Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Strimari - 14.04.10 - klo:19:57
-
Perjantaina pääsee katsomaan miten robootti pyörittelee uudessa tuotantohallissa peräkärryjä nippuun, kuka aikoo lähteä katsomaan?
-
Perjantaina pääsee katsomaan miten robootti pyörittelee uudessa tuotantohallissa peräkärryjä nippuun, kuka aikoo lähteä katsomaan?
Tero on jo makuupussin ja telta kanssa pääoven edessä. ;D
-
Timppakin odottaa jo siellä SKN:ää kimppamakuupussiin.
Kimpassa on aina kivampaa.
;D
-
Timppakin odottaa jo siellä SKN:ää kimppamakuupussiin.
Kimpassa on aina kivampaa.
;D
Ja sit vielä kivampaa kun on Timpassa sisällä sillai kimpassa. ;D
-
Timppakin odottaa jo siellä SKN:ää kimppamakuupussiin.
Kimpassa on aina kivampaa.
;D
Ja sit vielä kivampaa kun on Timpassa sisällä sillai kimpassa. ;D
Nalli paloi heti!!!!!!
-
Timppakin odottaa jo siellä SKN:ää kimppamakuupussiin.
Kimpassa on aina kivampaa.
;D
Ja sit vielä kivampaa kun on Timpassa sisällä sillai kimpassa. ;D
Nalli paloi heti!!!!!!
Onneks mulla on laturin paperit.
-
Mä oon poijaat sen verran kiertänyt oikeitakin pajoja,,,,,,,,,
Etten lähde teidän makuupussi iltamiin jotain Loimaan kyläpajaa katsoon,,,,,,,,,,
Terveisiä F-saunazta Muurari- veljiltä,,,,,,,,,
:'(
-
Mä oon poijaat sen verran kiertänyt oikeitakin pajoja,,,,,,,
Voisit selvittää mahdollisen puhalluksen jälkeistä touhua, liimamassat paljaalle ja pintaväri ?
-
Maalaus ollut tosi huonoo lukuun ottamatta hienoa Zetor 25 värivalintaa,,,,,,
:'(
-
Perjantaina pääsee katsomaan miten robootti pyörittelee uudessa tuotantohallissa peräkärryjä nippuun, kuka aikoo lähteä katsomaan?
Tero on jo makuupussin ja telta kanssa pääoven edessä. ;D
Ette muuten kauaa ole siellä portin vieressä, vanhaisäntä aika pian häätää teitin sieltä pois, ja sitä te ette halua kauaa kattella ;D
-
Ette muuten kauaa ole siellä portin vieressä, vanhaisäntä aika pian häätää teitin sieltä pois, ja sitä te ette halua kauaa kattella ;D
:D Hannu ja iso luuta ;D
-
Täytyy mennä laitilaan koe-ajamaan uusia zetoreita niin mitään ylihintasien vehkeitten kokoomista viitti lähteä katsomaan ;D
-
Ette muuten kauaa ole siellä portin vieressä, vanhaisäntä aika pian häätää teitin sieltä pois, ja sitä te ette halua kauaa kattella ;D
:D Hannu ja iso luuta ;D
Vielä pahempaa, mein jäärä siinä vastapäätä..... ::) Yötä päivää...
-
Noh oliko mitään uutta ja mullistavaa ???????
Kuivia kehiin siitä Robotista
( Kurpan vanha pulveri lanka autommaattiko ? )
:'(
-
Hienolta näyttivät. Pirun kalliita vaan ne härvelit, mää kuolasin enemmälti sitä punaista länkkäriä :)
Eikä muuten ollu tarjolla maggaraa vaan SIKAA (hyvää, nam).
Niin ja oli se robotti vaan eri pätevän oloinen (ainakin minusta, kun en juur oo semmoisia nähny). Kuvaaminen oli hallissa kielletty... robotti teki tyhjää hitsausta ilman virtaa ja lankaa.
NIIN ja mikä mukavinta, loimaalaista osaamista oli paljon! Ei aina tarvitse ulkomailta tuoda, vaikka kilpailu tietysti hyväksi onkin.
-
robotti teki tyhjää hitsausta ilman virtaa ja lankaa.
Tuollainen säästäminen on ollut aika yleinen ongelma suomalaisessa maatalouskonevalmistuksessa.
-
Hienolta näyttivät. Pirun kalliita vaan ne härvelit, mää kuolasin enemmälti sitä punaista länkkäriä :)
Eikä muuten ollu tarjolla maggaraa vaan SIKAA (hyvää, nam).
Niin ja oli se robotti vaan eri pätevän oloinen (ainakin minusta, kun en juur oo semmoisia nähny). Kuvaaminen oli hallissa kielletty... robotti teki tyhjää hitsausta ilman virtaa ja lankaa.
NIIN ja mikä mukavinta, loimaalaista osaamista oli paljon! Ei aina tarvitse ulkomailta tuoda, vaikka kilpailu tietysti hyväksi onkin.
Dometal, Länkkäri ja Pema, kaikki paikallisia. Oiva näyte siitä miten yhteistyö pelaa.
-
Uus zetori oli paljon mielenkiintoisempi :D
-
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
-
Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Miks hitsarit ei koko saumaa paina kerralla?
-
Mees koittaa
-
Aikas mestari on, jos vetäsee sen lavan pohjan viismetrisen sauman yhtä soittoo päästä päähän...
Ainakin pitkät kädet ja hyvä hermosto pitää olla, eikä saa olla tupakkamiehiä, alkaa nikotiini vaivaamaan jo puolivälissä ja sitte kädet tärrää sauman paskaks...
-
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.
-
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
-
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä :D
-
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä :D
Ei niissä velistalishnoijan kärreissä oikeestaan muuta vikaa oo mut ekan "ison" kuorman jälkeen ne ei oo enää vaaterissa. Ei se toki haittaa, ihan saman niillä ajaa ku muillaki. Jos ny silmään ottaa se et etupäässä lavan ja rungon välissä on sentin rako, on oma asia. Hienosti ne tulee perässä. Pitää myös muistaa et on syytä olla silmukka lukittuna koukkuun ku kippaa. Muuten käy ku kälviällä......
-
koivumäki on Asian ytimessä,pätkissä mutta kokonaan, veikkaisin. Tehtaan tavat tuntevana tiedän että siellä on pitkät alumiiniviimaimet ja kaasupillit kovassa käytössä,isojenkin runkojen lenkotoleranssi on nolla.Virosta saa halvalla peräkärryn ja keinutuolin risteytyksiä jos joku sellaista haluaa..
No juu ja latviasta saa halpoja ja parempia kärryjä :D
Ei niissä velistalishnoijan kärreissä oikeestaan muuta vikaa oo mut ekan "ison" kuorman jälkeen ne ei oo enää vaaterissa. Ei se toki haittaa, ihan saman niillä ajaa ku muillaki. Jos ny silmään ottaa se et etupäässä lavan ja rungon välissä on sentin rako, on oma asia. Hienosti ne tulee perässä. Pitää myös muistaa et on syytä olla silmukka lukittuna koukkuun ku kippaa. Muuten käy ku kälviällä......
Ei oo mistään nuot uudet tekot taipuneet ja sietää kyllä tarkemmankin katselmuksen tosin teli on turhan keskellä eli aisa-paino häviää helposti tarttuvaa tavaraa kipattaessa.... ja tuolla 13 000€ erotuksella jo korjaakin aikas paljon mutta ei oo ollu tarvetta....
-
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.
Mitä katselin äskettäin Keskolla Multivaa, niin siinä oli lavan pohja hitsattu muutaman sentin pätkillä tasajaolla ja välit täytetty saumamassalla. Sinällään ihan ok tapa, tuskin paljoa jäykistää kärriä vaikka hitsaa päästä päähän. Robotilla pystyy vauhdikkaasti vetämään pienen sauman koko matkalle, ei väänny ja säästyy saumamassan laitolta. Saumamassa pitää katkohitsin aikansa siistin näköisenä.
-
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.
Mitä katselin äskettäin Keskolla Multivaa, niin siinä oli lavan pohja hitsattu muutaman sentin pätkillä tasajaolla ja välit täytetty saumamassalla. Sinällään ihan ok tapa, tuskin paljoa jäykistää kärriä vaikka hitsaa päästä päähän. Robotilla pystyy vauhdikkaasti vetämään pienen sauman koko matkalle, ei väänny ja säästyy saumamassan laitolta. Saumamassa pitää katkohitsin aikansa siistin näköisenä.
--ainoa mun tietämäni lujuuden takaava konsti on hitsata kahdella automaattikoneella vastakkaisia vääntymät kompensoimia saumoja yhtäaikaa.
--jos sauma on lujuusmielessä helpossa paikassa,sitten pätkähitsi.
-
Palmsseista löysin sellaisen huonon puolen että takaa ei löydy ollenkaan vetokiinnikettä, eli täytyy laittaa taaimmaisen palkin ympäri ja ketju naarmuttaa jos ei ole jotain alla!!
-
Palmsseista löysin sellaisen huonon puolen että takaa ei löydy ollenkaan vetokiinnikettä, eli täytyy laittaa taaimmaisen palkin ympäri ja ketju naarmuttaa jos ei ole jotain alla!!
Weckmanneissa (12tn) takapalkki vääntyy kun siitä vetää :D Kokeiltu on....
-
Pelkän simulaatio ohjelman ajaminen oli varmaan ihan yleisöystävällisyyden vuoksi, muuten olis pitäny ovella jakaa jokaiselle hitsauskypärä silmien eteen..Kuulemma robo tuplaa käryjen valmistusnopeuden, ja jättää saumojen kittaamisen pois, kun tähän asti hitsarit on hitsanneet lavoja 5- 7 sentin pätkissä, kone hitsaa koko sauman päästä päähän.
Oli muuten juhlallisen kokoinen hitsauslanka " kerä" robotin päällä, kuulemma 250 kilon paali!
---aika tarkkaan täytyy miettiä ne saumat jotka voi hitsata päästä päähän yhtäjaksoisesti.Nimittäin vetelyt ei ole tolla tekniikalla hanskassa muuta kuin satunnaisesti.Eri asia on jos robokin sitten hitsaa kuitenkin pätkissä sopivasti rytmitettymä.
Mitä katselin äskettäin Keskolla Multivaa, niin siinä oli lavan pohja hitsattu muutaman sentin pätkillä tasajaolla ja välit täytetty saumamassalla. Sinällään ihan ok tapa, tuskin paljoa jäykistää kärriä vaikka hitsaa päästä päähän. Robotilla pystyy vauhdikkaasti vetämään pienen sauman koko matkalle, ei väänny ja säästyy saumamassan laitolta. Saumamassa pitää katkohitsin aikansa siistin näköisenä.
--ainoa mun tietämäni lujuuden takaava konsti on hitsata kahdella automaattikoneella vastakkaisia vääntymät kompensoimia saumoja yhtäaikaa.
--jos sauma on lujuusmielessä helpossa paikassa,sitten pätkähitsi.
No joo, kärrin lavan pohjassa, pohjalevyn kiinnityssauma lavan runkopalkkeihin on mielestäni suht helpossa paikassa. Sinällään tuota lujuus juttua en oikein ponjannut. Jos vetää saumat yhtä aikaa vastakkaisille puolille, niin suoremmaksihan se tuppaa jäämään. Mutta mikä on sitten sisäinen jännitys hitsisaumassa, tuskin siinä on isoa eroa siihen nähden jos ne eri aikaankin olisi hitsattu. Ja jos ajatellaan tätä kyseistä tapausta, niin jos runkopalkit vetää kiinni pohjalevyyn molemmin puolin palkkia, niin palkit pystyy heppaamaan pohjalevyihin niin hyvin ettei ne väänny hitsaussuuntaan vaikka puolen kerrallaan hitsaa. Tosin jos sauman a-mitassa liiottelee niin lavasta tulee melko varmaan kovera ja siinä ei auta vaikka saumat pohjalevyyn palkin molemmin puolin olisi hitsattu yhtäaikaa. Toki poikkitukien hitsauksella asiaan voi myös vaikuttaa.
-
Mulle on jäänyt multiva tuotteista semmoinen kuva että neet ei oikein ole vielä valmiita tuotantoon;
Vaikka niitä jo tehdäänkin ja monistetaan kopioita farmeritesteihin maakuntaan,,,,,,,
:'(
-
Mulle on jääny tero susta sellanen kuva ettet oo valmis vielä mihinkään,maata et osaa viljellä ja konekauppaa et osaa tehdä.Terolle ehkä paras paikka olisi olla opettajana maatalousalan koulussa ja siellä opettamassa markkinointia.Onks se terolle noin kova pala et joku saviseudulla osaa konekaupan et sit täytyy joka paikkaan tunkee selittelemään kuin huonoja multivan tuotteet on. Markkinat toimii niin että jos jokin on laadultaan huonoa niin kauppa loppuu hätäseen. Ostakoon kukin minkä koneen itselleen sopivaksi katsoo mutta on turha tulla selittelemään kuinka huono joku kone on jollei itse(naapurin tai kaimankumminsiskonmiehen juttuja ei huomioida) ole selaista edes kokeillut saati kestävyyttä testannut käyttämällä konetta useita vuosia ja tämä pätee niin ulkolaisiin kuin kotimaisiinkin koneisiin. Lisaksi vielä että kun arvioitte käyttämiänne koneita niin arvioikaa myös oma käyttötyylinne ja tapanne sekä sen miten hyvin huomioitte valmistajan koneen käytöstä antamat ohjeet.Monella koneenkäyttäjällä nimittäin olisi opettelun paikka oikeiden työtapojen oppimiseen.
-
Nooh tuohanoli vain minun Mielipide,,,,,,,,
Hyvä että raati on toista mieltä
:'(
-
Olen keksinyt Teron sättimiseen selkeän syyn: Tero kun ei ole äidinkielen tunnilla hereillä ollut (senhän jokainen voi havaita hänen kirjoitustyylistäänkin), hänelle ei ole muodostunut oikein selvää kuvaa siitä, mitä tarkoittaa provosointi ja provisio. Nyt kun hänelle joku ulkomaan idiootti on mennyt antamaan markkinatehtävän, on tietysti so***** provisiopalkasta, ja Terohan on sitten mahdollisuuksiensa mukaan kokopäiväisesti alkanut täällä agronetissä provosoimaan, suuren rahan toivossa, jota ei koskaan tule! :D :D ;D
-
No joo, kärrin lavan pohjassa, pohjalevyn kiinnityssauma lavan runkopalkkeihin on mielestäni suht helpossa paikassa. Sinällään tuota lujuus juttua en oikein ponjannut. Jos vetää saumat yhtä aikaa vastakkaisille puolille, niin suoremmaksihan se tuppaa jäämään. Mutta mikä on sitten sisäinen jännitys hitsisaumassa, tuskin siinä on isoa eroa siihen nähden jos ne eri aikaankin olisi hitsattu. Ja jos ajatellaan tätä kyseistä tapausta, niin jos runkopalkit vetää kiinni pohjalevyyn molemmin puolin palkkia, niin palkit pystyy heppaamaan pohjalevyihin niin hyvin ettei ne väänny hitsaussuuntaan vaikka puolen kerrallaan hitsaa. Tosin jos sauman a-mitassa liiottelee niin lavasta tulee melko varmaan kovera ja siinä ei auta vaikka saumat pohjalevyyn palkin molemmin puolin olisi hitsattu yhtäaikaa. Toki poikkitukien hitsauksella asiaan voi myös vaikuttaa.
Oisko Koivumäki tarkottanu että monella muulla keinolla kuormitetaan tarpeettomasti jo hitsattuja saumoja.
Jonnekkin se jäähtymisen tuoma kutistuma pitää purkaa. Jos lavan eläminen estetään esim edellä kuvatulla hitsausjärjestyksellä tai kiinnittimellä niin hitsisauma myötää sitten vastaavasti jäähtyessään. Eli kyllä sillä on hitsin jäännösjännityksen kannalta isokin merkitys estetäänkö vetelyt. Mutta toisaalta se ei suoraan näy hitsin kuorman kantokykynä. Suuri jännitystasohan voi olla jopa hyödyksi.