Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 01.02.10 - klo:20:58

Otsikko: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Tracman - 01.02.10 - klo:20:58
On se vain upea peli  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=NONbVVkCP6Y&feature=related

kyllä murisee komiasti ;D

http://www.youtube.com/watch?v=5pJ4i3pRDP4

fani sivut!!!

http://www.trac-technik.de/ 
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: hl - 01.02.10 - klo:21:05
On se vain upea peli  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=NONbVVkCP6Y&feature=related

kyllä murisee komiasti ;D

http://www.youtube.com/watch?v=5pJ4i3pRDP4

fani sivut!!!

http://www.trac-technik.de/ 
romu renteillä saa lähteä ajelemaan täysin eri suuntaan.. ;D
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: samppaj76 - 01.02.10 - klo:21:32
mahtava peli ;D. kerran ajoin lavetin perässä 19 tonnin kone näytti olevan kyydissä vasta ohittaessa tajusin että traktori vetää. mersu meni 70 km/h. :D. reipaskulkuinen liikenne traktori ;D.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: realisti - 01.02.10 - klo:21:50
nämä koneet vain kestää,kestää ja kestää. Kannuksessa näkyy olevan urakkamiesten suosikki edelleen
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: casseus - 01.02.10 - klo:22:53
-90 luvun alussa oli tehon mittaus päivät ja suihkosen penkissä ei riittänyt vastus kun 1400 MB pyöritettiin.. Mittaajat arvelivat että lähellä 300 heppaa olis ollut..hyvin liikku mersulla 40 tonnin tuhkakuormat  ;D
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Mäksä - 02.02.10 - klo:09:10
Nonnih.. Kerrankin kunnon koneita eikä mitään hönttejä.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: SAS - 02.02.10 - klo:19:03
Kalkinlevittäjällä oli aikoinaan mutta ei häävi kun pyörä koko aika pieni 16,9x34.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 02.02.10 - klo:21:47
18.4x34 on vakio pyöräkoko.

tommonen 1500 trakki on hallissa. 25v vanhaksi koneeksi kova kampe. ei paljoakaan ajettu...mutta toisaalta jo toinen moottori ja 3 vaihdelaatikko menossa.

laatikko on tarkka huollosta, vain 18l öljyä!

moottori on hajotettu ylikierroksilla (n.3500)
----

ei noista 300hv irti saa, mutta 200hv lähtee kyllä. tässä 1500:ssa on se vanhempi 352a moottori. pumppu,välijäähy ja turbo on laitettu/viritetty. ihan pirteä siitä tuli!vakiona surkea! pitkä välitys vaatii voimaa.

renkaat on tässä 38 vanteilla (uusia alkup.mersun vanteita saa saksasta myös 38:na)

alle mahtuu myös esim. 20.8x38 tai 30.5x32 kokoset renkaat.eli kalkitus ei siitä pitäs jäädä kiinni. hammaslukot molemmissa akseleissa ja voi kytkeä vedossa, luulis toimivan kalkituksessa, samoten kun hienosti toimiva etujousitus.
----

huoltamalla kestäviä. tiedän yhden träkin jossa yli 50 000h. on "poravaununa" länsirannikolla. toinen yhtäpaljon ajettu oli ollut aikoinaan outokummussa rauta? tehtaalla kärrynvedossa.

vimpelissä yksi kone jossa yli 30 000h ja vasta viimevuonna tuli uusi laatikko saksasta.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: juumassi - 02.02.10 - klo:22:46
18.4x34 on vakio pyöräkoko.

tommonen 1500 trakki on hallissa. 25v vanhaksi koneeksi kova kampe. ei paljoakaan ajettu...mutta toisaalta jo toinen moottori ja 3 vaihdelaatikko menossa.

laatikko on tarkka huollosta, vain 18l öljyä!

moottori on hajotettu ylikierroksilla (n.3500)
----

ei noista 300hv irti saa, mutta 200hv lähtee kyllä. tässä 1500:ssa on se vanhempi 352a moottori. pumppu,välijäähy ja turbo on laitettu/viritetty. ihan pirteä siitä tuli!vakiona surkea! pitkä välitys vaatii voimaa.

renkaat on tässä 38 vanteilla (uusia alkup.mersun vanteita saa saksasta myös 38:na)

alle mahtuu myös esim. 20.8x38 tai 30.5x32 kokoset renkaat.eli kalkitus ei siitä pitäs jäädä kiinni. hammaslukot molemmissa akseleissa ja voi kytkeä vedossa, luulis toimivan kalkituksessa, samoten kun hienosti toimiva etujousitus.
----

huoltamalla kestäviä. tiedän yhden träkin jossa yli 50 000h. on "poravaununa" länsirannikolla. toinen yhtäpaljon ajettu oli ollut aikoinaan outokummussa rauta? tehtaalla kärrynvedossa.

vimpelissä yksi kone jossa yli 30 000h ja vasta viimevuonna tuli uusi laatikko saksasta.

eräässä kartanossa oli aikoinaan kolme mersun traktoria.
yksi vaihtui aikanaan valmettiin, kaksi on vielä jäljellä.

toisessa jäljellä olevassa on mammuttirenkaat alla. koosta en osaa sanoa mutta aika leveät on.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Tracman - 03.02.10 - klo:21:14
Hienosti tuokin saatiin tekohengitettyä kuntoon  ;D vaikka kova työ oli ku on pitänyt pirun kanssa ottaa yhteen ja piru meinas viedä voiton mutta ei kuitenkaan ku pääsi uuteen kotiin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ndEXKZua_yA


Yleensä ainakin suomessa mitä traceihin on saanu törmätä ni kyllä ovat olleet kovassa käytössä ku kaikki on niin ku pirun kans oltaas tapeltu ja kunnolla  :( mutta aina vain liikkuvat  :D

hesassa on joku liikemies ostanut 80-luvulla uuden 1600 tracin ja ajanut sen samantien talliin ja tunteja ei ole ku ihan muutama vain ja siitä se ei luovu kuulemma  ;D et sielä olis ihan tuliterä rakki ja armeijan huutokaupassa niitä kans on mutta hinta nousee ihan älyttömäksi ja niitä on armeijalla vielä kymmeniä maan alla piilossa kuulemma et pikkuhiljaa ne tulee sieltä maan alta myyntiin   ;D
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 04.02.10 - klo:22:59
komiat saundit ja komia putki  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=8QN60ddmgVY


koneissa hiukka asennetta. etenkin karhottimien vetureissa.


http://www.youtube.com/watch?v=2oPKeGNLalg&feature=related

oli muutes tuo (tai just saman näkönen) mammuttipyöränen 1600 myynnis tractorpoolis. 18000h ajettu.

olisko ekassa videossa oleva tämä:

http://www.blocket.se/stockholm/Mb_track_1500_25332826.htm?ca=4&w=3
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Tracman - 05.02.10 - klo:22:44
komiat saundit ja komia putki  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=8QN60ddmgVY


koneissa hiukka asennetta. etenkin karhottimien vetureissa.


http://www.youtube.com/watch?v=2oPKeGNLalg&feature=related

oli muutes tuo (tai just saman näkönen) mammuttipyöränen 1600 myynnis tractorpoolis. 18000h ajettu.

olisko ekassa videossa oleva tämä:

http://www.blocket.se/stockholm/Mb_track_1500_25332826.htm?ca=4&w=3


Saa vain nähärä malttaako koskaa kumminkaa luopua tracista.... ku kaikki joilla on ollu rakki ni on katuneet ku sen on hävittänyt markilta  ;D ei oo kuulemma ollu sen jälkeen tie ajoon sopivaa veturia urakoinnissa!!!

tie sitte minkälainen joku iso deutzi on tiellä tai ventti...
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Solifer1 - 05.02.10 - klo:22:55
Hienosti tuokin saatiin tekohengitettyä kuntoon  ;D vaikka kova työ oli ku on pitänyt pirun kanssa ottaa yhteen ja piru meinas viedä voiton mutta ei kuitenkaan ku pääsi uuteen kotiin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ndEXKZua_yA


Yleensä ainakin suomessa mitä traceihin on saanu törmätä ni kyllä ovat olleet kovassa käytössä ku kaikki on niin ku pirun kans oltaas tapeltu ja kunnolla  :( mutta aina vain liikkuvat  :D

hesassa on joku liikemies ostanut 80-luvulla uuden 1600 tracin ja ajanut sen samantien talliin ja tunteja ei ole ku ihan muutama vain ja siitä se ei luovu kuulemma  ;D et sielä olis ihan tuliterä rakki ja armeijan huutokaupassa niitä kans on mutta hinta nousee ihan älyttömäksi ja niitä on armeijalla vielä kymmeniä maan alla piilossa kuulemma et pikkuhiljaa ne tulee sieltä maan alta myyntiin   ;D

Muistaakseni jotain 16 tontulla vaihtoi t.varikon huutokaupassa omistajaa tuollainen.Eikä se minusta kallis ollu. Oisin ostanu jos oisin tarvinnu.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 05.02.10 - klo:23:35
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Tracman - 05.02.10 - klo:23:57
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: vms1 - 06.02.10 - klo:09:27
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

Olenko ihan ymmärtänyt väärin, mutta eikö raktorin suurin sallittu nopeus ole 40 ja jossain erikoistapauksissa 50. Kortti pois ja sakot päälle sellaisilta jotka ajelee raktoreilla jotka kulkee 60-70. Raktorithan on pääsääntöisesti tehty työhön eikä tienppäälle jolloin pidemmät matkat pitäis siirtää lavetilla niin kuin kaikkia muitakin työkoneita. Jos haluaa vauhtia kuljetuksiin niin ostaa sitten kuorma-auton jossa on jarrut ym (verot ja vakuutukset) siihen vauhtiin sopeutettu.

Entä voiko raktorin saada rekisteröityä kuorma-autoksi jos sillä oikeasti on paljon siirtymiä ja vauhtia jos siinä on jarrut ja jousitus joka vastaa kuorma-autoa, mutta vaatii maastokulun ja ulosotot jne. (en toki tiedä erillisjousitettua taka-akselia raktorissa mutta kuitenkin.).
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 06.02.10 - klo:09:41
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

***portaaton fendti on kyllä hyvä tiellä,vanha kanttinokka 926 olis vielä aika perustekniikka joiltain osin. ite kyllä tykkään tuosta 8950 valtrasta, woimakas ja todella kestävä.

joo saattaa se deutsi/s-valtra mennä 54 oman mittarin mukaan ja 2500r/min, mutta hidas on välitys vrt vaikka valtran pienemmät.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 06.02.10 - klo:09:47
16 tonilla juu. joskus melkee 10v sitte. viimeksi 1500 täkit makso 37 000e.

iso deutsi on huono tiellä, on hidas. sama pätee myös 824 fendtiin ja s valtraan. kaikissa sama zf laatikko.

ainut mikä pärjää mersulle ja pieksee sen voimassa on 8950 valtra ja vario fendti. esim. 926 kova sana tiellä.

juu tarkoitinkin tuommosta 900-sarjan venttiä 922 tai 924 ja siit ylöspäin... tai tää uus 800-sarja joka tulee loppuvuodesta markkinoille.

Noh valtteri on valtteri et ei kyllä yhtään mun ajatukset lämpee suomalaaselle koneelle...

semmosta 54km/h menee agrotron deutzi joku 230 tai 260 tai nämä uudemmilla numeroilla olevat eli saisi mennä nopiempaa!!!

Olenko ihan ymmärtänyt väärin, mutta eikö raktorin suurin sallittu nopeus ole 40 ja jossain erikoistapauksissa 50. Kortti pois ja sakot päälle sellaisilta jotka ajelee raktoreilla jotka kulkee 60-70. Raktorithan on pääsääntöisesti tehty työhön eikä tienppäälle jolloin pidemmät matkat pitäis siirtää lavetilla niin kuin kaikkia muitakin työkoneita. Jos haluaa vauhtia kuljetuksiin niin ostaa sitten kuorma-auton jossa on jarrut ym (verot ja vakuutukset) siihen vauhtiin sopeutettu.

Entä voiko raktorin saada rekisteröityä kuorma-autoksi jos sillä oikeasti on paljon siirtymiä ja vauhtia jos siinä on jarrut ja jousitus joka vastaa kuorma-autoa, mutta vaatii maastokulun ja ulosotot jne. (en toki tiedä erillisjousitettua taka-akselia raktorissa mutta kuitenkin.).

olet ymmärtäny osittain väärin, se on oikein 50km/h saa liikennekone kulkea.
ei se huippunopeus oo mb-trakin pointti vaan se että mennään pintakaasulla. 1890r/min kulkee 50km/h. sen yli ei ajeta.

kuorma-autoja on nyt ihan turha sekoittaa tähän. se on oma aihepiirinsä. molemmille laitteille löytyy järkiperustulet, käytön mukaan.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: vms1 - 06.02.10 - klo:11:40


olet ymmärtäny osittain väärin, se on oikein 50km/h saa liikennekone kulkea.
ei se huippunopeus oo mb-trakin pointti vaan se että mennään pintakaasulla. 1890r/min kulkee 50km/h. sen yli ei ajeta.

kuorma-autoja on nyt ihan turha sekoittaa tähän. se on oma aihepiirinsä. molemmille laitteille löytyy järkiperustulet, käytön mukaan.

En nyt oikein tunne tota mb-trakkia, mutta osittain tuntuu oleen käytäntö, että haetaan nopeella vaihteistolla oleva raktori ja sitten lyödään niin isoa pyörää mitä lokarin sisään mahtuu. Lopuksi hiukan viellä nostetaan kierroksia. Tämän keksinnön perään lyödään joku kärry ja lähetään louskuttaa 65 hitaan ajoneuvon kolmio perseessä ja mietitään esson baarissa miks rekkapenat ei oikeen tykkää.

Portaattomassahan homma toimii kun nopeutta rajataan elektronisesti niin silloin koneen kierrokset saa laskettua vaikka tyhjäkäyntiin jos moottorissa riittää puhtia.

Itte olen joskus haaveillu unimogista paalaajan eteen jolloin tiellä riittäis vauhti. Ei vaan taida saada ulosottoa taakse.
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 06.02.10 - klo:13:54
joo. essonbaari on eriasia kun käytäntö. onhan niitäkin jotka ei liikennesäännöistä piittaa...
rahalla selviää kolareista ja haavereista, mutta jos alle jää joku pikkulapsi ja vauhtia on ollu 70km/h niin saattaa mennä yöt valvomiseksi...

mbtraci on hieno peli ajaa 50km/h. jarrut ja alusta on suunniteltu (ja katsastettu saksassa) 65km/vauhtiin. sen puoleen se on turvallinen ajaa 50km/h. löpöä menee tod.vähän. vanha mersun moottori bossin rivipumpulla on pihi ja mekaaninen laatikko on hyvä tehon siirtäjä. latikossa suurin, eli 8 vaihde on suora. veto menee 8 vaihteelle suoraan suunnanvaihtajalta.
---------

unimogin saa voimanotolla ja myös nostolaitteella. etippä vaikka googlella ja kirjota unimogin perään agrar. agrar on lyhyt malli,isoilla pyörillä ja hydrauliikall/nostolaitteella/ulosotoilla varustettu.

mä oon aatellu että 240hv version unimogi etunostolaitteella olis raju perhosniittokoneen viejä. sivuniittokoneet vois asentaa rungon sivuille. pyörät vaan käy alamittasiksi...
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Teroman - 06.02.10 - klo:18:17

Hei tuossahan on ajatusta ,,,,,,,,,,
 ::)
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: Red Bull - 08.02.10 - klo:23:20
Mersu on liikennekoneiden aatelia, kun olisi nelipyöräohjaus olisi suorastaan ylivoimainen   8)
Otsikko: Vs: Elävä legenda!!
Kirjoitti: retku - 09.02.10 - klo:08:47
http://www.youtube.com/watch?v=35OoNJ0BuAU

tosimiesten aurus yhdistelmä