Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 29.04.10 - klo:21:37
-
sisun kolmoskone??
-
On :o
-
Pitääpä omaanki 455 sisuun ruuvata yli sata heppaa ja 450 nm vääntöä ::)
-
johan monessa 505 ja 605 on ollu yli 10v se 100hv ruuvattuna.
jos vertaillaan niin eihän se oo kun 200hv 6.6l koneesta.
-
Pysyykö 505 ssä (100 hv)lämmöt kurissa äestyksessä jos vaikka 4,5 metrin lapiorulla perässä? Välijäähdytin tietysti laskee lämpöjä.
-
Pysyykö 505 ssä (100 hv)lämmöt kurissa äestyksessä jos vaikka 4,5 metrin lapiorulla perässä? Välijäähdytin tietysti laskee lämpöjä.
4 metrin lapiorulla? Puhutaanko äkeestä? Eihän se mee tuon kokosella koneella mihinkään.
-
täällä 3m lapiorullan eteen tarvii 8400 valmetin...
suottaapi tuo lämpöjä nostella. vakioturbohan on sama kun ruohonleikkurissa.
pikku muutoksilla saa ihan toimivan. 5 reikäset suutinkäret ja 805:n turbo ens alkuun.
tuommosesta koneestahan saa vaikka mitä irti, mutta vaatii jo enemmän sepittelyä. voimansiirtohan kestää juuri ja juuri sen 140hv jos rauhallinen kuski.
-
johan monessa 505 ja 605 on ollu yli 10v se 100hv ruuvattuna.
jos vertaillaan niin eihän se oo kun 200hv 6.6l koneesta.
Marktoberdorfissa tehtaalla ekalla yrittämällä testiin jäläkeen laitettiin nootteja
Ylivakerille Linnavuoreen juopon kesyttämiseksi ;D
Toisella yrityksellä kuulemma kelepasj rimaa hipoen Fendtille ::)
-
Täälläpäin vetelevät yhdessä talossa 605 Vallulla 9 rivistä jurtinjyrsinkylvöyhdistelmää. 4 m Lelyn vaakatasojyrsin ja puhallin Tive perässä.
-
Marktoberdorfissa tehtaalla ekalla yrittämällä testiin jäläkeen laitettiin nootteja
Ylivakerille Linnavuoreen juopon kesyttämiseksi ;D
Toisella yrityksellä kuulemma kelepasj rimaa hipoen Fendtille ::)
[/quote]
Ai että oli ensin liian villit hevoset fendtin voimansiirrolle? ;D
-
Minäkin olen kuulut Linnavuoren insinöörien kiroavan että "perkele!!!!!! Tekisivät sielä Saksassa voimansiiron joka kestää oikeita mootoreita."
-
fretti onkin se halpa kopio scluteristä.. ;D ;D
-
Täälläpäin vetelevät yhdessä talossa 605 Vallulla 9 rivistä jurtinjyrsinkylvöyhdistelmää. 4 m Lelyn vaakatasojyrsin ja puhallin Tive perässä.
Lämmin liekki mäntien päällä... :o :o
Mäntävaurion riski on kyllä suuri tällä yhdistelmällä.
Fendtistä vielä että on kyllä terhakka peli. Ja ketterä. Tyhjäkäynnillä tuo mieleen entisaikojen
pikkukakkosen... ;) ;)
-
Minäkin olen kuulut Linnavuoren insinöörien kiroavan että "perkele!!!!!! Tekisivät sielä Saksassa voimansiiron joka kestää oikeita mootoreita."
Pääsääntöisesti Saksalainen voimansiirto kyllä kestää. Samaa en kyllä menisi sanomaan näistä
Suolahden kokoonpanotehtaan vaihdetokkosista... Ysisatasista valtroista rataslaatikot lähes
poikkeuksetta ollut jo lattialla kertaalleen... vaihteiston sivuakseli on laakeroitu liukulaakerein !!!
Pienillä kierroksilla iso vaihde silmässä mopottaen ja vielä vanhat kermat tokkosessa niin hyvä tulee !!
Ja vaihteistoremontti maksaa saman verran kuin fendtin vaihtolaatikko...
Mega ja T-sarjan vaihteistoja pehmitetty tarpeeksi nevalla kärryn edessä.
Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta... :-\ :-\ :-\
-
Minäkin olen kuulut Linnavuoren insinöörien kiroavan että "perkele!!!!!! Tekisivät sielä Saksassa voimansiiron joka kestää oikeita mootoreita."
Pääsääntöisesti Saksalainen voimansiirto kyllä kestää. Samaa en kyllä menisi sanomaan näistä
Suolahden kokoonpanotehtaan vaihdetokkosista... Ysisatasista valtroista rataslaatikot lähes
poikkeuksetta ollut jo lattialla kertaalleen... vaihteiston sivuakseli on laakeroitu liukulaakerein !!!
Pienillä kierroksilla iso vaihde silmässä mopottaen ja vielä vanhat kermat tokkosessa niin hyvä tulee !!
Ja vaihteistoremontti maksaa saman verran kuin fendtin vaihtolaatikko...
Mega ja T-sarjan vaihteistoja pehmitetty tarpeeksi nevalla kärryn edessä.
Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta... :-\ :-\ :-\
osaakko sanoa mikä akseli valmistaja tekee ventille etu-akselit..?
-
Minäkin olen kuulut Linnavuoren insinöörien kiroavan että "perkele!!!!!! Tekisivät sielä Saksassa voimansiiron joka kestää oikeita mootoreita."
Pääsääntöisesti Saksalainen voimansiirto kyllä kestää. Samaa en kyllä menisi sanomaan näistä
Suolahden kokoonpanotehtaan vaihdetokkosista... Ysisatasista valtroista rataslaatikot lähes
poikkeuksetta ollut jo lattialla kertaalleen... vaihteiston sivuakseli on laakeroitu liukulaakerein !!!
Pienillä kierroksilla iso vaihde silmässä mopottaen ja vielä vanhat kermat tokkosessa niin hyvä tulee !!
Ja vaihteistoremontti maksaa saman verran kuin fendtin vaihtolaatikko...
Mega ja T-sarjan vaihteistoja pehmitetty tarpeeksi nevalla kärryn edessä.
Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta... :-\ :-\ :-\
osaakko sanoa mikä akseli valmistaja tekee ventille etu-akselit..?
Taitaa olla Dana-Spicer ?
http://dana.com/offhighway_systems/
-
Minäkin olen kuulut Linnavuoren insinöörien kiroavan että "perkele!!!!!! Tekisivät sielä Saksassa voimansiiron joka kestää oikeita mootoreita."
Pääsääntöisesti Saksalainen voimansiirto kyllä kestää. Samaa en kyllä menisi sanomaan näistä
Suolahden kokoonpanotehtaan vaihdetokkosista... Ysisatasista valtroista rataslaatikot lähes
poikkeuksetta ollut jo lattialla kertaalleen... vaihteiston sivuakseli on laakeroitu liukulaakerein !!!
Pienillä kierroksilla iso vaihde silmässä mopottaen ja vielä vanhat kermat tokkosessa niin hyvä tulee !!
Ja vaihteistoremontti maksaa saman verran kuin fendtin vaihtolaatikko...
Mega ja T-sarjan vaihteistoja pehmitetty tarpeeksi nevalla kärryn edessä.
Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka monta... :-\ :-\ :-\
900 lootat on muistaakseni kasattu Brasiliassa tai turkissa, ei suolahdessa.
Nuihin neva juttuihin että olen minäkin niitä kuullut.
Yhdestäkin 8400 oli revitty 250 kaakkia pellin alta. Pikavaihteetkin oli pitänyt kytkimen kanssa laittaa kun hydraalipakat eivät olisi enää tehoja ja vääntömomenttia kestäneet.
Että eiköhän sielä pehmene mikä tahaansa traktori jos siitä revitään 100-150 kaakia enemmän irti mitä tehtaalta lähtiessä on ollut.
-
Paljonko on jussip:n peurassa kaikestaan tunteja ja millä lootalla se on varustettu?
-
Paljonko on jussip:n peurassa kaikestaan tunteja ja millä lootalla se on varustettu?
eikös jonteeressä ole ZF-laatikko ;D
-
Paljonko on jussip:n peurassa kaikestaan tunteja ja millä lootalla se on varustettu?
4000h ja tietenkin portaaton.
Ok, eikä mitään oireita ole vielä näkynyt? Tuntimäärä on toisaalta vielä niin pieni että eipä tuossa saa muutenkaan mitään näkyä.
-
Paljonko on jussip:n peurassa kaikestaan tunteja ja millä lootalla se on varustettu?
4000h ja tietenkin portaaton.
Ok, eikä mitään oireita ole vielä näkynyt? Tuntimäärä on toisaalta vielä niin pieni että eipä tuossa saa muutenkaan mitään näkyä.
Yhdestäkin 8400 oli revitty 250 kaakkia pellin alta. Pikavaihteetkin oli pitänyt kytkimen kanssa laittaa kun hydraalipakat eivät olisi enää tehoja ja vääntömomenttia kestäneet.
Että eiköhän sielä pehmene mikä tahaansa traktori jos siitä revitään 100-150 kaakia enemmän irti mitä tehtaalta lähtiessä on ollut.
Lähinnä tätä juttua kommentoin.Ei nevalla mun käsityksen mukaan koneet pehmene.1 mukava körötellä pehmeällä alustalla.2 Ei kylmäkäynnistyksiä.3 maltillinen 100-150hv tehonlisäys riittää 8)
nevalle.com.... Se riippuu niin kuskista mitä koneet tekee. Tässäki yks urakoottia menetti pari luottokuskia, jokka osasi ajaa ja muutenkin ymmärsivät miten ne laitteet toimii. Tulokkaiden saavutuksia: yksi palanut kone ja yksi laatikkoremontti, ja kaikenmoista muuta pientä töpeksintää normaalista kulumisesta joutuvien hajoamisten lisäksi..