Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 27.01.10 - klo:22:33
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
-
Yleisin syy JD:n etuakselin rutinaan on vääräntyyppinen öljy etuperässä.
Ehdottomasti LS lisäaineistus!
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
Onko tuossa mallissa vielä se huono olka-akselin laakeri. Vanhemmista malleista niitä saa olla ajoittain vaihtamassa.
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
Tarkasta nyt ensin öljymäärä etuakselista. Epäilisin että, etuperän kitkalevyt ovat loppuun kuluneet. On yleistä 6000-srj jontikoissa joissa ZF etuakseli.
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
Tarkasta nyt ensin öljymäärä etuakselista. Epäilisin että, etuperän kitkalevyt ovat loppuun kuluneet. On yleistä 6000-srj jontikoissa joissa ZF etuakseli.
juu näin on :-[
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
Tarkasta nyt ensin öljymäärä etuakselista. Epäilisin että, etuperän kitkalevyt ovat loppuun kuluneet. On yleistä 6000-srj jontikoissa joissa ZF etuakseli.
juu näin on :-[
Kuinkas tuo oirehtii jos levyt loppu? Kahdeksatta tuhatta tuntia mittarissa ja kuormaaja on ollut keulalla kokoajan,käytössäkin.
Öljyt vaihdellu säännöllisesti, ellei jo aiemminkin mikäli levyt alkaneet lipsumaan. Normiöljyllä (ei LS) 50-100 tuntia maksimi,kokeiltu on kun sellaista alkuaikoina myivät ::) Piti melkoista narinaa kääntäessä, neliveto päällä.
-
Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???
Tarkasta nyt ensin öljymäärä etuakselista. Epäilisin että, etuperän kitkalevyt ovat loppuun kuluneet. On yleistä 6000-srj jontikoissa joissa ZF etuakseli.
juu näin on :-[
Kuinkas tuo oirehtii jos levyt loppu? Kahdeksatta tuhatta tuntia mittarissa ja kuormaaja on ollut keulalla kokoajan,käytössäkin.
Öljyt vaihdellu säännöllisesti, ellei jo aiemminkin mikäli levyt alkaneet lipsumaan. Normiöljyllä (ei LS) 50-100 tuntia maksimi,kokeiltu on kun sellaista alkuaikoina myivät ::) Piti melkoista narinaa kääntäessä, neliveto päällä.
Tää mun tapaushan oli käsitelty Pottupellossa pari vuotta sitten ::):
Tasauspyörästö(levyt tai jotain) jauhautunut muruksi.. vm 03. ja 3500h mistä mulla keväästä alkean 300h.. v***u ei pitäisi käytettyja ostaa, onpa osannut ed. omstaja laittaa ajoissa kiertoon! no, käytettyjen Jonnujen pierutakuu korvasi osan, mutta iso lasku jäi itellekin maksettavaksi..tuohon on huollon mukaan stefat vaihdettu joku 1000h sitten.. huohottimelle on paikka akselissa.. kun avaa ruuvin se hyppää ilmaan paineen vaikutuksesta..Olis pitänyt ostaa se massikka...
Käännöksissä tuntui siltä että lukko jää päälle ja puskee, ja sitten "jysähtää" pois päältä..Mutta jo keväällä ihmettelin kun etunostolaitteessa oli painoa (äes/pneuma) etuakselia täristi käännöksissä, luulin että johtuu renkaista yms. mutta varmaankin ensioire..ilman kuormaa ei ravistanut.. Kumma etteivät ole aikaisemmin huollossa laittaneet huohotinta.. .
Nyt tässä on LS-öljyt, mitä lie sitten ollut aikaisemmmin ..
-
Mitä se remontti noin niinku maksaa :( >:(
-
Siel on kitkalevyjä ja välilevyjä molempia kymmenen, jos ei muuta ole menny niin ei maksa omaisuuksia.
Käyttäkää sitä LS öljyä..
-
Eipä oo kukaan ls öljyistä puhunut. Vaiteistoöljyä on myyjä aina suosittanut niinkuin huoltomieskin. >:(
-
Eipä oo kukaan ls öljyistä puhunut. Vaiteistoöljyä on myyjä aina suosittanut niinkuin huoltomieskin. >:(
Vaihteistoöljyä?
Eikös JD 6200, ja muissakin "nollasarjan" koneiden etuakseleissa pidä käyttää sitä "jäykkää" öljyä? Vissii vasta -20 sarjan koneissa on alettu käyttää samaa ööliä etuakselissa kuin vaihteistossakin...
-
Eipä oo kukaan ls öljyistä puhunut. Vaiteistoöljyä on myyjä aina suosittanut niinkuin huoltomieskin. >:(
Vaihteistoöljyä?
Eikös JD 6200, ja muissakin "nollasarjan" koneiden etuakseleissa pidä käyttää sitä "jäykkää" öljyä? Vissii vasta -20 sarjan koneissa on alettu käyttää samaa ööliä etuakselissa kuin vaihteistossakin...
jäykkä perinteinen 75w-90 on vaihteistoöljyä
-
Eipä oo kukaan ls öljyistä puhunut. Vaiteistoöljyä on myyjä aina suosittanut niinkuin huoltomieskin. >:(
Vaihteistoöljyä?
Eikös JD 6200, ja muissakin "nollasarjan" koneiden etuakseleissa pidä käyttää sitä "jäykkää" öljyä? Vissii vasta -20 sarjan koneissa on alettu käyttää samaa ööliä etuakselissa kuin vaihteistossakin...
jäykkä perinteinen 75w-90 on vaihteistoöljyä
Ainakin mulla ovat laittaneet 6620:ssä etuakseliin ja myös etunapoihin Hy-Gardia, eli jontikan omaa hydrauliikka/vaihteistoöljyä.
-
10-sarjan ohjekirjassa neuvotaan myös laittamaa Hy-Gardia tai JDM 20 C luokituksen öljyä > Luokituksen omaavalla Donaxilla alkoi heti öljyvaihdon jälkeen rutisemaan, vaihdoin valteemin limited slipiin niin rutina loppui.
-
Eipä oo kukaan ls öljyistä puhunut. Vaiteistoöljyä on myyjä aina suosittanut niinkuin huoltomieskin. >:(
Vaihteistoöljyä?
Eikös JD 6200, ja muissakin "nollasarjan" koneiden etuakseleissa pidä käyttää sitä "jäykkää" öljyä? Vissii vasta -20 sarjan koneissa on alettu käyttää samaa ööliä etuakselissa kuin vaihteistossakin...
jäykkä perinteinen 75w-90 on vaihteistoöljyä
Ei Jontikoissa... ;)
-
Nuo etuakselit on semmosia että ei uskois mitä oireita huonolaatuinen tai väärä öljy voi aiheuttaa.
Valtran kitkalukkoakselissa kun käyttää alkuperäistä öljyä voi tuplata vaihtovälin ja ei kuulu akselista narinoita edes vaihtovälin loppupuolella. Eikä ole harmaata litkua napaöljytkään jotka tulee paineella ulos niinku teboilin kura.
-
Aina se Jd luovuttaa ko pitäs töille alkaa >:( Taidan vaihtaa zetoriin :)