Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 24.01.10 - klo:17:44
-
Mitä raati suosittelisi kuormaajaksi raktoriin...? itsellä on kiikarissa ollu STOLL tai QUICKE... tekeekö ismellä tai mp-liftillä mittään...?
kokemuksia ismestä joka oli 6400 valtterin nokalla ja tuntui olevan hyvinkin vetelä... se oli muistaakseni 1700B tai 1600B se malli no kuitenki pitkillä aisoilla ;D se oli mun mielestä hyvä ku oli ulottuvuutta.
-
Mitä raati suosittelisi kuormaajaksi raktoriin...? itsellä on kiikarissa ollu STOLL tai QUICKE... tekeekö ismellä tai mp-liftillä mittään...?
kokemuksia ismestä joka oli 6400 valtterin nokalla ja tuntui olevan hyvinkin vetelä... se oli muistaakseni 1700B tai 1600B se malli no kuitenki pitkillä aisoilla ;D se oli mun mielestä hyvä ku oli ulottuvuutta.
Haulla varmaan löytyy 100+ aihetta juuri tähän liittyen.
-
Ehdottomasti Stoll
Just tulin worsan saunasta ja paikallinen case asentaja oli myös uimassa;
Oli juttua että ainoa oikea on Stoll
siinä ominaisuuksia niin paljon enempi kuin muissa,,,,,,,,,
;D
-
jaa mitäs muita ominaisuuksia kuin että nostaa ylös ja laskee alas
-
Hydr vakaajat , geometriat
pika- tyhjennys ja pikanosto
raaka aineet nivelissä ja puomeissa sekä sylinterereissä,,,,
Kevyt ja silti waffa kestävä toimiva , kauniskin vielä ja muutenkin hyvä
Just oli juttua aiheesta worssan saunassa Case asentajan kanssa,,,,,
::)
-
tero vois jo pikkuhiljaa keksiä uusi vitsejä ton saunajutun tilalle...ei jaksa naurattaa.
isme 180b ja stoll robust oli verrokkina tuos syksyllä.
isme ei kyllä lerjua yhtään(230/180). mainitsemasi 1000 sarjahan on niitä vanhoja kapeita. 100 sarjlaiset on leveitä. työkulmat on hyvät, koukistaa reilusti.
-------
stollissa hyvä idea se sisällä oleva vakain. mutta! mitäs jos sinne vakaimen väliin pääsee vettä ja se jäätyy? tai vaikka soraa? kuormain on päältä avoin vakaajan kynkän kohdalta.
toinen juttu joka pisti silmään oli 1 kudoksiset 3/8 letkut/putket jotka menee vakaajatankonkojen kanssa samassa raossa aisojen sisällä. kiva korjata jos ja kun hajoa. kaiken kiaikkiaan turhan siroti tehty osittain. voi silti toimiakkin...
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
-
QUICKE,ei ole vaihtoehtoja ja ei minkäänlaista kokemusta muista mutta se on QUICKE.
Se on vähän niinkuin Massey Ferguson,Husqvarna,Viagra,Perkins ja Mercedes Benz.
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)
-
Se on vähän niinkuin Massey Ferguson,Husqvarna,Viagra,Perkins ja Mercedes Benz.
Mitäs sä sekotat Husqvarnaa munattomien "miesten" vehkeisiin?? ;D
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)
moro, mikäs kuormaajassa vikana? ihte oon persoillu tommosta nyykkäriin ;D
-
Kahtoahan vain, kohta joku tunnoton kehuu mp-liftiä.
-
Kahtoahan vain, kohta joku tunnoton kehuu mp-liftiä.
HEP! 4000 h mittarissa ja vielä ei oo huomattu miten paska se on. Normaalit karjatilan työt paalauksineen ja paskanmättöineen ja edelleen kuin uusi. Mitään ei oo hajonnu eikä väljää tms... Vakiona tulevat sähkölukot ja vaimentimet plussaa... ja taitaa edelleen olla havimpia?
-
Mitä raati suosittelisi kuormaajaksi raktoriin...? itsellä on kiikarissa ollu STOLL tai QUICKE... tekeekö ismellä tai mp-liftillä mittään...?
kokemuksia ismestä joka oli 6400 valtterin nokalla ja tuntui olevan hyvinkin vetelä... se oli muistaakseni 1700B tai 1600B se malli no kuitenki pitkillä aisoilla ;D se oli mun mielestä hyvä ku oli ulottuvuutta.
JAA! Ittellä tuan T:n nokassa 180b vm 2006 on se pirun tukeva kuormaaja, ja ainakin omasta mielestä ei tarvi olla enmpää voimaa...
-
Vanhemmissa Quicken kuormaimissa on kyllä järjetön idea laittaa rasvanipat aisojen sisäpuolelle.. Sais suunnittelija kuolla nuorena >:(
-
Mitä raati suosittelisi kuormaajaksi raktoriin...? itsellä on kiikarissa ollu STOLL tai QUICKE... tekeekö ismellä tai mp-liftillä mittään...?
kokemuksia ismestä joka oli 6400 valtterin nokalla ja tuntui olevan hyvinkin vetelä... se oli muistaakseni 1700B tai 1600B se malli no kuitenki pitkillä aisoilla ;D se oli mun mielestä hyvä ku oli ulottuvuutta.
JAA! Ittellä tuan T:n nokassa 180b vm 2006 on se pirun tukeva kuormaaja, ja ainakin omasta mielestä ei tarvi olla enmpää voimaa...
tuolla edempänä joku jo kerkesi mainita että nää uudemmat on jo tykkyjä eli nää 100-sarjalaiset ja nuo on vanhempia noi 1000-sarjalaiset ja kokemukset ismestä on vuosilta 00-02 ja kone oli 98-vuoden 6400:nen ja myös kuormaaja 8)
Triman kuormaimia ei vissiin taida suomessa olla ku nyykkärin keulalla tai casen... ku toi agritekki sitä edustaa...
-
Ismen kuormaimista pelkästään hyvin kokemuksia, ei hetku eikä notku ja nostaa vähintään sen mitä luvataan.
Aiemmin ollu 1400 (MF690-4), 1700B (3080), 180B (8130) ja 170B (5465 on vieläkin)
Näkyvyys jokaises ollu hyvä työlaitteelle ja varsinkin kytkettäes paljon parempi kuin kehutus kuikas. Kyllähän kuikkakin hyvä kuormain on (pakkko kehua, kun Dynas on semmonen) mutta yliarvostettua. No ehkä erot tulee esiin ajan kanssa. Ainakin kuikan eurosovitteelle on helvetin huono näkyvyys, kun jotain härpäkettä siihen kytkee tai ainakin pitää "etulevy" kääntää pahasti nurinniskoin, että vähän jotakin näkis. Aisat peittää näkyvyyden. Mutta ihan hyvä kuormain muuten... Edelleen harkinnas Ismeläisen kytkentälevyn rakentaminen euron tilalle... Ainiin... toi hydraulinen lukitus on ihan kiva, kun siihen ny on tottunu, vois tuohon toiseenkin viritellä, mutta se eurotappien paksuus tai oikeestaan ohuus on jotain aivan järkyttävää... ja tommosella vielä töitäkin pitäis uskaltaa tehdä... täytyy yrittää välttää vääriä työtapoja.
Tuos 180B:s on nostoteho kohdallaan kokoonsa suhteutettuna... Olipa kerran pieni palkkinippu nostettavana... 160*160 galvanoituja putkipalkkeja kahdessa nipussa, joista toinen oli painavampi... Rekan lavalta pois ja saman tien alkoi traktorin perä tavoitella yläilmoja... ja palkkinippu maata. Tietenkin nippu ylös maasta ja siirto sivuun, ettei jää keskelle tietä, mutta perä ei edelleenkään tahtonu pysyä maas ja tosimieshän ei käytä takapainoja tommosten pikkurautojen nostelus. Ja parin tonnin painoinen liimapuupalkkinippukaan ei jäänyt rekan lavalle 2,5m korkeuteen vaan tuli ongelmitta alas... ehjänä.
-
Itse olen tässä myös kuormaimia katellut ja tällä hetkellä näyttää siltä, että toinen Isme on taloon tulossa. Halusin eroon vaijerikäytöstä ja Quicken muut ohjainvaihtoehdot helvetin kalliita. Kuten myös itse kuormain. Triman olisin saattanut muuten hommata, mutta sama juttu tuon ohjaimen kanssa. Vahvimmilla 180 Isme hydr.esiohjauksella. Onko tästä muuten kokemusta kellään, onko ollut toimiva laite käytössä?
-
Vahvimmilla 180 Isme hydr.esiohjauksella. Onko tästä muuten kokemusta kellään, onko ollut toimiva laite käytössä?
Itsellä on nyt Reutsin keulalla Isme 170B hydraulisella esiohjauksella, ja tyytyväinen oon. Ja tyytyväisiä kommentteja oon kuullut tuosta 180B:stäkin, itte en raaskinut laittaa ihan niin isoa kun ei tuo hirmuiso oo tuo Reutsi (110).
-
Ehdottomasti Stoll
Just tulin worsan saunasta ja paikallinen case asentaja oli myös uimassa;
Oli juttua että ainoa oikea on Stoll
siinä ominaisuuksia niin paljon enempi kuin muissa,,,,,,,,,
;D
Mul on eks Stoll ja täytyy sanoa että kuormaajaan olen tyytyväinen mutta sähköinen esiohjaus on todella epävarma ja maahantuojan toimesta paras lohkaisu oli että jos sen ja sen osan vaihtaminen ei auta niin takuuta ei ole enää!!!! ???
-
stollissa hyvä idea se sisällä oleva vakain. mutta! mitäs jos sinne vakaimen väliin pääsee vettä ja se jäätyy? tai vaikka soraa? kuormain on päältä avoin vakaajan kynkän kohdalta.
toinen juttu joka pisti silmään oli 1 kudoksiset 3/8 letkut/putket jotka menee vakaajatankonkojen kanssa samassa raossa aisojen sisällä. kiva korjata jos ja kun hajoa. kaiken kiaikkiaan turhan siroti tehty osittain. voi silti toimiakkin...
Letkut muuttuu putkeksi siinä ennen vaakajatankoa ja jatkuu pellien alla putkena.... Näkyvyys omaa luokkaansa ja tehoa samalla lailla kuin muissakin ja quickea ei enää todennäköisesti tule enää seuraavaankaan sen verran hyvät murto/kippauskulmat, näkyvyys ja voimat on olleet :D
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)
moro, mikäs kuormaajassa vikana? ihte oon persoillu tommosta nyykkäriin ;D
Vikoja: Aisason kummassakin päässä kuivat tapit ei rasvausmahdollisuutta, muutenkin joka paikka ihan sika väljä ihan uudesta asti, putkisokat katkii irtolee=tapit lentää huitsin kuuseen ja pahimpana kaikesta kauhankääntö voimat häviävät yläasennossa jos kääntää kippiasentoon niin ei tee enää täyttöä vaan pitää laskea kuormain alas että saa käännön tehtyä... tämä erityisesti ongelma esim. paaleja kääryn toisesta kerroksesta otettaessa
-
Kyllä MP-lift on hyvä,koska mullakin on sellainen. :D
-
Trima +3 = Quicke 45
Trima +4 = Quicke 55
Trima +5 = Quicke 65
Trima +6 = Quicke 75
Tarrat erilaiset, ja vakajaa ei ole muotoiltu trimassa. Muuten saman valmistajan sama kuormain. Paras.
-
Kahtoahan vain, kohta joku tunnoton kehuu mp-liftiä.
Mistä moinen allergia? Pelannu ihan hyvin. Hintansa väärtti. Sama hinta kaikilla namuilla kuin muut ilman.
-
Trima +3 = Quicke 45
Trima +4 = Quicke 55
Trima +5 = Quicke 65
Trima +6 = Quicke 75
Tarrat erilaiset, ja vakajaa ei ole muotoiltu trimassa. Muuten saman valmistajan sama kuormain. Paras.
mulla on ollu keväästä asti trima +6 nyykkärissä ja kyllä se vielä ainakin on pelannu. eikä nuissa vanhemmissakaan trimoissa ole suuria vikoja ollu..
-
Isme mulla viius.Lumikauhan kans kun lykkää niin täytyy olla tarkkana ettei mene konepelli solmuun kun aisat joustaa niin paljon.Ismen kauhan kääntökulmat on prseestä.
MP-lifti on hyvä,ei notku. 8)
-
Kyllä MP-lift on hyvä,koska mullakin on sellainen. :D
Hei Onkos sulla vielä se Mansikin nokalla ? Mikä malli Mansikista ?
mites 955 tai mikä jonnen tappuri se olikaan,,,,,,,,,, onko pelannut hyvin ?
::)
-
Quicke on hyvä ja trima oli mulla deutzil mutta nyyt on uudelen Quicke mutta traktori ei kesta vanha case ih 845 etu akseli ei kesta >:( >:( pakko on myynti pista kuna KONEKESKO en kinosta takku asjota >:( >:( >:( mutta sositelen Quicke.Stoll.Isme.Trima on hyvät
-
Tero. Hiivatti 80-90 on pihakoneena.Jontikan 955 myin Viroon,kun sain siitä hyvän kaupan.
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)
Mikä malli Jameksesta?
4 kuormaajaa on mulla ollut. James 3020, Quicke 75, Stoll 51 HDP ja nyt James 4000.
Vanha James holkitettiin aisaston ylä ja alapäästä kerran, traktorissa oli tunteja silloin 7000. nostovoimat hyvät, liian lyhyet aisat.
Quicke ihan hyvä mutta voima loppuu juuri n.2m korkeuteen kun,taakka pitäsi saada laidan yli. (Nostosylinterikulmat sellaiset että nostaa maasta mutta ei ylös asti). Quickessa näkyvyys eteen surkea, kuin tunnelissa olisi.
Stoll on aisoiltaan vahva ja kauhan kääntökulmat eritäin hyvät. Näkyvyys hydraulivakaimellisessa eteen hyvä, murtovoima huono, Sama vika kuin Quickessa voima loppuu n. 2m korkeuteen.
James 4000. 2,5v nyt ollut. Hyvin on kestänyt ja voimaa on, vaatii suurehkon traktorin. Se mikä nousee maasta nousee ylös asti. Soran ja sepelin lastauksessa käytän Pomen 1400l 2,45 levää kauhaa joka tuntuu varsin sopivalta. Näkyvyys eteen mm kauhan kulmiin hyvä.
Sääli että tätä kuormainta ei tällähetkellä valmisteta.
-
Tehtaan seinustalla näkyy olevan mielestäni ainakin kahdet aisat, soitteleppa Heilalalle ja kysy onko myynnissä! ;)
-
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)
Mikä malli Jameksesta?
4 kuormaajaa on mulla ollut. James 3020, Quicke 75, Stoll 51 HDP ja nyt James 4000.
Vanha james holkitettiin aisaston ylä ja alapäästä kerran, traktorissa oli tunteja silloin 7000. ostovoimat hyvät, liian lyhyet aisat.
Quicke ihan hyvä mutta voima loppuu juuri n.2m korkeuteen kun,taakka pitäsi saada laidan yli. (Nostosylinterikulmat sellaiset että nostaa maasta mutta ei ylös asti). Quickessa näkyvyys eteen surkea, kuin tunnelissa olisi.
Stoll on aisoiltaan vahva ja kauhan kääntökulmat eritäin hyvät. Näkyvyys hydraulivakaimellisessa eteen hyvä, murtovoima huono, Sama vika kuin Quickessa voima loppuu n. 2m korkeuteen.
James 4000. 2,5v nyt ollut. Hyvin on kestänyt ja voimaa on, vaatii suurehkon traktorin. Se mikä nousee maasta nousee ylös asti. Soran ja sepelin lastauksessa käytän Pomen 1400l 2,45 levää kauhaa joka tuntuu varsin sopivalta. Näkyvyys eteen mm kauhan kulmiin hyvä.
Sääli että tätä kuormainta ei tällähetkellä valmisteta.
Nettikoneessa olis koko traktori myytävänä tuommosella 4000 jameksella eli NH TM190 ja alusteräkin vielä alla ;D
-
Naapuri kyseli James 4000 T191 Valtraan. Ei kuulemma ollut saatavilla. Jos aisoja on, ei taida olla sovitteita.
-
Oli taanoin profissa etukuormain testi. Oli enemämn kuin 5 eri kuormaajaa SAMAN mallisessa traktoreissa kiinni, eli oli todella vertailukelpoinen testi. En muista oliko ne paremuus järjestyksessä. MPlift ja isme ei ollu mukana, kummaa......
-
DLZ:n testissä 2009 oli 10 kuormaajaa, joista 3 Ålön tuotetta (Q75, MF965 ja Trima +5.0P). Tuo testi ei ainakaan tue väitettä, että Ålön kuormaimet nostaisivat heikosti 2 metrin yläpuolella. Trima josti jopa hieman enemmän 2,7 metrissä kuin 1,5 metrissä. Itse testin tulos oli hyvin tasainen, kun pisteet eri ominaisuuksissa menivät ristiin. Ainoa poikkeus oli JD:n kuormaaja, joka jäi paljon muista jälkeen, ongelmina hidas kuormaajan kytkentä traktoriin ja heikosti toimiva vakaaja. Testin voittaja oli Hydrac-merkkinen kuormaaja, joka kytkee itsensä traktoriin hydrauliikkaliitäntöjä myöten hytistä poistumatta.
-
Mikähän on tämän hetken tilanne soviteosissa? Sopiiko mitkään merkit keskenään samoihin osiin?
Takavuosina MP-lift ja kai myös Vreten sopivat Triman rautoihin (päinvastoin ei välttämättä, Mikko on aika kettu).
Saisi kirjavuus vähän helpottaa...
-
Triman kuormaimia ei vissiin taida suomessa olla ku nyykkärin keulalla tai casen... ku toi agritekki sitä edustaa...
[/quote]
Trimaa en kyllä suosittelisi tällä kokemuksella...
-
Tiimon kuormain kyllä sitä luokkaa ettei kannata valtuihin asentaa,,,, lähinnä pyöräkuormaajiin voisi vertailla
siksi niitä sovitus osia ei ole tehtykään,,,,,,,,,,
::)
-
Triman kuormaimia ei vissiin taida suomessa olla ku nyykkärin keulalla tai casen... ku toi agritekki sitä edustaa...
Trimaa en kyllä suosittelisi tällä kokemuksella...
[/quote]
--siis nykyTrimaa joka tosiaan on vakaimen muotoilua lukuunottamatta ihan sama kuin Quicke vai vanhoja Trima-trimoja?
--mulla on Trima 5.0P+ eli Quicke 65...ei moitetta 1300h:n jälkeen.Tosin ei sillä kyllä koko aikaa ole kivitöitä tehty...
-
Stoll, sirot aisat, tapitukset kunnolliset ja oikeat helat.
D-quicket aika hempuloita, nailonihelat ja kaiken maailman muovilerpakkeita, aisojen profiili muutettu edellisistä, moholot vakaimet, huono vaimennus. Kalliit varaosat. Electrodrive täys susi.
-
Mulla trima 485 eikä 7000 tunnin perusteella voi kestävyyttä kehua.. Juuri viime viikolla meni paalinhaku reissulla powerlink varresta korvat poikki.. Lienee pehmenneet jo aikaisemmin mutta tuli siitäkin yli 400 remontti... Lisäksi tappeja katkennut ja sarvet väärässä... Eikä ole mitään kivihommia tehty..
-
Stoll, sirot aisat, tapitukset kunnolliset ja oikeat helat.
D-quicket aika hempuloita, nailonihelat ja kaiken maailman muovilerpakkeita, aisojen profiili muutettu edellisistä, moholot vakaimet, huono vaimennus. Kalliit varaosat. Electrodrive täys susi.
Olisko kellään kokemusta Stoll:in sähköohjauksesta? En ole vielä osannut tehdä valintaa Isme, Triman ja Stoll:in välillä. Kaikissa on omat hyvät puolensa ja toisaalta nuo ulkomaiset ovat kalliimpia. Saako rahoilleen vastinetta??
-
Stoll, sirot aisat, tapitukset kunnolliset ja oikeat helat.
D-quicket aika hempuloita, nailonihelat ja kaiken maailman muovilerpakkeita, aisojen profiili muutettu edellisistä, moholot vakaimet, huono vaimennus. Kalliit varaosat. Electrodrive täys susi.
Olisko kellään kokemusta Stoll:in sähköohjauksesta? En ole vielä osannut tehdä valintaa Isme, Triman ja Stoll:in välillä. Kaikissa on omat hyvät puolensa ja toisaalta nuo ulkomaiset ovat kalliimpia. Saako rahoilleen vastinetta??
Kyllä mä oon jo kommentoinut...Mutta täytyy sanoa että vuoden ollu ja vieläkään ei ole hyvä.Stollin kuormain on yllättävän vahva ja muutenkin hyvä.Sähköinen esiohjauskin olis varmaan hyvä jos se toimis....
-
...jatkuu.***** kun toi taas rupes menee vaikeeks toi kirjoittaminen tonne loppuun,en tiedä onko muut huomanneet samaa??? Niin Stollin ongelma on maahantuoja kjellmann joka ei juuri ymmärrä suomea eikä kuormainta.Minkäänlaista diagnostiikkaohjelmaa ja muutakaan tietoa ei ko.laitteeseen ole.Ei ole...Ja paras oli tosiaan tää lohkaisu maahantuojalta huoltomiehelle kun vaihdettiin uudet lohkot, niin Kjällmanni sanoi että jos vika ei tällä korjaannu niin takuukin päättyy... ??? ??? Kyllä tolla ohjaimella justiin tekee satunnaisesti hommia mutta pidemmän päälle jatkuva tökkiminen rupeaa ärsyttämään.Joka välissä saat olla antamassa käskyjä moneen kertaan kun ei tottele tai pysähtyy kesken liikkeen ym..
-
...jatkuu.***** kun toi taas rupes menee vaikeeks toi kirjoittaminen tonne loppuun,en tiedä onko muut huomanneet samaa??? Niin Stollin ongelma on maahantuoja kjellmann joka ei juuri ymmärrä suomea eikä kuormainta.Minkäänlaista diagnostiikkaohjelmaa ja muutakaan tietoa ei ko.laitteeseen ole.Ei ole...Ja paras oli tosiaan tää lohkaisu maahantuojalta huoltomiehelle kun vaihdettiin uudet lohkot, niin Kjällmanni sanoi että jos vika ei tällä korjaannu niin takuukin päättyy... ??? ??? Kyllä tolla ohjaimella justiin tekee satunnaisesti hommia mutta pidemmän päälle jatkuva tökkiminen rupeaa ärsyttämään.Joka välissä saat olla antamassa käskyjä moneen kertaan kun ei tottele tai pysähtyy kesken liikkeen ym..
Eikös Yrmakin myy Stollia? Tietysti, ei kai se asia muutu jos maahantuoja silti on Kjellmann. Eli, kuormaaja on itsessään hyvä, mutta sähköseen ohjaukseen ei pidä sotkeutua?
-
Ismen 160 aika notkuva verrattuna edelliseen 140, ei hyvä.
-
...jatkuu.***** kun toi taas rupes menee vaikeeks toi kirjoittaminen tonne loppuun,en tiedä onko muut huomanneet samaa??? Niin Stollin ongelma on maahantuoja kjellmann joka ei juuri ymmärrä suomea eikä kuormainta.Minkäänlaista diagnostiikkaohjelmaa ja muutakaan tietoa ei ko.laitteeseen ole.Ei ole...Ja paras oli tosiaan tää lohkaisu maahantuojalta huoltomiehelle kun vaihdettiin uudet lohkot, niin Kjällmanni sanoi että jos vika ei tällä korjaannu niin takuukin päättyy... ??? ??? Kyllä tolla ohjaimella justiin tekee satunnaisesti hommia mutta pidemmän päälle jatkuva tökkiminen rupeaa ärsyttämään.Joka välissä saat olla antamassa käskyjä moneen kertaan kun ei tottele tai pysähtyy kesken liikkeen ym..
Olen huomannut samaa eli jos kirjoittaa pitemmän jutun teksti alkaa hyppimään ,tosi ärsyttävää.!!!!!
-
Isme on ykkönen ja Mp heti kannoilla ja ovat kotimaisia :D :D
Ismen asennus tosi nappeeta .Mp asennus nappeeta jos sattuu olla hyvä päivä.Mp ohjain aika kepponen onko ismessä sama.?
-
Minkälainen on kepponen ohjain? Mulla on pluttipäinen tappi, joka sivuliikkeillä ohjaa kauhaa ja eteen-taakseliike aisoja.Sähkönappi hoitaa lisälohkon. Onko niitä muunlaisiakin?
-
...jatkuu.***** kun toi taas rupes menee vaikeeks toi kirjoittaminen tonne loppuun,en tiedä onko muut huomanneet samaa??? Niin Stollin ongelma on maahantuoja kjellmann joka ei juuri ymmärrä suomea eikä kuormainta.Minkäänlaista diagnostiikkaohjelmaa ja muutakaan tietoa ei ko.laitteeseen ole.Ei ole...Ja paras oli tosiaan tää lohkaisu maahantuojalta huoltomiehelle kun vaihdettiin uudet lohkot, niin Kjällmanni sanoi että jos vika ei tällä korjaannu niin takuukin päättyy... ??? ??? Kyllä tolla ohjaimella justiin tekee satunnaisesti hommia mutta pidemmän päälle jatkuva tökkiminen rupeaa ärsyttämään.Joka välissä saat olla antamassa käskyjä moneen kertaan kun ei tottele tai pysähtyy kesken liikkeen ym..
Eikös Yrmakin myy Stollia? Tietysti, ei kai se asia muutu jos maahantuoja silti on Kjellmann. Eli, kuormaaja on itsessään hyvä, mutta sähköseen ohjaukseen ei pidä sotkeutua?
Just niin...taitaa olla että Danfors:in sähköohjaus on ainoa toimiva...Stollin ohjaus on joku Kinuskimaassa tehty...ei silti kyllä sekin toimii mutta pätkii ärsyttävästi.Taas säästöä väärässä paikassa.
-
Stollin "sähkötikku" ja lohko olivat valvoilin (Italia) vehkeitä, oliskohan vielä tänäänkin. Apu löytyy varmaankin parhaiten lohkon valmistajan kautta tai maahantuojan kautta.
Kjelmannille on aika turha soitella, sieltä tarjotaan lähinnä uutta osaa >:( >:( >:( hintaan.
Omassa tikussa on ollut kerran kontaktiongelmaa tikulta lohkolle tulevassa liittimessä (toimi vain hitaan ohjelman asetuksilla). Korjautui liitin puhdistamalla ja kontaktisprayta liittimeen suihkuttamalla.
Taitaa olla kaikkien sähköllä esiohjattujen ongelma että kauhan ravistaminen ei onnistu kunnolla. Eikös uudemmissa ainakin paremmissa ala jo olla ns. ravistustoiminto ohjelmoituna,
Korvaa osin kuulemmaa puutteen osittain.
-
Stollin "sähkötikku" ja lohko olivat valvoilin (Italia) vehkeitä, oliskohan vielä tänäänkin. Apu löytyy varmaankin parhaiten lohkon valmistajan kautta tai maahantuojan kautta.
Kjelmannille on aika turha soitella, sieltä tarjotaan lähinnä uutta osaa >:( >:( >:( hintaan.
Omassa tikussa on ollut kerran kontaktiongelmaa tikulta lohkolle tulevassa liittimessä (toimi vain hitaan ohjelman asetuksilla). Korjautui liitin puhdistamalla ja kontaktisprayta liittimeen suihkuttamalla.
Taitaa olla kaikkien sähköllä esiohjattujen ongelma että kauhan ravistaminen ei onnistu kunnolla. Eikös uudemmissa ainakin paremmissa ala jo olla ns. ravistustoiminto ohjelmoituna,
Korvaa osin kuulemmaa puutteen osittain.
Made in China niissä lukee ja kjellmannin maahantuoma systeemi.Takuuseen niitä nyt on laitettu ja apua ei tunnu löytyvän.Ohjaimen sielunelämään ei ole olemassa kjellmannilla mitään ohjelmia.Ainoastaan sellainen jolla saa säädeltyä impedansseja jotka vaikuttavat kuormaimen nopeuteen.Esim. sellainen vika on, kun nostaa aisat ylös ja odottelee 10 sekuntia, sitten kääntää vivun eteen laskeakseen aisoja niin ne laskevat 30-40cm ja pysähtyvät.Yksi vika oli "selecto 3":ssa joka ei toiminut yli 10 asteen pakkasessa.Se korjaantui vaihtamalla.
-
Mielenkiinnosta. Millainen tikku nykyään on ja saako siihen ohjelmoitua erilaisia ajotilanteita esim soranlastaus ja trukkipiikkikäytölle.
Oma Stollini täyttää syksyllä 10v. Ensimäisenä talvena lohkon karat jumitti muutan kerran kovalla pakkasella kun kylmään lohkoon ajettiin äkkiä kuumaa öljyä (LS-hydrauliikka)
Korjaantui kun lisättiin hiukan jatkuvaa öljyn kiertoa lohkossa ja saatiin lohko pysymään lämpimämpänä. Ongelmaa ei enää ole ollut vaikka ylimääräinen kierto on poistettu-karat kai sen verran kuluneet ja hakeneet "paikkansa".
-
http://www.tomaskjellman.fi/pdf/stoll_etukuormaimet.pdf Se on esitteestä löytyvä "eco pro"-malli
-
...jatkuu.***** kun toi taas rupes menee vaikeeks toi kirjoittaminen tonne loppuun,en tiedä onko muut huomanneet samaa??? Niin Stollin ongelma on maahantuoja kjellmann joka ei juuri ymmärrä suomea eikä kuormainta.Minkäänlaista diagnostiikkaohjelmaa ja muutakaan tietoa ei ko.laitteeseen ole.Ei ole...Ja paras oli tosiaan tää lohkaisu maahantuojalta huoltomiehelle kun vaihdettiin uudet lohkot, niin Kjällmanni sanoi että jos vika ei tällä korjaannu niin takuukin päättyy... ??? ??? Kyllä tolla ohjaimella justiin tekee satunnaisesti hommia mutta pidemmän päälle jatkuva tökkiminen rupeaa ärsyttämään.Joka välissä saat olla antamassa käskyjä moneen kertaan kun ei tottele tai pysähtyy kesken liikkeen ym..
Meillä on deutsin omasta lohkosta ohjaus ja toimii oikein mukavasti ::)
-
Tero. Hiivatti 80-90 on pihakoneena.Jontikan 955 myin Viroon,kun sain siitä hyvän kaupan.
Tuo onkin vielä niitä kovia wiiatteja tuo,,,,,,,,
miltei Tonnisen tasoa ?????????
Fiat 1000 dts tulee ihan ikävä laitetta , vaikka Renoo kin menee kivasti ,,,,,,,,
8)
-
Tero. Hiivatti 80-90 on pihakoneena.Jontikan 955 myin Viroon,kun sain siitä hyvän kaupan.
Kuis etukaseli kestäny, vai oliko tos hiivatissa ek?.. Laiskana kun jaksa lukee
-
Ainakin toistaiseksi etuakseli on kunnossa,vaikka lumikauhalla olen sorahommia tehnyt.Kovilla on ollut kun takapää ilmassa jos ei nostolaitteessa jotain painona. Välillä vähän hirvittänyt kurveissa,kun lukko ei aina irroita.
-
Ainakin toistaiseksi etuakseli on kunnossa,vaikka lumikauhalla olen sorahommia tehnyt.Kovilla on ollut kun takapää ilmassa jos ei nostolaitteessa jotain painona. Välillä vähän hirvittänyt kurveissa,kun lukko ei aina irroita.
:o :o
Kuis pitkään tota menoo on kestäny? :o
Tutulla napakympistä hitsattu etuakseli monta kertaa pellolla paalihommissa..
-
"Tutulla" ;) on taas käynyt vahinkoja. Mikä siinä akselissa pellollakin pettää? :-\
-
Kyllä varmasti on niin, että MP on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras etukuormaaja. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.
-
Kyllä varmasti on niin, että MP on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras etukuormaaja. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.
Sun juttus rupeavat olemaan tautofonisia, eikä tarvi edes toteen näyttää. :P
-
MP-liftillä on kuulemma mukavat asentajat ???
-
MP-liftillä on kuulemma mukavat asentajat ???
2000 luvun vaihteessa ei ollut ainakaan kiinnostusta myydä niin tuli 970 quicke...
-
MP-liftillä on kuulemma mukavat asentajat ???
Jeps. Kone tuodaan kotiin asennettavaksi. Kolme tuntia veijarit asentavat laitetta. Sitten kaffeelle.
-
Kyllä varmasti on niin, että MP on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras etukuormaaja. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.
Sun juttus rupeavat olemaan tautofonisia, eikä tarvi edes toteen näyttää. :P
Hiipuvaa keskustelua pitää joskus vauhdittaa! Miten sen parhaiten tekee, kuin usuttaa ykstotiset, köyhät ja kipeät kimppuun. Katsotaan nyt onko aiheesta jo kaikki sanottu. ;D
-
"Tutulla" ;) on taas käynyt vahinkoja. Mikä siinä akselissa pellollakin pettää? :-\
Älä ihmeessä ? Keneltä nyt taa S ????
Valmetti ?
Kerro nopeesti , menen katsomaan ,,,,,,,,,,,,,,
::)
-
Kyllä varmasti on niin, että MP on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras etukuormaaja. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.
Sun juttus rupeavat olemaan tautofonisia, eikä tarvi edes toteen näyttää. :P
Hiipuvaa keskustelua pitää joskus vauhdittaa! Miten sen parhaiten tekee, kuin usuttaa ykstotiset, köyhät ja kipeät kimppuun. Katsotaan nyt onko aiheesta jo kaikki sanottu. ;D
Ymmärrän :)
-
ittellä trima ja mp ... liftis palio paremmat "kellukkeet" oiken huamaa että ne tosiaan toimii
-
Mutta Quickellä on kuulemma ainoana sellainen progressiivinen soft drive. Testailin pitääkö paikkansa ja tulos oli ok. Joustaa mainiosti tyhjällä kauhalla ja täydellä lastilla. Vitsi on siinä etta Quickellä on 2 eriarvoista paineakkua joissa on idea etta pikku akku ottaa vastaan tyhjän kauhan kuormituksen ja paineen noustessa (täysi kauha) öljy ohjautuu vasten suuremmalla paineella olevaa akkua. Yksinkertaista mutta nerokasta taas kerran. Kyllä Quicken vahvuus näkyy tämmöisissä asioissa mielestäni vähän.
-
Mutta Quickellä on kuulemma ainoana sellainen progressiivinen soft drive. Testailin pitääkö paikkansa ja tulos oli ok. Joustaa mainiosti tyhjällä kauhalla ja täydellä lastilla. Vitsi on siinä etta Quickellä on 2 eriarvoista paineakkua joissa on idea etta pikku akku ottaa vastaan tyhjän kauhan kuormituksen ja paineen noustessa (täysi kauha) öljy ohjautuu vasten suuremmalla paineella olevaa akkua. Yksinkertaista mutta nerokasta taas kerran. Kyllä Quicken vahvuus näkyy tämmöisissä asioissa mielestäni vähän.
Tiedetään, ja alkaen 10-xx sarjasta. 8)
-
Konehemmo ei ole vieläkään vastannut kysymykseeni.Mikä sen tutun etuakselista pettää,kun pellollakin pitää hitsata?
-
Ei siitä mikään petä , viesti oli Provokaatio vain
8)
-
Melkein pakko jatkaa juttua aiheesta JD-etukuormaajat. Naapurin kone vaikutti väljältä. Avattiin tappeja ja sieltähän puuttuu vaihdettavat puslat. Kyllä on ranskalainen koneenrakennus uskomaton! Nojoo oli siellä aika paljon muutakin, mm hydraulinen varustelukitus pelaa jonkin prkln:n paineakun avulla. Lopputulos on se etta ei pelitä kylmällä säällä olleskaan. Luotin jontikkaan mutten enää jontikan kuormaimeen.
-
Melkein pakko jatkaa juttua aiheesta JD-etukuormaajat. Naapurin kone vaikutti väljältä. Avattiin tappeja ja sieltähän puuttuu vaihdettavat puslat. Kyllä on ranskalainen koneenrakennus uskomaton! Nojoo oli siellä aika paljon muutakin, mm hydraulinen varustelukitus pelaa jonkin prkln:n paineakun avulla. Lopputulos on se etta ei pelitä kylmällä säällä olleskaan. Luotin jontikkaan mutten enää jontikan kuormaimeen.
Mulla oli kanssa se JD:n kuormaaja ja onnex sain vaihdettua sen 100:n tunnin jälkeen olemattomalla välillä Quickeen :)
-
Melkein pakko jatkaa juttua aiheesta JD-etukuormaajat. Naapurin kone vaikutti väljältä. Avattiin tappeja ja sieltähän puuttuu vaihdettavat puslat. Kyllä on ranskalainen koneenrakennus uskomaton! Nojoo oli siellä aika paljon muutakin, mm hydraulinen varustelukitus pelaa jonkin prkln:n paineakun avulla. Lopputulos on se etta ei pelitä kylmällä säällä olleskaan. Luotin jontikkaan mutten enää jontikan kuormaimeen.
Mulla oli kanssa se JD:n kuormaaja ja onnex sain vaihdettua sen 100:n tunnin jälkeen olemattomalla välillä Quickeen :)
Tuossa juttelin paskanlevutys urakoitsijan kanssa jolla oli 6820 (5000h) jontikka kuormauskoneena ja siinä 751 jonnikan kuormaaja ja parhaimpina päivinä kuormaavat 1500tn päivässä ja puheli että toisena levityskoneena olevalla dyna-6 massikalla joskus kuormasivat ja siinä oleva 75 quicke oli vetelän tuntunen siinä hommassa ja jontikan kuormaimessa on kaksi poikittais putkea isommissa kuormaajissa eli ovat tosi tukevia sivuttain... Jontikka on siis saanut jatkaa siinä kuormaus hommassa.... Että sillä ei ainakaan ollut moitittavaa vaan päinvastoin.... Mutta enpä ole kyllä niitä juuri käytössä muita nähnyt eikä ole omaa kokemusta jontikan kuormaajista.... Quickea ja stollia on tullut käytettyä ja seuraavaankin deutsiin kyllä näillänäkymin tulee ennemmin stoll kuin quicke eli sen verran vakuuttavasti se on tuossa nokalla roikkunut reilun vuoden ja +1100h ;D
-
Melkein pakko jatkaa juttua aiheesta JD-etukuormaajat. Naapurin kone vaikutti väljältä. Avattiin tappeja ja sieltähän puuttuu vaihdettavat puslat. Kyllä on ranskalainen koneenrakennus uskomaton! Nojoo oli siellä aika paljon muutakin, mm hydraulinen varustelukitus pelaa jonkin prkln:n paineakun avulla. Lopputulos on se etta ei pelitä kylmällä säällä olleskaan. Luotin jontikkaan mutten enää jontikan kuormaimeen.
Mulla oli kanssa se JD:n kuormaaja ja onnex sain vaihdettua sen 100:n tunnin jälkeen olemattomalla välillä Quickeen :)
Tuossa juttelin paskanlevutys urakoitsijan kanssa jolla oli 6820 (5000h) jontikka kuormauskoneena ja siinä 751 jonnikan kuormaaja ja parhaimpina päivinä kuormaavat 1500tn päivässä ja puheli että toisena levityskoneena olevalla dyna-6 massikalla joskus kuormasivat ja siinä oleva 75 quicke oli vetelän tuntunen siinä hommassa ja jontikan kuormaimessa on kaksi poikittais putkea isommissa kuormaajissa eli ovat tosi tukevia sivuttain... Jontikka on siis saanut jatkaa siinä kuormaus hommassa.... Että sillä ei ainakaan ollut moitittavaa vaan päinvastoin.... Mutta enpä ole kyllä niitä juuri käytössä muita nähnyt eikä ole omaa kokemusta jontikan kuormaajista.... Quickea ja stollia on tullut käytettyä ja seuraavaankin deutsiin kyllä näillänäkymin tulee ennemmin stoll kuin quicke eli sen verran vakuuttavasti se on tuossa nokalla roikkunut reilun vuoden ja +1100h ;D
Oko Stollista auraus hommiin jos eteen pannaan joku 3,6m alueaura joustoterällä esim am tai stark?
-
Konehemmo ei ole vieläkään vastannut kysymykseeni.Mikä sen tutun etuakselista pettää,kun pellollakin pitää hitsata?
aijjoo sorje.
No se napashtaa poikki kun paalia kanneksiivat.
-
Melkein pakko jatkaa juttua aiheesta JD-etukuormaajat. Naapurin kone vaikutti väljältä. Avattiin tappeja ja sieltähän puuttuu vaihdettavat puslat. Kyllä on ranskalainen koneenrakennus uskomaton! Nojoo oli siellä aika paljon muutakin, mm hydraulinen varustelukitus pelaa jonkin prkln:n paineakun avulla. Lopputulos on se etta ei pelitä kylmällä säällä olleskaan. Luotin jontikkaan mutten enää jontikan kuormaimeen.
Mulla oli kanssa se JD:n kuormaaja ja onnex sain vaihdettua sen 100:n tunnin jälkeen olemattomalla välillä Quickeen :)
Tuossa juttelin paskanlevutys urakoitsijan kanssa jolla oli 6820 (5000h) jontikka kuormauskoneena ja siinä 751 jonnikan kuormaaja ja parhaimpina päivinä kuormaavat 1500tn päivässä ja puheli että toisena levityskoneena olevalla dyna-6 massikalla joskus kuormasivat ja siinä oleva 75 quicke oli vetelän tuntunen siinä hommassa ja jontikan kuormaimessa on kaksi poikittais putkea isommissa kuormaajissa eli ovat tosi tukevia sivuttain... Jontikka on siis saanut jatkaa siinä kuormaus hommassa.... Että sillä ei ainakaan ollut moitittavaa vaan päinvastoin.... Mutta enpä ole kyllä niitä juuri käytössä muita nähnyt eikä ole omaa kokemusta jontikan kuormaajista.... Quickea ja stollia on tullut käytettyä ja seuraavaankin deutsiin kyllä näillänäkymin tulee ennemmin stoll kuin quicke eli sen verran vakuuttavasti se on tuossa nokalla roikkunut reilun vuoden ja +1100h ;D
Oko Stollista auraus hommiin jos eteen pannaan joku 3,6m alueaura joustoterällä esim am tai stark?
No yhden tutun M650 deutsin nokalla on stoll FZ60.1 ja siinä joku leveä starkin u-aura ja jalkakäytäviä se sillä lykkelee ja se on kestänyt kun etunostolaitteista on tehty puskutuet siihen taakse.... Mutta sekin vasta toista talvea käytössä niin pitkän ajan kestävyys on vielä arvoitus....
-
Konehemmon vastaus täyttä sontaa,kuten epäilinkin. Olisi parempi pitää turpa tukossa,jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
-
970 quikka käytössä 2001 alusta alkaen ja kaikki tapit vaihdettu kunnollisesta tavarasta tehtyihin ja puslat vaihdettu kunnollisiin. Nuo alkuperäiset tapit oli tehty niin pehmeästä tavarasta ettei varmasti puslat kulu vaan tapit kuluu ja vääntyy niin että alkavat muistuttamaan kiertokankea. On kuormaaja toki kovilla ollut mutta toisaalta tuo on asennettu 110hv traktorin nokalle joten pitäisi kestää mennen tullen tuon traktotin voimavarat. Tämä kuormaaja olikin sitten sitä sarjaa johon oli asennettu heikot letkut joten letkutukset jouduttiin uusimaan myös mutta toki letkut saatiin ilmaiseksi.Nostosylinterit tihkuu hieman läpi joten avattavien listalla nämäkin.Vaijeriohjauksen päitä on saanut vaihtaa ja korjailla vuosittain.Eipä tuo ainakaan omasta mielestäni niin kauhean vakuuttava ole ollut mutta toki tuollakin on pärjännyt.
-
Konehemmon vastaus täyttä sontaa,kuten epäilinkin. Olisi parempi pitää turpa tukossa,jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
Just näin , täällä ei saa soopaa kirjoitella.
:o
-
Trimalla nostelen,kelpo kuormaaja. MP-lift oli aiemmin eikä huonoa sanottavaa siitäkään.
-
Konehemmo ei ole vieläkään vastannut kysymykseeni.Mikä sen tutun etuakselista pettää,kun pellollakin pitää hitsata?
aijjoo sorje.
No se napashtaa poikki kun paalia kanneksiivat.
Hemmo Matkoilla ????
8) :( >:(
-
quika aika perseestä ja samassa tehtaassa murjovat nämä trimat myös, hydraulikka putkitus saakeli mehupilleillä vedetty, ei pysty kummasia litroja pumpulta ottamaan, muuten rikkoo traktorin hydraulikan. Kun ois edes kunnon puolentuuman putkilla vedetty koko paska, niin kuin oli kivimäen kuormaimissa, hyvin virtasi yli sadan litran hetkelliset tuotot. Quikassa vain hyytyy liikkeet ja hydepuoli vinkuu ilkeesti, kun yritetään virtausta lisätä. kauhasylinterin nipassa, joku 5 tai 6millinreikä >:( ismellä taitaa olla parempi hydeputkitus, eikä oo piiloteltu aisojen sissään.
-
Konehemmon vastaus täyttä sontaa,kuten epäilinkin. Olisi parempi pitää turpa tukossa,jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/24/8143010478558528666orig.jpg
Stoll
Ja 30 astetta varjossa Pakkasta siis,,,,,,
:o
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/24/8143010478558528666orig.jpg
???