Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kyntaja - 13.03.10 - klo:10:04
-
Aloitan yhtä epäselvästi aiheeni kuin muutkin täppärit.
Ilmeisesti johtuu kun pentti ei saanu ylistystä osakseen ja masseria ei koko arvosteluun huolittu.
Eli täppärit pitää turpansa kiinni.
Viitaten KM testiin/arviointiin.
-
No näkihän tuosta vertailusta taas eres sen, että öljy maksaa ;D Sillä voimansiirto- ja hydrauliikka "öljytön" Jontikka on halvempi huoltaa, kuin öljyllä varustetut verrokit ::)
-
Sehän oli portaattomien vertailu ja Vario oli jo niin ei silloin DynaVT:tä tar*****.
-
Niin DynaVT:hän voitti kulutuksen vähyydessä tässä joku aika takaperin.
-
Tehokkuuden testaus oli aika kyseenalainen. Mäkivetoa ja tietyn alan kultivointi, näistä sitten mitattiin ajat. Niitä aikoja ei kai vaan missään lukenut, sanottiin vaan että C, F, J kolmikko tasaisia ja V jäi jälkeen. Puolustuksena mainittiin pakasta vedetty kone.
-
Aloitan yhtä epäselvästi aiheeni kuin muutkin täppärit.
Ilmeisesti johtuu kun pentti ei saanu ylistystä osakseen ja masseria ei koko arvosteluun huolittu.
Eli täppärit pitää turpansa kiinni.
Viitaten KM testiin/arviointiin.
tämänhän jokainen tiesi jo ennenkuin luki lehteä hankala hankkijan lehessä muitten voittaa :).pitäs vain olla ilmainen lehti km onhan pirkka lehtiki ilmainen :)
-
Lukihan siinä, ettei Keskolla ollut sopivaa konetta tarjota.
-
Lukihan siinä, ettei Keskolla ollut sopivaa konetta tarjota.
Nii´in. Kaikki DynaVt:t on myytyjä. Jonotuslista on pitkä. Ei niitä mihinkään testiin jouda.
;D
-
Lukihan siinä, ettei Keskolla ollut sopivaa konetta tarjota.
Nii´in. Kaikki DynaVt:t on myytyjä. Jonotuslista on pitkä. Ei niitä mihinkään testiin jouda.
;D
Nehän viedään täällä Huittisissa ihan käsistä ja pihoista. Siihen varmaan Kyntäjäkin viittasi... :P
-
Aika amatöörimäinen hydrauliikka ratkaisu etukuormaajalle Fentissä. Ohjaamon ulkopuolelta jopa pystyy hanoista kääntää venttiilien toiminnan pikaliittimille. Sähkö vaihtoventtiilli 3000e.
Ei ***** sanon minä. ;D
-
Painoissa kevyttä eroavaisuutta, Pumassa 1000kg suurempi taka-akselipaino kuin Valtrassa.
Mitenhän noiden portaattomien vaihteistojen testaamisesti tulisi jos niillä vetäisivät samaa lavettia mitä SM-tractor pulling kisoissa? Saisko mitään käsitystä voimansiirron toimivuudesta/hyötysuhteesta, ei ehkä.
Tai sitten täyden noukinvaunun peruuttaminen rehuauman päälle ;)
-
No näkihän tuosta vertailusta taas eres sen, että öljy maksaa ;D Sillä voimansiirto- ja hydrauliikka "öljytön" Jontikka on halvempi huoltaa, kuin öljyllä varustetut verrokit ::)
se perustuukin laatikon säännölliseen vaihtoon ;D
-
Aika amatöörimäinen hydrauliikka ratkaisu etukuormaajalle Fentissä. Ohjaamon ulkopuolelta jopa pystyy hanoista kääntää venttiilien toiminnan pikaliittimille. Sähkö vaihtoventtiilli 3000e.
Ei ***** sanon minä. ;D
Ylivoimaisen yksinkertaisille täpinäreiskoille sopiva systeemi ;D
-
Siinähän tuli taas todistettua se tosiasia, jotta sisu, voima ja polttoainetalous ei vaan mahdu saman pellin alle.
-
Aika amatöörimäinen hydrauliikka ratkaisu etukuormaajalle Fentissä. Ohjaamon ulkopuolelta jopa pystyy hanoista kääntää venttiilien toiminnan pikaliittimille. Sähkö vaihtoventtiilli 3000e.
Ei ***** sanon minä. ;D
Kuikken sähköinen vaihtoventtiili öpaut 800€ kaikkine hiluineen.
-
No olkoompa polttoaineen kulutus suurimmalla teholla mitä on, mut minusta noi vääntömomentin ja tehon käppyrät sanovat paljon enempi koneesta. sisusta löytyy tehoa tappiin asti ;D
-
Aika amatöörimäinen hydrauliikka ratkaisu etukuormaajalle Fentissä. Ohjaamon ulkopuolelta jopa pystyy hanoista kääntää venttiilien toiminnan pikaliittimille. Sähkö vaihtoventtiilli 3000e.
Ei ***** sanon minä. ;D
Kuikken sähköinen vaihtoventtiili öpaut 800€ kaikkine hiluineen.
KM.ssä kehuivat että vaihtoventtiilli 3000e,en sitten tiijä. Aika arvokas silti.
-
Joo joo, mut kun ei oo pakko ostaa sieltä. Ei ainakaan näin jälkikäteen kuormaajaa asentaessa.
-
Ei tietenkään,saahan niitä hyde liikkeistä halvemmallakin.
Ei oo tosin henk.koht kokemusta ku oma ek. traktori ei tuommosia tarvi. ;D
-
En ole halukas näihin vastaamaan mutta tuhon kyllä.
No olkoompa polttoaineen kulutus suurimmalla teholla mitä on, mut minusta noi vääntömomentin ja tehon käppyrät sanovat paljon enempi koneesta. sisusta löytyy tehoa tappiin asti ;D
Itellä kolmelitraa tunnissa vähemmän tekee nykyhinnoilla noin 2000€ säästön. Eihän se viljelijän kukkarossa ole kuin taskurahoja ;)
Vertailun vuoksi mitä eri urakoitsijoiden keskusteluissa mennee moni muu kone valtraan verratuna samassa työssä samoilla välineillä vielä isommalla erolla, eikä eroa työn joutumisessa sanottavasti .
-
Olisko liikaa vaadittu, että "testaajat" jaksais lukea ohjekirjat, ees lievästi, jontikka pysähtyy jarrupolkimellakin, ainakin 20-serie....liekö muista laitteista jääny kans joitain piilo-ominaisuuksia löytymättä?
-
Eli täppärit pitää turpansa kiinni.
Viitaten KM testiin/arviointiin.
En oo lukenu... siksi hiljaa... vaikken täppäriksi tunnustaudukaan... enää.