Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: korven ukko - 02.04.10 - klo:17:59
-
Miksi valion pakkamassa milbonan maidossa ei ole joutsenlippua ja se on 20c halvenpaa???
-
Miksi valion pakkamassa milbonan maidossa ei ole joutsenlippua ja se on 20c halvenpaa???
Valiolaisten silmin katsoessa tuotemerkistä löytyy yksi ulkomaan kirjain ja se uhka tulee
aina ulkomailta... ;) ;) ;) ;D ;D ;D
Se yksi ulkomaan kirjain vie brändiltä "kotimaisuuden" ja joutsenlipun... 8) 8) 8)
-
Markkinatalous
Markkinatalous
::)
-
Eiköhän tilaaja päätä, mitä merkkejä purkin päällä on. Voidaan sitten huomaamatta vaihtaa ulkomaalainen toimittaja. Kauppa saa vapaasti määrätä ulosmyyntihintansa ja katteensa.
-
Miksi valion pakkamassa milbonan maidossa ei ole joutsenlippua ja se on 20c halvenpaa???
no ei lidli haluu mitään joutsenlippuja
-
Minusta Lidl Maito on hyvää
en tiedä mistä tulee ?
Valiolta kaiketi,,,,,,
:'(
-
Eiköhän tilaaja päätä, mitä merkkejä purkin päällä on. Voidaan sitten huomaamatta vaihtaa ulkomaalainen toimittaja. Kauppa saa vapaasti määrätä ulosmyyntihintansa ja katteensa.
Tuossa lienee totuus. Jos L ei halua suomalaisuutta korostaa, niin ylimääräisiä merkkejä ei tule. Pakkaajan näkee siitä rinkulasta purkin kyljessä. Jos siinä on FI ja numerot perässä, niin Suomessa on pakattu.
-
Pakattu
mutta mikä alkuperä maa ?????????????????
:'(
-
Pakattu
mutta mikä alkuperä maa ?????????????????
:'(
Ihan on Riihimäellä pakattua kotimaista maitoa. Niin kauan kuin tuo soikiossa oleva koodi pysyy..... Sehän se näiden kaupanmerkkien "hienous", toimittaja voi vaihtua vaivihkaa
-
siis valionkin maitua myyty jo ajat samaan hintaan kuin AIn nyt. Mistä siis sota? Vai myidäänkö milbonaa tappiolla kaupalle? Vai tekeekö Lidl talkoita valiolle? vai miten
-
vai tyytyykö L pienempään katteeseen?
-
Lidli tais tehdä ainakin puolenkymmentä vuotta tappiota Suomessa ja tuotteiden myynti tapahtuu hivenen eri näköisissä liitereissä kun S- ja K-ryhmän palatseissa. Seinät Parokista tai aaltopellistä, eivätkä muutenkaan arkkitehtuurin riemuvoittoja.
Olen myös tutustunut kyseisten kauppojen valikoimiin, hinnoitteluun ja asiakaskuntaan. Asiakaskunnassa pistää monesti silmään jo pukeutuminen. Perusasiakkaat ovat kuin itänaapurin ruokakaupoista Neuvostovallan viimevuosina.
-
Lidli tais tehdä ainakin puolenkymmentä vuotta tappiota Suomessa ja tuotteiden myynti tapahtuu hivenen eri näköisissä liitereissä kun S- ja K-ryhmän palatseissa. Seinät Parokista tai aaltopellistä, eivätkä muutenkaan arkkitehtuurin riemuvoittoja.
Olen myös tutustunut kyseisten kauppojen valikoimiin, hinnoitteluun ja asiakaskuntaan. Asiakaskunnassa pistää monesti silmään jo pukeutuminen. Perusasiakkaat ovat kuin itänaapurin ruokakaupoista Neuvostovallan viimevuosina.
Totta, mutta Saksassa tämä perustyyli tuo asiakkaita, se luo sellaisen mielikuvan että hinnat pysyy muita alempana.
-
Lidli tais tehdä ainakin puolenkymmentä vuotta tappiota Suomessa ja tuotteiden myynti tapahtuu hivenen eri näköisissä liitereissä kun S- ja K-ryhmän palatseissa. Seinät Parokista tai aaltopellistä, eivätkä muutenkaan arkkitehtuurin riemuvoittoja.
Olen myös tutustunut kyseisten kauppojen valikoimiin, hinnoitteluun ja asiakaskuntaan. Asiakaskunnassa pistää monesti silmään jo pukeutuminen. Perusasiakkaat ovat kuin itänaapurin ruokakaupoista Neuvostovallan viimevuosina.
market palatseja on vara rakentaa mahtavilla katteilla :(
-
Lidli tais tehdä ainakin puolenkymmentä vuotta tappiota Suomessa ja tuotteiden myynti tapahtuu hivenen eri näköisissä liitereissä kun S- ja K-ryhmän palatseissa. Seinät Parokista tai aaltopellistä, eivätkä muutenkaan arkkitehtuurin riemuvoittoja.
Olen myös tutustunut kyseisten kauppojen valikoimiin, hinnoitteluun ja asiakaskuntaan. Asiakaskunnassa pistää monesti silmään jo pukeutuminen. Perusasiakkaat ovat kuin itänaapurin ruokakaupoista Neuvostovallan viimevuosina.
Totta, mutta Saksassa tämä perustyyli tuo asiakkaita, se luo sellaisen mielikuvan että hinnat pysyy muita alempana.
Minusta tuo selkeä perustyyli on hyvä. Edullinen ja nopea pystyttää tuollainen suorakaiteen muotoinen halli, varmaan tulee säästöjä kun noita monta tehdään. Selkeät pitkät käytävät ja tuotteet hyvin ryhmitelty. Minä käyn mielelläni.
-
Kyllä se minullekin riittäisi paikallismarketissa, kun vain hintataso olisi sama ;).
Käsittääkseni esim. S-ryhmällä kaupankäynti market-kokoluokan kaupoissa on suhtellisesti todella kannattavaa(hyväkatteista). Tämä johtuu siitä, kun työntekijät tekevät työtä täystehoisesti(myös paljon nuoria ja osaaikaisia, joita käytetään ilta- ja viikonlopputyöhön), myymälät rakennettu omalla kassavirralla(ei enää pääomakuluja maatalousoppien mukaan), tuotteiden hankinta lähes samaan hintaan kuin isompiin prismoihin, mutta myyntihinnat reilusti kalliimpia.
-
Kyllä se tuotteiden ostohinta ratkaisee kaupan kannattavuuden, ei ne pienet yksiköt saa niitä tuotteita lähellekkään niitä hintoja millä isot ostaa.
Yhdellä tuttavalla oli aikanaan plussa, se sanoi että hän saa esim. kahvit isoista marketeista tarjouksesta halvemmalla, kuin omasta tukusta, eli sen kannatti aamulla kiertää isot marketit ja ostaa kahvipaketit sieltä, vaikka vain paketti kerralla jos ei muuten onnistunut ....
Yritä siinä sitten kilpailla ????
-
tuskinpa noiden lidlien ja taajamamarkettien neliöhinnoissa on mutamaa kymppiä suurempi ero. sitäpaitsi vähittäiskappojen keskikatteella neliöt kuollettuu muutamassa kuukaudessa.
-
Hivenen eri neuvotteluvoima jo alueosuuskaupalla maidon ostossa(osto noin 10 milj.litraa) kuin Tarmo-lähikauppiaalla. Joutuupi pikkumeijeri ja Valiokin viemään maidot isot ostot tekevien ketjujen liikkeisiin aivan eri hintaan, kuin pikkupuotiin.
-
Kyllä se tuotteiden ostohinta ratkaisee kaupan kannattavuuden, ei ne pienet yksiköt saa niitä tuotteita lähellekkään niitä hintoja millä isot ostaa.
Yhdellä tuttavalla oli aikanaan plussa, se sanoi että hän saa esim. kahvit isoista marketeista tarjouksesta halvemmalla, kuin omasta tukusta, eli sen kannatti aamulla kiertää isot marketit ja ostaa kahvipaketit sieltä, vaikka vain paketti kerralla jos ei muuten onnistunut ....
Yritä siinä sitten kilpailla ????
Sama juttu alalla ku alalla. Iso ostaja tekee sopparin, jonka mukaan sitoutuu ostamaan vaikapa 100.000€/kk tavaraa tukusta. Voi jokainen mielessään kuvitella onko kappalehinta sama sellaiselle ostajalle joka ostaa 1000€/kk tavaraa ja maksaa sen lisäksi pienlaskutuslisät... Elikkä jos oikeen hyvin menee, niin pikkukauppias myy kilpailukykyiseen hintaan 500€ arvoisen tuotteen, niin se kauppias saa sillä katteella huoltoasemalla munkin ja kupin kahvia. Notta se siitä 30% myyntikateesta... Velj.keskisen sisäänostotuotteen hinta saattaa olla -30% pikkukauppiaan tukkuhintaan verrattuna, eli tuotteen minkä keskinen myy -10% katteella, jolla se ostaa asiakkaita jotka sitte ostaa ison kasan tuotteita misä on 50% kate..
-
Ei ole ihme että keskisellä on paljon myös tukkumyyntiä.
-
saman pakkaajan kananmunat oli saman hintaisia lidlissä ja marketissa
-
Lainaus Joutsenlipun käytön ehdoista:
Joutsenlipun käyttöoikeutta haetaan Ruokatieto Yhdistys ry:ltä.
Käyttöoikeuden myöntämisen yhteydessä Ruokatiedolle on ilmoitettava alkuperä- ja tuotetietoineen kaikki ne tuotteet, joissa aikoo käyttää joutsenlippua.
Normaalisti vain Ruokatiedon jäsenet voivat käyttää joutsenlippua. Vuotuinen jäsenmaksu on 150 euroa ja lisäksi 0,1 promillea kotimaan arvonlisäverottomasta elintarvikemyynnistä.
Tästä syystä Lidl pystyy pitämään hintaa kurissa kun ovat opettaneet suomalaisille oman Suomen lipun merkkinsä. Mutta mitä ehtoja heidän merkkinsä sisältää? Pitääkö esimerkiksi maidon, lihan ja kalan olla täysin suomalaista jos on Lidl:in oma kotimaisuus-merkki?