Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: håkan - 03.04.10 - klo:17:41
-
Sain juuri 6620 JD:n hydrauliikkapumpun vaihtoremontin tehtyä. Tuli vain mieleen, että melkoinen summa tuli säästettyä kun teki itse. Osat kylläkin tulivat melko kalliiksi, kun menin ostamaan ne Agrista.
Minkälaisia remontteja olette itse tehneet ja milloin pitäisi kääntyä ammattihuoltajien puoleen?
-
Vanhempaan kalustoon aski remontteja kytki,perä,moottori ,laturit startit ym.Nuffi ,Ferku ja Ford (majuri,OK6)
Nykykalustoon jotakin pientä .
-
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.
-
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.
odottelin kyllä jotain parkkipolttimon vaihdon kaltaista toimenpidettä,,,, taitaa verkku sitteki olla paree kun valtra :D :D :D :D
-
Just maanantaina irrotin vanhasta 5000 foortista jakajapumpun remonttiin ja asensin torstaina kiinni.
puppuremontti makso 675e
pienempään 4600 foortiin tein syksyllä kansiremontin ,vaihdoin uudet venttiilit,männänrenkaat ja kk/runkolaakerit..osat makso vähä yli 300e..kannen käytin pajalla hiottavana.
olis voinnu jonkun verta maksaa huoltomiähellä?hämeen diisselillä maksaa dieselkorjaamotunti 80euroo..tuntus kalliilta jos ei olis rahaa?.
"vanhoihin"koneisiin uskaltaa moottoriremontteja tehä..jos käy käpy ni ei oo nii arvokas vehje ;D
uusiin en ala kajoomaan..muutakun -06 casen turbon irrotin ja asensin.. ::)
-
Osat, työ ja takuu, semmonen pikku kolmikko. Jos tietää että osaa tehdä homman ilman että on riskiä pieleen menneestä asennuksesta niin varmaan kaikki itse hoitaa hommat siihen pisteeseen asti.
Jos ei hoida niin silloin on joko lompsa iskussa ja/tai muuta tärkeämpää ajanvietettä. :D
-
Lähes kaikki remontit tulee tehtyä ite.
-
No toivottavasti mulla pelaa ajatus jatkossakin sen verran, että ymmärrän, minkä voi tehdä itse ja mitä ei...Joku kannentiivisteen vaihto pienkuormaajaan taitaa olla isoin homma, minkä oon tehny. Eikä navettaladossa viittis kovin kummoisia hommia tehdäkään, ei siä oikein nääkään, kylmä on kuin ulkona ja sitä tilaa tarvittais vähän muuhunkin kuin koneen osien hukkaamiseen. Case katkaistaan korjaamolla sitten joskus (kunnes on pakko, toistaiseksi puuttuu vain yx pikavaihteen pykälä).
Vanhoja koneita kaikki, perushuollot saa ite tehtyä (siä navettaladossa tai ulkona). Emännän viis vuotta "uusi" auto on määräaikaishuollatettu korjaamolla, ite vaihtanut jotain jarrupaloja ym.
-
Ennen tein paljon ja nykyään harkiten.ehkä suurin homma ollut valtuun moottorin vaihto tuttavan kanssa.sitten kytkin remppoja joitakin ja yksi ek asennus.etuakselin tihittämisen jätin suosiolla huoltomiehelle.
-
Polkurattorin ketjun korjaus.
-
Sain juuri 6620 JD:n hydrauliikkapumpun vaihtoremontin tehtyä.
Paska mikä paska.
-
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.
590-595 etenkin turbomallit vietiin huoltoon vaihtolavalla . ;D ;D ;D ;D
-
Fordiin tarvii välillä vesipumppuja vaihdella ja joskus kytkinremonttikin on paikallaan ja niistä suoriutuu ittekseen. Jonnikassa suurimmat operaatiot on pistää löpöä tankkiin... öljytkin vain paranee käytössä.
-
*Minkälaisia remontteja olette itse tehneet ja milloin pitäisi kääntyä ammattihuoltajien puoleen?
Kaikkea on tehty ja tullaan tekemäänkin mihin riittää perusavaimet ja smirkeliä karkeammat kojeet.Renkaiden kanssa en ala pelleilemään.
Ransportterin kytkin ainoastaan vaihdatettu vieraalla.Perin *****maisesti kasattu vehje muutenkin.
-
Tää ei ole vastaus, itse en tee kuin öljynvaihdot / suodattimet.
Olin kaverin matkassa kaukana kotoa ni tärmäsin tilaan jolla oli omaa kalustoa siinä määrin että kaikki JD testeriohjelmat omasta takaa. Olivat juuri 7920 laatikonvaihtoa viimeistelemässä ja 6920 pyäränlaakerin vaihto menossa (samaa öjytilaa tuossa tuo perä, autopover ja laakerinmuruset), että jotkut tekee kaiken itse :)
-
Mielellään en tekis mitään muuta kun ajelisin. Öljynvaihtoja ja jotain pieniä osien vaihtoja tulee tehtyä rahanpuutteentakia. Olin juoksupoikana kun tehtiin koneremppa ja totesin että perjaatteessa osaisin mutta ei ole minkäännäköistä intoa alkaa moiseen hommaan. Käytännössä olen todennu että huoltomiehet on ihan samanlaisia kuolevaisia eli samoissa kohtaa menee heillä sormi suuhun kuin ittelläkin.
-
Kaikki tehdään itse paitsi erikoisosaamista ja koneita vaativat, kuten kannen tasoitukset, koneistamiset, rengastyöt jne.
Koneremontit märkäputkikoneisiin, vaihteistoremontit vanhempiin traktoreihin, sähköjärjestelmien läpikäynti, vianhaku ja uudestaan sähköistämiset (ei can-väyläohjattuihin), kytkinremontit.
Maalaukset yms.
Tarjoan näitä palveluja myös ulkopuolisille:
http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/ (http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/)
-
Kaikki tehdään itse MYÖS erikoisosaamista ja koneita vaativat, kuten kannen tasoitukset, koneistamiset, rengastyöt, ruiskutuspumput ja hydrauliikka jne.
Koneremontit märkäputkikoneisiin, vaihteistoremontit vanhempiin traktoreihin, sähköjärjestelmien läpikäynti, vianhaku ja uudestaan sähköistämiset (ei can-väyläohjattuihin), kytkinremontit.
Maalaukset, sävellykset ja sovitukset yms.
Ai niin Hevosta en ole tehnyt itse,,,,,, :'(
-
Kaikki tehdään itse paitsi erikoisosaamista ja koneita vaativat, kuten kannen tasoitukset, koneistamiset, rengastyöt jne.
Koneremontit märkäputkikoneisiin, vaihteistoremontit vanhempiin traktoreihin, sähköjärjestelmien läpikäynti, vianhaku ja uudestaan sähköistämiset (ei can-väyläohjattuihin), kytkinremontit.
Maalaukset yms.
Tarjoan näitä palveluja myös ulkopuolisille:
http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/ (http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/)
[/quote]
>>HIENOA! Todella asiakasystävälliset hinnat ja urakointikalustossakaan ei ole sorruttu pröystäilyyn ;)
-
Kaikki tehdään itse paitsi erikoisosaamista ja koneita vaativat, kuten kannen tasoitukset, koneistamiset, rengastyöt jne.
Koneremontit märkäputkikoneisiin, vaihteistoremontit vanhempiin traktoreihin, sähköjärjestelmien läpikäynti, vianhaku ja uudestaan sähköistämiset (ei can-väyläohjattuihin), kytkinremontit.
Maalaukset yms.
Tarjoan näitä palveluja myös ulkopuolisille:
http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/ (http://kuuksenvaarankonepalvelu.nettisivu.org/korjaamo/)
>>HIENOA! Todella asiakasystävälliset hinnat ja urakointikalustossakaan ei ole sorruttu pröystäilyyn ;)
[/quote] :D :D Sympaattinen konekanta!! Jos hommaa riittää niin kyllä tuolla elää. Tuntihinta työstä aika järkevällä tasolla. Jos olisin lähempänä niin voisin hyvinkin käyttää palveluja.
-
Karjalassa osataan,,,,,
http://www.youtube.com/watch?v=mnpfnYweSTQ&feature=related
eihän sitä kaalliita tarvii koneiden olla kun on tekijä miehet asialla,,,,,
::)
-
Edellinen 1000 huolto tehtiin merkkiliikkeessä. Traktoriin kun piti ilmastoinnin kenno ja kuivain vaihtaa ja tietty systeemi täyttää ja testata samalla. Samalla sitten vaihtui kätevästi öljytkin.
Sittemmin olen etuakselin napoihin vaihtanut olka-akselin laakerit ja navan kaikki öljytiivisteet toiselle puolelle. Muutkin perushuollot onnistuu, öljyhuollon sujuvuutta olisi tarkoitus helpottaa hankkimalla öljynpumppaussäiliö. Noiden kannujen ja pyttyjen kanssa pulaaminen tympäisee melkein eniten määräaikaishuoltoja tehdessä.
Kaverin pajalla tehtiin kytkinremppaa ja kannentiivisteen vaihto. Helpottaa kun katossa on kiskossa kulkeva nosturi jolla saa kohoteltua konetta tarvittaessa. Ja toki helpottaa kun kaverilla on kokemusta tuollaisista rempoista eikä itsekseen tarvia "turata".
Sikäli hyvä tilanne että puhelinsoiton päässä on useampiakin jamppoja joille soittamalla selviää tämmöiselle tyhmemmällekin että miten joku remontti kannattaa tehdä. Monesti tieto säästää aikaa ja vaivaa paljon kun ei opetellessaan riko mitään kallista eikä tee turhaa työtä.
-
Sain juuri 6620 JD:n hydrauliikkapumpun vaihtoremontin tehtyä. Tuli vain mieleen, että melkoinen summa tuli säästettyä kun teki itse. Osat kylläkin tulivat melko kalliiksi, kun menin ostamaan ne Agrista.
Minkälaisia remontteja olette itse tehneet ja milloin pitäisi kääntyä ammattihuoltajien puoleen?
Paljonko pumppu maksoi agrissa? Mitä ois muualla maksanut?oliko 60l vai 96l tuotoksella? Itellä 6200 jd 5400 ajettu ja pumppu pelaa vielä ok.
-
Kaikki itse.Tuttu huoltomies antaa ohjearvot ja neuvot jos hankalemapaa.(siis new holland)
Tietenkään ruiskutus pumppuihin/suuttimiin en koske,koneiden koneistus taito/kalusto puuttuu.
Sorvi kylläkin löytyy
-
Melko herkästi soitan huoltomiehen paikalle, aika on kortilla niin omat asnnushommat jää lähinnä pikkuremontteihin ja akuutteihin konerikkojen paikkaukseen rautalangalla. Ja enempään ei ole kyllä mielenkiintoakaan..
-
Öljynvaihdot, löpösuodattimet ja satunnaisesti joku muukin suodatin... Raidetangon päät... Ei oikein muuhun oo aikaakaan. Jos jotain akuuttia tuloo, pieni apuseivästys aina luonnistuu niin, että saa työn loppuun tai muuten vaan saa aikaiseksi raahattua rakkineen pajalle kilometrin päähän. Vanhan ooppelin ruuvaus sitten onnistuukin paremmin suhteellisen vaativienkin osanvaihto-operaatioiden osalta.
-
Öljynvaihdot, löpösuodattimet ja satunnaisesti joku muukin suodatin... Raidetangon päät... Ei oikein muuhun oo aikaakaan. Jos jotain akuuttia tuloo, pieni apuseivästys aina luonnistuu niin, että saa työn loppuun tai muuten vaan saa aikaiseksi raahattua rakkineen pajalle kilometrin päähän. Vanhan ooppelin ruuvaus sitten onnistuukin paremmin suhteellisen vaativienkin osanvaihto-operaatioiden osalta.
Vanha ooppeli ja haastava remontti ei kuulu samaan lauseeseen, vanha ooppeli ja jatkuva remontti kylläkin. ;)
-
Öljynvaihdot, löpösuodattimet ja satunnaisesti joku muukin suodatin... Raidetangon päät... Ei oikein muuhun oo aikaakaan. Jos jotain akuuttia tuloo, pieni apuseivästys aina luonnistuu niin, että saa työn loppuun tai muuten vaan saa aikaiseksi raahattua rakkineen pajalle kilometrin päähän. Vanhan ooppelin ruuvaus sitten onnistuukin paremmin suhteellisen vaativienkin osanvaihto-operaatioiden osalta.
Vanha ooppeli ja haastava remontti ei kuulu samaan lauseeseen, vanha ooppeli ja jatkuva remontti kylläkin. ;)
Taannoin eräs tuttava kehui sillä kun oli Saksanseisojaan tehnyt koneremontin eikä ollut yhtään osaa jäänyt ylitse. :D
-
Öljynvaihdot, löpösuodattimet ja satunnaisesti joku muukin suodatin... Raidetangon päät... Ei oikein muuhun oo aikaakaan. Jos jotain akuuttia tuloo, pieni apuseivästys aina luonnistuu niin, että saa työn loppuun tai muuten vaan saa aikaiseksi raahattua rakkineen pajalle kilometrin päähän. Vanhan ooppelin ruuvaus sitten onnistuukin paremmin suhteellisen vaativienkin osanvaihto-operaatioiden osalta.
Vanha ooppeli ja haastava remontti ei kuulu samaan lauseeseen, vanha ooppeli ja jatkuva remontti kylläkin. ;)
Ei, ei... Kyllä kansiremonttikin on haastavaa -97 mallin vectrassa, jota tässä vanhalla ooppelilla tarkoitin. Kaikki on jo tuonkin ikäisessä tukittu konehuoneeseen niin tyköistuvasti, ettei käpälät tahdo sekaan mahtua. Siis ei se tekniikka vaan ahtaus. Ja sitte se viimenen imusarjan ruuvi alapuolella. "Miksei tää perkele jo nouse, vaikka kaikki ruuvit on irti?" No vuoden on jo kestäny...
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
-
Tehkää mitä osaatte , mää teen mitä haluun ;D 8)
-
Niinhän mä just sanoin,,,,,, :'(
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Niiiin... 2004 mallinen? Tarkoitit kai 2009, vai onko todella tuntimittari pyörähtänyt varttitunnin päivässä :o
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Ja tälläiset konesmiehet tää kehuskelee maasian kestävyydellä ja ominaisuuksilla :o
-
ei enää aika oikein riitä seppähommiin. toki kerran tai pari vuodesa öljyt ja suodattimet vaihdetaan koneisiin, mutta vuosihuollossa käyvät merkkipajalla. Viimeisin isompi projekti taisi olla etukuormaimen sovitteiden rakennus 3050 jontikkaan toissatalvena. Aiemmin on tullut tehtyä paalivaunua, hinattavaa lannoitteenlevitintä yms.
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Ja tälläiset konesmiehet tää kehuskelee maasian kestävyydellä ja ominaisuuksilla :o
Ylivoimanen työteho. ;D
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Niiiin... 2004 mallinen? Tarkoitit kai 2009, vai onko todella tuntimittari pyörähtänyt varttitunnin päivässä :o
2004 mallinen. Traktori makeimmillaan. Vähillä tunneilla tekee isotkin työt. Pienin kustannuksin siis.
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Niiiin... 2004 mallinen? Tarkoitit kai 2009, vai onko todella tuntimittari pyörähtänyt varttitunnin päivässä :o
2004 mallinen. Traktori makeimmillaan. Vähillä tunneilla tekee isotkin työt. Pienin kustannuksin siis.
Eikö noin vähät työt tekisi 3000 sarjan dynamoshitilläki,edullisemmin.
Vois säästyneet rahat sijoittaa vaikka autoon,ei tarttis pösöllä ajella ;D
-
2004 mallinen. Traktori makeimmillaan. Vähillä tunneilla tekee isotkin työt. Pienin kustannuksin siis.
[/quote]Eikö noin vähät työt tekisi 3000 sarjan dynamoshitilläki,edullisemmin.
Vois säästyneet rahat sijoittaa vaikka autoon,ei tarttis pösöllä ajella ;D
[/quote]
Emmää sen kummempaa autoa tartte. Ei mun tarvii ajella pitkin kyliä etsimässä varisseita pyöränpultteja.
;D
-
2004 mallinen. Traktori makeimmillaan. Vähillä tunneilla tekee isotkin työt. Pienin kustannuksin siis.
Eikö noin vähät työt tekisi 3000 sarjan dynamoshitilläki,edullisemmin.
Vois säästyneet rahat sijoittaa vaikka autoon,ei tarttis pösöllä ajella ;D
[/quote]
Emmää sen kummempaa autoa tartte. Ei mun tarvii ajella pitkin kyliä etsimässä varisseita pyöränpultteja.
;D
[/quote]Eipähän sulla kuitenkaan traktoreiskaa vaatimustaso kovin korkealla ole ::)
-
Niin eihän niissä ole edes keppejä ja toisesta puuttuu vielä portaatkin. :D
-
Toiset osaavat tehdä työnsä nopeasti ja tehokkaasti. Toiset taas joutuvat viettämään traktorin kopissa jopa tuhansia tunteja vuodessa.
-
Eipähän sulla kuitenkaan traktoreiskaa vaatimustaso kovin korkealla ole
***Paras riittää minulle. Jonnuun olis tuossakin tuntimäärässä jo pari kertaa vaihteistokin vaihdettu.
***Huolto maksoi 1200€ sis alv. Kaikki öljyt, jäähdytysnesteet, suodattimet ja työ sekä matkakulut että ohjelmapäivitykset.
Ei ole paljon per vuosi.
Aatteles kuin kallista olis jos tuo tuntimäärä tulis vuodessa ja huoltokin täytyis tehdä joka vuosi. ;D
En voi ymmärtää kuinka jokkut saa täpinöityä jopa kymmenkertaisia ajotuntimääriä tyhjäntahkonnassa.
;D
-
Toiset osaavat tehdä työnsä nopeasti ja tehokkaasti. Toiset taas joutuvat viettämään traktorin kopissa jopa tuhansia tunteja vuodessa.
Onhan kaikki työhön käytetty aika tosiaan pois pankollamakoilusta ja agronetissa roikkumisesta. Ymmärrän vallan hyvin.
Onneksi on niin mittavat tukiaiset maajusseille että pystyy ajamaan nuin kalliita tunteja traktorillakin kuin 800h/5-6 vuotta. :D
Mun mielestä ne on halpoja tunteja. Mun täytyy kerran sadassa vuodessa vaihtaa traktoria ja siltikään
en pääse vallukuskien tahkoomiin tuntimääriin.
-
Jonneen ei mokomilla tunneilla tarvi tehdä vielä edes huoltoa, saati mitään remonttia.
-
6470 verkuun tehty aina kaikki huollot itse. 5000 tuntia nyt mittarissa ja normihuolloilla selvitty tähän asti. Kummit alkaa kyllä olla jo aika sileät... Päivässä tekee esim. tollaseenkin rattoriin täydellisen huollon, jos viitsii ohjekirjan huolto-ohjeita vähänkin katsoa. Tietysti raha/peukalon paikka väärässä paikassa kaverit tekee sit jotain muuta.
-
6470 verkuun tehty aina kaikki huollot itse. 5000 tuntia nyt mittarissa ja normihuolloilla selvitty tähän asti. Kummit alkaa kyllä olla jo aika sileät... Päivässä tekee esim. tollaseenkin rattoriin täydellisen huollon, jos viitsii ohjekirjan huolto-ohjeita vähänkin katsoa. Tietysti raha/peukalon paikka väärässä paikassa kaverit tekee sit jotain muuta.
Veemäinen Jussi Maasuomesta tekee Exel-taulukkolaskennalla ohjelmapäivitykset ja vikakoodin luennatkin.
;D
-
Eiks okkin helppoo :D
-
800 tuntia kauranajoa Kaurajoen rinnemailla on semmonen rääkki traktorille et sitä ei kestä ku Fergut.
-
Mikään muu kui ferku ei kestä kuuden vuoden jatkuvaa kauran ajoa...
-
130h vuodessa = 5.5 täyttä vuorokautta kaurakuorma päällä....
-
Mikään muu kui ferku ei kestä kuuden vuoden jatkuvaa seisottamista ;D
-
Mulle tuli 1995 kesäkuussa uus valmetti,lokakuussa 1995 tehtiin 800 tunnin huolto ja lisättiin vartti syöttöä. Kesäkuussa 1996 mittarissa oli 1200. Seuraavat vuodet on tullu aika tasaisesti 600 tuntia/vuosi ja Jontikkaan se 400-500h vuosittain.
-
2004 vuotiseen 6480 massikkaan tehtiin 800 tunnin huolto.
Ei vikoja tähän mennessä, vikakoodimuisti myös viaton.
Nyt komppaan...
800 tuntia täynnä, huollettu vikahistorialtaan impi veteraani dyna6...
Tarttis huoltaa ennen kevätkiireitä VeeTee, muttei siinäkään vian vikaa...
Voisin huoltaa ite, mutta kun tuli tinkittyä ilmaset huollot... eli en voi säästää tässäkään...
-
No kohtahan sitä on jo alettava vaihdattelemaan kun takuuaika lähetyy loppuaan ?
Nuo koneet on kyl ihan pihankoristeena jos nyt massikasta niin voi sanoa :D
-
No niitä kahukauroja kuskaa vaikka autopowerilla. ;)
-
Jonneen ei mokomilla tunneilla tarvi tehdä vielä edes huoltoa, saati mitään remonttia.
se seuraava huolto on sitte se kattavampi ::) ::) ::) ::)
-
Ny laukes vanha 690 massikka >:(
alko puksuttaa kun vanha porilainen maamoottori.
otin kannen auki ja "oho" :o 3 ja 4 sen syl.putkien välistä putken reunat hävinneet..ja kansipahvi samasta paikasta palannu.
Täss olis taas hyvää sadepäivän massikkaharrastusta..osat on onneks halpoja.farmilaitteella osat 560e.moottorikoneistamollakin hinnat vaihtelee,puolvalmiittenputkien vaihto-koneistus-hoonaus ja lohkon plaanaus 450-350e
en taija mittään muuta siihen raaskia teettää,kansi siihen on jo rempattu..kampi on hyvän näkönen..uuvet laakerit tuule sarjassa,ja männät + kaikki tiivisteet.
onkohan nois tarvikesarjois eroja?
muistan kun joskus-91 vaihdatin 168 massikkaan valmisputket,nii makso vaan 300mk? ::)
-
Anna koneistamon tilata, tai kysy edes mitä maksaa, alkuperäiset Perkinsin hilut ja tiivistesarja.
Ei muistaakseni ole kummoista eroa hinnassa, mutta laadussa voi olla.