Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 7530 - 03.02.10 - klo:17:11
-
Saako minkäänmerkkistä kuormaajaa tehtaalta valmiina kunta 500 kiinityslevyllä, kun euro on niin lapsellinen 20 mm tappeineen?
-
Luultavasti Ismeltä saa puhtaan kunta 500 kiinnitys levyllä, muiltakiin varmastii saa, kun vaatii ehdottomasti sellasen. quikkaa saa volvo bm kiinikkeen ym versijoita, eikä oo pahan hankala tehdä itsekkään. Ismellä näkyy olevan ihan hyvä Vila kiinnityslevy, siinä lukitus 30mm tapilla, kestää paljon enemän kuin euro paska. Oishan tuo taas tehtävä yksi puhdas vilasovite 75 quikkaan ja viskata eurohässäkkä rompekasaan, henketön on tuo lukitussylinteri ja liijan lyhyt isku isommille tapeille.
-
Luultavasti Ismeltä saa puhtaan kunta 500 kiinnitys levyllä, muiltakiin varmastii saa, kun vaatii ehdottomasti sellasen. quikkaa saa volvo bm kiinikkeen ym versijoita, eikä oo pahan hankala tehdä itsekkään. Ismellä näkyy olevan ihan hyvä Vila kiinnityslevy, siinä lukitus 30mm tapilla, kestää paljon enemän kuin euro paska. Oishan tuo taas tehtävä yksi puhdas vilasovite 75 quikkaan ja viskata eurohässäkkä rompekasaan, henketön on tuo lukitussylinteri ja liijan lyhyt isku isommille tapeille.
****
Ei mikään mahdoton homma tehdä quikkaan vilan mallin
pikalevy, vähän teettää hommaa liikeratojen optimointi,
eurolevystä karkea pahvimalli profiili, tarkin kohta vilamalliseksi
teko on pikakiinnikkeen tapit , ja pikakiinnikkeen rungon topparit,
hoksaat kun kippaat pikalevyn ääriasentoon.
samaten koukistus, ottaa kiinni kääntösylintereihin, jos
pikakiinnikkeen runko liian "lyhyt"
voi kestääkin, optima 650 ja 400 hardoxista turpalevy.
-
Kyyllä Euron kiinnike kestää , vika varmaan taas penkin ratin välissäääää
:o
-
Kyyllä Euron kiinnike kestää , vika varmaan taas penkin ratin välissäääää
:o
Ihan kun siinä revenneessä rungossa josta oli kuva tuolla murtolassa :o ::)
8) 8)
-
Oliko missä siellä ?
Laita linkkiä kehiin?
Niin katsotaan mitä voidaan tehdä,,,,,,,,,,,
8) :o ???
-
Kyyllä Euron kiinnike kestää , vika varmaan taas penkin ratin välissäääää
:o
Kiinnitystapit heikoin paikka eurokiinnikkeessä, 20 mm akselia,
riippuen työvälineestä.
helpompi tehdä omassa tapauksessa vilalevy, kun sooloilla
euro-vila adapteria, vie työlaitetta ensinnäkin 100mm kauemmaksi,
ahtaissa paikoissa se on paljon!
siis itsellä kaikki ek- työlaitteet vilasovitteisia ja 2 etukuormaintraktoria.
-
Zape tekas taannoin meikäläisen 960 kuikkaan vakio europaskasovitteen tilalle uuden sovitteen vilan kiinnityksellä. Nyt ei pelota jos vaikka pitäis puskea kiviä pelkällä sovitelevyllä, putkipalkki on 10 mm paksua ja sen sisällä on lukitussylinteri suojassa. Näkyvyyskin parantui kun keskellä sovitetta ei ole enää kuin putkipalkin korkeus.
Lähtökohta tähän rojektiin tuon 960:n eurosovitteen riittämättömät työkulmat vanhoille kauhoille ja lapsellisen oloinen 20mm lukitustappi. Entisessä kuikan levyssä oli sentäs vielä 30mm tappi kauhan kiinnitykselle.
-
Oliko missä siellä ?
Laita linkkiä kehiin?
Niin katsotaan mitä voidaan tehdä,,,,,,,,,,,
8) :o ???
Eti murtolasta.
-
Oliko missä siellä ?
Laita linkkiä kehiin?
Niin katsotaan mitä voidaan tehdä,,,,,,,,,,,
8) :o ???
Eti murtolasta.
Ei, ei, ei se on täysin kotimainen kelvoton foorumi...
-
Oliko missä siellä ?
Laita linkkiä kehiin?
Niin katsotaan mitä voidaan tehdä,,,,,,,,,,,
8) :o ???
Eti murtolasta.
Ei, ei, ei se on täysin kotimainen kelvoton foorumi...
Ihan paska, täysin paska, romu ja maaaailman huonoin.... ;D
-
Mää oon vähän ihmetelly tuota kuikan 20 mm lukitustapin valtavaa siunailua, mutta voi ihmetys tietysti johtua kokemattomuudestani. Tai väärinkäsityksestä.
Työvälineellä eteenpäin työnnettäessä ja kärjellä ylöspäin väännettäessä kuormitus ei liene tarkoitettu tulevaksi tapeille, vaan siinä sovitteessa on ihan muita rautoja sitä varten. Vai onko? Mulla on niin vanha ja vääntynyt kuormaaja, mutta siinä ainakaan työvälinekiinnike ei nojaa tappiin - muutenhan ei sais tappia paikoilleen (=lukitus käsin)?
Entäs toisinpäin sitten - työvälineen korvake on 20 mm paksua ja sovitteessa reiät on ehkä 10 mm levyssä. "tyhjää" korvan molemmilla puolilla on ehkä 10 mm - kyllä tuo 20 mm akseli siinä välissä aika paljon kestää EDELLYTTÄEN, ETTÄ ON KAIKISTA REI'ISTÄ LÄPI! Onhan niitä laitteita tietysti, joita noinkin päin painotetaan (paaliveitsi?), mutta en ole edes kuvitellut siitä aiheutuvan ongelmaa.
Vai? ::)
Niin no mulla on touhu niin pientä, että ei tarvi etukuormaajaraktorilla tehdä pyöräkuormaajan töitä. Paaleja ja säilörehua vaan, joskus säkkilava tai happokontti rukkipiikeissä.
-
Isolla koneella kun nostaa etupään kauhanpohjan varaan ja vähän taaksepäin vetämällä tasoittelee kivisekaa multamaata niin saattaa 20mm tappi saada kipiätä ? Toki siinä touhussa Q kuikan vakaajakotelotkin saattavat notkuilla.
No kai se eurokin ittellä olis kestänyt, mut vilan sovitteeseen on helpompi tehdä korvakkeita kauhoihin vaikka paksusta lattaraudasta ja isompi tappi ei väljisty niin nopeasti.
-
Luulisin että Euro kestää Valtun ponnistukset,,,,,,,,,,,,, 8)
-
Luulisin että Euro kestää Valtun ponnistukset,,,,,,,,,,,,, 8)
YEAH! 8)
-
Eurosovitetta suunniteltaessa on ollut vissiin rauta kortilla maailmassa.Mikä helvetin järki oli laittaa niin ohuet alatapit kun puolet paksumpi 30mm:nen olis ollu kestävämpi ja ei siihen nyt olis rauta loppunu!! >:( >:( >:( >:(
-
Isolla koneella kun nostaa etupään kauhanpohjan varaan ja vähän taaksepäin vetämällä tasoittelee kivisekaa multamaata niin saattaa 20mm tappi saada kipiätä ? Toki siinä touhussa Q kuikan vakaajakotelotkin saattavat notkuilla.
*** Just totahan se mitätön Euro-tappi ei kestä. Puskea se kyllä kestää, edellyttäen että sovitteen vastinpalat on oikeassa paikassa.
No kai se eurokin ittellä olis kestänyt, mut vilan sovitteeseen on helpompi tehdä korvakkeita kauhoihin vaikka paksusta lattaraudasta ja isompi tappi ei väljisty niin nopeasti.
-
Isolla koneella kun nostaa etupään kauhanpohjan varaan ja vähän taaksepäin vetämällä tasoittelee kivisekaa multamaata niin saattaa 20mm tappi saada kipiätä ? Toki siinä touhussa Q kuikan vakaajakotelotkin saattavat notkuilla.
*** Just totahan se mitätön Euro-tappi ei kestä. Puskea se kyllä kestää, edellyttäen että sovitteen vastinpalat on oikeassa paikassa.
No kai se eurokin ittellä olis kestänyt, mut vilan sovitteeseen on helpompi tehdä korvakkeita kauhoihin vaikka paksusta lattaraudasta ja isompi tappi ei väljisty niin nopeasti.
Ok. Oon ite huomannu ton tasottelun niin toivottomaks noin, ettei oo tullu juur tehtyä kuormaajalla. Tai jos onkin niin lusikkahaarukalla.
Mut eurosovitteen miinukseksi pitää toisaalta merkitä myös sen leveys. Joskin siitä on hyötyäkin, mutta jumalattoman tilan se sovite vie. Muut taitaa olla kapeampia?
-
Isolla koneella kun nostaa etupään kauhanpohjan varaan ja vähän taaksepäin vetämällä tasoittelee kivisekaa multamaata niin saattaa 20mm tappi saada kipiätä ? Toki siinä touhussa Q kuikan vakaajakotelotkin saattavat notkuilla.
*** Just totahan se mitätön Euro-tappi ei kestä. Puskea se kyllä kestää, edellyttäen että sovitteen vastinpalat on oikeassa paikassa.
No kai se eurokin ittellä olis kestänyt, mut vilan sovitteeseen on helpompi tehdä korvakkeita kauhoihin vaikka paksusta lattaraudasta ja isompi tappi ei väljisty niin nopeasti.
Ok. Oon ite huomannu ton tasottelun niin toivottomaks noin, ettei oo tullu juur tehtyä kuormaajalla. Tai jos onkin niin lusikkahaarukalla.
Mut eurosovitteen miinukseksi pitää toisaalta merkitä myös sen leveys. Joskin siitä on hyötyäkin, mutta jumalattoman tilan se sovite vie. Muut taitaa olla kapeampia?
****** auraushomma käy eurotapin päälle (on puskutuet)
vääntää sivuttain, samaten ek tappien päälle ???, pari kuikan
tappia miltei poikki, paremmasta materiaalista nykysin, kestää.
eurolevy ja vila samanlevysiä äärileveydeltään ja korkeudeltaan
suurinpiirtein.
-
Eurosovitetta suunniteltaessa on ollut vissiin rauta kortilla maailmassa.Mikä helvetin järki oli laittaa niin ohuet alatapit kun puolet paksumpi 30mm:nen olis ollu kestävämpi ja ei siihen nyt olis rauta loppunu!! >:( >:( >:( >:(
Onhan siihen Volvon malli jos Euro ei enää kestä,,,,,,,,
Vilat kyllä unohtaisin jtms yksittäis mallit heti alkuunsa
8)
-
Eurosovitetta suunniteltaessa on ollut vissiin rauta kortilla maailmassa.Mikä helvetin järki oli laittaa niin ohuet alatapit kun puolet paksumpi 30mm:nen olis ollu kestävämpi ja ei siihen nyt olis rauta loppunu!! >:( >:( >:( >:(
Onhan siihen Volvon malli jos Euro ei enää kestä,,,,,,,,
Vilat kyllä unohtaisin jtms yksittäis mallit heti alkuunsa
8)
No mikä ihme nyt sit Vilassa taas on vikana? ???
-
Hiukan asian vierestä mutta ylivoimainen kiinnitys on tuo vila. Kiinnitys on yksinkertainen tehdäkin, kestää vaikka pyöräkuormaajalla nostella kun tekee vahvasti, silti saa tehtyä yhteensopivan. Saa tehtyä kevyenkin ja silti kestää. Tuommoinen tekeillä "renki" tyyppiseen nostimeen.
Työvälineet tosi helppo sovittaa vila kiinnitykseen: Yläkoukut saa tehtyä neljästä pienestä latanpätkästä ja alakiinnikkeet kahdesta latanpalasta jossa vähän reipas 30 reikä.
Eurosovite kun pitää laittaa kauhaan niin pitää lähteä konehallilta hakemaan 70:n sovitteita :( :( Nekin toki kestää mutta niin kaikki kestää...
-
Ei kait siinä voi vikoja olla Loimaalainen pajatuote,,,,,
Euro sopiva maatalous kuormaajiin ja esim Stoll aineet sen verran parempia että 20 mm kestäääää
Volvo sitten jos ei kestä eli hieman kahjoille kuskeille ja isoihin kuormaajiin
::)