Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 25.04.10 - klo:21:54
-
Mitä raati meinaa mikä mylly tulee uuteen pian esiteltävään Fendt 900-sarjaan...?
Deutzilla ei ainakaan ole tuota 7.2 litrasta suurempaa mottia tarjolla suorana kutosena... elleivät sitten tee sellasta. V-malleja kyllä löytyy...
yksi ja ehkä mielenkiintoisin tapaus on tuo agcon oma 7-sylinterinen... mut voi olla sakemannit liikaa vastaan tätä konetta...
ja sitten Man on tietysti hyvä vaihoehto:
http://www.man-engines.com/en/industrial_engines/Construction_and_Agricultural_Engines.jsp
muistan vain lukeneeni netistä joku aika sitte et uudessa 900:sessa olisi tehoa 440hv ja tuo D2066 10.5L, 235-324kw mylly sopisi tuohon teholuokkaan hyvin ku uudessa 828 variossa on 280hp ja tuossa ja D2066 myllyssä on pienimmillään tehoa n.320hv ja suurimmillaan juuri tuo 440hv ;D eli onko MAN tekemässä paluuta takaisin ventin keulalle...
-
Mitä raati meinaa mikä mylly tulee uuteen pian esiteltävään Fendt 900-sarjaan...?
Deutzilla ei ainakaan ole tuota 7.2 litrasta suurempaa mottia tarjolla suorana kutosena... elleivät sitten tee sellasta. V-malleja kyllä löytyy...
yksi ja ehkä mielenkiintoisin tapaus on tuo agcon oma 7-sylinterinen... mut voi olla sakemannit liikaa vastaan tätä konetta...
ja sitten Man on tietysti hyvä vaihoehto:
http://www.man-engines.com/en/industrial_engines/Construction_and_Agricultural_Engines.jsp
muistan vain lukeneeni netistä joku aika sitte et uudessa 900:sessa olisi tehoa 440hv ja tuo D2066 10.5L, 235-324kw mylly sopisi tuohon teholuokkaan hyvin ku uudessa 828 variossa on 280hp ja tuossa ja D2066 myllyssä on pienimmillään tehoa n.320hv ja suurimmillaan juuri tuo 440hv ;D eli onko MAN tekemässä paluuta takaisin ventin keulalle...
Veikkaisin vahvasti tuota Linnavuoren 8,4 litraista kuutosta... Kyllä nykytekniikalla pystyy
puristamaan tästä moottorista em.tehot ja rajut vääntökäppyrät.
Tehtaan selkeä viesti on ollut että uusissa malleissa aletaan käyttämään konsernin omia moottoreita.
Kyllä pullingilla varmaan on ollut oma roolinsa moottorin tuotekehityksessä...
Eikä pariinkymmeneen vuoteen ole tullut linjalta enää vesimoottoreita ;) ;) ;)
-
Oisko tuollainen
-
Toivottavasti Suolahenbetonimyllyä ei tule :P
-
Konsernin sisältä, sisudiesel, linnavuori. Valikoimista löytyy 7 mukinen moottori, mistä saadaan varmasti tarvittavat tehot.
-
Konsernin sisältä, sisudiesel, linnavuori. Valikoimista löytyy 7 mukinen moottori, mistä saadaan varmasti tarvittavat tehot.
Linnavuoren juoppo !
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
-
Konsernin sisältä, sisudiesel, linnavuori. Valikoimista löytyy 7 mukinen moottori, mistä saadaan varmasti tarvittavat tehot.
Linnavuoren juoppo !
Yksi taloudellisimpia moottoreita. Ja laadukas. Vanhemmat putkitetaan josai heinäladon nurkassa ekan kerran 35 vuoden käytön jälkeen. Ja sitte seuraava sukupolvi voi ajaa samalla rattorilla omaan eläkeikäänsä. verottaja tykkää kun ei ole jatkuvia rattorikauppoja, ei vaihreta nyyhollantia 3 vuoden välei, vaan ostetahan 15 vuoden välein uus valametti. Ja maksetaan rahalla, ei rahoituksella.
-
Konsernin sisältä, sisudiesel, linnavuori. Valikoimista löytyy 7 mukinen moottori, mistä saadaan varmasti tarvittavat tehot.
Linnavuoren juoppo !
Yksi taloudellisimpia moottoreita. Ja laadukas. Vanhemmat putkitetaan josai heinäladon nurkassa ekan kerran 5 vuoden käytön jälkeen. Ja sitte seuraava sukupolvi voi ajaa samalla rattorilla omaan eläkeikäänsä. verottaja tykkää kun ei ole jatkuvia rattorikauppoja, ei vaihreta nyyhollantia 3 vuoden välei, vaan ostetahan 5 vuoden välein uus valametti. Ja maksetaan rahalla, ei rahoituksella.
::)
-
Mää vähän haistasin kans tuon seiskasisun kohalla sen, että konsernin sisältä on tullut käsky tehdä kone joka kävisi myös +400 hv pyörätraktoriluokkaan.
Mää veikkaan vahvasti että 900 sarjan fendtin keulalta löytyy mallimuutoksen jälkeen sisu, sama "kohtalo" odottaa köyhälistön mallejakin eli ent. farmer sarjaa jne...
-
moottorin takiahan akko oli suomessa ostoksilla eli sisu tulee joka moottori kapineeseen jollakin aikavälillä.mitä hä?
-
moottorin takiahan akko oli suomessa ostoksilla eli sisu tulee joka moottori kapineeseen jollakin aikavälillä.mitä hä?
Eipä sitä taita kohta olla muita rattorinmoottorin valmistajia ku linnavuoren poppoo ja iveco. Mimmonen valikoima Perkinssillä nykyään on? Eikös se ole nykyään Catepillarin omistuksessa?
-
moottorin takiahan akko oli suomessa ostoksilla eli sisu tulee joka moottori kapineeseen jollakin aikavälillä.mitä hä?
Eipä sitä taita kohta olla muita rattorinmoottorin valmistajia ku linnavuoren poppoo ja iveco. Mimmonen valikoima Perkinssillä nykyään on? Eikös se ole nykyään Catepillarin omistuksessa?
No onneksi jontikka tekee moottoreita niin claassikin saa sen massikan lootan eteen voimaa ;D
-
Jos itse päääjohtaja on Deutzin pommia moittinut, niin ihme on jossei Sisua tule nokalle
-
moottorin takiahan akko oli suomessa ostoksilla eli sisu tulee joka moottori kapineeseen jollakin aikavälillä.mitä hä?
Eipä sitä taita kohta olla muita rattorinmoottorin valmistajia ku linnavuoren poppoo ja iveco. Mimmonen valikoima Perkinssillä nykyään on? Eikös se ole nykyään Catepillarin omistuksessa?
No onneksi jontikka tekee moottoreita niin claassikin saa sen massikan lootan eteen voimaa ;D
Tietenkin on tämä Tsekin lahja maataloudelle, zetor. Sehä valmistaa itte moottorinsa.
-
moottorin takiahan akko oli suomessa ostoksilla eli sisu tulee joka moottori kapineeseen jollakin aikavälillä.mitä hä?
Eipä sitä taita kohta olla muita rattorinmoottorin valmistajia ku linnavuoren poppoo ja iveco. Mimmonen valikoima Perkinssillä nykyään on? Eikös se ole nykyään Catepillarin omistuksessa?
No onneksi jontikka tekee moottoreita niin claassikin saa sen massikan lootan eteen voimaa ;D
Tietenkin on tämä Tsekin lahja maataloudelle, zetor. Sehä valmistaa itte moottorinsa.
Mitenkään Tsekkiläisiä väheksymättä, niin ainakin kuusipyttyisissä sisudieseleissä on pyörinyt jo
pitemmän aikaan Tsekkiläistä alkuperää oleva KAMPIAKSELI...
:) :) :) :)
-
Mitenkään Tsekkiläisiä väheksymättä, niin ainakin kuusipyttyisissä sisudieseleissä on pyörinyt jo
pitemmän aikaan Tsekkiläistä alkuperää oleva KAMPIAKSELI...
:) :) :) :)
Mistä tiedät
-
Mitenkään Tsekkiläisiä väheksymättä, niin ainakin kuusipyttyisissä sisudieseleissä on pyörinyt jo
pitemmän aikaan Tsekkiläistä alkuperää oleva KAMPIAKSELI...
:) :) :) :)
Mistä tiedät
bobbarilla on pirtti pöydällä kampeli,viihtyy paremmmin pirttisaralla ;D
-
Mitä väliä sillä oikeesti on minkämerkkisestä moottorista Varioon teho ajetaan?
Pistetään vaan säädöt kohdalleen,eli sovitetaan motti+vaihteisto synkroniin ja VOT käy ja kukkuu.
-
Mitenkään Tsekkiläisiä väheksymättä, niin ainakin kuusipyttyisissä sisudieseleissä on pyörinyt jo
pitemmän aikaan Tsekkiläistä alkuperää oleva KAMPIAKSELI...
:) :) :) :)
Mistä tiedät
Pari vuotta sitten jututin metkossa sisudieselin setiä...
Laatuongelmat loppu siihen paikkaan akselivalmistajan vaihduttua.
Kertoohan tractorpulling jotain kampiakselin kestävyydestä!
Siellä monella muulla merkillä kokkare tulee kattoon kuka kiusaa... :D :D
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
Se on hyvä ku tääläkin tulee välillä faktaa :o tällä kertaa kiitos kuuluu verku:lle
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
Se on hyvä ku tääläkin tulee välillä faktaa :o tällä kertaa kiitos kuuluu verku:lle
Meinaakko että täällä olis muka joskus tullu mutua. :D
No tällä kertaa, vaikka "pikkasen" sarkasmia tuossa sun kommentissa haistankin, oon asiasta varma.
Eikä ole mutu tai essolla kuultu juttu vaan linnavuoren mestarien kanssa juttelin reilu viikko sitten ja ne tuon lipsautti. Kehuin sitä kun olivat saaneet F 200:seen oman koneensa, kysyin sitten että koska isompiin, niin ei kuulemma tule koska konsernin sisällä halutaan säilyttää eroja F:n ja MF:n välillä. Toisekseen vaikka konsernin sisällä on moottorivalmistusta, vähän pitkin hampain totesivat että toisaalta jotakin pitää ulkoakin tulla, sitä en ymmärtänyt miksi eivätkä suuremmin selittäneet....
Että semmosta.......
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
Se on hyvä ku tääläkin tulee välillä faktaa :o tällä kertaa kiitos kuuluu verku:lle
Meinaakko että täällä olis muka joskus tullu mutua. :D
No tällä kertaa, vaikka "pikkasen" sarkasmia tuossa sun kommentissa haistankin, oon asiasta varma.
Eikä ole mutu tai essolla kuultu juttu vaan linnavuoren mestarien kanssa juttelin reilu viikko sitten ja ne tuon lipsautti. Kehuin sitä kun olivat saaneet F 200:seen oman koneensa, kysyin sitten että koska isompiin, niin ei kuulemma tule koska konsernin sisällä halutaan säilyttää eroja F:n ja MF:n välillä. Toisekseen vaikka konsernin sisällä on moottorivalmistusta, vähän pitkin hampain totesivat että toisaalta jotakin pitää ulkoakin tulla, sitä en ymmärtänyt miksi eivätkä suuremmin selittäneet....
Että semmosta.......
kyllä mä vähä tuumailinki et sulla on varmaa tietoa asiasta, koska sä siitä noin varmasti mainitsit jo edellisessä viestissä...
No Fentin miehet saa huokasta helpotuksesta ku ei tuu sisua keulalle... ;D JA HYVÄ NIIN MUNKI MIELESTÄ 8)
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
No tuon takia ne saattoi justiinsa huokailla siitä, että on pakko ostaa myös "ulkoa".
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
http://www.deutz.de/live_deutz_com/html/default/8a85818a14a8d36601154c00dc451400.en.html
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
http://www.deutz.de/live_deutz_com/html/default/8a85818a14a8d36601154c00dc451400.en.html
45% on muuten aika isokin siivu mun mielestä.
No, eipä siinä moottorissa luulisi paljoa olevan enää valinnanvaraa tällä logiikalla.
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
http://www.deutz.de/live_deutz_com/html/default/8a85818a14a8d36601154c00dc451400.en.html
45% on muuten aika isokin siivu mun mielestä.
No, eipä siinä moottorissa luulisi paljoa olevan enää valinnanvaraa tällä logiikalla.
Niin 45 rossaa siis Fendtin suoralla kilpailijalla ja pikemminkin kasvamaan päin tämä osuus, on SDF antanut ymmärtää. Volvo on tuossa mukana maansiirtopuolen pienempien moottorien tähden. AGCO ei tietääkseni Deutzia omista tai sen nurkkamisesta edes haaveile.
-
Huoh.
Niikö oikeus voitti. ;D
Jos eivät päin naamaa valehdelleet, mitä en kyllä usko tapahtuneen.
No ainahan se mahdollista on, ku ei tuollaisia asioita niin yleensä paljastella... mut uskon kyllä pian aikaa jos ne asian nuon kerran sanoi, eli joko myllynä pysyy deutzi mikä tarkoittaa et niiden pitää tehä uusi rivi kutonen suuremmalla tilavuudella tai sitte man tekee paluun ja mustana hevosena on tietysti mersu ;D
Eikös fendti omista osan deutsista eli sen takia on deutsin koneet...
http://www.deutz.de/live_deutz_com/html/default/8a85818a14a8d36601154c00dc451400.en.html
45% on muuten aika isokin siivu mun mielestä.
No, eipä siinä moottorissa luulisi paljoa olevan enää valinnanvaraa tällä logiikalla.
Niin 45 rossaa siis Fendtin suoralla kilpailijalla ja pikemminkin kasvamaan päin tämä osuus, on SDF antanut ymmärtää. Volvo on tuossa mukana maansiirtopuolen pienempien moottorien tähden. AGCO ei tietääkseni Deutzia omista tai sen nurkkamisesta edes haaveile.
Sori iski muuten lukihäiriö. Perin *****mainen vaiva, jos tekstiä tavaa liian nopeaa niin sanat menee sekaisin ja Deutz-Fahr voi olla Fendt koska onhan siellä jopa yksi yhteinen F........ :-\
No oisko se sitten se MAN kuitenkin
-
eikös tossa loimaan valtran pihalla olevassa 926 oo jo sisu nokalla
-
eikös tossa loimaan valtran pihalla olevassa 926 oo jo sisu nokalla
Kenties Valtralla on ehkä kuulemma mahdollisesti myös 818 Fendt MSK:n hytillä.......... :D
Niin oliko tuo siis joku tieto vai "musta tuntuu - arvaus".....???
-
AGCO ei tietääkseni Deutzia omista tai sen nurkkamisesta edes haaveile.
Vai niin.
http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=24732
http://www.agcoallis.com.ar/site.administracion/productos/GaleriaModelos/00000645_MODELO_GAL_G_tr-6135.jpg
-
AGCO ei tietääkseni Deutzia omista tai sen nurkkamisesta edes haaveile.
Vai niin.
http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=24732
http://www.agcoallis.com.ar/site.administracion/productos/GaleriaModelos/00000645_MODELO_GAL_G_tr-6135.jpg
Niin, kauppaahan AGCO edelleen Yhdysvalloissa Doradoa omalla merkillään, siitä en tiedä miten omistus SDFNA:ssa nykyään jakautuu. Joka tapauksessa kyseessä oli/on firmojen (SDF&AGCO ei Deutz AG) yhteisesti omistama tytäryhtiö, ei osuus SDF:stä saati Deutzista (josta SDF muuten tuohon aikaan omisti huomattavasti pienemmän siivun kuin nykyään.
Samen traktoreiden markkinointi AGCO:n ja Alliksen nimillä Yhdysvalloissa, DF:stä puhumattakaan on muutenkin paljon vanhempi juttu kuin tuon linkin uutinen eikä liene yllätys kenellekään, joka muistaa, että koko AGCO sai alkunsa Deutzin seikkailuista P-Amerikassa.
Jälkimmäisen linkin traktorissa on AGCO:n ja Deutzin yhteisen tytäryhtiön valmistama moottori ja DF, Allis-Chalmers ja Deutz-Allis traktoreiden vanhalla maineella ratsastava muotoilu ja väritys.
-
eikös tossa loimaan valtran pihalla olevassa 926 oo jo sisu nokalla
Ainakin sunnuntaina siellä oli 930 fendtti, joka on vanhemmalla hytillä ja MAN:nin moottorilla...
Ollut jo loppuvuodesta asti... Käyntiääni on aika karkea verrattuna Deutzin 7.1 litraiseen
moottoriin verrattuna. Uusi ysisatanen käy niin pehmeästi että parinkymmenen metrin päähän
kuuluu vaan vaimea humina! Saksalaisen insinööritaidon huippunäyte !!!
Niin on hintakin... 8) 8) 8)
-
Uusimmasta koneviestistä luin et Volvo ja Deutz on tehnyt uuden moottorisopimuksen maanrakennuskoneisiin... vanha sopimus oli 4-ja 7 litraisten koneiden toimituksia koskeva ja uusi on 4-ja 8 litraisten koneiden toimituksia koskeva sopimus eli Deutz tekee suuremman rivi kuutoskoneen 8, litraa jotain... ku tähän asti on ollu suurin rivikutonen 7,2 litraa ;D
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
Se on hyvä ku tääläkin tulee välillä faktaa :o tällä kertaa kiitos kuuluu verku:lle
Meinaakko että täällä olis muka joskus tullu mutua. :D
No tällä kertaa, vaikka "pikkasen" sarkasmia tuossa sun kommentissa haistankin, oon asiasta varma.
Eikä ole mutu tai essolla kuultu juttu vaan linnavuoren mestarien kanssa juttelin reilu viikko sitten ja ne tuon lipsautti. Kehuin sitä kun olivat saaneet F 200:seen oman koneensa, kysyin sitten että koska isompiin, niin ei kuulemma tule koska konsernin sisällä halutaan säilyttää eroja F:n ja MF:n välillä. Toisekseen vaikka konsernin sisällä on moottorivalmistusta, vähän pitkin hampain totesivat että toisaalta jotakin pitää ulkoakin tulla, sitä en ymmärtänyt miksi eivätkä suuremmin selittäneet....
Että semmosta.......
Että tavan ingenjööri tietää mitä acgon pääkonttorilla suunitellaan?
Ainoa minkä takia sisudieselacgopower ei tule fendtin keulalle on ettei valmistus kapasiteetti riitä vielä kaikkiin konsernin koneisiin ja deutsit/mannit saadaan halvemmalla keulalle mitä sisudieselacgopower mootoreitten myynillä tienataan.
-
Konsernin sisältä, sisudiesel, linnavuori. Valikoimista löytyy 7 mukinen moottori, mistä saadaan varmasti tarvittavat tehot.
Linnavuoren juoppo !
Yksi taloudellisimpia moottoreita. Ja laadukas. Vanhemmat putkitetaan josai heinäladon nurkassa ekan kerran 35 vuoden käytön jälkeen. Ja sitte seuraava sukupolvi voi ajaa samalla rattorilla omaan eläkeikäänsä. verottaja tykkää kun ei ole jatkuvia rattorikauppoja, ei vaihreta nyyhollantia 3 vuoden välei, vaan ostetahan 15 vuoden välein uus valametti. Ja maksetaan rahalla, ei rahoituksella.
siis näinhän se pitäisi mennä että ei käytetä rahoitusta vaan ostetaan vasta kun on rahaa, mutta uudet vehkeen on kyl sen hintasia että kyl kylmäsee.. jos sellasen ostaa ::)
-
sata% linnavuori. hyvä moottori pilataan "keskinkertasella" traktorilla ;)
tai voi sen niikin ajatella että kylä siinä fenttimiestä v**uttaa kun joutuu ajaan valmetilla
Ei varmasti tule sisun konetta keulalle.
Tämä on tieto eikä arvaus tai tunnepohjainen heitto.
Se on hyvä ku tääläkin tulee välillä faktaa :o tällä kertaa kiitos kuuluu verku:lle
Meinaakko että täällä olis muka joskus tullu mutua. :D
No tällä kertaa, vaikka "pikkasen" sarkasmia tuossa sun kommentissa haistankin, oon asiasta varma.
Eikä ole mutu tai essolla kuultu juttu vaan linnavuoren mestarien kanssa juttelin reilu viikko sitten ja ne tuon lipsautti. Kehuin sitä kun olivat saaneet F 200:seen oman koneensa, kysyin sitten että koska isompiin, niin ei kuulemma tule koska konsernin sisällä halutaan säilyttää eroja F:n ja MF:n välillä. Toisekseen vaikka konsernin sisällä on moottorivalmistusta, vähän pitkin hampain totesivat että toisaalta jotakin pitää ulkoakin tulla, sitä en ymmärtänyt miksi eivätkä suuremmin selittäneet....
Että semmosta.......
Että tavan ingenjööri tietää mitä acgon pääkonttorilla suunitellaan?
Ainoa minkä takia sisudieselacgopower ei tule fendtin keulalle on ettei valmistus kapasiteetti riitä vielä kaikkiin konsernin koneisiin ja deutsit/mannit saadaan halvemmalla keulalle mitä sisudieselacgopower mootoreitten myynillä tienataan.
Ensinnäkin, kuka sanoi että se olisi ollut joku pentti perusinsinööri?
Toisekseen, sun juttus ainakin taitaa olla varmaa tietoa, ainakin vähän niin kuin omasta mielestä kun noin sen oot ajatellut. ;D
-
Kyllä se taitaa nyt olla tässä et seuraava päivitys 900-sarjalaisesta on maksimissaan 410hv ja deutz moottorilla ;D eli suurin malli on 940... saa nähä onko tämä julkisuuteen päästetty tieto kuinka paikkansa pitävä sit lopullisesti, mut todennäköisesti!!
Polttoaine tankki on aika muhkea 750litraa ku vanhassa 936:sessakin se jo oli 660litraa...
http://m-t-web.de/trecker/download/940.pdf
-
Että tavan ingenjööri tietää mitä acgon pääkonttorilla suunitellaan?
Ainoa minkä takia sisudieselacgopower ei tule fendtin keulalle on ettei valmistus kapasiteetti riitä vielä kaikkiin konsernin koneisiin ja deutsit/mannit saadaan halvemmalla keulalle mitä sisudieselacgopower mootoreitten myynillä tienataan.
[/quote]
Epäilenpä tuota "halvemmalla" saamista.
Halvalla ei saa hyvää...
-
Kyllä se taitaa nyt olla tässä et seuraava päivitys 900-sarjalaisesta on maksimissaan 410hv ja deutz moottorilla ;D eli suurin malli on 940... saa nähä onko tämä julkisuuteen päästetty tieto kuinka paikkansa pitävä sit lopullisesti, mut todennäköisesti!!
Polttoaine tankki on aika muhkea 750litraa ku vanhassa 936:sessakin se jo oli 660litraa...
http://m-t-web.de/trecker/download/940.pdf
saapa nähdä, hv/kw lukemat kävis kyllä 7pyttyiseenkin...
-
taitaa olla ensimmäinen raktori maailmassa jossa on kääntyvät Bi-xenon ajovalot ;D
kyllähän tuossa handetonttu mainitaan näin moottorista: Der neue commonrail-diesel von deutz meistert diese aufgabe mit bravour.
-
doch du bist recht, aber est könte viel passieren...