Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Äyrämöinen - 19.03.10 - klo:10:35
-
Laitoin tollaisen ip Dome kameran navettaan ,mutta kotelo on itsetekoinen. Olisin tiedustellut onko kokemusta kellään kun sopivan kuvun löytäminen ongelma . Nykyinen akryylikupu peilaa kaikkea valoa niin paljon että katsominen välillä mahdotonta.
Toinen ongelma on ollut DynDNS palvelu jota ei saa pelittää kun ei ymmärrä .Kamera on Vivotek 7122.
-
Mulla olis joutilaana yksi kotelo, johon menee ainakin Vivotekin 612x-sarjan kamerat, ja 7122 näyttää olevan rungoltaan just samanlainen. Sisältää lämmittimen & puhaltimen. Ota yhteyttä YV:llä jos kiinnostaa!
-
Joskus koulussa opetettiin, että varmaa on vain kuolema ja verojen maksu. DynDNS ei kuulunut listaan.
eli sen kanssa voi olla ongelmia vaikka "ymmärtäisikin"
-
Joskus koulussa opetettiin, että varmaa on vain kuolema ja verojen maksu. DynDNS ei kuulunut listaan.
eli sen kanssa voi olla ongelmia vaikka "ymmärtäisikin"
Kylläkai tuolla DynDNS:llä jotain tekee. Mulla on ollut nyt reilun vuoden käytössä etävalvonta tsydeemit eikä ole kenkkuillut mitenkään.
-
Mulla ei kans toistaiseksi ole ollut ongelmia sen kanssa
-
Miten oletta hoitanu tuon DynDNS palvelun ,erillisen ohjelman (esim kameran),vai reitittimellä(esim Telewell 510)?Olisko jollakin asiantuntemusta jotta vois konsultoida vaikka puhelimella?
-
Toinen ongelma on ollut DynDNS palvelu jota ei saa pelittää kun ei ymmärrä .Kamera on Vivotek 7122.
Onko kamera suoraan palveluntarjoajan verkkoon vai reititimen kautta. Jos reititin niin olethan kokeillut tuon dyndns-osoitteen toimimisen joltain muulta koneelta kuin sisäverkossa olevalta koneeltasi? Sisäverkosta kokeiltunahan se ei toimi yleensä (ellei reititin tue loopback-toimintoa, halvat ei yleensä tue). Pyydä jotakuta kaveriasi kokeilemaan osoitetta muualta.
Ja toiseksi, oletko määritellyt porttiohjauksen reitittimeltäsi tuonne Vivotekille. Mikä reititin on kyseessä, voin laittaa lyhyet ohjeet tuosta.
-
Kannattaa ihan ensin kokeilla, että pääset omaan verkkoosi/koneeseeni ylipäätään julkisen netin puolelta. Katso oma ip vaikka http://www.websystem.fi/ip/ ja kokeile jostain muusta osoitteesta pääsetkö sisään.
Jos edellinen onnistuu, rupea vasta sitten virittämään dynDNS:ää.
Ja suosittelen ainakin kysymään operaattoriltasi kiinteän ip:n hintaa. Joskus se yllättää positiivisesti - mulla se oli 0€.
-
Itse käytän kotimaista www.dy.fi palvelua omilla vivotekin 6122 kameroilla ja on toiminut jo neljä vuotta moitteettomasti. Sen kun säätää niin, että itse kamera hoitaa yhteyden palveluun, niin se on varma kuin junan vessa :)
-
Mulla on tuo Telewell 510 tossa koneen päässä.Olen kyllä rekisteröitynyt dy.fi palveluun mutta en sitä kautta saadulla ip osoitteella päässyt mihinkään.Pitäiskö Vivotekin oman ohjelman antaa rekisteröityä dy.fi palveluun uudelleen jotta reitti menisi kameralle.Minusta se kyllä toimii koska se päivittyy.
-
Mulla on tuo Telewell 510 tossa koneen päässä.Olen kyllä rekisteröitynyt dy.fi palveluun mutta en sitä kautta saadulla ip osoitteella päässyt mihinkään.Pitäiskö Vivotekin oman ohjelman antaa rekisteröityä dy.fi palveluun uudelleen jotta reitti menisi kameralle.Minusta se kyllä toimii koska se päivittyy.
Oletuksena muistaakseni Telewell 510 on osoitekäännös eli NAT päällä, jos et ole Telewellin asetuksista käynyt avaamassa porttia tuolle kameralle niin et sinne myöskään pääse. Ja toiseksi, tuolla dy.fi-palveluun rekisteröidyllä osoitteella et tuossa tapauksessa kameraa näe samassa sisäverkossa olevalla koneella, vaan on käytettävä sen kameran saamaa 192.168.-alkuista sisäverkon osoitetta.
Katsopa osoitteesta 192.168.0.254 (telewellin hallinta) asetuksia, jos siellä on LAN-asetuksissa DHCP päällä, niin kamerasi ja tietokoneesi on silloin omassa sisäverkossaan 192.168.0.x osoitteissa, ja jos haluat että sinne kameralle pääsee ulkoverkosta päin tuolla dy.fi osoitteella, on sinne määriteltävä porttiohjaus.
Eli etsi Telewellin asetuksista "ohjelmallinen palvelin" kohta, siellä määrittelet sisäverkon osoitteeksi sen kameran saaman 192.168.-alkuisen osoitteen ja sille portiksi 80. Vastaavasti WAN eli ulkoverkon portiksi joko tuo 80 tai jokin muu mieluiten yli 10000 numeroinen portti. Jos ulkoverkon portiksi laitat 80, niin sitten sinne kameralle pääsee suoraan tuolla dy.fi osoitteellasi ulkoverkosta, mutta jos portti on joku muu niin osoitteen perään on lisättävä :porttinro eli esim. munkamera.dy.fi:11111
-
Olen nähnyt tukossa olevan junan vessan, joten ihan yhtä hyvin tilalle tuleva putkikin voi olla tukossa vaikka lähtevä toimii.
Siksi ohjeistin aiemmin testaamaan, onko yhteys ylipäätään mahdollinen. On (pieniä) operaattoreita, jotka itse käyttävät NAT:a. Asiakkaat pääsevät nettiin, mutta asiakkaiden koneisiin ei netistä päin pääse.
Toki oma NAT on yleisempi ongelman aiheuttaja.
"vastaavasti WAN eli ulkoverkon portiksi joko tuo 80 tai jokin muu mieluiten yli 10000 numeroinen portti."
Osa operaattoreista on sulkenut osan porteista, joten kokeile ainakin ensin sillä 80:llä. Se on kyllä varmasti auki.
-
Sain yhteyden kameraan kun laitoin ip:osoitteen perään asettamani sisäverkon portin numeron.Omalla dy.fi osoitteella en kuitenkaan vielä päässyt mihinkään.
-
Sain toimimaan yhteyden! Todella paljon kiitoksia osaajille ,erityisesti Weijolle .Tulipa osoitettua tamäkin kanavan hyödyllisyys kerrankin.
-
Muuten sellainen pikku juttu vielä, että muista laittaa sinne kameran asetuksiin että se päivittää IP:n dy.fi palveluun vaikka 5 päivän välein ku sinne piti muistaakseni kerran viikossa päivittää se, jotta se pysyy toiminnassa.