Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:18:16

Otsikko: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:18:16
Neliveto,lukko,jänis/kilpikonna,pikavaihde ei toimi.. Magneettiventtiilit näyttää olevan rikki.. Kelat on palanu yhtä lukuunottamatta ja itse venttiilitkin jumittaa ja ei toimi kunnolla. Mistäs sais halvalla kelat+venttiilit?? Ja mitähän nuo maksaa kappale? Koko traktoriki olis myynnissä 9900e Sisältää arvonlisäveron jos jotakin kiinnostaa:D
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Timppa - 20.02.10 - klo:18:42
Onko se e malli vai autotr vaiko datatr?

Olekko tarkistanut matalapainepiirin paineanturin?
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:18:48
Joo ei pala se valo ja virrat tulee magneettiventtiileille.. Venttiileissä vika. Ihme miten viidestä venttiilistä neljä on melkee samaan aikaan on menny :/
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Timppa - 20.02.10 - klo:18:51
Ookko varma, että mittarilamput toimii? Siis varoitusvalot.

Kun laittaa virrat päälle niin kuuluis varotusvalot palaa siis olla päällä.

Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:19:27
juu kyllä matalapainepiirin valo syttyy ku laittaa virrat päälle ja sammuu kun käynnistää.. Ja virta tulee magneettiventtiilille kun laittaa nelivedon päälle, tai vaihtaa kilpikonna/jänis aluetta. tasauspyörästölukolle en löytäny virtaa..
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Timppa - 20.02.10 - klo:19:34
juu kyllä matalapainepiirin valo syttyy ku laittaa virrat päälle ja sammuu kun käynnistää.. Ja virta tulee magneettiventtiilille kun laittaa nelivedon päälle, tai vaihtaa kilpikonna/jänis aluetta. tasauspyörästölukolle en löytäny virtaa..

Sillon kun on autotronik poksissa vikaa niin heittää nelivedon päälle, voimanoton pois päältä ja jotain muuta...

Paljonko tunteja on?
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:20:21
En osaa sanoa.. 2500 mittarissa.. olisko jotai 10000h oikeesti. Mites muuten tuo neliveto.. jos traktori on sammuksissa ja tunkkaa etupään ylös niin saako kardaani pyöriä? Tässä pyörii etupyörät kun traktori sammuksissa.. ja eikös sen pitäs olla ilman painetta (kone sammuksis) neliveto aina päällä?
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Timppa - 20.02.10 - klo:20:23
En osaa sanoa.. 2500 mittarissa.. olisko jotai 10000h oikeesti. Mites muuten tuo neliveto.. jos traktori on sammuksissa ja tunkkaa etupään ylös niin saako kardaani pyöriä? Tässä pyörii etupyörät kun traktori sammuksissa.. ja eikös sen pitäs olla ilman painetta (kone sammuksis) neliveto aina päällä?

Kyl se neliveto pitäis olla päällä ilman painetta.

Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: mike - 20.02.10 - klo:20:28
Ei saa kardaani pyöriä ja kun se käy ja pysää niin silloinkin aina menee neliveto päälle.
Onkohan boxi vika polttanut magneetti venttiilit?

Onko E vai 32+32?
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: mikasep - 20.02.10 - klo:21:00
Ei saa kardaani pyöriä ja kun se käy ja pysää niin silloinkin aina menee neliveto päälle.
Onkohan boxi vika polttanut magneetti venttiilit?

Onko E vai 32+32?

Boksivika ei voi polttaa venttiilin keloja. Sn sijaan laturivika voi. Naapuri haki Valluunsa uuden laturin ja alkoi pyörittää kenttäsirkkeliä. Kaikki kelat ja mittaristo ehtivät sulaa möykyksi asti ennen kuin akku räjähti ja kaveri huomasi tilanteen. Uusi laturi (Slovenian ylpeys) antoi ulos n. 20V latausjännitteen. Onneksi oli vanhempi Valmetti ilman tietokonebokseja, muuten olisi tullut vieläkin kalliimmaksi.
Niin että tarkastakaa aina se latausjännite kun olette vaihtaneet laturin /säätimen.

Mika
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:21:10
32/32 ja nelivedon ja lukon valo kojelaudas ei pala virrat kytkiessä.. vaan sitte syttyy kun napista painaa
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 20.02.10 - klo:21:14
Eli joku jousivoimako painaa nelivedon kytkimen päälle näissä ja öljynpaine irroittaa? Jo 87 mallissakin? Tässä on sen mallin etuakseli jossa ei oo edessä hydraulisesti kytkettävää tasauspyörästönlukkoa.
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Quadramf - 20.02.10 - klo:22:43
Mulla on kyllä sellainen käsitys, että 3000/3100-sarjan Massikoissa neliveto nimenomaan kytketään päälle 17 bar paineella, kun napista on painettu(siihen syttyy se valokin silloin). Näin ollen sammuksissa ollessa neliveto ei ole päällä.
Tuossa mallissa on ns. no-spin eli kitkalukko etupäässä(ei hydr. putkea etuaksilaan).
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: +200 - 20.02.10 - klo:23:15
Ei saa kardaani pyöriä ja kun se käy ja pysää niin silloinkin aina menee neliveto päälle.
Onkohan boxi vika polttanut magneetti venttiilit?

Onko E vai 32+32?
Voihan siinä olla joku tinaus irronnu,siitä on tullu virtapiikki ::) Tai todennäköisempää on että pumppujen tuotto on yhdistetty huolimattomasti,kuulemma massikka voi räjähtää sellaisen jälkeen,kandee olla varovainen :o Timppakaan ei ole koskaan uskaltanu koittaa sitä toimintoa  ;D ;D
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: CARINA2 - 21.02.10 - klo:01:26
Sitä vaan ihimettelen, että miksi kaikki matalapaine hytrauliikan hallinnat pittää olla magneettiventtiilillä :o Ihan hyvin nelivevon, lukot, ulosoton, pikavaihteen, ja jopa suunnanvaihtajan vois hallita vivula, joka vaikuttas suoraa venttiiliin. Tyyliin viistonnisen ulosottovipu, tai SE jontikan suunnanvaihdin.
Ja sähkönostolaite.. Turhista turhin turhake >:( Kunnon vipu vaan, mistä näkkee ja tuntee, misä asenosa nostolaite kullonnii on. ;D

Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: mikasep - 21.02.10 - klo:11:54
Sitä vaan ihimettelen, että miksi kaikki matalapaine hytrauliikan hallinnat pittää olla magneettiventtiilillä :o Ihan hyvin nelivevon, lukot, ulosoton, pikavaihteen, ja jopa suunnanvaihtajan vois hallita vivula, joka vaikuttas suoraa venttiiliin. Tyyliin viistonnisen ulosottovipu, tai SE jontikan suunnanvaihdin.
Ja sähkönostolaite.. Turhista turhin turhake >:( Kunnon vipu vaan, mistä näkkee ja tuntee, misä asenosa nostolaite kullonnii on. ;D



Voishan ne vivuillakin tehdä. Tulee vaan kalliimmaksi ja monimutkaisemmaksi toteuttaa. Lisäksi nykypäivänä voidaan tehdä sähköisesti kaikenmoisia mekaniikkaa käyttäjien mokilta suojaavia ominaisuuksia (kytkimien hallitut luistatukset yms.). Sähköisen nostolaitteen tuntuma on kyllä esim. takalevyllä tasatessa aika kamala. Sitten taas jossain niittohommassa on ihan omiaan.

Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että mikään virtapiikki (paitsi jatkuva pidempikestoinen ylijännite viallisesta laturista) ei voi polttaa keloja. Jos nuo venttiilit mekaanisestikin jumittavat, voi olla käynyt niin että öljyt ovat joskus jostain syystä päässeet ylikuumenemaan jolloin venttiilit ovat kyrvähtäneet mekaanisesti ja sähköisesti. Jos nuo venttiilit saa purettua niin voisi puhdistaa jos siellä on pikeentynyttä öljyä välissä. Sitten vaan kaupasta uudet kelat.

Mika
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 21.02.10 - klo:12:02
Voishan ne vivuillakin tehdä. Tulee vaan kalliimmaksi ja monimutkaisemmaksi toteuttaa.

Vivut tuo mukanaan melua koppiin, ja sitten niitä vipuja ja keppejä on ympäri koppia mikä missäkin.

Samaan aikaan tuon 3000-sarjan kanssa oli kyllä myynnissä 300-sarja, jossa suunnilleen kaikki oli mekaanista sellaisille asiakkaille jotka moista halusivat.


Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: CARINA2 - 21.02.10 - klo:18:31
Voishan ne vivuillakin tehdä. Tulee vaan kalliimmaksi ja monimutkaisemmaksi toteuttaa.

Vivut tuo mukanaan melua koppiin, ja sitten niitä vipuja ja keppejä on ympäri koppia mikä missäkin.

Samaan aikaan tuon 3000-sarjan kanssa oli kyllä myynnissä 300-sarja, jossa suunnilleen kaikki oli mekaanista sellaisille asiakkaille jotka moista halusivat.

Totta tuokin.. Ja vaijjeriviritykset ei oo aina kovin hyviä.  :'(

Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: mikasep - 25.02.10 - klo:20:41
Neliveto,lukko,jänis/kilpikonna,pikavaihde ei toimi.. Magneettiventtiilit näyttää olevan rikki.. Kelat on palanu yhtä lukuunottamatta ja itse venttiilitkin jumittaa ja ei toimi kunnolla. Mistäs sais halvalla kelat+venttiilit?? Ja mitähän nuo maksaa kappale? Koko traktoriki olis myynnissä 9900e Sisältää arvonlisäveron jos jotakin kiinnostaa:D

Varmaan näin olet tehnytkin, mutta tuo monen kelan täystuho herätti vielä kysymyksiä:

Kun päättelit että kelat on rikki, mittasitko kelojen vastuksen vai totesitko vain mittarilla että kelan liittimeen tulee sähköä? Tuo jännite liittimessä voi meinaan näkyä mittarilla kuormittamattomana ja johtaa virhediagnoosiin, jos esim. maa puuttuu kuormitettaessa kaikilta keloilta. Kelan liittimeen voisi laittaa polttimon (esim. 21W suuntavilkku) ja katsoa palaako se. Miten totesit että venttiilit jumittavat?

Ja tässä osia... *huokaus*... hyvä kone lihoiksi menossa

=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=597582@id_template=6]http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=810560&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=597582@id_template=6 (http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=810560&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0)

Mika
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 27.02.10 - klo:14:15
Tuo on justii kyseinen kone =p Myin purkaamolle. :DDD
Otsikko: Vs: MF 3060 turbo...
Kirjoitti: Dynashift - 27.02.10 - klo:14:17
Ei tosin ole se 3060E mallin kone jota joskus täällä oon ylistänyt:D Seoli huippukuntoinen ja sen oon vaihtanut 5445:n tää kyseinenkone tuli muissa kaupoissa mulle :)