Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: kultivaattori - 02.04.10 - klo:16:07
-
Verouudistuksen tavoitteena on vähentää liikenteen päästöjä ja toisaalta edistää uusien, ympäristön kannalta puhtaimpien ja parhaimpien biopolttoaineiden markkinoille tuloa. Veromalli laittaa polttoaineet paremmuusjärjestykseen energia sisällön ja päästöjen mukaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/2064767
Vähän provosoin.
Hyvä juttu lähiruoan kannalta, kun rekkaliikenteen kustannukset kasvavat nostaen kaukoruoan hintaa. Hyvä juttu myös puun yms. maaseudun tuotteen kannalta, joista kannattaa paremmin tehdä biopolttoainetta ilman tukia.
-
Miten käy tiisseliveron eikös se laske ,mutta ei varmaan korvaa tiisselin hinnan nousua jos paljon ajaa.
Henkilöautoissa on suunta bensakoneisiin siihen valtiovalta pyrkii.
Koeajoin jeti 1,2 litran koneella oli pirteä kuin kilpamoottori vaikka jeti on kaksivetoisenakin aika raskas ,oli muutenkin tosi jämäkkä ei ihme vaikka voitti TM talviautovertailun.
-
Itse kyllä kannatan uudistusta, vero kulutuksen mukaan ...
-
Sama homma pitäis olla myös polttoöljylle
-
vähän on petoksen makua, kun on ensin saatu kansa ostamaan diesel-autoja niin sitte kiristetään verotusta. eikös euroopassa suosita diesel autoilla ajavia. kyllähän nuo uudet pikkudieselit on mainioita pelejä.
-
Sama homma pitäis olla myös polttoöljylle
Kerosiinille 100%:n vero. Nythän tuo on täysin verotonta. Moottoripoltto- ja polttoöljyn veron maanviljelijöiltä, käytttötarkoituksesta riippumatta, voisi sitä vastoin poistaa kokonaan. Sitä varten on jo luotu palautusjäjestelmä johon vain merkittäisiin kaikki käytetty polttoöljy, eli mitään lisäbyrokratiaa ei tarvittaisi.
-
Vähän provosoin.
Hyvä juttu lähiruoan kannalta, kun rekkaliikenteen kustannukset kasvavat nostaen kaukoruoan hintaa. Hyvä juttu myös puun yms. maaseudun tuotteen kannalta, joista kannattaa paremmin tehdä biopolttoainetta ilman tukia.
[/quote]
Olekko ajatellut loppuun asti se nostaa ainoastaan suomalaisten hintaa, tuontihintaa se ei vaikuta muualla kuin pohjoisessa ei helsinki-tampere-turku kolmiossa joka on suurin markkina-alue
esim: jos verrataan kahta juustorekkaa, virosta ja haapajärveltä tai lapinlahdelta määränpäänä edellisen kolmion kaupungit, siis virolaisenrekan tankissa virossa verotettua poltoainetta ja suomalaisessa suomessa verotettua.
Saman voisi ajatella viljalle ja lihalle eli suomalaiset jäisi paikalliseksi.