Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: potatofarmer - 14.02.10 - klo:18:42

Otsikko: Intercooler
Kirjoitti: potatofarmer - 14.02.10 - klo:18:42
Onko kukaan asentanut/asennuttanut Deutz mk3:een cooleria ja jos on millaiset on kokemukset,paljonko kulutus tippui ym.
Suunnitellu tuohon omaan 135:een tehonlisäyksen jälkeen,hinta vain hirvittää,säästääkö sen takasi polttoaine kuluissa kenties.
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:21:45
Mitä se sitten syö??? Mun mielestä ainakin varsin taloudellinen tuo softattu 120MK3 kaikissa hommissa mitä sillä on tehty....
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: potatofarmer - 14.02.10 - klo:23:02
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:23:10
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.
No en mä usko että sä ainakaan niin paljoa saat kulutusta putoamaan jos sä semmosta sprii cooleria meinasit...
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: 115 - 15.02.10 - klo:07:19
"No en mä usko että sä ainakaan niin paljoa saat kulutusta putoamaan jos sä semmosta sprii cooleria meinasit..."

Eikös spriicooleri ole hyötysuhteeltaan parempi kuin ilmasta/ilmaan? Helvatankallis noin 2000€ mutta moneen ei muuta mahdollisuuttakaan ole.
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: mikkocu - 15.02.10 - klo:07:25
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:19:47
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:20:06
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:20:11
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:20:15
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:20:17
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:20:22
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 


no niinhän ne kaikki yrittää olla nää nykyyset koneet.... ettei ne vakiona vedä, naapurilla on kaikkista tiukin lastu 150:sessä at:ssä ni siinä on 220hv sitte kone jo vähän pölläyttää savua ja kyllä vetää, ittellä on tuo kevyempi lastu josta tulee 200hv  ;D
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: potatofarmer - 15.02.10 - klo:22:52
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 


no niinhän ne kaikki yrittää olla nää nykyyset koneet.... ettei ne vakiona vedä, naapurilla on kaikkista tiukin lastu 150:sessä at:ssä ni siinä on 220hv sitte kone jo vähän pölläyttää savua ja kyllä vetää, ittellä on tuo kevyempi lastu josta tulee 200hv  ;D
Mopohan se tämäkin oli vakiona mutta kyllä nyt löytyy vetoja kun hepoja on noin 200,noi lämmöt siinä suurin huoli on varsinkin äkeen vedossa tahtoo nimittäin jo ruveta maali sulamaan konepellistä varsinkin turbon päältä.
Pitäis kai vaihtaa johonki yli 200 heppaseen tulis sitä kaivattua painoakin reilusti lisää.
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:23:01
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 


no niinhän ne kaikki yrittää olla nää nykyyset koneet.... ettei ne vakiona vedä, naapurilla on kaikkista tiukin lastu 150:sessä at:ssä ni siinä on 220hv sitte kone jo vähän pölläyttää savua ja kyllä vetää, ittellä on tuo kevyempi lastu josta tulee 200hv  ;D
Mopohan se tämäkin oli vakiona mutta kyllä nyt löytyy vetoja kun hepoja on noin 200,noi lämmöt siinä suurin huoli on varsinkin äkeen vedossa tahtoo nimittäin jo ruveta maali sulamaan konepellistä varsinkin turbon päältä.
Pitäis kai vaihtaa johonki yli 200 heppaseen tulis sitä kaivattua painoakin reilusti lisää.
Vaihda uudempaan malliin missä on cooleri tai sitten vaan ostat tuon sprii coolerin jos se noin paljon hehkuu se turbo...
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:23:39
Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 


no niinhän ne kaikki yrittää olla nää nykyyset koneet.... ettei ne vakiona vedä, naapurilla on kaikkista tiukin lastu 150:sessä at:ssä ni siinä on 220hv sitte kone jo vähän pölläyttää savua ja kyllä vetää, ittellä on tuo kevyempi lastu josta tulee 200hv  ;D
Mopohan se tämäkin oli vakiona mutta kyllä nyt löytyy vetoja kun hepoja on noin 200,noi lämmöt siinä suurin huoli on varsinkin äkeen vedossa tahtoo nimittäin jo ruveta maali sulamaan konepellistä varsinkin turbon päältä.
Pitäis kai vaihtaa johonki yli 200 heppaseen tulis sitä kaivattua painoakin reilusti lisää.


minkämoista äestä sä sillä vedät jos se sulaa meinaa äkeen edessä...?  ;D jotaki 10metrin potilan maxeria  ::)

juu kyllähän sitä painoa saisi olla aina enemmän joku 180.7 tai m650 olis jo hyvä  ;D
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: Valtramies - 16.02.10 - klo:12:47
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.

Meilläpäin kynnetään kyllä tuohon syvyyteen, mutta ei sentään äestetä :o
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: ijasja2 - 16.02.10 - klo:13:57
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.

Meilläpäin kynnetään kyllä tuohon syvyyteen, mutta ei sentään äestetä :o

Perunamaata nimimerkin perusteella? 8950 ja Potilan SPH480 passeli pari,noin 10km/h mittarinopeutta. Pito loppui/luisto kasvoi liikaa ko. nopeuden jälkeen vaikka rengastus paripyörillä 650+650 ja edessä vastaavat parit. Pienempi kone saattaisi hengästyä tosissaan,en ihmettele jos Deutsi ilman cooleria meinaa lämmetä. "Normaali" äestyksessä menee 6m äes 6400 Valtralla. Perunamaalla renkaat äkeestä ilmaan ja traktori liikkuu,alaspäin :)
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: 115 - 16.02.10 - klo:17:33
Miten monta niitä kuparisia jäähdytys putkija spriicoolerin sisällä on? Oliko niitä lähemmäs 300?
Osa niistä ilmeisesti vain "toiminnassa".
<hmm, mitäpä niitä sinne niin paljoa laittamaan jos kaikki ei jäähdytä...?

Kuinkahan pitkään pysyy coolerin jäähdytin nesteet erillään imuilmasta.
Otsikko: Vs: Intercooler
Kirjoitti: potatofarmer - 16.02.10 - klo:21:38
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.

Meilläpäin kynnetään kyllä tuohon syvyyteen, mutta ei sentään äestetä :o

Perunamaata nimimerkin perusteella? 8950 ja Potilan SPH480 passeli pari,noin 10km/h mittarinopeutta. Pito loppui/luisto kasvoi liikaa ko. nopeuden jälkeen vaikka rengastus paripyörillä 650+650 ja edessä vastaavat parit. Pienempi kone saattaisi hengästyä tosissaan,en ihmettele jos Deutsi ilman cooleria meinaa lämmetä. "Normaali" äestyksessä menee 6m äes 6400 Valtralla. Perunamaalla renkaat äkeestä ilmaan ja traktori liikkuu,alaspäin :)
Joo pottua viljellään ja tuli aikoinaan ostettua tuo silloin 30 hehtaaria ajettu 6 metrinen multiva kun sen sai 5,5 metrisen uuden hinnalla,näin jälistäpäin ajatellen siinä on vähintään se puoli metriä leveyttä liikaa,mutta näillä mennään ainakin tämä kausi.