Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: meikäläinen - 23.01.10 - klo:09:35
-
Onko kokemuksia? Kiinnostaa lähinnä pienemmät Pumat 125 - 155... Tarjoukset nyt ferkusta ja Pumasta... Ferkun myyjä vihjaili ja pelotteli jostain merkittävistä vioista tarkemmin erittelemättä. Myös polttoaine taloudellisuus kiinnostaa.
Ferkusta löytyy omakohtaista kokemusta, joten Case-miehet nyt esiin!
-
195 ihan mahoroton vetään;
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229295orig.jpg
Löpöä ei mennyt kuin pieni tippa per tunti
::)
-
Olikos meikäläisellä kiikarissa 16/16 vaihteistoinen vai 18/6 vaihteistoinen Puma?
-
Ferkun myyjä vihjaili ja pelotteli jostain merkittävistä vioista tarkemmin erittelemättä.
Siinähän oli oikein perinteinen traktorimyyjä ;D
-
isoa puumaa ei saa ees 16/16 laatikolla.
-
Tarjous on kysytty 19 vaihteisesta täyspowersiftistä 50km/h nopeudella. Malli on vm.2010 ja ulkonäkö vastaa ilmeisesti cvx:sää. Myös koppi on lainattu portaattomasta ajokeppeineen ja käsinojineen. Maksimitehot on kasvanut: esim. Puma 155 on päivityksen myötä maksimissaan 193 hv:tä.
-
timppa haluus tollasen puuman ;D
http://www.youtube.com/watch?v=Ot791ITQYbc (http://www.youtube.com/watch?v=Ot791ITQYbc)
-
Koneen Vääntö ja Nostovoimat näkyy olevan hieman pieniä,,,,,,,,,
Steyrinä olisi varmempi hankinta.
http://www.agritek.fi/files/agritek/PUMA/Tekniset_tiedot_Puma.pdf
8)
-
timppa haluus tollasen puuman ;D
http://www.youtube.com/watch?v=Ot791ITQYbc (http://www.youtube.com/watch?v=Ot791ITQYbc)
Joojoo.
:D
-
http://www.steyr-traktoren.com/Pages/de/Traktoren/CVT/Hydraulik/Hydraulik.aspx
8)
-
Nostovoimat pieniä? Uskoisin, että 8300kg nostovoima 6300kg painoisessa traktorissa riittää useimpiin tehtäviin...
-
Tarjous on kysytty 19 vaihteisesta täyspowersiftistä 50km/h nopeudella. Malli on vm.2010 ja ulkonäkö vastaa ilmeisesti cvx:sää. Myös koppi on lainattu portaattomasta ajokeppeineen ja käsinojineen. Maksimitehot on kasvanut: esim. Puma 155 on päivityksen myötä maksimissaan 193 hv:tä.
--tuo on versio jolla en ole ajanut.Kokemusta on MXu125:stä,Ts135Asta sekä portaattomasta CVX:stä.
--mielestäni liikaa pelottelua ainakin oman kokemuksen perusteella esiintyy.
--mulla oli kokeilussa MF6480 mikä oli kyllä ihan positiivinen kokemus,pieni miinus vaihteistoautomatiikasta,voi tosin olla että emme osanneet sitä ihan viimesen päälle käyttää.Tosin myyntimieskin vähän oli mieltä jotta sitä ei kannata käytellä liiemmin...
-
Mielenkiintoinen kone se on, mutta yks miinus. Sieltä ei saa öljyä pihalle ilman ylitäyttöä kuin 18 litraa. Ei nouse pari- ja housukipit!
-
Itse kirjaisin miinuksiin vielä surkean jälleenmyyntiarvon
-
Ferku taitaa olla pikkasen edullisempi ja löytyy ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet.
Siitä Casen ajoseipäästä en oikein ottanut selvää, muuta kuin että paljon on nappuloita lykätty yhden kepin nokkaan. Tuolla koulussa kun ensin käytiin katsomassa traktoreita ja sitten pisteytettiin käytettävyys ja ergonomia, niin Case jäi kyllä omalta kohdalta viimeiseksi.
Niin siis Loimaan maamieskouluun tulee maaliskuussa portaaton JD 6430, aika mopo oli 7465 Ferkuun verrattuna, mutta sillaisena nurkkamopona sitä varmaan käytetäänkin niin kuin kaikkia tämän hetkisiäkin koneita.
-
Ferku taitaa olla pikkasen edullisempi ja löytyy ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet.
Siitä Casen ajoseipäästä en oikein ottanut selvää, muuta kuin että paljon on nappuloita lykätty yhden kepin nokkaan. Tuolla koulussa kun ensin käytiin katsomassa traktoreita ja sitten pisteytettiin käytettävyys ja ergonomia, niin Case jäi kyllä omalta kohdalta viimeiseksi.
Niin siis Loimaan maamieskouluun tulee maaliskuussa portaaton JD 6430, aika mopo oli 7465 Ferkuun verrattuna, mutta sillaisena nurkkamopona sitä varmaan käytetäänkin niin kuin kaikkia tämän hetkisiäkin koneita.
Uusina nuo jonnikat on hiukan tahmeita mutta 500-1000h jälkeen ovat jo pirteämpiä mutta uudella softalla piristyy ;D
-
Minusta 150 + hv laitteissa syytä olla yli 10 tn nostolaite
8)
-
Minusta 150 + hv laitteissa syytä olla yli 10 tn nostolaite
8)
9000kg nostoteholla on pärjätty ja nokka on noussut ennenkuin voima ja sekin täysin turhaan...
-
Onko kokemuksia? Kiinnostaa lähinnä pienemmät Pumat 125 - 155... Tarjoukset nyt ferkusta ja Pumasta... Ferkun myyjä vihjaili ja pelotteli jostain merkittävistä vioista tarkemmin erittelemättä. Myös polttoaine taloudellisuus kiinnostaa.
Ferkusta löytyy omakohtaista kokemusta, joten Case-miehet nyt esiin!
Ei sitte kertonu myyjä Ferkun merkittävistä vioista..kun niitä meinaan piisaa.
Ja kokemusta valitettavasti on.
-
Ei sitte kertonu myyjä Ferkun merkittävistä vioista..kun niitä meinaan piisaa.
Ja kokemusta valitettavasti on.
Laitas nyt listaa tänne:
-
Fergun nyky perissä ei ongelmia,,,,,,,
Lista puhdas nolla Gimassa
::)
Ongelmat vanhoissa Perkinsseissä ????
::)
-
Laitas nyt listaa tänne: Viimesessä sen talon verkussa(6475-vm.05)oli jarrut kappaleina monta kertaa,etunavat hajosivat,neliveto hajos ym.mukavaa tyyppivikaa.
-
Eipä tuota nostolaitetta enää sillä lailla tartte,rupeaa koneet siirtymään aika tehokkaasti hinattaviin.
-
Itse kirjaisin miinuksiin vielä surkean jälleenmyyntiarvon
Eli plussapuoliin voidaan kirjata edullinen hankintahinta käytettynä.
Ferku taitaa olla pikkasen edullisempi ja löytyy ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet.
Siitä Casen ajoseipäästä en oikein ottanut selvää, muuta kuin että paljon on nappuloita lykätty yhden kepin nokkaan. Tuolla koulussa kun ensin käytiin katsomassa traktoreita ja sitten pisteytettiin käytettävyys ja ergonomia, niin Case jäi kyllä omalta kohdalta viimeiseksi.
Kummasta tuo kertoo enemmän, sinusta vai Casesta?
-
Ei sitte kertonu myyjä Ferkun merkittävistä vioista..kun niitä meinaan piisaa.
Ja kokemusta valitettavasti on.
Laitas nyt listaa tänne:
Niin tuossa joku kerkeskin kirjoittaa mun puolesta..
Verku oli 6475..
Etunapoja vaihoin kolme kappaletta parraat kesti jopa viikon 5tegee kappale. Jarrut vaihoin muistaakseni kolmasti..no on paljon siirtoajoo mutta kuitenkin. neliveto kaks kertaa laakerit lähti vaihteistoakselilta kävelemään. Kardaanin laakeri pari kertaa. Yms. muuta pientä. etulokarit ei yksinkertasesti pysy mitenkään kiinni, jos ajetaan epätasaisilla teillä, ulosotosta puuttu johtosarja tehtaalta tullessaan, laturi ei pysy kiinni paikallaan.
Onhan tuota listaa ei ees muista kaikkee..niin yks asia oli kans ihmeellistä et miten liki 100t egen raktorissa ei hytin lattia sula talvella. Aika hirveetä ajaa, kun varpaat jäässä aina ja lasit vyötärölinjaan asti jäässä.
Muistakin verkuista voidaan keskustella. Entisenä vannoutuneena verkun miehenä näitä on ollu usseempia.
-
Keskustelu menee näköjään ferkun ominaisuuksien kehumiseen ja haukkumiseen... Kuten jo sanoin, ferkusta on itselläkin kokemusta. Ilmeisesti puumaa on myyty aika vähän, tai agronetissä ei ole monella siitä oikeasti kokemuksia?
Itse tein ainakin semmoisen huomion, että casen ohjaamosta näkee joka suuntaan paljon paremmin, kuin ferkusta. Nykyiset ferkut on melkoisia "sarvikuonoja" ja takanäkyvyyskin on mitä on...
-
Eipä tuota nostolaitetta enää sillä lailla tartte,rupeaa koneet siirtymään aika tehokkaasti hinattaviin.
Hinattavat juttu erikseen; Minusta kuitenkin tuon hintaluokan koneessa vois jo olla nostava laitekin takana ( Nostolaite )
Tai sanotaan oliskiko siitä jotain haittaa ??????
Voihan sillä silti hinattavia vetäää
???
-
Ferku taitaa olla pikkasen edullisempi ja löytyy ergonomisesti sijoitetut hallintalaitteet.
Siitä Casen ajoseipäästä en oikein ottanut selvää, muuta kuin että paljon on nappuloita lykätty yhden kepin nokkaan. Tuolla koulussa kun ensin käytiin katsomassa traktoreita ja sitten pisteytettiin käytettävyys ja ergonomia, niin Case jäi kyllä omalta kohdalta viimeiseksi.
Kummasta tuo kertoo enemmän, sinusta vai Casesta?
[/quote]
omakohtainen näkemys Ferkusta verrattuna Caseen eli Ferku olisi itselle sopivampi
-
Koneen Vääntö ja Nostovoimat näkyy olevan hieman pieniä,,,,,,,,,
Steyrinä olisi varmempi hankinta.
http://www.agritek.fi/files/agritek/PUMA/Tekniset_tiedot_Puma.pdf
8)
Mitenkä maalin väri vaikuttaa varmuuteen?
-
Nostovoimat siis aivan erit,,,,,,,,,,
:o
-
tero taitaa olla ainut ihiminen jolle ei riitä normaalien perustraktoreiden nostovoimat, esim. valtrat ei muka jaksa nostaa työkoneita.
monellako on tullut eteen ettei 2000 luvun kuutoskone jaksa nostaa jotain konetta?
toinen sia on se että onko siinä enää järjen kansa mitään tekemistä jos nostolitteessa niin paljo kuormaa että 8300kg nostoteho jää vajaksi?
-------
kase ja nyykkäri kai päivittää näitä "isoja välimallejaan" näin liikkeen pihalla 6080 nyykkärin jossa oli isompi konepeitto ja rumemmat valot. tehoa oli pikkusen enemmän kun vanhassa 6080:ssä ja ovessa luki että hd etu ja taka-akseli. eikös nää oo ihan soivia pelejä? etenkin juuri 155 malli. paremmssa maineessa kun esim. puma 165 ja isommat. kulkeekohan nämä tiellä oikeasti 50km/h+ niinku muutkin merkit vai meneekö vain 48 niinkun isot pumat.
-
Keskustelu menee näköjään ferkun ominaisuuksien kehumiseen ja haukkumiseen... Kuten jo sanoin, ferkusta on itselläkin kokemusta. Ilmeisesti puumaa on myyty aika vähän, tai agronetissä ei ole monella siitä oikeasti kokemuksia?
Itse tein ainakin semmoisen huomion, että casen ohjaamosta näkee joka suuntaan paljon paremmin, kuin ferkusta. Nykyiset ferkut on melkoisia "sarvikuonoja" ja takanäkyvyyskin on mitä on...
käyppä istumassa semmoisessa pumassa missä on se näyttö istutettu keskelle ovea.on ihme jos se on täysin laillinen.ja miksi ovi pitää olla niin iso?
-
Keskustelu menee näköjään ferkun ominaisuuksien kehumiseen ja haukkumiseen... Kuten jo sanoin, ferkusta on itselläkin kokemusta. Ilmeisesti puumaa on myyty aika vähän, tai agronetissä ei ole monella siitä oikeasti kokemuksia?
Itse tein ainakin semmoisen huomion, että casen ohjaamosta näkee joka suuntaan paljon paremmin, kuin ferkusta. Nykyiset ferkut on melkoisia "sarvikuonoja" ja takanäkyvyyskin on mitä on...
käyppä istumassa semmoisessa pumassa missä on se näyttö istutettu keskelle ovea.on ihme jos se on täysin laillinen.ja miksi ovi pitää olla niin iso?
se näyttö oli ihan kauhee. Jos joku on innostunut niin viitasaarella olisi minun ex-puma ;)
-
Mihin vaihdoit,oon ite Viitasaarelta.
-
mikäs sai vaihtaa noin äkkiä pois? :) en oo utelias en ;)
-
mikäs sai vaihtaa noin äkkiä pois? :) en oo utelias en ;)
kokoa ja näköä pumassa kyllä riittää.. voimaa ja vetoa sen sijaan puuttuu.
minun 6420 peurakin vetää terhakkaammin kuin 155 puma ;D
-
mikäs sai vaihtaa noin äkkiä pois? :) en oo utelias en ;)
kokoa ja näköä pumassa kyllä riittää.. voimaa ja vetoa sen sijaan puuttuu.
minun 6420 peurakin vetää terhakkaammin kuin 155 puma ;D
onkai siinä ollu jo vika! :o
-
Keskustelu menee näköjään ferkun ominaisuuksien kehumiseen ja haukkumiseen... Kuten jo sanoin, ferkusta on itselläkin kokemusta. Ilmeisesti puumaa on myyty aika vähän, tai agronetissä ei ole monella siitä oikeasti kokemuksia?
Itse tein ainakin semmoisen huomion, että casen ohjaamosta näkee joka suuntaan paljon paremmin, kuin ferkusta. Nykyiset ferkut on melkoisia "sarvikuonoja" ja takanäkyvyyskin on mitä on...
käyppä istumassa semmoisessa pumassa missä on se näyttö istutettu keskelle ovea.on ihme jos se on täysin laillinen.ja miksi ovi pitää olla niin iso?
195 CVX:ssä ei edes ole oikean puolen ovea ja MF 8690:n ovi taas on niin iso, että se jo heiluu huteruudesta
-
tero taitaa olla ainut ihiminen jolle ei riitä normaalien perustraktoreiden nostovoimat, esim. valtrat ei muka jaksa nostaa työkoneita.
monellako on tullut eteen ettei 2000 luvun kuutoskone jaksa nostaa jotain konetta?
toinen sia on se että onko siinä enää järjen kansa mitään tekemistä jos nostolitteessa niin paljo kuormaa että 8300kg nostoteho jää vajaksi?
-------
kase ja nyykkäri kai päivittää näitä "isoja välimallejaan" näin liikkeen pihalla 6080 nyykkärin jossa oli isompi konepeitto ja rumemmat valot. tehoa oli pikkusen enemmän kun vanhassa 6080:ssä ja ovessa luki että hd etu ja taka-akseli. eikös nää oo ihan soivia pelejä? etenkin juuri 155 malli. paremmssa maineessa kun esim. puma 165 ja isommat. kulkeekohan nämä tiellä oikeasti 50km/h+ niinku muutkin merkit vai meneekö vain 48 niinkun isot pumat.
Kierroksiahan nuo ei ota kuin 2000rpm viidenkympin kohdalla ja yksikään ei oo vielä saanut niitä ottamaan täysiä kiekkoja suurimmalla vaihteella mutta LTR oli luvannut parista nyykkäristä koittaa saako....
-
Ymmärsin niin, että se iso näyttö ei ole pikku puumissa vakiona. Se näyttö kyllä näyttää aika rajulta kuvien perusteella. Pitäisi sen mennä 50 km/h. Tätä juuri kyselin myyjältä aikaisempien hollanti kokemuksieni takia.
Tutulla -05 pikku maxxumi menee 710-renkailla nopeusnäytön mukaan 57km/h. 8)
-
ei riitä normaalien perustraktoreiden nostovoimat, esim. valtrat ei muka jaksa nostaa työkoneita.
8300kg nostoteho jää vajaksi?
-------
Satuja Kaakkois- suomesta ja heille sopivaa tekniikkaa ;
http://www.youtube.com/watch?v=kelsSrWTc1Y&feature=related
:o
-
mikäs sai vaihtaa noin äkkiä pois? :) en oo utelias en ;)
kokoa ja näköä pumassa kyllä riittää.. voimaa ja vetoa sen sijaan puuttuu.
minun 6420 peurakin vetää terhakkaammin kuin 155 puma ;D
onkai siinä ollu jo vika! :o
eihän se mikään vika ole pumassa, sehän on ominaisuus että voimaa ei ole ;)
-
[/quote]kokoa ja näköä pumassa kyllä riittää.. voimaa ja vetoa sen sijaan puuttuu.
minun 6420 peurakin vetää terhakkaammin kuin 155 puma ;D
[/quote]
onkai siinä ollu jo vika! :o
[/quote]eihän se mikään vika ole pumassa, sehän on ominaisuus että voimaa ei ole ;)
http://www.youtube.com/watch?v=nf0QE68v2Qk&feature=related
NO ei kyllä ollu sitten VOIMAA puumassa, kun pantterikin sen peittos ::)
-
kokoa ja näköä pumassa kyllä riittää.. voimaa ja vetoa sen sijaan puuttuu.
minun 6420 peurakin vetää terhakkaammin kuin 155 puma ;D
[/quote]
Minusta Puma on hyvin voimakas , oli tuossa syksyllä kokeiltavana ja veti ihan hirveesti,,,,,,,,,,,,
::) 8) :)
-
Onkos nyykkärin T 7000 sarja parempi kuin puuma ? Onkos kellä tällästä peliä. Oli yhellä työmaalla kärryn eessä t7050 nh jota sen kuski kehu. Olis sopivan kokonen kone lavetin vetoon. Elikkä kehukee ja moittikee ken tietää.
-
Ymmärsin niin, että se iso näyttö ei ole pikku puumissa vakiona. Se näyttö kyllä näyttää aika rajulta kuvien perusteella.
*** Televiisioko sinne on hinattu? Ainakin tuossa Nyykkärissä tuo isobus näyttö on juuri sillä kohtaa kuin pitääkin. Niitä nappeja pitää päästä myös luontevasti ajonaikana käyttämäänkin. Toki onhan se keskellä oikeaa sivua ja tiellä, jos sille ei ole käyttöä. Itseäni se ei ainakaan ole häirinnyt.
Sille monitorille on itseasiassa kahdeksan eri paikkavaihtoehtoa siinä sivussa, itsellä se on siinä mihin sen on joskus joku Enklannin sosialisti ruuvannu.
-
Nää televiissiot on tulossa lähes kaikkiin merkkeihin ja toiminnot isobus ym hoituu jatkossa vaikka läppärillä
niihin pitäävaan tottua ???
-
Onkos nyykkärin T 7000 sarja parempi kuin puuma ?
lähes sama kone
-
Puma kauniimpi ?
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229295orig.jpg
8)
-
Mihin vaihdoit,oon ite Viitasaarelta.
7430 jontikkaan.
Puma on tehoton (paitti 210), huojakka ajaa maantiellä, kankea, hidas (48km/h), ja se isobus-näyttö joka oli kosketusmalli. Se oli ihan karsean kokoinen ja todellakin haittana.
-
no. 1000€ lähtee vaikka 165 pumasta eli 7030 nyykästä 270hp tapista
-
no. 1000€ lähtee vaikka 165 pumasta eli 7030 nyykästä 270hp tapista
650€ maksaa LTR-racingiltä.... ja 285hv tapista tais olla kahdessa T7040 neukussa tuossa yhdellä hurjalla....
-
voimaahan saa, mutta se hitaus. eikös ne kuitenkin kierrä lähes maksimi 2400 tiellä ja silti vauhtia vain 48.
pienempi 6080/155 varmaan parempi. saa kaiken lisäksi rc laatikolla+50km/h. ja voimansiirto kestää.
-
Mikäs tapaus toi T6090 on? Lyöty muutama kaakki lisää voimaa vai eroaako muuten t6080. Painossa ei näyttänyt olevan eroa.
-
uus 6080 on saman kokonen ku 6090. semmonen 6080 on kouvolan autokymin pihas. todella ruma maski siin on ainakin. korkeempi konepeitto kun vanhassa ja joku 15hv enemmän.
-
Nyt taitaapi poijjaat huijata tuon Puuman 165/ T7030:n kohalla. Jos sannoo vakavalla nuamalla, jotta maantiellä ei kule kun 48km/h, kun itellä kulukoo 57-58 nuilla 710 kummeilla. Ja mitä tuohon tappitehhoon tulloo niin nuapurin isännän viritykset on aina aikalailla kovia ja se oli tapittanu 7030:stä lisäteholla piirun verran alle 300 hepoa. Itelläkii on 7030:stä otettu ne 7060:n tehot, mutta tuo voimansiirto siinä onkii sitten ollu ropleemana. Nyykkärissä teho/paino suhde aika heikko vakiona - toki vain oma mielipide.
-
Nyt taitaapi poijjaat huijata tuon Puuman 165/ T7030:n kohalla. Jos sannoo vakavalla nuamalla, jotta maantiellä ei kule kun 48km/h, kun itellä kulukoo 57-58 nuilla 710 kummeilla. Ja mitä tuohon tappitehhoon tulloo niin nuapurin isännän viritykset on aina aikalailla kovia ja se oli tapittanu 7030:stä lisäteholla piirun verran alle 300 hepoa. Itelläkii on 7030:stä otettu ne 7060:n tehot, mutta tuo voimansiirto siinä onkii sitten ollu ropleemana. Nyykkärissä teho/paino suhde aika heikko vakiona - toki vain oma mielipide.
Millä se on saatu kulkemaan??? Onko kierroksia nostettu että ottaa täydet suurimmalla vaihteella???
-
No en tuota ossoo sannoo, mutta kovasti se männöö, ihan jotta hirvittää. Ei siitä toillaan sen kummempia testejä oo missään muualla tehty, muuta kun jotta autolla pittää sitä 60 ajella, jotta rinnalla mänöö. ;D
-
Onkos Nh 7050 vahvempi voimansiirto kuin 7030 . Tietääkös kukaan ton rl-koneella turussa olevan 7050 stoorin kun 500 tuntia ajettu jo vaihto rivissä?
-
NH:n 7000 sarjassa kaikissa muissa on minun tietojen mukaan samat voimansiirron palikat, lukuunottamatta uutta AutoCommandin suurinta 7070-mallia. Näin huoltomiehet minulle osas kertoo, kun tehoja etittiin kohilleen.
-
"NH:n 7000 sarjassa kaikissa muissa on minun tietojen mukaan samat voimansiirron palikat, lukuunottamatta uutta AutoCommandin suurinta 7070-mallia."
Hämärä muistikuva että voimansiirrossa olis eroja??? Vai sekoitanko sitten vertauksen T7000-->tm, joissa ainakin on jotain eroja!
Tuntuu nopeuksissa olevan eroja vanhemmillakin koneilla, kaverin tm190 mänöö melkein 60km/h, meillä just ja just 50km/h Samanmoinen ero pienemmilläkin malleilla.
Onko joissain sitten erilaiset perävälitykset?
2 koneen perusteella gps:llä tarkistettuna tutkan näyttämä nopeus pitää paikkansa.
Joskus ajanut Valmetin perässä autonmittarin mukaan 70km/h, tod. nopeus noin 65km/h.
-
No voipi niitä eroja olla, en mene viisaampieni kanssa väittelemähän. Nuissa TM-sarjalaisissa 120-140 on samaa kaliiberia, 155 järeämpi etuakseli. 175 ja 190 taas vastaavasti järeämpää tekoa. Nämä on siis huoltomiehiltä kuultua tietoa, joten en uskaltanu eppäillä, kun kertoovat moisia juttuja. Tuon 7070 AC:n kohallakaan siinä ei taida olla kovempaa/raskaampaa tekoa kun etuakseli ja sitämyöten kaiketi tuo etuperä?
Jottei menis ihan NH:sta turisemiseks, niin nuista Puma merkeistä sano minulle ko.merkin myyjä ite, että niitten voimansiirrossa ollu kanssa ongelmia ja että ne isobussi näytöt on jouduttu ohjelmoimaan aika monessa koneessa uusiksi/uusi ohjelma tilalle. Kumman reilusti uskalti kertoa ongelmakohista, mitenhän muilla merkeillä? ::)
-
Saattaa olla että T7000 ja vastaavissa Pumalaisissa sama voimansiirto, oli äskeinen mutua!
Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140, mutta samalla etuakselilla? Jossain vaiheessa saanut lisävarusteena hd etuakselin, sama kuin tm150/155.
Vai muistanko taasen väärin, voi olla hyvinkin?
-
Kyllä,120 pienemmällä perällä mitä 140 ja 155. 140 HD etuakselilla käytännössä sama kampe ku 155. 165/8560 vissiin järeämmällä perällä mitä 155?
-
Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140, mutta samalla etuakselilla? Jossain vaiheessa saanut lisävarusteena hd etuakselin, sama kuin tm150/155.
Vai muistanko taasen väärin, voi olla hyvinkin?
[/quote]
--et muista väärin.Mulla on juurikin Case MXM120,siis TM120a vastaava.Siinä on 155n etuakseli.Sen sai ainakin 2007.muutenkin taitavat mennä kuten mainitsit...
-
no. 1000€ lähtee vaikka 165 pumasta eli 7030 nyykästä 270hp tapista
Ja sen jälkeen auotaan konetta... Ei oo nimittäin täysin sama kone 7030-7060! En tiedä millä kohdalla mallisarjaa muuttuu, mutta ainakin 7030 on vähemmän runkolaakereita vrt 7060. Tiedän yhden 7030 jossa ei kampiakselin stefa tahdo reilun 280 hp/voa kestää ollenkaan. Syyksi oli annettu tuo runkolaakereiden vähyys.
-
;D tuskimpa sentää runkolaakereita on vähennetty... voihan niis jotain muuta eroa olla.
------
paljonko NAGIN nyykkäri kiertää kun mennään 50km/h?
-
Yläkierrokset ei oo muuttunu alkuperääsestä ollenkaan eli siinä 2200-2300 kohdilla mennään, toki Rentit ja muut ottaa tuon jo alemmilla kiekoilla. Sitten kun alkaa alamäessä olla täydet soralastit ja nopeus yli 65, niin niistä ei sitten puhutakkaan! :D
-
Sen verran noista nopeuksista, että testiajossa oli 6080, jossa ei ollu kun 40 laatikko, niin ei varmasti menty yli 42km missään oloissa. Tässä 50 lootasessa 7030:ssä sen sijaan heti uudekseltaa meinas kone livetä metikköön, kun juoskii sen 55 kirkkaasti! Eroja en osaa selittää - tyhymä mualaistollukka kun on - mutta tämä ei oo mittään lämpimikseen torumista/kehumista, vaan todettua faktaa.
Edellisessä tm140:ssä 40km/h perä ja kulkee tasasella 45km/h ja rengastuskii on vakio. Naapurilla isommilla nakeilla, mutta muuten sama kone ja ajo pirulaanen tasasella sillä ohi?! Missä erot?
-
Sen verran noista nopeuksista, että testiajossa oli 6080, jossa ei ollu kun 40 laatikko, niin ei varmasti menty yli 42km missään oloissa. Tässä 50 lootasessa 7030:ssä sen sijaan heti uudekseltaa meinas kone livetä metikköön, kun juoskii sen 55 kirkkaasti! Eroja en osaa selittää - tyhymä mualaistollukka kun on - mutta tämä ei oo mittään lämpimikseen torumista/kehumista, vaan todettua faktaa.
Edellisessä tm140:ssä 40km/h perä ja kulkee tasasella 45km/h ja rengastuskii on vakio. Naapurilla isommilla nakeilla, mutta muuten sama kone ja ajo pirulaanen tasasella sillä ohi?! Missä erot?
no jos siinä isommat nakit, siis korkeammat?? niin meneehän se lujempaa sitten ::).
-
Mutta sen verran uskaltaisin väittää että tm 120 on pykälää pienemmällä perällä kuin tm140
Pitkät taka-akselit = Isommalla perällä
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229242orig.jpg
:-[
-
tero taitaa olla ainut ihiminen jolle ei riitä normaalien perustraktoreiden nostovoimat, esim. valtrat ei muka jaksa nostaa työkoneita.
monellako on tullut eteen ettei 2000 luvun kuutoskone jaksa nostaa jotain konetta?
toinen sia on se että onko siinä enää järjen kansa mitään tekemistä jos nostolitteessa niin paljo kuormaa että 8300kg nostoteho jää vajaksi?
-------
kase ja nyykkäri kai päivittää näitä "isoja välimallejaan" näin liikkeen pihalla 6080 nyykkärin jossa oli isompi konepeitto ja rumemmat valot. tehoa oli pikkusen enemmän kun vanhassa 6080:ssä ja ovessa luki että hd etu ja taka-akseli. eikös nää oo ihan soivia pelejä? etenkin juuri 155 malli. paremmssa maineessa kun esim. puma 165 ja isommat. kulkeekohan nämä tiellä oikeasti 50km/h+ niinku muutkin merkit vai meneekö vain 48 niinkun isot pumat.
Kierroksiahan nuo ei ota kuin 2000rpm viidenkympin kohdalla ja yksikään ei oo vielä saanut niitä ottamaan täysiä kiekkoja suurimmalla vaihteella mutta LTR oli luvannut parista nyykkäristä koittaa saako....
Joko on rajoitin saatu ohitettua? Paljonko t7000 ja pumat on saatu kulkemaan? Toivoisin käyttäjiltä kokemuksia.
Tuli vähän myöhään mutta oli pakko kaivaa tämä aihe taas esiin.
Tässä kerran kun olin jutuissa niin puheli että 2800rpm sais nykyään ottamaan ;D Soita ja kysele tarkemmin tuolta http://www.ltr-racing.com/