Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 13.03.10 - klo:10:53
-
Ois isomman kärrynveturin tarvetta ja noin pikasesti löysin molemmista malleista hyvät yksilöt. Entä kestääkö voimansiirto turbotusta?
-
8100:ssa kestävämpi ja hiljaisempi perä. Pikavaihde heikko kummassakin rajuilla tehonlisäyksillä, ellei sitten 8100:ssa ole jo DPS pikavaihdetta eli vm.<93.
-
8100 ehdottomaasti. 905 alkaa jo olla mennyttä aikaa...
-
8100 ehdottomaasti. 905 alkaa jo olla mennyttä aikaa...
Juuri näin. Vaikka mukava onkin ajaa tuo 905 niin pitää saada paljon halvemmalla että kannattaa sellainen laittaa. Ulkoa tuoden noita megasarjan valmetteja saa edullisesti.
-
8100 ehdottomaasti. 905 alkaa jo olla mennyttä aikaa...
Juuri näin. Vaikka mukava onkin ajaa tuo 905 niin pitää saada paljon halvemmalla että kannattaa sellainen laittaa. Ulkoa tuoden noita megasarjan valmetteja saa edullisesti.
Ja jos tarkoitus se on jokatapauksessa turbottaa, niin kannattaa syynätä tarjolla olevat 8400 valmetit saman tien.
-
905:n heikoin lenkki on pakkipyörä
-
905 ohjauksen kääntösylinteri irtoilee. Mitoitettu neloskoneelle..?
-
905.
-
8200, 8400, 8750 tai 8950.
-
8300 tai 8600.
-
8300 tai 8600.
;D ;D ;D
-
8200, 8400, 8750 tai 8950.
***noista kun valittee niin ei mee pieleen. tunneilla ei väliä jos kone huollettu.
-
Kyllä 8100 on mielukkaampi koppi työtä tehrä. Joissakin 8100 nopia perä, oma kulkee 2650 kierroksella ja 600/65r38 kummeilla karvan alta 60km/h. Vapari koneen säädin on mukavan kiree yhdistettynä herkkään turboon... Saa hymy huulilla ajaa isollakin kuormalla kun ähkyä vastaa nopiaan...
-
8100 TS ainakin oli todella löyhästi tehty laitos,8400 tai 8550 niin avot.
-
Samoja poijupainoja kaikki em.
::)
Merenkulkulaitokselle vaan,,,,
8)
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
Ei niissä todella ole paljoa valmettia. Rinnastaa voi volvo 2005 tai 2105 traktoriin. Mieluummin sitten se 905.
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
Ei niissä todella ole paljoa valmettia. Rinnastaa voi volvo 2005 tai 2105 traktoriin. Mieluummin sitten se 905.
Ainut että 2005 ja 2105 oli toimivia traktoreita.
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
Ei niissä todella ole paljoa valmettia. Rinnastaa voi volvo 2005 tai 2105 traktoriin. Mieluummin sitten se 905.
Ainut että 2005 ja 2105 oli toimivia traktoreita.
Niin kauan kuin varaosia riittää.
-
Kyllä 8100 on mielukkaampi koppi työtä tehrä. Joissakin 8100 nopia perä, oma kulkee 2650 kierroksella ja 600/65r38 kummeilla karvan alta 60km/h. Vapari koneen säädin on mukavan kiree yhdistettynä herkkään turboon... Saa hymy huulilla ajaa isollakin kuormalla kun ähkyä vastaa nopiaan...
Itellä aikanaan 8100 vm-91 tunteja vaihtoon lähtiessä 2006 pikkasen vajaat 18000 eikä ollu pahemmin remontteja kun muisti huoltaa säännöllisesti.
-
hyvin vastaa kaasuun:
http://www.youtube.com/watch?v=sufzsPIlCko :o
saattaa tasauspyörästö huutaa hoosiannaa....
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
Ei niissä todella ole paljoa valmettia. Rinnastaa voi volvo 2005 tai 2105 traktoriin. Mieluummin sitten se 905.
Ainut että 2005 ja 2105 oli toimivia traktoreita.
***yksi kaikkien aikojen tehottomimmista ja heikoimmista traktoreista. osat kalliita. ainut hyvä puoli on suorahampainen hyvin toimiva laatikko.
-
hyvin vastaa kaasuun:
http://www.youtube.com/watch?v=sufzsPIlCko :o
saattaa tasauspyörästö huutaa hoosiannaa....
Katsos mitä lukee pätkän kommenteissa. ;D
-
8300 tai 8600.
Voip jesus kumpa tuollaisia valluja ei koskaan olisi markkinoille päästetty. ;)
No onkin ferguja.
Ei niissä todella ole paljoa valmettia. Rinnastaa voi volvo 2005 tai 2105 traktoriin. Mieluummin sitten se 905.
Ainut että 2005 ja 2105 oli toimivia traktoreita.
***yksi kaikkien aikojen tehottomimmista ja heikoimmista traktoreista. osat kalliita. ainut hyvä puoli on suorahampainen hyvin toimiva laatikko.
Suorahampainen?
-
Valmet tai oikeasti VolvoBM 2005/2105 aikansa parhaimpia ja lujimpia traktoreita,jotkut hallintalaitteet ehkä hieman konstikkaita. Vaihteiston käsittely vaatii näppituntumaa,mutta kun alkaa sujumaan niin sitä ei voita mikään.Ainoa huono puoli vaihteistossa,sekava kaavio. Hajallehan se ei mee millään.
-
hyvin vastaa kaasuun:
http://www.youtube.com/watch?v=sufzsPIlCko :o
saattaa tasauspyörästö huutaa hoosiannaa....
Katsos mitä lukee pätkän kommenteissa. ;D
***katoin mutta en vieläkään ymmärrä ruottia...
-
Valmet tai oikeasti VolvoBM 2005/2105 aikansa parhaimpia ja lujimpia traktoreita,jotkut hallintalaitteet ehkä hieman konstikkaita. Vaihteiston käsittely vaatii näppituntumaa,mutta kun alkaa sujumaan niin sitä ei voita mikään.Ainoa huono puoli vaihteistossa,sekava kaavio. Hajallehan se ei mee millään.
Tuskin niin surkee kun Fuller eaton.....
-
Valmet tai oikeasti VolvoBM 2005/2105 aikansa parhaimpia ja lujimpia traktoreita,jotkut hallintalaitteet ehkä hieman konstikkaita. Vaihteiston käsittely vaatii näppituntumaa,mutta kun alkaa sujumaan niin sitä ei voita mikään.Ainoa huono puoli vaihteistossa,sekava kaavio. Hajallehan se ei mee millään.
***laatikko oli hyvä käyttää. etenkin tienopeuksilla. ilman kytkintä ylös ja alas. hitaassa ajossa esim. kyntäessä paha vaihtaa vaihetta.
kaavio oli parempi kuin esim. 110-90 fiatissa. volvossa 1 ja pakki samalla linjalla.
miinuksena laatikon välitykset. hidas tiellä ja ison alueen pakki ja ykkönen liian isoja. huonosti vääntävä volvon kone ei auttanu asiaa.
laatikosta meni hampaita poikki.
pikavaihde luisteli. onneksi ei kerenny hajoamaan.
voimanotto ei kestänyt hakkuria. pakat luisti ja koppa halkesi.
etuakselista meni lautaspyörä sileeksi ja kartaani meni kerran poikki.
-
Älä samana päivänä Fiiuun sentään vertaa,,,,,,,,,,
???
-
Millaisilla painoilla (junapaino) te pojaat ootte ajaneet?
-
Kiitoksia vastauksista. Onko 8100 samalla voimansiirrolla kun 8400? Mitä kustantaa nappikytkin valmettiin. Etukuormaajasta sen vois ilmeisesti helpoiten ja halvimalla kytkinpolkimelle rakennella ???
-
hyvin vastaa kaasuun:
http://www.youtube.com/watch?v=sufzsPIlCko :o
saattaa tasauspyörästö huutaa hoosiannaa....
>>>>Huomasikko ku vihiree veti ELEETTÖMÄSTI lenkin ja voitti :P
-
Ainahan takatuuppari leveärenkaisen nelkun ketteryydessä kepittää. On nähty nää tilanteet full pullissa,mäkivedossa kuin pellollakin ja aina on valmet parempi jd hienostuneempi. Nimimerkillä kokemusta :D
-
Sanotaan että kyllä ketteräpää kiintee askelista 6 saat ettiä kun säärät etupäästä raidevälin isoks ja ruuvvaat rajotinruuvit selälleen ja kattot ettei lokasuojat ota sivupelliin, kyntö ehkä hieman erilaisempaa noin mutta itte ollaaan pärjätty.
Pitäs olla sama voimansiirto 600 sarjalainen, pikavaihde vaan erilainen.
Retku osaa kertoo tehonkeston tuolle Volvon vaihteelle,,,,
-
Retku osaa kertoo tehonkeston tuolle Volvon vaihteelle,,,,
Vastaus on 50 mm kaulalla oleva turbo 3,5 bar paineella ????
8)
Jos yli niin sulake menee ???
:'(
Rivipumpulla,,,, isot elementit Meri suuttimet oltava ????
:'(
-
vaihteisto sinänsä kestää.
1990-1992 vuotisten 8100:sten pikavaihe on heikko. ruottalainen pikavaihe kestää n.170hv max. 140 sopiva.
vaihteisto suunnilleen sama kun 1993-1994, 8400:ssa. erona tietty 8400:n 3 portainen deltapowershit. se on huomattavasti kestävempi kun 8100:n pikavaihe.
93 alkaen myös 8100 3 portaisella.
ekat voimansiirrot oli 300 sarjaa (esim. 1993 8400,sitte on tullu 450,650 ja 700)
----------
1995 vuonna tuli hydraulinen kytkin. ekat on mekaanisella välityksillä. mekaanisiin ei saa nappikytkintä...ellei ite tee.
-
hyvin vastaa kaasuun:
http://www.youtube.com/watch?v=sufzsPIlCko :o
saattaa tasauspyörästö huutaa hoosiannaa....
>>>>Huomasikko ku vihiree veti ELEETTÖMÄSTI lenkin ja voitti :P
***joo. jd lähti kun vallukuski oli vielä ulkona kopista :-)
-
Noissa pikavaihteen kestoasioissa kannattaisi miettiä sitä vääntöä enempi kuin tehoja,,,,,
Vääntö on se mikä sulakkeen räjäyttää.
::)
-
Pikavaihde hajosi turbotuksen jälkeen 905:sta. Korjattiin ja pajalta kun ajoi pois, niin taas oli rikki. Eli ei siis kestä. Tehoja about 150 hepoa.
-
Pikavaihde hajosi turbotuksen jälkeen 905:sta. Korjattiin ja pajalta kun ajoi pois, niin taas oli rikki. Eli ei siis kestä. Tehoja about 150 hepoa.
Sää oot pihalla kun......
-
On se jyvällä ;
Pika vaihde se sulake,,,,
Mutta Vääntö sen vei , ei tehot
:'(