Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nAGGI-nYLYGGI - 04.02.10 - klo:09:00
-
ja peräöljyjen vaihto. Voiko olla todellakin näin, ettei siihen perään menevään öljynvaihtoon löydy muuta konstia, kuin purkaa perä auki siitä perälevystä? Tyhjennysproppua ollaan tässä etitty, mutta ei löydy kun tuo vaihelootan roppu. Kertokee, jos on kokemuksia.
-
http://www.valtra.fi/extras/documents/65osa3.pdf
Sivu 13 jos malli 90-luvun 565.
-
Se vihellys ei vähene öljyä vaihtamalla / lisäämällä ??????????
:(
-
Se vihellys ei vähene öljyä vaihtamalla / lisäämällä ??????????
:(
Eikä valmettia nuorentamalla. ;D ;D
-
kyllä siinä ihan oikeesti on poistoproppu,katso nyt vielä sieltä perästä,Jos ei alla sitä löydy on todella siinä ulosoton kannessa yksi poistotulppa.Alkuperäinen on aivan poistoproppu mutta joku on saattanut laitta pultin tilalle.Näin se menee
PS jos et muutoin saa öljyjä ulos poraa pohjaan reikä ja tee kierteet ja paa 3/4' proppu sillä homma hoituu.
-
Kiitoksia kommentoineille ja uskon valajille. Kyllä se roppu löyty vihoin viimein. Se on vaan tuo Velmutin insinööri ollu 60-luvulla niin viekas, että oli sijottanu sen ropun niin, ettei sitä löytäny, ennen kun laskin vetokoukun alas. "Ja vot" jäätähän siellä oli 2 senttiä ja paljon vetistä öljyä! ;D Normaalit velmutin peräöljyt siis? ;D
-
Kunhan öljyä on ei kait niin tarkka liene 60 luvun vehje,,,,toista nää uudet ;
Mönkkis viestissä katselin että Keltainen N valtu D
http://www.valtra.fi/images/Colour_tractors.jpg
Keltaine /oranssi kopioitu Renaultista ?
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/04/8143010478558193198orig.jpg
Etu -Jousitus ja nopeusalueet, sekä kytkinten sijoittelu hytissä Xylonista;
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/04/8143010478558193289orig.jpg
Valtun nostovoimat jostain 5000 fordista ? Akseliväli 634 natikasta ja Jarrut 60-luvulta ?
8)
-
Kunhan öljyä on ei kait niin tarkka liene 60 luvun vehje,,,,toista nää uudet ;
Mönkkis viestissä katselin että Keltainen N valtu D
http://www.valtra.fi/images/Colour_tractors.jpg
Keltaine /oranssi kopioitu Renaultista ?
Joo, varmasti on. Ylivoimaisesta Ranskalaisesta laitteesta.
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/04/8143010478558193198orig.jpg
Etu -Jousitus ja nopeusalueet, sekä kytkinten sijoittelu hytissä Xylonista;
Joo Varmasti kyllä.
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/04/8143010478558193289orig.jpg
Valtun nostovoimat jostain 5000 fordista ? Akseliväli 634 natikasta ja Jarrut 60-luvulta ?
8)
Epäilemättä näin on.
-
Ettet Tero nyt vähän YLIarviois valtun kykyjä, kun 5000 loordiin vertasit! :D
-
Ei toi öljyjääseos mikään ihme ton ajan tarkavaattoreissa ollu.
Ite olin aikoinaan vetämässä lumihangesta DBrownia.Siinä oli moottoriöljyn imusuodatin jäässä.Saatiin vetämällä moottori käymään ja vähän ajan päästä se jumahti kiinni.Ei oikein voidellu ;D
Ja oli samassa vehkeessä nostolaitteen imusuodinkin jäässä,ei noussu nostolaite... 8)
Aika viraaton oli tuo laitet....
-
No kyllä tämäkii ko. Vellimatti on enemmän tämmösiin täpinä-hommiin. Mutta hienosti se hakki 2-äksää pyörittää! ;D
-
Niin,mä olen aikanaan pikkupoikana opetellu ajamaan 361D:llä.Myös 565 on tuttu kampe.
Joku koiranleuka sanoi 565:stä,että se on kuin rakkikoira,hiljenee kovan paikan tullen.Tiärähäntä.
Ite olen vähän sitä mieltä,että toi DB oli kyllä vaikeimpia ajettavia,aina kun jostain seipäästä kiskas vaihdetta vaihtaaksensa niin rysähti.