Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 24.01.08 - klo:21:38

Otsikko: JD kansirempat
Kirjoitti: SAS - 24.01.08 - klo:21:38
ovat jokapäiväistä touhua kuuluu maakunnasta ja oli kuvakin Maaseutu lehdessä .Kansia napsuu poikki ja venttiilikumien kanssa käydään pajoilla sylipainia harvase päivä.
Kerro juuri sinä känsäläinen oletko näitä kuullut.
Aski ongelmat on kaikkien tiedossa niistä on nyt tässä yhteydessä turha turista nyt keskitytään moottoriin.
Eräällä korjaamolla asentaja oli hirttäytynyt venttiilikumiin kun oli niin kyllästynyt niitä rassaamaan jontikan sisältä.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: mike - 24.01.08 - klo:21:41
Kyllä on hienua että vastustaa. ;D
MotherFucker Rules
  >:( Punaiset Pirut huutavat pellin alla HANAA!




Kuinka ***** nuo menee nuan epätahtihi?
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Loordi Fordson - 24.01.08 - klo:21:50
Ei 20-sarjalaisissa ole tuota ongelmaa juurikaan ilmennyt, ei ainakaan itellä, eikä ainakaan laajasti muillakaan. Tuota venttiilikumien vaihtoa vähän epäilen....Voipi olla turhaa.Savun pölläyttely ei vakavaa, tätä on jo nähty tuhansia tunteja ajetuissa metsäkoneissa, joissa TIER III kone...Kakkosvaiheen koneissa ei tuota kuulemma ilmennyt. Mitäpä ei päästöjen takia tehtäisi, ja nyt joku säikähti jossain tilanteessa pöllähtävää mustaa savua.
Kansiremppoihin löytyy yleensä syy virittämisestä, erityisesti vanhoissa 100- ja 10-sarjojen koneitten kannet ym. moottorirakenne ei kestä välttämättä mahdottomia tehonlisäyksiä.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: renki68 - 24.01.08 - klo:22:12
Ei 20-sarjalaisissa ole tuota ongelmaa juurikaan ilmennyt, ei ainakaan itellä, eikä ainakaan laajasti muillakaan. Tuota venttiilikumien vaihtoa vähän epäilen....Voipi olla turhaa.Savun pölläyttely ei vakavaa, tätä on jo nähty tuhansia tunteja ajetuissa metsäkoneissa, joissa TIER III kone...Kakkosvaiheen koneissa ei tuota kuulemma ilmennyt. Mitäpä ei päästöjen takia tehtäisi, ja nyt joku säikähti jossain tilanteessa pöllähtävää mustaa savua.
Kansiremppoihin löytyy yleensä syy virittämisestä, erityisesti vanhoissa 100- ja 10-sarjojen koneitten kannet ym. moottorirakenne ei kestä välttämättä mahdottomia tehonlisäyksiä.

Eikähän musta savu ole vaarallista, mutta sinisestä voi jo vähä huolestua.
Kyllähän 7400-sarjalaiset fergutkin tupsauttaa melko haikut putken nokasta mutta ei niille öljy maistu. :)
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: lappalainen - 24.01.08 - klo:22:43
Ei 20-sarjalaisissa ole tuota ongelmaa juurikaan ilmennyt, ei ainakaan itellä, eikä ainakaan laajasti muillakaan. Tuota venttiilikumien vaihtoa vähän epäilen....Voipi olla turhaa.Savun pölläyttely ei vakavaa, tätä on jo nähty tuhansia tunteja ajetuissa metsäkoneissa, joissa TIER III kone...Kakkosvaiheen koneissa ei tuota kuulemma ilmennyt. Mitäpä ei päästöjen takia tehtäisi, ja nyt joku säikähti jossain tilanteessa pöllähtävää mustaa savua.
Kansiremppoihin löytyy yleensä syy virittämisestä, erityisesti vanhoissa 100- ja 10-sarjojen koneitten kannet ym. moottorirakenne ei kestä välttämättä mahdottomia tehonlisäyksiä.
kyllä ne pienet kansi tai venttiili rempat 30 sarjassa
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Hervast - 24.01.08 - klo:23:00
Moottorin jäähdytys ei tainnut olla joissain 10 ja 100 sarjan koneissa markkinoiden tehokkaimpia, joten ainakin ruuvaamisessa saattoi tulla melko pian sitäkautta rajat vastaan.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Maalaispoika - 24.01.08 - klo:23:03
Moottorin jäähdytys ei tainnut olla joissain 10 ja 100 sarjan koneissa markkinoiden tehokkaimpia, joten ainakin ruuvaamisessa saattoi tulla melko pian sitäkautta rajat vastaan.

Se mullakin tuli 10-sarjalaisessa eteen, kun pumpusta otettiin kaikki irti, niin sen jälkeen työt tehtiin lämpömittarin ehdoilla. Ei auttanu edes vesipumpun ja viskon vaihtaminen, silti yritti lämmetä. 10:n vaihtaminen 20:een sitten lopulta auttoi asiaan. ;)
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Reino - 24.01.08 - klo:23:21
arkimarketin verstaalla kävin taannoin ihmettelemässä... huoltomies oli vaihtamassa venttiilinkumeja suht uudesta masiinasta,kertoili että ropotti tehtaalla on läiskinyt kumit vähän niin ja näin.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: KJL - 24.01.08 - klo:23:26
Moottorin jäähdytys ei tainnut olla joissain 10 ja 100 sarjan koneissa markkinoiden tehokkaimpia, joten ainakin ruuvaamisessa saattoi tulla melko pian sitäkautta rajat vastaan.

Se mullakin tuli 10-sarjalaisessa eteen, kun pumpusta otettiin kaikki irti, niin sen jälkeen työt tehtiin lämpömittarin ehdoilla. Ei auttanu edes vesipumpun ja viskon vaihtaminen, silti yritti lämmetä. 10:n vaihtaminen 20:een sitten lopulta auttoi asiaan. ;)

Et sitte järeempää kennostoa harkinnu vakion tilalle? Sillähän lämmöistä ois selvinny.


Oikeestaan... teoriashan  mun pitäs olla helkkarin ilonen, kun ziiree ei ookkaa ikiliikkuja, mut mä tiän, että mikä tahansa menee rikki ja ellei mee, se rikotahan...
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: e0777 - 25.01.08 - klo:00:07
ei mitään ongelmia. JD 6820 mittarissa rapiat 2000h ja 6620 4300h. hyvin toimii
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: RockBull - 25.01.08 - klo:08:23
 mut mä tiän, että mikä tahansa menee rikki ja ellei mee, se rikotahan...
[/quote]

Mulla on leluna 75cm pituinen ratakiskonpätkä. Se on hyvä ja pysyy tallessakin. Metrinen vääntyy ja puolimetrinen häviää...
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Maitopoika - 25.01.08 - klo:08:50
ovat jokapäiväistä touhua kuuluu maakunnasta ja oli kuvakin Maaseutu lehdessä .Kansia napsuu poikki ja venttiilikumien kanssa käydään pajoilla sylipainia harvase päivä.
Kerro juuri sinä känsäläinen oletko näitä kuullut.
Aski ongelmat on kaikkien tiedossa niistä on nyt tässä yhteydessä turha turista nyt keskitytään moottoriin.

Kateellisen panettelua.Toisaalta ,miksi ostaa liian pieni kone jos sitä pitää sitten viritellä.Parasta virittämistä on,kun ostaa tarpeeksi tehoa niin konekin kestää.Virittämiset pitäis loppua siinä vaiheessa kun mopoikä on ohi.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: handetonttu - 25.01.08 - klo:11:41
ovat jokapäiväistä touhua kuuluu maakunnasta ja oli kuvakin Maaseutu lehdessä .Kansia napsuu poikki ja venttiilikumien kanssa käydään pajoilla sylipainia harvase päivä.
Kerro juuri sinä känsäläinen oletko näitä kuullut.
Aski ongelmat on kaikkien tiedossa niistä on nyt tässä yhteydessä turha turista nyt keskitytään moottoriin.

Kateellisen panettelua.Toisaalta ,miksi ostaa liian pieni kone jos sitä pitää sitten viritellä.Parasta virittämistä on,kun ostaa tarpeeksi tehoa niin konekin kestää.Virittämiset pitäis loppua siinä vaiheessa kun mopoikä on ohi.

Enpä ole kuullut JD:n moottoriongelmista mitään, vissiin ihan soivia pelejä. Kaverilla on kaks 20 sarjalaista eikä niissä tunnu olevan mitään ongelmia, mutta eihän niistä puhutakkaan jos jotain on.

Tuosta virittämisestä vaan sen verran, että täällä ainakin deeren myyjä muistaa mainostaa että tästä masiinasta sitten voit kutitella huoletta tehoja lisää ja kyllä kestää. En tiedä mikä on takuun laita, kai se on voimassa jos JD huolto lastuttaa 100h huollon yhteydessä?
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Maalaispoika - 25.01.08 - klo:11:56
En tiedä mikä on takuun laita, kai se on voimassa jos JD huolto lastuttaa 100h huollon yhteydessä?

Mitä mä olen kuullut, niin tehdas ei ainakaan ole kovin suosiollisesti suhtautunut noihin takuuhuoltovirityksiin.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: lappalainen - 25.01.08 - klo:12:02
En tiedä mikä on takuun laita, kai se on voimassa jos JD huolto lastuttaa 100h huollon yhteydessä?

Mitä mä olen kuullut, niin tehdas ei ainakaan ole kovin suosiollisesti suhtautunut noihin takuuhuoltovirityksiin.
ja remppaa ki on riittäny niissä
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: plini - 25.01.08 - klo:12:16
joo tuttu hualtajamies sono että just jonh Deereis tyypivikoi paljon
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: ijasja2 - 25.01.08 - klo:12:20
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Loordi Fordson - 25.01.08 - klo:12:47
joo tuttu hualtajamies sono että just jonh Deereis tyypivikoi paljon


Niin, köyhistä tuntuu kalliilta rempata John Deereä, vaan kauheeta tää on ollutkin, kulut tuntia kohti varaosiin 0,0182 euroa.....On muut varmaan parempia ???
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Maitopoika - 25.01.08 - klo:14:38
Nii,mulla tossa Case jossa ei mitään ihmeempiä lastuja  ole,Mitä nyt sattuu jaloissa ohjaamoon kulkemaan että siinä ne viritykset.Pahvit on kestäny ja muukin systeemi.Ei savuta eikä syö öljyä.Mittarissa yli 10000 vaijerituntia.Liekkö sitten ominaisuus vai onko harvinaisuus.Muuten ihan epäkäytännöllinen vehje,tuolla se nytkin paskakasan vieressä vartoilee koska pääsee tonkimaan.Kytkin on  vaihdettu.ja muutamat öljyt.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: retku - 25.01.08 - klo:20:06
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.

***niin kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee... hyvähän se on sanoa kun sieltä ei mitään lähe. onnettomia noiden pumput...
-------

10 sarja pikkusen parempi kuin 100 sarja. ainakin 6800 ja 6900 mallin osalta. kapeemmat laakerikaulat ja heikot kannet vrt 10 sarjan koneet.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: ijasja2 - 25.01.08 - klo:21:39
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.

***niin kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee... hyvähän se on sanoa kun sieltä ei mitään lähe. onnettomia noiden pumput...


Nih,mähän sanoinkin että kaikki otettu irti mitä lähtee,en kuinka paljon ;D

Kai tuostakin sais elementtien vaihdolla enemmän,tai sitten vaihtamalla pumppu.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: lappalainen - 25.01.08 - klo:21:53
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.

***niin kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee... hyvähän se on sanoa kun sieltä ei mitään lähe. onnettomia noiden pumput...


Nih,mähän sanoinkin että kaikki otettu irti mitä lähtee,en kuinka paljon ;D

Kai tuostakin sais elementtien vaihdolla enemmän,tai sitten vaihtamalla pumppu.
10 sarja jd,stä kestävin tietääkseni oli siinäki uutena tyypillisiä saksalaisten sähkövikoja . saksalaisilla nykyisin semmonen vika, että ne käyttää halppissähköosia
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: plini - 25.01.08 - klo:22:12
sanoilla linjoilla  halvat osat aina tietää onkelma
alkuperaisosa aina kallimpi mutta luotettavuus eritasoa
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Maalaispoika - 25.01.08 - klo:22:43
Kai tuostakin sais elementtien vaihdolla enemmän,tai sitten vaihtamalla pumppu.

Ilmeisesti kumminkin se jälkimmäinen vaihtoehto, vai onkos premiumis lucaksen pumppu? Mulla oli oikein pumppu irti dieselhuollos ja totesivat, että vaatisi liikaa ruveta sitä trimmaamaan paremmaksi. 115 hv -> 150 hv, muttei yhtään enempää.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Ileh - 25.01.08 - klo:22:49
Asia on kuulkaas arvoosa herras- ja hameväki niin notta jontikan pahveja ei vaihdeta korkeintaan kuin kerran. -00 ja -10 sarjas ainakin näin jos kone suunnilleen vakiotehoos. Yksityynen JD-huoltoäijä kertoo näin ihan kokemuksen pohjalta.
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: KJL - 25.01.08 - klo:23:09
jontikan pahveja ei vaihdeta korkeintaan kuin kerran.

Toista kertaa ei tuu, kun merkki vaihtuu ennemmin?
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 25.01.08 - klo:23:41
joo tuttu hualtajamies sono että just jonh Deereis tyypivikoi paljon

shiis se olig kai serkunh tuttuj, se jhuoltomiäz. tai aonakin jonkun  tuttusd se olik ihan  siish  ::)
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: retku - 26.01.08 - klo:09:56
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.

***niin kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee... hyvähän se on sanoa kun sieltä ei mitään lähe. onnettomia noiden pumput...


Nih,mähän sanoinkin että kaikki otettu irti mitä lähtee,en kuinka paljon ;D

Kai tuostakin sais elementtien vaihdolla enemmän,tai sitten vaihtamalla pumppu.

***koukkaa Hp-dieselin kautta niin alkaa papua olemaan ;-)
Otsikko: Vs: JD kansirempat
Kirjoitti: ijasja2 - 26.01.08 - klo:10:43
***koukkaa Hp-dieselin kautta niin alkaa papua olemaan ;-)

Emmä tartte enempää tuossa,riittää vallan hyvin. Varsinkin näin talvella pihan putsaamiseen ja hakesiilon täyttöön :) Naapurissa turbotetussa satasessa viiatissa pumppu HP:lta,edellinen hajos jostain syystä. Nykyinen muuten hyvä muttei mahdu enää sivupelti paikoilleen ;D