Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 28.01.10 - klo:22:18
-
Kävinpäs aikani kuluksi ottamassa kymät tyypit mansikista. Kylmät siksi, kun pakkasta kovasti eikä vielä ole vaihtoajatuksia. Kun sinne koppiin kiipesi, niin ihmettelin kyllä mielessäni että miksi ei muut merkit vaivaudu tekemään luiskanokkaa.. olishan siitä hippasen erilainen sihtailla kuormaimen nokalle.. :o
Vaikutti kokoistaan pienemmältä hytissä, rappuset oli hieman hankalassa kulmassa mutta muuten ei jättänyt mielikuvia suuntaan eikä toiseen. Onko nämä hintansa väärtejä, vai onko enemmän järkeä 5-tonnisissa? hinnaneroa taitaa kertyä aika miehekkäästi. Onko raatilaisilla pilttuussa?
-
Kävinpäs aikani kuluksi ottamassa kymät tyypit mansikista. Kylmät siksi, kun pakkasta kovasti eikä vielä ole vaihtoajatuksia. Kun sinne koppiin kiipesi, niin ihmettelin kyllä mielessäni että miksi ei muut merkit vaivaudu tekemään luiskanokkaa.. olishan siitä hippasen erilainen sihtailla kuormaimen nokalle.. :o
Vaikutti kokoistaan pienemmältä hytissä, rappuset oli hieman hankalassa kulmassa mutta muuten ei jättänyt mielikuvia suuntaan eikä toiseen. Onko nämä hintansa väärtejä, vai onko enemmän järkeä 5-tonnisissa? hinnaneroa taitaa kertyä aika miehekkäästi. Onko raatilaisilla pilttuussa?
Deutsithan oli mutta nykytekniikka vaatii jo jäähdytystä niin paljon ettei isommissa enää toimi... Ja kyllähän se huolto kärsii mitä ahtaammassa kaikki on... Onneksi nykyään saa kameroita suht halvalla niin näkee piikin kärjet sen avulla tai sitten vaan perstuntumalla niinkuin tähänkin asti :D Mutta sitä en kyllä kiellä etteikö olisi hyvä näkyvys luiskanokan takaa....
-
Kyllä monessa koneessa esim. JD. On ihan turhaa tilaa konepellin alla.On kuulemma miehekkään oloinen kun on massiivinen nokka...sanoi myyjä.
-
Kyllä monessa koneessa esim. JD. On ihan turhaa tilaa konepellin alla.On kuulemma miehekkään oloinen kun on massiivinen nokka...sanoi myyjä.
Totta... suunnittelijan perkeleet ;D mutta 5100R sarjalainen on pellin alta ihan täynnä mutta esim 6534 mallissa vois hyvin lyhentää nokkaa ja mataloida mutta mutta kait sieltä kohta 6R sarja tulee...
-
Ymmärtääkseni luiskanokkaisis on syylärin rakenne matalampi, mutta paksumpi/syvempi, jolloin saadaan se kriittisin este siitä nokalta alemmas.
En näe syytä, miksei muutkin voisi. Toki se peltouskottavuutta voi heikentää, mutta...
-
Ymmärtääkseni luiskanokkaisis on syylärin rakenne matalampi, mutta paksumpi/syvempi, jolloin saadaan se kriittisin este siitä nokalta alemmas.
En näe syytä, miksei muutkin voisi. Toki se peltouskottavuutta voi heikentää, mutta...
No, kellepä sitä mitään tarvii uskotella.. :)
-
Kyllä monessa koneessa esim. JD. On ihan turhaa tilaa konepellin alla.On kuulemma miehekkään oloinen kun on massiivinen nokka...sanoi myyjä.
Jonnemiehen ego.
Vrt.
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=15401.0
-
juu ei taida pahemmin luiskakeuloja olla muillakun Ferkuissa ja pikku Nyykkäreissä. hinta eroa pienempään taitaa olla likemmässäs kymppi älykkäämmän vaihteiston vuoksi (siis jontikka ja valmetti miesten on turha siirtyä dyna 6:seen)
-
Saakohan tuota luiskakeulaa pienempiin kutosiin? Ei sen tarvis mikään piikkinokka olla, edes vähän muotoiltu niin näkyvyys paranisi. JD:täkin etukuormainkoneeksi mainostetaan (kuten se onkin), niin näkyvys voisi kuitenkin olla parempi.
-
Ferguihin luiskaotsaa saa perkinssin neloskoneisiin malleihin. Ei saa sisuun eikä kuutosiin. Ainakaan loppuvuonna kun asia perusteellisesti perattiin. Deutsin keula on noussut edellisistä noin viisi senttiä sitten viimeisimmän mallin. Keväällä pitäis tulla suuri nelipyttyinen malli jossa kohtuu matalalla pellit, eli siis suurin nelipyttyinen deutsi, katsotaan sitten.
-
Suosittelen 6000 sarjaa.On hintansa väärti.
-
Suosittelen 6000 sarjaa.On hintansa väärti.
Niin onki,Jontikkana ;D
-
Mikäs siin Jontikas sit parempaa on?? vaihteistolla ei ainakaan ole asiaa kilpasille ja Ferkus pysyy sentään pyörän pultit paikoillaan ;D
-
Mikäs siin Jontikas sit parempaa on?? vaihteistolla ei ainakaan ole asiaa kilpasille ja Ferkus pysyy sentään pyörän pultit paikoillaan ;D
Kaikki ;D No kyllähän tuo massikkakin varmaan on toimiva mutta meikäläisen käteen se ei oo sopinut vaikka semmoisella on vähän ajettua mutta jontikka sopis heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ja sain liikkelle siitä vaan toisinkuin massikan tosin sekin varmaan omaa tyhmyyttä ainakin muiden mielestä... Voi pistää silmät kiinni ja ojentaa kätensä niin silti löytyy oikeat nappulat jonnikassa mutta massikassa joutus hiukan "hapuilemaan" mutta ehkäpä tottumis kysymyskin kun jonnikoilla tullut ajettua muutaman tuhat tuntia massikoilla vaan satoja....
-
Mf 6455:een saa visiokaton ja nokan.Kyllä aika hyvin näkee etukuormaimelle.Lisäksi pikavaihteita pystyy pläräämään vasurilla samalla kun vaihtelee suuntaa.Oikea käsi jää kuormaimen vivulle.Itse olen kytkenyt pikavaihteet kuormaimen vipuun joka vehkeessä, se on nimittäin kätevä ominaisuus.