Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 16.02.10 - klo:22:38
-
Nyt rupeaa olemaan mitta täys Kjellmannin maahantuomaan Stoll-kuormaimen esiohjaukseen! Koko helvetin vuoden se on toiminut huonosti ja siihen on vaihdettu nyt kaikki osat mm.tänään joystick.Ei saakeli rupea toimimaan.Kjellmannin kiinnostus asiaan on ylimalkainen.Huomenna koneesta revitään kaikki asiaan liittyvä roina pois ja laitetaan joku järjestelmä joka toimii.
Nyt olisikin kysyttävä että mikä olisi hyvä ja toimiva merkki?? Ja kuka niitä myy? Stanfoss vai valvoil? Tollasen myynti pitäis kieltää lailla.Tänäänkin ajoin 80km paalikuorman kanssa ja perillä totesin että täähän ei enää toimi ollenkaan,eilen se toimi vielä suht'koht normaalisti.Vähän vitutti kieltämättä.Vaijeritoimintoinen lohko olisi varmaan kaikki varmin ja kyllä mun kädessä vielä sen verran vääntöä on että sitä jaksaa käyttää. :D Eli sähkölohkoista paras olisi kysymys????
-
se on danfoss. toimii ihan ok. esim. valtrassa tämmönen.
valvoilin unohtaisin heti.
paras on parker. nosturin venttiilopöytänä (6 karaa+iqan minivipuohjaus) maksaa kronoksen hinnastossa 14000e.
-
Jos vuoden aikana on vaihdettu kaikki osat eikä vieläkään toimi niin olisiko vika jossain muualla?
Kehutaan nyt sitten kun kerran kysytään, että minulla on vuodesta -97 ollut Morsen vaijeriohjain. Kuormaimessa on väljää, olkapäässäni samoin (ei johdu etukuormainvivusta) ja traktori on kuin Raatteen tieltä mutta Morse pelaa edelleen alkuperäisenä.
On vielä istutettu just sopivalle paikalle ja oikeille liikeradoille niin sillä on pärjätty. En ole itse asentanut.
Saa vetää herneet nenään mutta näin se vaan on.
-
Saa vetää herneet nenään mutta näin se vaan on.
Kyllä mäkin taidan palata vanhaan kunnon vaijeriohjaukseen.Se toimii aina kun kääntää vivusta.Ihan eri tatsi kun missään kokeilemassani sähköhärpäkkeessä.Onhan mulla se Stollin vaijerilohkokin jossain.Rahat takas!! Takuu on siis vielä onnex päällä.
-
No minulla on tuossa vanhemmassa vihreässä liki 8000 tuntia mittarissa ja siinä on tehdasasenteinen joystikki kyynärnojassa ja vielä toimii. Yksi mikrokytkin siihen on vaihdettu.
On kaikenlisäksi oikean mallinen nyrkissä pidettävä kahva, eikä se naisen nänniin verrattava sormenpäillä kallisteltava napukka niinkuin valtrassa.
-
kun laittaa sähkön tilalle öljyn(siis hallitusti ;D) niin pelaa.
Asennus hieman hankalampi ja säätäminen mut sen jälkeen.....
On kun kädellä kuormais,on tunto kuormaimeen.2 hydr.esiohjauksen voimin voin kehua.
Ollut myös sähkönen ålö,uskomaton pas....... .
Tietenkin sähköisestäkin saa hyvän mutt hinta pompsahtaa.
Omat lohkot valvoilia.Fin rotorin lohkot kannattaa unohtaa,huonoja.(on kokeiltu)
-
parkerilta löytyy ihan etukuormaimiin tehty yksinkertanen painos ja eikä oo silleen pahan hintanen, Siitä on aikaa, kun kysyin koneosapalvelulta hintaa, oliko silloin 1200 ekua koko paketti ja parkerin mehukeppi versio oli 900 ekua. Mut siitä on useita vuosia kun kyselin ja aika simppeli asentaa ja saa toimimaan LS, ympäripumppausjärjestelmiin...
-
Tosi töihin vaijerikäyttönen ja täpinä hommiin nämä muut ohjaimet näin se vaan on että tositöissä pitää olla varmaa ohjaus aina.
Mukavuus on täpinämiesten joutavia höpinöitä.Ei mukavuudesta ole paljon hyötyä kun jää hommat kesken jonkun sähköhäiriön takia. ;D
-
Ostamani kuormaimen mukana tullut mekaaninen vaijerilohko on nyt viety asentajalle ja huomenna olisi tarkoitus repiä sähkökilkkeet pois ja työntää ne sellaiseen paikkaan johon ei niinsanotusti aurinko paista.Onneksi Y vastaa takuuna työstä ja antaa rahat takaisin.Kävin muuten kysymässä ylimääräistä nappia vipuun ja Ålön orkkisnapin hinta oli reilut 85e kumisuojuksen kanssa.Ostin sitten tarvikenapin vitosella selecto3:sta varten.Vivussa on 2 nappia,mutta ne menevät pikavaihteiden hallintaan. :)
-
Tosi töihin vaijerikäyttönen ja täpinä hommiin nämä muut ohjaimet näin se vaan on että tositöissä pitää olla varmaa ohjaus aina.
Mukavuus on täpinämiesten joutavia höpinöitä.Ei mukavuudesta ole paljon hyötyä kun jää hommat kesken jonkun sähköhäiriön takia. ;D
enemmän mulla on ollut vaijereiden kanssa onkelmia kuin hydraulisen esiohjauksen.tahtoo olla muovipalikkaa vaijerin päässä.
-
Joo hydraulista esiohjausta mäkin meinaan laittaa,mutta tähän hätään laitetaan nyt toi vaijerilohko et pääsee viikonloppuna lumihommiin.Onhan mul toi 6410 mut se on varmaan hilppasen kevyt tolle auralle.Eli renkaat ei kyl pidä.
-
Tosi töihin vaijerikäyttönen ja täpinä hommiin nämä muut ohjaimet näin se vaan on että tositöissä pitää olla varmaa ohjaus aina.
Mukavuus on täpinämiesten joutavia höpinöitä.Ei mukavuudesta ole paljon hyötyä kun jää hommat kesken jonkun sähköhäiriön takia. ;D
enemmän mulla on ollut vaijereiden kanssa onkelmia kuin hydraulisen esiohjauksen.tahtoo olla muovipalikkaa vaijerin päässä.
Se muovipalikka tahtoo särkyyntyä ainakin MP kuormaimissa ja taitaa olla Morse myös Ismessä,se on aika kovilla siinä kun sitä jatkuvasti temmotaan ja jos vaijeri on pikkusenkin jäykkä niin loppu kyllä tulee.Hyvää ja varmaa ei ole vielä keksittykään. >:(
-
Tosi töihin vaijerikäyttönen ja täpinä hommiin nämä muut ohjaimet näin se vaan on että tositöissä pitää olla varmaa ohjaus aina.
Mukavuus on täpinämiesten joutavia höpinöitä.Ei mukavuudesta ole paljon hyötyä kun jää hommat kesken jonkun sähköhäiriön takia. ;D
Eikös kaivureilla ja metsäkoneilla ainakin jossakin määrin tehdä tositöitä, eikä niissä lähimpään tuhanteen vuoteen ole ollut vaijereita kahvojen pohjassa. 8)
Nuo mainitsemani vihreän joystikit toimii tarkasti ropona ja lisänä niissä on kuormaajan linjastoissa sähkötoimiset 4.tie venttiilit, joilla saadaan ulkopuoliseen käyttöön kaksi kappaletta 2-toimisia lohkoja.
-
Tosi töihin vaijerikäyttönen ja täpinä hommiin nämä muut ohjaimet näin se vaan on että tositöissä pitää olla varmaa ohjaus aina.
Mukavuus on täpinämiesten joutavia höpinöitä.Ei mukavuudesta ole paljon hyötyä kun jää hommat kesken jonkun sähköhäiriön takia. ;D
Eikös kaivureilla ja metsäkoneilla ainakin jossakin määrin tehdä tositöitä, eikä niissä lähimpään tuhanteen vuoteen ole ollut vaijereita kahvojen pohjassa. 8)
Nuo mainitsemani vihreän joystikit toimii tarkasti ropona ja lisänä niissä on kuormaajan linjastoissa sähkötoimiset 4.tie venttiilit, joilla saadaan ulkopuoliseen käyttöön kaksi kappaletta 2-toimisia lohkoja.
Niissä vaan on laatuaste kerrottuna viidellä verrattuna etukuormain ohjaussysteemeihin.
-
Totta ;)
-
Jontikan omalla tikulla on kuormailtu ja etunostolaitetta hämmennetty vuosia hyvin ovat pelanneet.
-
Mulla Volvon pyöräkoneessa hydr. esiohjaus. Idiootti varma.
-
Ismen versio hydraulisesta esiohjauksesta on talven aikana osoittautunut varsin hyväksi, tuollaista suosittelen. Ostettaessa myyjä sanoi suoraan, älä ota sähköistä ei toimi.
-
Ei enää vaijeriohjattua ikinä vanhemmiten muuttuvat väjiksi ja tahmeiksi... Jonnikan sähköjoikkari on kyllä paras ja tuo profiline deutsin joikkari on myös hyvä :D Hydraulinen ohjaus on myös hyvä mutta letkut ei tuu yhtä mukavasti hyttiin kuin johto....
-
Täl hetkel valtran esiohjaukses joku mystinen vika kun jää miettimää kauhan kääntöö, kaikki käyty läpi mut ei osaa sanoo mikälie riivaa. Mut eihän ne aina voi toimii ;D
-
minulla uudesta saakka mp liftin sähköohjaus ja nyt hiljan vaidettiin vanhenpaanki sähköohjaus käytän paljon merkistä en tiedä
-
Täl hetkel valtran esiohjaukses joku mystinen vika kun jää miettimää kauhan kääntöö, kaikki käyty läpi mut ei osaa sanoo mikälie riivaa. Mut eihän ne aina voi toimii ;D
Eihän siinä ole se selecto venttiilin kara jumissa ? taitaa olla yleisin vika käännön tökkimiseen.
12v sähköt aiheuttaa sähköisissä esiohjauksissa omat haasteensa. Sikäli hydr esiohjaus vois olla enempi idioottivarma. Nykyäänhän ne hydr esiohjauslohkotkin on melko pienikokosia.
-
kun laittaa sähkön tilalle öljyn(siis hallitusti ;D) niin pelaa.
Asennus hieman hankalampi ja säätäminen mut sen jälkeen.....
On kun kädellä kuormais,on tunto kuormaimeen.2 hydr.esiohjauksen voimin voin kehua.
Ollut myös sähkönen ålö,uskomaton pas....... .
Tietenkin sähköisestäkin saa hyvän mutt hinta pompsahtaa.
Omat lohkot valvoilia.Fin rotorin lohkot kannattaa unohtaa,huonoja.(on kokeiltu)
Ääni hydraulisen esiohjauksen puolesta. Linkussa yli 7000h mittarissa ja pelkkää hyvä sanottavana joystikista.
-
Nyt on sitten vanhat kunnon vaijerit paikallaan ja täytyy sanoa että ekaa kertaa kuormaaja toimii heti kun vivusta vääntää.Saatiin vipukin tosi hyvään paikkaan ja pikavaihteetkin toimii kuormaajan napeista, kun sähkötikulla eivät toimineet jos vipua väänsi samanaikaisesti.Käytännössä oli todella vaikeaa pitää herkkää tikkua absoluuttisesti keskellä ja samalla painaa nappia ;) ;D Ja kauhan kääntökin on todella nopea ja tarkka.En taida tähän enää ruveta virittelemään mitään sähköhärpäkkeitä tai muita.Täytyy ostaa seuraavaks sellanen kone jossa on tehtaalaiset sähkölohkot.