Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Nassikka - 31.05.10 - klo:22:07
-
Ajatuksena joku nuosta raktoreista hankkia nurkkakoneeksi. Massikka on veresä että muuta en huoli. Vaan mitenköhän tuon tehon kanssa. Nyt on 690T ja se on kyllä pieni mutta mitäpä se noista todenperään vastaa? Kannatteeko ostaa tuota pientä mekaanista pumppukonetta vai pitääkö tuo olla semmoinen moniventtiili? Entäpä rengas, mahtuuko tuommoiseen laittamaan 14.9 ja 18.4 rattaat, soisipa niiden kääntyvänkin ilman että hirmuisesti joutuisi levittämään raiteväliä. Myyjä loivaa nokkaa kauppaa mutta kuinka mahtaa olla että muistaako väärin kun joskus liet saanu ilmanni näihin? Keskon lehteä luin mutta eipä osunna silimään. Kiitoksia vaan kovasti jos joku osaa auttaa.
-
Myyjä loivaa nokkaa kauppaa mutta kuinka mahtaa olla että muistaako väärin kun joskus liet saanu ilmanni näihin?
Ollut useasti kampanjassa tai kaupan päälle.
Kaikkihan ne maksaa toisaalta pitää mutta ei tällä nokan "vaihdolla" nyt pitäis ainakaan hinnan nousta jos tinkimiehen vikaa on.
-
Nyt kun esitteitä ei ole silmien alla, niin paljonkos 5455 tehoksi ilmoitetaan? Saattaapi olla että tehoissa petyt, kun nykykoneen ostat verrattuna 690T. Ja merkillä ei varmaan väliä, kaikissa sama ominaisuus ::)
-
Luiskanokka on kyllä pahuksen kätevä nurkkahommissa vaikkei kuormaajaa olisikaan.
Uudet koneet on niin paljon hiljaisempia että ainakin tuntuvat paljon tehottomammilta..
-
Nyt kun esitteitä ei ole silmien alla, niin paljonkos 5455 tehoksi ilmoitetaan? Saattaapi olla että tehoissa petyt, kun nykykoneen ostat verrattuna 690T. Ja merkillä ei varmaan väliä, kaikissa sama ominaisuus ::)
5455 teho: 125 lisäteholla joka tulee käyttöön 3-4 alueilla ja VOA-käytössä.
-
Ite ottasin suurimman minkä saa mekaanisella pumpulla ja sillä vanhalla koneella.. Itselläni on 5445, vakionahan sillä ei tehny yhtää mitää.. Olisko vetäny samate kun 165 mut ihan eri kone kun otettii pumppu irti ja dieselhuollossa 25% syöttöä lisää. Ei tartte ostaa kalliita teholastuja ja on varmempi käytössä kuin sähköpumpulla tai Commonrail koneet
-
taitaa olla 5435 ainoa mekaaninen nykyään?
-
Ite ottasin suurimman minkä saa mekaanisella pumpulla ja sillä vanhalla koneella.. Itselläni on 5445, vakionahan sillä ei tehny yhtää mitää.. Olisko vetäny samate kun 165 mut ihan eri kone kun otettii pumppu irti ja dieselhuollossa 25% syöttöä lisää. Ei tartte ostaa kalliita teholastuja ja on varmempi käytössä kuin sähköpumpulla tai Commonrail koneet
5470 Mekaanisella Sisulla ..... Huollossa sanottiin, että 1/2 -2 kierrosta. Jätettiin vielä siihen puoliskaan :)
-
Ainakin KV:n maaliskuun traktoritestissä 5455 tehot olivat kotona ilman ruuvailujakin.
-
Minulla on 5470. Dynamometrillä läytyy tehtaan säädöillä se teho
minkä tehdas ilmoittaa.
Alle 1500 kierrosluvun moottorin vääntö aivan olematon.Liikkeelle
lähdettäessä sammuu jopa peltovaihteilla ellei kierroksia ole vähintään
1500.
Jos olette "ruuvanneet" niin onko tähän alavääntöön tullut parannusta?
-
Tuota Sisua moittineet että kuluttaa paljon.. yhellä isännällä täällä päin 5470 mutta nyt osti toiseksi 5455. ero on vissii aika selvä kulutuksessa.
-
Minulla on 5470. Dynamometrillä läytyy tehtaan säädöillä se teho
minkä tehdas ilmoittaa.
Alle 1500 kierrosluvun moottorin vääntö aivan olematon.Liikkeelle
lähdettäessä sammuu jopa peltovaihteilla ellei kierroksia ole vähintään
1500.
Jos olette "ruuvanneet" niin onko tähän alavääntöön tullut parannusta?
Ei taida tuo alavääntö paljon parantua ruuvaamalla, itse ainakaan en ole sitä puoliska juurikaan oikeastaan huomannut mihinään :o Vaikea enää verrata kaikkeenhan tottuu . Mutta en mä sitä oikein huonovääntöiseksi osaa sanoa, toki ero lastutettuun Valtraan mutta ei peity maisemat mustaan savuun ;D Ja polttoainetta se syö sen mitä sinne tankkaa, eihän noi Sisut ihan pihejä ole lättäpohjassa mutta mielestäni silti peltoajossa eivät mitään hirmuja löpöjuoppoja :P
-
Ite ottasin suurimman minkä saa mekaanisella pumpulla ja sillä vanhalla koneella.. Itselläni on 5445, vakionahan sillä ei tehny yhtää mitää.. Olisko vetäny samate kun 165 mut ihan eri kone kun otettii pumppu irti ja dieselhuollossa 25% syöttöä lisää. Ei tartte ostaa kalliita teholastuja ja on varmempi käytössä kuin sähköpumpulla tai Commonrail koneet
5470 Mekaanisella Sisulla ..... Huollossa sanottiin, että 1/2 -2 kierrosta. Jätettiin vielä siihen puoliskaan :)
Saakos tuommoista uutena vielä?
Saahan tuosta perkinsistäkin (5445/5455) 135hp lisäteholla kun ajaa 5460:n ohjelman sisään, pysyy "tehtaan" säädöissä ja varmasti on painoon nähden vetoja, varmasti enemmän kuin 690T massikassa.
-
On totta että 5470 polttoaineen kulutus on suuri.Sillä on aina ajettava
talla pohjassa kevyessäkin työssä muuten ei tapahdu mitään.
Toisena traktorina on Ford 7610 jolla on ajettu yli 10000 tuntia on
vieläkin huomattavasti pirteämpi kuin 5470
-
On totta että 5470 polttoaineen kulutus on suuri.Sillä on aina ajettava
talla pohjassa kevyessäkin työssä muuten ei tapahdu mitään.
Toisena traktorina on Ford 7610 jolla on ajettu yli 10000 tuntia on
vieläkin huomattavasti pirteämpi kuin 5470
Olisko tuossa nyt kyse siitä nykytraktorien "tehottomuudesta". Iso xxxx mittausjärjestelmä jo itsessään fuskaa vanhaan Diniin nähden. Ja päästönormeilla tai millä lie pilattu sitten se loppukin. :o
Ja -08 vuonna taittiin rekisteröidä viimeiset mekaaniset 5470:t
-
Kiitoksia vaan kaikille. Vaan onko kellään tuosta rengas asiasta sanottavaa? Tehon puolesta taitaa olla paras ottaa tuo 5455 ainakin siltä tuntuu kun luki mitä olette kirjotaneet. 90 hevosta tuossa vanhasa ratsussa on ja kylläpä niin ne on töitä tehneet mutta uskon että täytyypi tuon 112 paperihevosta tuota vanhusta ainakin vastata. Onhan sieltä varmaan muutama hevonen jo laitummille paremmille mennyt näillä tuneilla.
-
Kiitoksia vaan kaikille. Vaan onko kellään tuosta rengas asiasta sanottavaa? Tehon puolesta taitaa olla paras ottaa tuo 5455 ainakin siltä tuntuu kun luki mitä olette kirjotaneet. 90 hevosta tuossa vanhasa ratsussa on ja kylläpä niin ne on töitä tehneet mutta uskon että täytyypi tuon 112 paperihevosta tuota vanhusta ainakin vastata. Onhan sieltä varmaan muutama hevonen jo laitummille paremmille mennyt näillä tuneilla.
Tuas 5470 on 65 sarjalaiset, edessä 480/28 ja takana 600/38. En voi kokoa moittia.Tuo ainakin on aika kevytkin nykytraktoriksi. Paripyöriä en ole ikinä oikein oppinu ruuvaamaan ja tuo on jo aika hyvä ilmankin . Turvallinen ajella liikenteessäkin ::) Ainut mitä mää en oo viittinyt teherä on ruiskutus 10m ruiskulla , jos 12% on raidetta niin jo vähän ehkä liikaa, tai jotkut kyllä ruiskuttelee paripyörilläkin , joten en tiedä pitäiskö joskus kokeilla , miten oras nousee ::)