä yrmasta löytyy totuus :D :D
-
Ihan vaan sen verran asian tiimoilta että mikäs tällanen If vakuutusyhtiö on joka korvaa.Vakuutusmaksukin jonkin moinen,tietysti jos koneen arvo huitelee liki100000 euroa vakuuttaakin pitää ja sitä lienee jo vaatii rahoittajakin käsittääkseni,Sitä vaan että onko sitten reilu maksumies If? kyselen.Aattelin että jos hiukan uudistas kalustoaan kohtuullisilla vakuutusturvilla?
Ei Maitopoika ei.
Mädäntynyttä purukalustoa ei edes ihvi sulle korjaa.
Timppa nyt sinä olet löytänyt oikean avattaren jatka samaa tietä . Sillä yrmasta löytyy totuus :D :D
;D ;D Naurattaa kieltämättä tuo timpan Avatar...
-
Onhan se pyöräkuormaaja loikkakin kokemus. nimim.pyöräkuormaajalla loikkinut.
-
Onhan se pyöräkuormaaja loikkakin kokemus. nimim.pyöräkuormaajalla loikkinut.
?????
kerro nyt tyhmälle, mikä pyöräkuormain on...?
joku mustalaisten tukkualennus vekotin...?
loikit sitten pyöräpartiota karkuun vai...?
-
Siinä on pyöräkuormaaja.Nopeampi sellainen mustalaispyöräpartion kiinniottamiseen että saa oman perheen pyörät takaisin.(http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/ohjelmat/ajoneuvos/kilpailukuvat/373834.jpg)
-
Siinä on pyöräkuormaaja.Nopeampi sellainen mustalaispyöräpartion kiinniottamiseen että saa oman perheen pyörät takaisin.(http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/ohjelmat/ajoneuvos/kilpailukuvat/373834.jpg)
hieno ! :P
ikiliikkuja :
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=1844.45
-
Vai tuollainen tapaus, ollut sitten aikamoinen tälli tuossa vauhdissa..