Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Julle - 29.01.08 - klo:22:10

Otsikko: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Julle - 29.01.08 - klo:22:10
Joskus ollutkin tästä aiheesta kyselyitä mutta ku ei löydä nyt äkkiseltää niitä nii ongelma on kun ei tule lämmintä nestettä lämppärille asti enään, paitti  ku pitää koneessa 2000 kiekkaa. Mitä tehdä asialle? kone 8550 valuvika..
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: ijasja2 - 29.01.08 - klo:22:13
Vaihat kansipahvin.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Heino Leino - 29.01.08 - klo:22:13
eiku vaeheta uus varijo, siinä ei vilu kerkie tulla kun vekseli lankejaa
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: juumassi - 29.01.08 - klo:22:15
eiku vaeheta uus varijo, siinä ei vilu kerkie tulla kun vekseli lankejaa

joo varion kopis on kokoajan tuskanhiki ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: SAS - 30.01.08 - klo:12:43
Kansipahvin voi tarkastaa sillä että laittaa aivan täyteen syylerin ja käynnistää koneen ja antaa käydä esim 1500 kierrosta minuutissa ja koko ajan tarkkaillen syylerin aukolla niin kauan kunnes termostaatti aukee silloin pitäisi tulla isoin ilma kupla ryöppy mutta sitä tulee kyllä tasasesti lähes alusta asti jos kansipahvi tai kansi tai putkivika.
Seuraava tarkastus kohde on hytin katossa olevat letkut .Olen kuullut tapauksen jossa letkut oli laitettu jo uutena luuttuun kattotilassa ja vuosien päästä vasta alettiin ihmetellä kun letkut vanheni ja menivät lopullisesti luttuun ,tarkista samalla kennon läpimeno vedellä elikkä huuhtele se ,siellä voi olla ulkopuolella moskaa ja sisäpuolella kattilakiveä jos nesteitä ei ole vaihdettu tarpeeksi usein ja jos syyleri vetenä on käytetty raanavettä jossa on rautaa.
Jos on rautaa vesijohtovedessä käytä aina tislattua vettä eli vaikka akkuvettä.Katon irrotus onnistuu kahdelta paremmin kuin yhdeltä,mutta uudemissa malleissa katossa on luukku josta voi ainakin kennon puhdistaa mutta en ole varma näkyykö siitä letkut.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: KJL - 30.01.08 - klo:14:47
Vaihat kansipahvin.
Varsinkin, jos lämpömittari näyttää koneen olevan hyvinkin lämmin. Vedenhän pitäis kiertää sinne hytin kennostolle ihan hyvin tyhjäkäynnilläkin, jos sitä vaan on tarpeeksi...
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: X120 - 30.01.08 - klo:14:55
Niin. ainaki nelipyttysestä loppuu ekana lämmöntulo hyttään jos syystä tai toisesta nesteet vähenee. Esim jatkuvan roikassa pitämisen vuoksi.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Halliorja - 30.01.08 - klo:16:27
Kansipaffi..
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Julle - 30.01.08 - klo:20:29
näinkii onneton vehje et kanspahvi menee 1000 kiekan käytössä?? Eli sama ku kuskaa sulattamoo koko paskan. Aiemmin ei tarvinnu kierroksia näin paljoo et vesi kierti mut nyt tarvii tosiaan enemmän. Liekkö vesipumpusta vois löytyä syytä? Tosin lämmöt ei kyllä koneessa nouse normaalia ylemmäs. Nestettä on kyllä tarpeeks mut ei tuu lämpöä oikee. Pitää koetella noita neste katselmuksia sun muita kuhan täs ny kerkee.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: turbox - 30.01.08 - klo:20:49
olisko nyt vaikka viisain kysyä valtran huollosta ennen ku kyselee täältä hevosmiesten tietotoimistosta..
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: KJL - 30.01.08 - klo:21:21
Ei vesipumppu tarvi ihmeitä kajahtaakseen. Syksyllä meni 8130:n vesipumppu niin, että alko vuotaa öljyä pakkasnesteen sekaan, mut ei toisinpäin. Pumppu kun on siinä ratasvetonen. Tulos oli se, että lämpömittari näytti koneen kiehuvan, mutta sormeen vesi tuntu lähinnäkin haalealta eikä hyttiinkään tullu lämpöjä. Vielä ei oo ilmenny mitää lisäoireita, nyt on uusi pumppu - varaosatakuuseen...

Eikä täs HMTT:s mitään vikaa ole...
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: samppaj76 - 30.01.08 - klo:21:51
voi olla vesipumppu jos vesi ei kierrä muuta kuin kierroksilla. tai liian vähän nestettä.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: mike - 30.01.08 - klo:22:02
näinkii onneton vehje et kanspahvi menee 1000 kiekan käytössä?? Eli sama ku kuskaa sulattamoo koko paskan.
NONI NONI.Sillälailla,se on sitä itteensä sano äiti ja vei tikulla ulos.Rautanauloiks vaan. 8)
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Julle - 31.01.08 - klo:16:36
nestettä yllinkyllin mut ei tuu kovin kaksisesti kyllä lämpöä. Vesipumppu kyllä "itki" 06 kesällä ja aattelin et taitaa päästä kohta remppaa mut sit se vaa herkeskii vuotamasta. Kyl mie sanon et on aparaatti jos kans on paskana kerta..
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: KJL - 31.01.08 - klo:21:32
nestettä yllinkyllin mut ei tuu kovin kaksisesti kyllä lämpöä. Vesipumppu kyllä "itki" 06 kesällä ja aattelin et taitaa päästä kohta remppaa mut sit se vaa herkeskii vuotamasta. Kyl mie sanon et on aparaatti jos kans on paskana kerta..

Termostaatti tsekattu? Jääpi yleensä auki-asentoon, kun rikkoutuu. Toisinkin voi käydä. Syssyllä oli 8130:n vesipumppujutun yhteydes toinen termostaatti jumis ja toinen ok. (kaks vierekkäin). Molemmat vaihtoon ja uutta pumppua odotelles alkuperäinen (ajoittain vetistelevä) pumppu ladon nurkasta takas kiinni.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Maalaispoika - 31.01.08 - klo:22:03
Mä vaihdoin myös termostaatin 390:iin samalla, kun vaihdoin uuden syylärin. Aikaisemmin ei paljon hytissä lämpöä huomannut, eikä lämpömittarikaan noussut, mutta nyt kyllä tarkenee. Olihan se vanha termostaatti jo häjyn näköinenkin, ettei ihme ole ollukaan, kun ei lämmennyt.
Otsikko: Vs: Vallu lämmin mutta kuljettaja kohmeessa..
Kirjoitti: Julle - 01.02.08 - klo:08:24
ei oo termostaattia tullu katottua viel mut jos siihe tänää kerkeis vähä perehtymään.